برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل P40 4G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

HuaweiP40 4G Dual Sim128GB RAM 8GB Mobile Phone

Huawei P40 4G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10.0
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 50 - 8 - 16 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 3800 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android1 10.0
4G
3800 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei P40 4G

آمریکا به عنوان ابرقدرت پیروز در جنگ جهانی دوم، به دلیل ترس توسیدیدی خود، عموما از پیشرفت کشورهای مستقل، جلوگیری میکند. این موضوع را درمورد شرکت هوآوی میتوانیم مشاهده کنیم؛ ابرقدرت غربی، چندینبار به دلایل مختلف و بدون هیچ مدرک محکمهپسندی، غول تکنولوژی شرقی را به جاسوسی از کشورها متهم کرده. البته همانطور که ذکر شد، هیچ مدرکی که توانایی اثبات این موضوع را داشته باشد، ارائه نشده و با اینحال، شرکت هوآوی در لیست تحریمهای کشور آمریکا است.

با اینکه انتظار میرفت، هوآوی نتواند، یک سال و نیم با تحریمات گوگل دوام بیاورد، اما میبینیم، که این شرکت چینی در بازار گوشیهای هوشمند، بسیار فعال است. البته اخیرا تحریمها وارد بر شرکت هوآوی، کمی کمتر شدهاند و حالا این شرکت میتواند از شرکت کوالکام، چیپستهای غیر نسل پنجمی و از شرکت سامسونگ، نمایشگرهای آن را بگیرد.

مقدمهای بر تشریح هوآوی پی 40 4G

اولین موردی که درمورد « Huawei P40 4G » به ذهن مخاطب آن خطور میکند، مبتنی بر تفاوت این اسمارتفون با مدل « Huawei P40» است. « Huawei P40 » از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و « Huawei P40 4G » با این فناوری کاری ندارد. پشتیبانی « Huawei P40» از فناوری نسل پنجم، سبب یکسری توفیرات جزئی چیپست این اسمارتفون با مدل « Huawei P40 4G » شده. جز این تفاوت‌های نا‌م‌برده و تفاوت در نسخهها رم و حافظه داخلی، « Huawei P40 4G » و « Huawei P40» هیچ مغایرت دیگهای ندارند.

طراحیهای دو اسمارتفون یاد شده، کاملا شبیه به هم هستند. طراحیای که در این اسمارتفونها شاهد آن هستیم، با طراحی مورد علاقه شرکت هوآوی همخوانی ندارد و بیشتر شبیه به مدلهای شرکت سامسونگ است؛ البته طراحی « Huawei P40 4G » و « Huawei P40» با مدلهای سامسونگ، شباهت آنچنانی ندارند، ولی نقطه اشتراک آنها محسوس است.

سختافزار « Huawei P40 4G » که تفاوت جزئی آن با مدل « Huawei P40 »، چند لحظه پیش، موضوع بحث ما بوده، حقیقتا توانمند است. چیپست این اسمارتفون، توسط شرکت هوآوی ساخته شده. در طرفی دیگر، نمایشگر هر دو این مدلها از مرز جنوبی کره شمالی و شرکت سامسونگ آمده. در حالت کلی، « Huawei P40 4G » را یک پسر شرقی می‌دانیم. 

Huawei P40 4G

هوآوی پی 40 4G: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Huawei P40 4G » بیش از اینکه با شرکت هوآوی همراه باشد، به شرکت کرهای سامسونگ رفته؛ البته طراحی این اسمارتفون، بیایراد است. طراحی زیبا، یکدست و صیقلی « Huawei P40 4G » آن را یک اسمارتفون گرانقیمت معرفی میکند. البته، قیمت حدودی 500 یورو، برای این اسمارتفون، ذکر شده که ممکن است، در بازار گوشیهای هوشمند ایران، کمی زیاد باشد.

این طراحی که با تمام مدلهای خانواده پرجمعیت پی 40 به جز « Huawei P40 lite » و « Huawei P40 lite E » همراه است، امکان کلافهکرده کاربر را دارد. در پنل جلویی « Huawei P40 4G » دوربین سلفی دوگانه، نمایشگر و اسپیکر تماس را میبینیم. فریم « Huawei P40 4G » محتوی کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسلات سیمکارت، درگاه شارژ Type-C و اسپیکرها است. پنل پشتی هم با دوربین اصلی و مشتقات آن تزئین شده.

پنل جلویی « Huawei P40 4G » طراحی عمومیای ندارد و دلیل عدم تطابق این طراحی با بازار گوشیهای هوشمند به دوربین سلفی دوگانه آن ربط پیدا میکند. دوربین سلفی این اسمارتفون با طراحی حفره به پنل جلویی آن اضافه شده. طراحی حفره دوربین سلفی میتواند، کمی دردسرساز باشد و در عکسهای منتشر شده از « Huawei P40 4G » میبینیم که نوتیفیشن بار این اسمارتفون، برای اینکه دوربین سلفی بتواند، جاگیری کند، کمی خود را جمعتر کرده. دوربین سلفی این اسمارتفون، درون یک حفره بیضی شکل و در گوشه بالایی نمایشگر قرار دارد.

در اطراف نمایشگر این اسمارتفون، حواشی به نسبت متقارنی را میبینیم که حتی برای اسمارتفونهای 500 یورویی نیز کمنظیر است و دیدن آن واقعا، نشان از نبوغ هوآوی در طراحی دارد. البته تقارن نسبی این حواشی، در قسمت پایینی نمایشگر، به هم میخورد و در اینجا، حواشی کمی ضخیمتر هستند. البته، اختلاف ضخامت حواشی قسمت پایینی نمایشگر با دیگر اقسام آن، به قدری کم است، که میتوانیم از آن چشمپوشی کنیم.

در پنل صیقلی پشتی « Huawei P40 4G » دوربین اصلی سهگانه توانمند آن، قابل مشاهده است. دوربین ذکر شده با یک قاب مستطیل شکل مشکی رنگ که کمی برآمدگی هم دارد، در گوشه بالایی پنل پشتی این اسمارتفون معرفی شده. برآمدگی حداقلی این دوربین، باعث زیباتر شدن طراحی « Huawei P40 4G » شده. البته ایراد پنل پشتی این اسمارتفون، صیقلیبودن آن است، که سبب جذب اثر انگشت کاربر آن میشود.

حالا که بحث اثر انگشت شد، بهتر است بدانید، که « Huawei P40 4G » به لطف شرکت سامسونگ از یک حسگر اثر انگشت زیرصفحهای بهره میبرد. « Huawei P40 4G » با ابعاد طلایی 148.9 در 71.1 در 8.5 میلیمتر، وزن مناسب 175 گرم و رنگهای نقرهای و آبی عرضه خواهد شد. تعداد رنگهای در دسترس از این مدل، نسبت به مدل « Huawei P40» بسیار کمتر است. 

هوآوی پی 40 4G: نمایشگر

به لطف راه آمدن آمریکا با هوآوی، حالا یک پنل نمایشی OLED را همراه « Huawei P40 4G » می‌بینیم که عرق ساخت آن را شرکت سامسونگ ریخته. پنل نمایشی مذکور، تنها دلیل استفاده « Huawei P40 4G » از یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای است. پنل‌های نمایشی اولد، کیفیت ساخت بالایی دارند و یکی از بهترین‌ پنل‌های نمایشی بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند. 

در کنار این پنل نمایشی هیجان‌انگیز باکیفیت، رزولوشن بالایی را داریم، که « Huawei P40 4G » را برای تماشای فیلم و بازی، مناسب جلوه می‌دهد. رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، با درنظر گرفتن، قطر 6.1 اینچی‌ای که برای این نمایشگر ذکر شده، تراکم پیکسلی 422 پیکسل بر هر اینچ را به کاربر خود عرضه می‌کند. مساحت این نمایشگر، 91.3 سانتی‌متر مربع ذکر شده و 86.3 درصد از پنل جلویی را با این مقدار مساحت در اختیار دارد.

Huawei P40 4G

هوآوی پی 40 4G: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Huawei P40 4G » با اندروید 10 و رابط کاربری EMUI عرضه خواهد شد؛ البته نسخه دقیق این رابط کاربری در دست نیست، ولی حدس می‌زنیم، که رابط کاربری EMUI11 را همراه این اسمارتفون ببینیم. همه ما از مجادلات اقتصادی چین و آمریکا خبر داریم و گذاری به آن کردیم و می‌دانیم، که « Huawei P40 4G » بدون خدمات گوگل عرضه می‌شود. البته هوآوی برای پرکردن جای خالی این خدمات، زحمت زیادی کشیده. این‌ شرکت به‌جای خدمات گوگل، HMS‌ را معرفی کرده، به‌جای گوگل‌پلی، App Gallery روی کار آمده و به‌جای گوگل‌مپ و گوگل‌سرچ، پتال‌مپ و پتال‌سرچ، خدمت‌گذاران کاربران هوآوی هستند. البته هوآوی به ما قول داده که از 29 اپلیکیشن پرطرف‌دار ایرانی، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا ما بتوانیم، بدون هیچ مشکلی، این برنامه‌ها را در اسمارتفون‌های هوآوی اجرا کنیم.

ساخت ترکیب سخت‌افزاری « Huawei P40 4G » بر عهده خود شرکت هوآوی بوده. ترکیب سخت‌افزاری این اسمارتفون، حقیقتا توانا و جالب توجه است. فراهم کردن این سخت‌افزار توانا در این شرایط بحرانی، واقعا گاو نر می‌خواهد و مرد کهن. چیپست 7 نانومتری این اسمارتفون که Kirin 990 نام دارد، با پردازش بازی‌های سنگین هیچ مشکلی ندارد.

چیپست هشت‌هسته‌ای فوق از دو هسته Cortex-A76 با ماکسیمم فرکانس 2.86 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با بیشینه فرکانس 2.09 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 1.86 گیگاهرتز تشکیل شده. پابه‌پای این چیپست، پردازنده گرافیکی مناسب Mali-G76 MP16 می‌آید. تنها ایراد سخت‌افزار « Huawei P40 4G » تک نسخه بودن آن است، که ضمن جلوگیری از انعطاف سخت‌افزاری، قیمت را نیز بر روی یک عدد نگه می‌دارد. این اسمارتفون فقط در یک نسخه با رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه می‌شود.

هوآوی پی 40 4G: دوربین

درون قاب مستطیل شکل دوربین اصلی « Huawei P40 4G » یک قاب مستطیل شکل دیگر در سمت چپ حضور دارد، که سه سنسور اصلی این دوربین را در خود جاداده. در ترکیب دوربین اصلی این اسمارتفون، جای خالی سنسورهای تشخیص عمق و ماکرو، حس می‌شود. سنسور تشخیص عمق می‌توانست، این دوربین را به یک دوربین مناسب برای عکاسی چهره تبدیل کند، اما ما به‌جای مقادیر دل‌خواه خود، سنسورهای زیر را در ترکیب دوربین اصلی « Huawei P40 4G » می‌بینیم:

  • لنز 50 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 23 میلی‌متر

  • لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 17 میلی‌متر

  • لنز 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 80 میلی‌متر و زوم سه برابر

دوربین اصلی « Huawei P40 4G » در محیط‌های کم‌نور، عمل‌کرد نسبتا خوبی دارد. اما احتمالا شما منتظر دوربین سلفی دوگانه بودید. زیاد ذوق‌زده نشوید؛ با این‌که در این‌جا یک دوربین دوگانه را می‌بینیم، اما یک سنسور دوربین سلفی، اصلا به کار عکس‌برداری نمی‌آید. این دوربین سلفی که از 32 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر در کنار یک سنسور زمان پرواز تشکیل شده، یک دوربین دوگانه، آن‌طور که شما فکر می‌کنید نیست. سنسور زمان پرواز که در بسیاری از اسمارتفون‌ها، حکم سنسور تشخیص عمق را دارد، در این‌جا یک سنسور بیومتریک یا زیست‌سنجشی است، که برای امنیت کاربر و استفاده از FaceID قرار گرفته. هر دو دوربین سلفی و اصلی « Huawei P40 4G » با کیفیت 4K و سرعت‌های 30 و 60 فریم فیلم‌برداری می‌کنند.

Huawei P40 4G

هوآوی پی 40 4G: باتری

اگر شما « Huawei P40 4G » را به‌عنوان یک اسمارتفون گیمینگ در نظر دارید، قطعا زیاد به باتری آن فکر می‌کنید. حقیقتا باتری لیتیم-پلیمری « Huawei P40 4G » برای کاربران صنعت گیم، پشتوانه خوبی است. این باتری با حجم 3800 میلی‌آمپر ساعتی خود، چندان حجیم به نظر نمی‌آید، اما طول عمر مناسبی دارد و از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید هوآوی پی 40 4G

هوآوی، شهرت خاصی در زمینه تولید اسمارتفون‌های ارزان و باکیفیت دارد و « Huawei P40 4G » یکی از آن محصولاتی است، که در کنار قیمت کم خود، خدمات مناسبی ارائه می‌دهد. قیمت این اسمارتفون با بررسی وجوه ساختاری آن، هم‌خوانی دارد. « Huawei P40 4G » برای تمامی متقاضیان، کاملا شایسته و یک گزینه ویژه است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
اسفند 1399
طول و عرض
148.9x71.1 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
175 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Kirin 990
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.86 GHz Cortex-A76 & 2x2.09 GHz Cortex-A76 & 4x1.86 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MP16
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.0
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
422~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.28 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.9
فاصله کانونی لنز 23 میلی متر
فوکوس همه جانبه اتوماتیک PDAF
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.22 میکرومتر
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 80 میلی متر
زوم اپتیکال 3x
فوکوس اتوماتیک PDAF
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 17 میلی متر
لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
Leica optics, panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.8 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 26 میلی متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android1 10.0
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3800 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 22.5 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
حسگر تشخیص چهره (Face recognition)
دارد
سایر حسگرها
color spectrum
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, 720p@960fps; gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل P40 4G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل P40 4G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
اسفند 1399

طراحی

طول و عرض
148.9x71.1 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
175 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 990
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.86 GHz Cortex-A76 & 2x2.09 GHz Cortex-A76 & 4x1.86 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MP16

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.0
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
422~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.28 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.9<br /> فاصله کانونی لنز 23 میلی متر<br /> فوکوس همه جانبه اتوماتیک PDAF<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.22 میکرومتر<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 80 میلی متر<br /> زوم اپتیکال 3x<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 17 میلی متر<br /> لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
Leica optics, panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.8 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 4K@30/60fps, 1080p@30/60fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, 720p@960fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android1 10.0
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
حسگر تشخیص چهره (Face recognition)
سایر حسگرها
color spectrum

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3800 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 22.5 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم