برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Enjoy 20 Plus 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Huawei Enjoy 20 Plus 5G Dual SIM 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Huawei Enjoy 20 Plus 5G Dual SIM 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 8 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4200 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
4200 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei Enjoy 20 Plus 5G

شرکت چینی هوآوی را همه ما می‌شناسیم. شرکتی که با قیمت‌های اقتصادی خود به کمک وضعیت بد اقتصادی ایران آمده. این برند را بیش‌تر با میان‌رده‌های اقتصادی آن می‌شناسیم، تا پرچم‌داران آن. انتظار می‌رفت، که هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا نتواند، از بازار فروش گوشی‌های هوشمند، سربلند، بیرون بیاید، اما نتیجه حاصل شده، با انتظارات ما، هم‌خوانی نداشت و هوآوی، فروش خوبی را تجربه کرد.

هوآوی با وجود تحریم‌های گوگل و نبود خدمات این شرکت، به فروش روز افزون خود، ادامه داد. هوآوی، متوجه بود، که نبود خدمات شرکت گوگل، یک ضعف اساسی است و سعی کرد، تا با پرداختن به جهات دیگر اسمارتفون‌های خود، فضای خالی ناشی از این ضعف نرم‌افزاری را پر کند، برای همین با اسمارتفون‌هایی روبه‌رو هستیم، که خدمات زیادی را ارائه می‌دهند.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G

از آن‌جایی که هوآوی، بیش از ۳۰ سال است، که در زمینه مخابرات، فعالیت دارد؛ همه توجه ما را به گوشی‌های نسل پنجمی خود دوخته، تا ببینیم، که این شرکت با پیشینه درازی که در این زمینه دارد، چه گلی بر سر ما خواهد زد. « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » مجهز به یک مودم نسل پنجم است، که سختی ساخت تراشه آن را شرکت مدیاتک کشیده. 

« Huawei Enjoy 20 Plus 5G » طراحی پرچم‌داران هوآوری را به ارث برده، در حالی که یک اسمارتفون میان‌رده با قیمت اقتصادی است. این طراحی نسبتا جدید، یک حال و هوای نوستالژیک دارد، اما کاملا نوستالژی نیست؛ بیش‌تر شبیه دیدن بازسازی یک فیلم قدیمی است، با کیفیت بهتر و فاکتور‌های مدرن‌تر. طراحی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » تلفیقی از آینده و گذشته اسمارتفون‌ها است. 

زیر این طراحی زیبا، سخت‌افزاری شایسته توجه، حضور دارد. این سخت‌افزار برای بازی‌هایی با گرافیک بالا، مناسب است. شرکت مدیاتک، سازنده چیپست این اسمارتفون است؛ البته عیار این سخت‌افزار را بعدا و در قسمت مخصوص سخت‌افزار، محک خواهیم زد. « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » یک ضعف بزرگ دارد، که قبل‌تر به آن اشاره کردیم: فقدان خدمات گوگل.

از سخت‌افزار و طراحی که گذر کنیم، به دوربین‌ها و باتری « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » می‌رسیم. باتری را نمی‌شود، فوق حجیم خواند؛ هرچند که این باتری، ظرفیت بالایی دارد، اما این ظرفیت در میان اسمارتفون‌های امروزی، شایع است. دوربین « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » مبحث طول و درازی دارد و به‌جای معرفی گذرای آن، در بخش‌های طراحی و دوربین، آن را به‌طور کامل، شرح خواهیم داد. 

Huawei Enjoy 20 Plus 5G

هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی به‌خصوص پرچم‌داران هوآوی، با « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » همراه است. این طراحی را می‌توان، به طراحی‌های گوشی‌های قدیمی- که دوربین اصلی آن‌ها در میان پنل پشتی و درون یک قاب دایره‌ای قرار داشت- تشبیه کرد. پنل جلویی، شامل نمایشگر است، پنل پشتی، دوربین اصلی را در خود، جا داده و فریم، کنتر‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، درگاه شارژ Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را همراهی می‌کند.

قاب جلویی، در زیر سلطه نمایشگر بزرگ « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » است. به‌لطف دوربین پاپ-آپ، حاشیه‌ها، کم‌تر شده‌اند. هرچند که حاشیه‌ها، کم شده‌اند، اما مقدار حواشی اطراف نمایشگر، برای اسمارتفونی که با دوربین پاپ-آپ، معرفی شده، کمی زیاد است. دوربین سلفی پاپ-آپ برای کاربران، کمی ترسناک است؛ این نوع از دوربین‌ها که عمدتا با نام دوربین سلفی مکانیکی، شناخته می‌شوند؛ به این دلیل، تزسناک هستند، که کاربران، فکر می‌کنند، ممکن است، که این دوربین‌ها در عملیات سقوط، شکسته شوند.

دوربین اصلی درون یک قاب دایره‌ای شکل و در میان پنل پشتی، قرار داد. سه سنسور این دوربین سه‌گانه به همراه فلش ال‌ای‌دی، به شکل مربع، چیده شده‌اند. خود پنل پشتی «» علاقه زیادی دارد، که اثر انگشت کاربر و لک را به خود، جذب کند. از طرفین و وسط قاب پشتی، سه هایلایت، به زیر پنل پشتی می‌آیند و در جایی، خارج از پنل، در یک نقطه، هم‌دیگر را قطع می‌کنند.

فریم که حاوی دوربین سلفی پاپ-آپ است، با دکمه پاور نیز مزین شده. دکمه پاور « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » علاوه بر وظیفه خاموش-روشن کردن اسمارتفون، مسئولیت نگه‌داری از حسگر اثر انگشت را نیز بر عهده دارد. این نوع حسگر تلفیقی، از المان اضافی حفره، جلوگیری می‌کند و دقت بالایی هم دارد. « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » با ابعاد ۱۶۳.۵ در ۷۶.۵ در ۹ میلی‌متر، وزن ۱۹۷ گرم و در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و صورتی، عرضه می‌شود. 

منظور از آبی، دریا نیست و رنگ آبی به‌کار رفته در این اسمارتفون، طول موج کم‌تری نسبت به رنگ آبی عادی دارد و بیش‌تر به رنگ بنفش، شبیه است. رنگ صورتی «» نیز، صورتی نیست. در این رنگ، در بالای پنل پشتی، شاهد رنگ آبی هستیم، ولی در قسمت اعظم پنل پشتی، به رنگ صورتی می‌رسیم؛ حد فاصل رنگ آبی و صورتی پنل پشتی، به شکل درستی، محو شده.

هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G: نمایشگر

مهم نیست،که « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » با ظاهر یک پرچم‌دار آمده؛ این اسمارتفون یک میان‌رده است و میان‌رده‌ها با پنل نمایشی IPS LCD اخت گرفته‌اند.این پنل نمایشی که در بین میان‌رده‌ها، مد شده، از کیفیت بالایی برخوردار است. پنل‌های LCD به لطف توان کم‌تر، برای طول عمر باتری اسمارتفون‌ها، انتخاب شایسته‌ای هستند.

رزولوشن نمایشگر « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تعریف شده. در دل این رزولوشن، تراکم پیکسلی ۳۹۷ پیکسل بر هر اینچ، پنهان شده، که عدد مناسبی برای یک میان‌رده تقریبا اقتصادی است. نرخ نوسازی ۹۰ هرتز که در نمایشگر این اسمارتفون، شاهد آن هستیم، کمی از حد استاندارد، بالاتر است. نمایشگر « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » با قطر ۶.۶۳ اینچی (معادل ۱۰۶ سانتی‌متر مربع) و نسبت ۸۴ درصدی نمایشگر به بدنه، برای تماشای فیلم و وب‌گردی، مناسب، واقع می‌شود.

Huawei Enjoy 20 Plus 5G

هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Huawei Enjoy 20 Plus 5G » با رابط کاربری EMUI 10.1 مبتنی بر اندروید ۱۰ و بدون استفاده از خدمات گوگل، به‌فروش می‌رسد. رابط کاربری فوق، تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد و هدف از انتشار این رابط کاربری، رفع با‌گ‌های رابط کاربری قبلی است. درمورد خدمات گوگل هم هوآوی، علاف نچرخیده و برای حل این مشکل، راه‌کارهایی را ارائه داده.

‌جای خدمات گوگل را هوآوی-موبایل-سرویس (HMS) پر کرده. بعد از این‌که هوآوی، جای خالی گوگل پلی را احساس کرد، APP Gallery را معرفی و برای گوگل‌مپ و گوگل‌سرچ، پتال‌مپ و پتال‌سرچ را روانه اسمارتفون‌های خود کرد. البته مرورگر پرطرف‌دار کروم، هنوز بر روی گوشی‌های هوآوی در دسترس است. سوالی که ممکن است، درمورد پتا‌ل‌سرچ به ذهن شما، خطور کند، مبتنی بر موتور جست‌وجو گر این پلتفرم خواهد بود. پتال‌سرچ، از موتور جست‌و‌جوی بینگ، که به شرکت مایکروسافت، تعلق دارد، استفاده می‌کند.

چیپست ۷ نانومتری Dimensity 720 5G در « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » به‌کار رفته. این چیپست، توسط شرکت آشنای مدیاتک ساخته شده و از کیفیت بالایی بهره‌مند است. این چیپست هشت‌هسته‌ای از دو هسته Cortex-A76 با بیشنه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، تشکیل شده.

چیپست گرافیکی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G »، از نوع چیپست‌های مالی است، که آن‌ها را در تعداد بی‌شماری از اسمارتفون‌ها می‌بینیم. این چیپست گرافیکی، موسوم به Mali-G57 MC2 از توانایی نسبتا خوبی در پردازش بازی‌هایی با گرافیک بالا بهره‌ور است. ترکیب سخت‌افزاری اسمارتفون مورد مطالعه ما برای پردازش بازی‌های نسبتا سنگین، مناسب است. « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » در دو نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G: دوربین

دوربین اصلی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » در یک قاب دایره‌ای شکل و بر روی پنل پشتی، قرار دارد. این قاب دایره‌ای شکل، در دایره‌ای دیگر بر روی پنل پشتی، محاط شده. این دایره محیطی، با بریدگی و طیف رنگی خاصی، از باقی پنل پشتی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G »، متمایز است.

 درون قاب دایره‌ای دوربین، سه سنسور اصلی و فلش ال‌ای‌دی، در زوایای یک مربع فرضی، قرار گرفته‌اند. هرچند اسمارتفون مورد توجه ما از یک دوربین سه‌گانه، سود می‌برد، اما به‌نظر نمی‌آید، که بتواند، حداکثر کارایی سنسور ماکرو را در اختیار داشته باشد. دوربین اصلی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » از سه سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاضله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و گستره دید ۱۲۰ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی پاپ-آپ یا مکانیکی، به‌دلیل ترس از شکستن دوربین در عملیان سقوط و عمر دستگاه مکانیکی آن برای کاربران، ترسناک است. هرچند که با وجود شتاب‌سنج، این دوربین در عملیات سقوط، به درون بدنه برمی‌گردد، اما هنوز کاربران از این تکنولوژی جدید، وحشت دارند. دوربین سلفی از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل شده.

Huawei Enjoy 20 Plus 5G

هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G: باتری

با این‌که ظرفیت باتری لیتیم-پلیمری « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » بسیار، متداول است، اما ضعیف نیست. باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری این اسمارتفون را نمی‌توان، حجیم دانست، چراکه این صفت را باید به یک باتری حجیم‌تر از سطح استاندارد بازار، نسبت دهیم؛ اما باتری مورد نظر ما، ظرفیت بالایی دارد. « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » از شارژ سریع ۴۰ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید هوآوی  Enjoy 20 Plus 5G

یک میان‌رده برازنده که با طراحی یک پرچم‌دار، وارد عرصه بازار شده. این تمام خلاصه آن‌چیزی است، که در سطور بالا درمورد « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » گفتیم. یک میان رده که با باتری قدرتمند، سخت‌افزار خوب و دوربین باکیفیت، معرفی شده. ضمن توانایی‌های بارز این اسمارتفون در زمینه‌های متفاوت می‌شود، روی « Huawei Enjoy 20 Plus 5G » حتی در صنعت گیمینگ نیز حساب باز کرد. این اسمارتفون برای هر طبقه از مصرف‌کنندگان، مناسب است و باید روی آن، دقت خاصی داشت.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
163.5x76.5 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
197 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.63 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
397~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 38, 41, 77, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚120
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل (پاپ-آپ)
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4200 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Enjoy 20 Plus 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Enjoy 20 Plus 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
163.5x76.5 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
197 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.63 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
397~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 38, 41, 77, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚120<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل (پاپ-آپ)
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4200 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم