برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 40 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

HuaweiMate 40 Dual SIM 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Huawei Mate 40 Dual SIM 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 50 - 8 - 16 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4200 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 10
5G
4200 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei Mate 40

قیمت مناسب، برای موفقیت یک اسمارتفون، بسیار ضروری است. گاها برند‌هایی را می‌بینیم، که با قیمت سرسام‌آور، گوشی‌های هوشمندی را معرفی می‌کنند، که برخلاف قیمت، خود اسمارتفون، چندان تعریفی ندارد. برند هوآوی، شاید گاهی اوقات، قیمت‌هایی را اعمال کند، که زیاد است، ولی خود اسمارتفون، بیش از قیمت آن می‌ارزد.

برند هوآوی، بیش از سی سال است، که در زمینه مخابرات، فعالیت دارد. از گوشه‌ و کنار بازارها شروع کرده و حال یکی از پرفروش‌ترین‌ها است. هوآوی توانست، در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، به صدر جدول فروش، صعود کند. در بازار گوشی‌های هوشمند، دو یا سه برند دیگر هستند، که می‌توانند در فروش با برند هوآوی، رقابت کنند. در این مقاله قصد داریم، که عضو کوچک‌تر خانواده میت ۴۰ را بررسی کنیم و ببینیم، که آیا این اسمارتفون، با قیمت ۱۱۰۰ دلاری خود، هم‌خوانی دارد یا خیر.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی میت 40

طراحی « Huawei Mate 40» با خانواده میت چهل، چندان تفاوتی ندارد. طراحی خانواده میت ۴۰، با طراحی‌های سری پیشین خود، درهم آمیخته و ظاهری جسورانه پیدا کرده. طراحی « Huawei Mate 40» به این دلیل، جسورانه است، که با بازار گوشی‌های هوشمند، هم‌خوانی ندارد و طراحی نسبتا ناآشنایی است. هوآوی قیمت ۱۱۰۰ دلاری را برای این اسمارتفون در نظر گرفته، که مبلغ کمی نیست.

برای قیمت ۱۱۰۰ دلاری، انتظار سخت‌افزاری با بیشینه توان، غیر منطقی نیست. سری میت ۴۰، با وجود طراحی جسورانه، سخت‌افزاری جشورانه نیز دارد. سخت افزار « Huawei Mate 40»، به اندازه‌ای توانمند است، که بشود، برای پردازش‌های سنگین، روی آن حساب باز کرد. اما آن‌چه که در نگاه اول، توجه کاربر را برمی‌انگیزد، دوربین این اسمارتفون است.

به دلیل طراحی نسبتا غریب دوربین، سوالات راجب به دوربین « Huawei Mate 40» بسیار زیاد می‌شود. مطمئنا آن‌چه بیش‌تر عجیب است، بیش‌تر در چشم می‌آید و آن‌چه بیش‌تر در چشم می‌آید، بیش‌تر سوال بر‌انگیز است. دوربین « Huawei Mate 40» یقینا توانمند است. دوربین سه‌گانه « Huawei Mate 40» یک دوربین توانمند، مناسب عکاسی چهره است.

Huawei Mate 40

هوآوی میت 40: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Huawei Mate 40» مانند طراحی تمام هم‌خانواده‌های خود، کاملا هنجارشکنانه است. قاب جلویی که از همراهی نمایشگر و دوربین سلفی، برخوردار است، از شیشه ساخته شده. قاب پشتی که با دوربین اصلی مزین شده، وابسته به انتخاب کاربر، یا از جنس چرم وگان یا از شیشه ساخته‌ می‌شود. فریم نیز از جنس آلومینیوم ساخته شده و از کنترلر صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت و درگاه شارژ Type-C، میزبانی می‌کند.

در پنل جلویی، نمایشگر، فضای زیادی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های کمی را در اطراف خود باقی گذاشته. نقطه ضعف طراحی سری میت ۴۰، قرار گیری حسگر اثر انگشت، در زیر صفحه نمایش است؛ این طراحی با وجود این‌که از المان‌های اضافی در ظاهر اسمارتفون، جلوگیری می‌کند، دقت بالایی ندارد. دوربین سلفی نیز با طراحی حفره، در گوشه بالایی، جای‌گیری کرده.

در پنل پشتی، قاب دایره‌ای شکل دوربین، در میان پنل قرار گرفته، که نشان از جسارت هوآوی در طراحی دارد. اگر کاربر، رنگ سبز و یا زرد را انتخاب کند، جنس پنل پشتی از چرم وگان خواهد بود، اما اگر رنگ انتخابی کاربر، نقره‌ای، مشکی و یا سفید باشد، این پنل از جنس شیشه خواهد بود. طراحی پنل چرمی، بسته به سلیقه کاربر، می‌تواند عالی و یا بد باشد. نقطه قوت این طراحی نیز، استفاده از چرم گیاهی است و نه چرم طبیعی.

فریم آلومینیومی، مقادیر جالب توجهی را به خود اختصاص داده. دکمه پاور، که در زیر کنترلر صدا قرار دارد، در هر رنگ انتخابی، با رنگ قرمز، ارائه می‌شود. به جای سمت راست یا چپ، اسلات سیم‌کارت، در پایین قرار دارد. درگاه شارژ  Type-C نیز در کنار اسلات سیم‌کارت، قرار گرفته. ابعاد « Huawei Mate 40» ۱۵۸.۶ در ۷۲.۵ در ۸.۸ میلی‌متر با قاب شیشه‌ای، تعریف شده و برای قاب چرمی، مقدار ضخامت به ۹.۲ میلی‌متر می‌رسد. وزن ۱۸۸ گرمی برای قاب شیشه‌ای و وزن ۱۸۴ گرمی برای قاب چرمی، تعریف شده.

هوآوی میت 40: نمایشگر

همان‌طور که از حسگر زیر نمایشگر معلوم بود، نمایشگر به کار رفته در « Huawei Mate 40» از نوع OLED است. این نمایشگر ۶.۵ اینچی (معادل ۱۰۲ سانتی‌متر مربع) ۸۹ درصد از قاب جلویی را در اختیار خود گرفته. روزلوشن نمایشگر « Huawei Mate 40» ۱۰۸۰ در ۲۳۶۷ پیکسل، تعریف شده و تراکم پیکسلی آن نیز ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ است. 

نمایشگر مد نطر، با وجود رزولوشن و تراکم پیکسلی ذکر شده، برای بازی‌هایی با گرافیک بالا بسیار مناسب است. اندازه ۶.۵ اینچی نیز، برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال می‌تواند، بسیار خوب، واقع شود. نرخ نوسازی ۹۰ هرتز این نمایشگر، کمی ناراحت کننده است، زیرا در حال حاضر با اسمارتفون‌هایی طرف هستیم، که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و یا بیش‌تر، معرفی می‌شوند.

Huawei Mate 40

هوآوی میت 40: سخت‌افزار و نرم‌افزار

رابط کاربری EMUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰، ظاهر کاربری این اسمارتفون را بسیار جذاب کرده. رابط کاربری مد نظر، بی‌نهایت جذاب و مورد توجه است، اما بهره نبردن برند شیائومی از خدمات گوگل، نقطه ضعف « Huawei Mate 40» و کل برند شیائومی است. البته شیائومی این موضوع را رها نکرده و سعی داشته تا با خدمات APP Gallery این فقدان را توجیه کند، اما نتوانسته، به‌طور تمام این مشکل را حل کند.

چیپست ۵ نانومتری Kirin 9000E 5G سبب خیر شده، تا « Huawei Mate 40» از مودم 5G بهره‌مند شود. این چیپست ۵ نانومتری، درخور پردازش هر نوع برنامه‌ای است. این تراشه هشت‌هسته‌ای از یک هسته  Cortex-A77 با بیشنه فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A77 با بیشینه فرکانس ۲.۵۴ گیاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز، تشکیل شده. 

چیپست گرافیکی به‌کار رفته را نیز نباید دست کم بگیریم، این چیپست گرافیکی، که از نوع Mali-G78 است، برای پردازش برنامه‌هایی با گرافیک بالا، بسیار کارآمد است. سخت‌افزار « Huawei Mate 40» با صنعت بازی کاملا سازگار است و می‌دانیم، که سخت‌افزار مناسب گیمینگ، تقریبا برای هر کاری مناسب است. انتخاب رم « Huawei Mate 40» در دست خریدار نیست، اما در مورد تعیین حافظه داخلی، کاربر دو انتخاب ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت را روی میز دارد.

هوآوی میت 40: دوربین

دوربین اصلی « Huawei Mate 40» در یک قاب دایره‌ای شکل و در وسط پنل پشتی، قرار دارد. در نظر اول، یک دوربین چهار‌گانه، به کاربر « Huawei Mate 40» ارائه می‌شود، اما دوربین مد نظر، یک دوربین سه‌گانه است و به نظر می‌آید، یکی از چهار درگاه لنز، به دلیل رعایت توازن طراحی، فقط یک فضای خالی است و نه بیش‌تر. دوربین توانمند « Huawei Mate 40» از سه سنسور، به شرح زیر تشکیل شده:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر

  • لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۱۷ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۸۵ میلی‌متر

دوربین سلفی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۱۸ میلی‌متر، تشکیل شده. دوربین سلفی « Huawei Mate 40» برای دوست‌داران عکاسی سلفی، کاملا مناسب است. هر دو دوربین سلفی و اصلی « Huawei Mate 40» قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و توانایی عکس‌برداری با فناوری HDR را دارند.

Huawei Mate 40

هوآوی میت 40: باتری

باتری « Huawei Mate 40» حجم نسبتا کمی دارد، اما با توجه به سخت‌افزار به‌کار رفته در « Huawei Mate 40»، انتظار این‌ است، که باتری مورد بحث، ماندگاری بالایی داشته باشد. باتری لیتیم-پلیمری « Huawei Mate 40» از فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی و فناوری شارژ معکوس ۵ واتی، پشتیبانی می‌کند. شارژ سریع بی‌سیم « Huawei Mate 40» نیز، ۴۰ وات ذکر شده، که عدد مناسب و قابل قبولی است.

مشاوره در خرید: هوآوی میت 40

توانایی « Huawei Mate 40» در پردازش و دوربین، غیر قابل انکار است. اسمارتفون مورد بحث ما، اقتصادی‌ترین قیمت را در سری میت ۴۰ دارد، با این‌که تقریبا همان توانایی‌ها را درون خود جای داده. « Huawei Mate 40» برای هر نوع، استفاده‌ای تماما سازگار است و کاربر می‌تواند با تکیه بر سخت‌افزار و نرم‌افزار « Huawei Mate 40» هر گونه برنامه و بازی را نصب و اجرا کند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
158.6x72.5 میلی متر
ضخامت
8.8 میلی متر
وزن
188 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Kirin 9000E 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.13 GHz Cortex-A77 & 3x2.54 GHz Cortex-A77 & 4x2.05 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G78 MP22
حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2376 پیکسل
تراکم پیکسلی
402~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 28, 38, 40, 41, 77, 78, 79, 80, 84 SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.28 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.9
فاصله کانونی لنز 23 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.22 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک همه جانبه PDAF
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 85 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
لرزشگیر OIS
زوم اپتیکال
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 18 میلی‌متر
دوربین سلفی دوم
TOF 3D
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama
4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4200 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 40 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
color spectrum
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, 1080p@960fps, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 40 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 40 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
158.6x72.5 میلی متر
ضخامت
8.8 میلی متر
وزن
188 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 9000E 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.13 GHz Cortex-A77 & 3x2.54 GHz Cortex-A77 & 4x2.05 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G78 MP22

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2376 پیکسل
تراکم پیکسلی
402~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 28, 38, 40, 41, 77, 78, 79, 80, 84 SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.28 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.9<br /> فاصله کانونی لنز 23 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.22 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک همه جانبه PDAF<br /> لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 85 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> لرزشگیر OIS<br /> زوم اپتیکال
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 18 میلی‌متر
دوربین سلفی دوم
TOF 3D
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama<br /> 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, 1080p@960fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
color spectrum

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4200 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 40 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم