برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Enjoy 20 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

HuaweiEnjoy 20 5G Dual SIM 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Huawei Enjoy 20 5G Dual SIM 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 13- 5 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei Enjoy 20 5G

غول تکنولوژی چینی، هوآوی با سال‌ها سابقه در تولید و توزیع گوشی‌های هوشمند، حتی با تحریم‌های اقتصادی آمریکا نیز از دور، خارج نشده. این شرکت با پیشینه درازی که در زمینه مخابرات دارد، انتظار ما را از اسمارتفون‌های نسل پنجم خود، بالا برده. هرچه باشد، ما از یک شرکت مخابراتی، بیش‌تر انتظار داریم، که در زمینه فناوری نسل پنجم، خوب عمل کند، تا شرکت‌های دیگر.

اما برگردیم به موضوع تحریم‌ها. طی مخاصمه‌های اقتصادی آمریکا و چین، آمریکا، اعلام کرد، که اگر شرکتی قرار است، تکنولوژی‌ یا قطعه‌ای را به برند هوآوی بفروشد و در آن قطعه، از فناوری‌های آمریکایی، استفاده شده، آن شرکت فروشنده باید از آمریکا، اجازه بگیرد. این یک تحریم نو است؛ قبلا هم انتظار می‌رفت، که شرکت هوآوی به‌دلیل عدم دسترسی به خدمات گوگل از بازار گوشی‌های هوشمند، کنار گذاشته شود، ولی این‌طور نشد.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی Enjoy 20 5G

میان‌رده جدید هوآوی که از خانواده انجوی ۲۰ سر در آورده، با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم، به یک گزینه مناسب برای کاربران به‌دنبال این فناوری، تبدیل شده. « Huawei Enjoy 20 5G » با استفاده از فناوری نسل پنجم که توسط شرکت مدیاتک، مقدور شده، یک سروگردن از میان‌رده‌هایی که با آن‌ها در رقابت است، جلو افتاده.

فارغ از فناوری نسل پنجم، « Huawei Enjoy 20 5G » یک طراحی زیبا را با خود، همراه کرده. این طراحی آشنا، کمی اقتباسی است. این مدل از طراحی، که به‌نظر می‌رسد، از مدل‌های اپل، بهره‌گیری شده، در میان‌رده‌های دیگری مانند «Samsung Galaxy A12» نیز به‌کار رفته. یک طراحی خوب، که قبلا خود را به بازار گوشی‌های هوشمند، اثبات کرده.

به‌لطف مشقت‌های شرکت مدیاتک، چیپست به‌کار رفته در « Huawei Enjoy 20 5G » از توانای بالایی، سود می‌برد. همین چیپست مدیاتک، باعث شده، تا یک مودم نسل پنجم، این اسمارتفون را یاری کند. چیپست مورد بحث، درکنار یک تراشه گرافیکی با توان بالا آمده. ترکیب سخت‌افزاری « Huawei Enjoy 20 5G » به‌عنوان یک میان‌رده، بی‌نقص است.

این ترکیب سخت‌افزاری با یک باتری حجیم و دوربینی نسبتا خوب، همراه است. « Huawei Enjoy 20 5G » بی‌نقص نیست و نقص‌های آن را باید بعدتر و تخصصی‌تر، بررسی کرد. اما در نگاه اول، ضخامت زیاد آن به‌چشم می‌آید، که این ضخامت، لقب اولین نقص مکشوفه را می‌گیرد. در ادامه این متن، تمام موارد بالا، به‌صورت دقیق‌تر، بررسی خواهند شد.

Huawei Enjoy 20 5G

هوآوی Enjoy 20 5G: طراحی و کیفیت ساخت

« Huawei Enjoy 20 5G » با طراحی‌ای همراه است، که بازار گوشی‌های هوشمند دارد، به آن، تمایل، پیدا می‌کند. این‌جا کلاس درس فلسفه نیست، اما زیبا یا زشت بودن این طراحی به تجربه شخصی شما، بی‌ربط نیست. پنل جلویی، حاوی نمایشگر است، پنل پشتی، همدم دوربین سلفی شده و فریم نیز مقادیر کنترلرهای صدا، دکمه پاور، درگاه شارژ Type-C، اسلات سیم‌کارت و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در خود، جا داده.

قاب جلویی « Huawei Enjoy 20 5G » تا حدودی در اختیار نمایشگر بزرگ آن است، که دوربین سلفی با طراحی ناچ را همراهی می‌کند. طراحی ناچ، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد، اما به یک حفره که در میان نمایشگر و باعث تداخل با محتوای نمایشی کاربر است، ارجحیت دارد. ناچ قطره‌ای دوربین سلفی، کمی باعث حواشی شده، که به‌لطف طراحی هوشمندانه هوآوی، این حواشی به چشم‌ کاربر نمی‌آیند. 

پنل پشتی، حاوی دوربین اصلی است. دوربین اصلی « Huawei Enjoy 20 5G » مانند مدل‌های اپل، درون یک قاب مربعی شکل و در گوشه بالایی پنل پشتی، قرار دارد. در زیر دوربین اصلی و بر روی پنل، متن AI Camera نوشته شده، که به استفاده از هوش‌ مصنوعی در این دوربین، اشاره می‌کند. نام برند هوآوی هم در پایین پنل پشتی آمده.

یکی از خوبی‌های طراحی « Huawei Enjoy 20 5G » ادغام حسگر اثر انگشت آن با دکمه پاور روی فریم است. این طراحی که جدیدا در اسمارتفون‌ها، لحاظ می‌شود، دقت و سرعت بالایی دارد. « Huawei Enjoy 20 5G » با ابعاد ۱۶۵.۲ در ۷۶ در ۹.۲ میلی‌متر، وزن ۱۸۸ گرم و در رنگ‌های مشکی، طلایی، صورتی و آبی، عرضه می‌شود.

 رنگ طلایی که در این اسمارتفون، آورده شده، به رنگ رزگلد، شبیه است. رنگ صورتی، ترکیبی از دو رنگ آبی و صورتی است؛ در قسمت اعظم بالایی پنل پشتی، شاهد رنگ آبی آسمانی هستیم و در پایین آن، به رنگ صورتی برمی‌خوریم. حد فاصل میان رنگ آبی و صورتی این اسمارتفون، به‌خوبی، محو شده است.

هوآوی Enjoy 20 5G: نمایشگر

پنل نمایشی IPS LCD که ساکن همیشگی میان‌رده‌ها به‌حساب می‌آید، از کیفیت بالایی برخوردار است؛ اما رزولوشن تصویر نمایشگر « Huawei Enjoy 20 5G » در حد انتظارات ما نیست. درکل، پنل‌های LCD برای اسمارتفون‌ها، خوب هستند، چراکه به‌دلیل مصرف کم‌تر انرژی به باتری هم کمک می‌کنند.

نمایشگر « Huawei Enjoy 20 5G » با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، معرفی شده. این مقدار رزولوشن برای رقابت در بازار، کافی نیست، زیرا انتظارات بازار، بالا رفته و دیگر، پایین نخواهد آمد. به‌دنبال رزولوشن کم، متعاقبا تراکم پیکسلی کم هم خواهیم داشت. تراکم پیکسلی ۲۶۶ پیکسل بر هر اینچ، تعریفی ندارد، حتی برای یک میان‌رده.

نمایشگر « Huawei Enjoy 20 5G » به لطف قطر ۶.۶ اینچی (معادل ۱۰۵ سانتی‌متر مربع) برای تماشای فیلم، اندازه مناسبی دارد، اما به‌دلیل تراکم پیکسلی کم نمی‌توان، انتظار بازی‌هایی با کیفیت بالا داشت. این نمایشگر که حدود ۸۳ درصد از پنل جلویی را به انحصار خود درآورده، نقطه‌ضعف اساسی « Huawei Enjoy 20 5G » است. 

هوآوی Enjoy 20 5G: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Huawei Enjoy 20 5G » بدون خدمات گوگل و با رابط کاربری EMUI 10.1 بر پایه اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. به نظر می‌آید، هم رابط کاربری و هم نسخه اندروید این اسمارتفون، به یک مدل بالاتر، ارتقا پیدا کنند. رابط کاربری ذکر شده، شامل تفاوت‌های بارزی با مدل پیشین خود نیست و در این مدل، ایرادهای مدل قبلی، رفع و رجوع شده‌اند.

خدمات گوگل که کاربران اندرویدی به آن‌ها، اعتیاد دارند، با « Huawei Enjoy 20 5G » همراه نیست. هوآوی سعی کرده، تا جانشین مناسبی برای خدمات گوگل، ارائه دهد، اما این جانشین، چندان قابل تعریف نیست. به‌جای خدمات گوگل، شاهد HMS هستیم. درعوض گوگل‌پلی، APP Gallery در گوشی‌های هوآوی، حضور دارد و به‌جای گوگل‌مپ و گوگل‌سرچ، پتال‌مپ و پتال‌سرچ، معرفی شده‌اند.

چیپست شرکت مدیاتک، به یاری هوآوی آمده، تا از قافله فناوری نسل پنجم، عقب نماند. چیپست ۷ نانومتری موجود در « Huawei Enjoy 20 5G » که با یک مودم نسل پنجم، همراه است، Dimensity 720 5G نام دارد. این چیپست هشت‌هسته‌ای، متشکل از دو هسته Cortex-A76 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، است. چیپست نام‌برده، توانایی قابل بحثی در زمینه پردازش بازی‌های موبایلی دارد.

چیپست گرافیکی Mali-G57 MC2 که در « Huawei Enjoy 20 5G » شاهد آن هستیم، توانایی بالایی را در زمینه پردازش گرافیکی دارا است. این چیپست گرافیکی در کنار تراشه ذکر شده، برای بازی‌های موبایلی مناسب هستند، اما ما هنوز بابت نمایشگر « Huawei Enjoy 20 5G » مایوس هستیم. 

Huawei Enjoy 20 5G

هوآوی Enjoy 20 5G: دوربین

به‌نظر می‌آید، که دوربین اصلی « Huawei Enjoy 20 5G » یک دوربین سه‌گانه است، ولی سنسور ماکرو آن، فقط ضمن تحت تاثیر، قرار دادن بازار، حضور دارد، وگرنه چندان کارآمد نیست. دوربین اصلی این اسمارتفون، بد نیست، اما می‌توانست، بهتر باشد. دوربین اصلی « Huawei Enjoy 20 5G » متشکل از سه سنسور به همراه یک فلش ال‌ای‌دی به شرح زیر است:

  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۵ مگاپیکسلی فوص عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۲۰ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

یک لنز ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم  f/2.0 دوربین سلفی را تشکیل می‌دهد. دوربین سلفی مورد بحث، عمل‌کرد مناسبی برای عکاسی چهره ندارد. از امتیاز‌های هر دو دوربین « Huawei Enjoy 20 5G » می‌توان، به عکس‌برداری HDR و فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و یرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، اشاره کرد.

هوآوی Enjoy 20 5G: باتری

پشت « Huawei Enjoy 20 5G » به یک باتری لیتیم-پلیمری حجیم، گرم است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به‌کار رفته در این اسمارتفون، از ظرفیت شایان توجهی، برخوردار است. این ظرفیت زیاد باتری، مقصر اصلی ضخامت بیش از حد اسمارتفون مورد بحث ما است. « Huawei Enjoy 20 5G » از شارژ سریع، پشتیبانی نمی‌کند.

مشاوره در خرید هوآوی Enjoy 20 5G

یک اسمارتفون میان‌رده خوب باید با قیمت مناسب، همراه باشد، زیرا اسمارتفون‌های میان‌رده برای دسترسی داشتن عموم مردم به تکنولوژش مدرن، تولید می‌شوند و اگر قیمت تعریف شده، برای یک میان‌رده بیش از توان خرید متوسط جامعه باشد، این هدف به غایت نمی‌رسد. « Huawei Enjoy 20 5G » با قیمت کم و سخت‌افزار مناسب، عرضه شده و می‌تواند، برای عموم مردم، گزینه خوبی باشد.



ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
165.2x76 میلی متر
ضخامت
9.2 میلی متر
وزن
188 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 8, 18, 19, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 41, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚120
دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Enjoy 20 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Enjoy 20 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
165.2x76 میلی متر
ضخامت
9.2 میلی متر
وزن
188 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 8, 18, 19, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 41, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚120<br /> دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم