برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 40 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

HuaweiMate 40 Pro 5G Dual SIM 256GB RAM 12GB Mobile Phone

Huawei Mate 40 Pro 5G Dual SIM 256GB RAM 12GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 12 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 50 - 12 - 20 مگاپیکسل + TOF 3D
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4400 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
12 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 10
5G
4400 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei Mate 40 Pro

زمانی که بحث به خرید پرچم‌داران می‌رسد، انتظار اسمارتفون‌هایی را داریم، که در جلوی هیچ‌ گونه درخواستی، کم نیاورند. ما از پرچم‌داران، انتظار طراحی‌های جدید، باتری قوی و سخت‌افزار توانمند را داریم، زیرا قرار است، بهترین مدل یک برند را خریداری کنیم و اگر قرار باشد، که این مدل با یک میان‌رده، تفاوتی نداشته باشد، همان میان‌رده را تهیه می‌کنیم.

هر برندی یک پرچم‌دار معرفی می‌کند و آن پرچم‌دار، قرار است، فرمان بازار را به دست خود بگیرد. فرمان‌گیر هوآوی، « Huawei Mate 40 Pro » است، همین اسمارتفون مورد بحث ما. اما زمانی که ما قصد خرید یک میان‌رده را داریم، بیش‌تر از خود آن به نام شرکت سازنده آن توجه می‌کنیم. همین موضوع، باعث شده تا در ادامه این متن، اشاره کوتاهی به موفقیت‌ها برند هوآوی بکنیم، تا این پسربچه آسیایی (مقصود « Huawei Mate 40 Pro » است) را دست کم نگیریم.

برند هواوی، برند امروز و دیروز نیست. این شرکت ۳۴ سال است، که در زمینه صنعت مخابرات، فعالیت می‌کند. بله درست است، صنعت مخابرات. پیشینه هوآوی در صنعت مخابرات، سبب شده، تا این برند از پیش‌تازی خاصی در زمینه فناوری 5G، بهره ببرد. این برند توانست در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به صدر جدول پرفروش‌ترین، برندهای گوشی‌های هوشمند برسد؛ با وجود تحریم‌های گوگل.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی میت 40 Pro

« Huawei Mate 40 Pro » با طراحی هنجار شکنانه‌ای، پا به عرصه بازار گذاشت. اما این ظاهر، منحصرا برای « Huawei Mate 40 Pro » طراحی نشده و ما آن را درمورد «Huawei Mate 30 Pro» نیز دیده‌ایم. با این‌که زبان طراحی « Huawei Mate 40 Pro » و «Huawei Mate 30 Pro » به هم شبیه هستند، اما در همان نخستین نگاه، متوجه تغییرات اعمال شده، می‌شوید. دوربین قابل ملاحظه، سخت‌افزار بی‌نظیر و کیفیت ساخت عالی، همه با برچسب قیمت ۱۲۰۰ دلاری.

حقیقتا قیمت ۱۲۰۰ دلار، کمی زیاد است؛ این قیمت، با در نظر گرفتن قیمت‌های دیگر پرچم‌داران، حتی بیش‌تر هم می‌شود. اما برای چنین قیمتی، باید بررسی و تحقیق کرد، تا دید، آیا این قیمت، درخورد « Huawei Mate 40 Pro » است یا نه؟ اما موضوعی که بیش‌تر، توجه کاربران را به خود معطوف کرده، قیمت نیست، بلکه عدم دسترسی « Huawei Mate 40 Pro » به خدمات گوگل است، که در ادامه ضمن بررسی این موضوع به بررسی دیگر وجهات مهم این اسمارتفون، خواهیم پرداخت.

Huawei Mate 40 Pro

هوآوی میت 40 Pro: طراحی و کیفیت ساخت

تنها کلمه‌ای که طراحی « Huawei Mate 40 Pro » را توصیف می‌کند، هنجار شکنانه است. ما به دوربین‌هایی در گوشه و با قاب مستطیل یا مربعی شکل، عادت کرده‌ایم، اما این اسمارتفون با قاب دوربین دایره‌ای در وسط صفحه، معرفی شده. قاب جلویی که شامل دوربین دوگانه سلفی و نمایشگر است، از جنس شیشه ساخته شده. قاب پشتی که دربرگینده دوربین اصلی سه‌گانه است، بسته به انتخاب کاربر یا از شیشه و یا از چرم، ساخته می‌شود. فریم نیز که اسلات سیم‌کارت، کنترلر صدا، دکمه پاور، اسپکر‌ها و میکروفون‌ها را همراهی می‌کند، از جنس آلومینیم است.

قاب جلویی، توسط نمایشگر، تصرف شده و حاشیه بسیار کمی در اطراف آن به‌جا مانده، به‌طوری که در نگاه اول، اصلا متوجه حاشیه‌ها نمی‌شوید. در نزدیکی گوشه بالایی، دوربین دوگانه سلفی، مساحت نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده، که شاید محتوای نمایشی شما را کمی به چالش بکشد. در سمت راست و چپ، نمایشگر کمی خمیده شده، تا حس خوشایندی، با در دست‌گیری « Huawei Mate 40 Pro » به کاربر، القا شود.

مسئولیت نگه‌داری از حسگر اثر انگشت، نه بر عهده قاب پشتی است و نه بر عهده دکمه پاور است، این حسگر، در زیر نمایشگر تعبیه شده، که از همین الان، به ما نوید یک نمایشگر OLED را می‌دهد. طی تجربه کاربران، این دسته از حسگرها که در زیر صفحه نمایش قرار دارند، دقت چندان مناسبی ندارند. در قاب پشتی، که شامل دوربین اصلی است، جز خود دوربین، موضوع قابل بحثی نیست. رنگ‌های، مشکی، سفید و نقره‌ای با پنل شیشه‌ای و رنگ‌های زرد و سبز با پنل چرمی، عرضه می‌شوند.

فریم آلومینیومی « Huawei Mate 40 Pro » طراحی جالب‌تری، نسبت به بقیه اجزای بیرونی این اسمارتفون دارد. در قسمتی، فریم به طور نامتوازن، به بیرون آمده تا کنترلر صدا و دکمه پاور را در خود، جای دهد. دکمه پاور « Huawei Mate 40 Pro » در هر رنگی، با رنگ قرمز، عرضه می‌شود. اسلات سیم‌کارت نیز، به جای سمت راست یا چپ، در زیر نمایشگر و در کنار درگاه شارژ  Type-C قرار دارد.

ابعاد « Huawei Mate 40 Pro » ۱۶۲.۹ در ۷۵.۵ در ۹.۱ ذکر شده و وزن آن نیز ۲۱۲ گرم، تعریف شده، که این وزن، در کنار ضخامت ۹.۱ میلی‌متری، خبر از باتری توانمند و سخت‌افزار قدرتمند می‌دهد؛ اما باتری که بعدا به شرح آن خواهیم پرداخت، انتظار مارا از یک پرچم‌دار براورده نمی‌کند، ولی در عوض می‌توانید، به سخت‌افزار « Huawei Mate 40 Pro » دل‌خوش کنید.

Huawei Mate 40 Pro

هوآوی میت 40 Pro: نمایشگر

همان‌طور که گفته شد، نمایشگر به کار رفته در « Huawei Mate 40 Pro » یک نمایشگر از نوع OLED است، که ۹۴ درصد قاب جلویی را صرف خود کرده. این نمایشگر برای هرنوع فعالیتی، کاملا مناسب است. این صفحه نمایش ۶.۷۶ اینچی (۱۱۵ سانتی‌متر مربع) با رزولوشن ۱۳۴۴ در ۲۷۷۲ پیکسل، تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را به کاربر می‌دهد.

تراکم پیکسلی نمایشگر « Huawei Mate 40 Pro » ۴۵۶ پیکسل بر هر اینچ، تعریف شده. نرخ نوسازی نمایشگر مد نظر ۹۰ هرتز است، که چندان، دل‌نشین نیست، چراکه ما از یک پرچم‌دار، بیش از ۹۰ هرتز، انتظار داریم. نرخ نوسازی، معرف این‌ است، که نمایشگر در هر ثانیه، خود را چند بار نوسازی می‌کند.

هوآوی میت 40 Pro: سخت‌افزار و نرم‌افزار

پوسته EMUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰، یک رابط کاربری جذاب و تجربه‌ای منحصر به فرد است. اما مشکلی که در مورد نرم‌افزارِ « Huawei Mate 40 Pro » یا کل محصولات هوآوی وجود دارد، بهره نبردن از خدمات گوگل است. هرچند که هوآوی تلاش کرده، تا با رونمایی از App Gallery به این ناتوانی اسمارتفون‌های خود، پاسخ دهد، اما این تلاش هوآوی، چندان مفید واقع نشده.

در عوض، درمورد سخت‌افزار « Huawei Mate 40 Pro »، عملکرد هوآوی قابل تقدیر است. تراشه به کار رفته در « Huawei Mate 40 Pro » یک تراشه ۵ نانومتری از نوع Kirin 9000 است و همین تراشه است، که به « Huawei Mate 40 Pro » قابلیت بهره بردن از مودم 5G را داده. تراشه مد نظر، در تست‌های بنچمارک بسیار خوب واقع شده. تراشه گرافیکی Mali-G78 به کار رفته، نیز در زمینه پردازش گرافیکی، حرف‌هایی برای گفتن دارد. ما می‌دانیم، که یک بازی، مثل «Fortnite»، به راحتی با یک میان‌رده، ارتباط برقرار نمی‌کند و یک پردازنده گرافیکی مانند آن‌چه گفتیم، نیاز دارد.

« Huawei Mate 40 Pro » در دو نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

  • ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

هوآوی میت 40 Pro: دوربین

در نگاه اول به دوربین « Huawei Mate 40 Pro »، یک دوربین چهارگانه به چشم می‌آید، اما دوربین این اسمارتفون، یک دوربین سه‌گانه است. در بین دو سنسور بالایی دوربین، فلش ال‌ای‌دی، قرار گرفته. دوربین اصلی « Huawei Mate 40 Pro » به معنای واقعی کلمه، بی‌نظیر است و حتی در تست‌های بنچمارک، نیز صدرنشین بوده. دوربین اصلی « Huawei Mate 40 Pro » حاوی سنسورهای زیر است:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر

  • لنز ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۱۸ میلی‌متر

  • لنز تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/3.4 و فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متر

دوربین دوگانه سلفی، نیز نباید دست کم گرفته شود. دوربین سلفی « Huawei Mate 40 Pro » می‌تواند، برای دوست‌داران عکاسی سلفی، کاملا مناسب باشد. لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) دوربین سلفی با کمک سنسور ToF، عملکرد بسیار بالایی دارد؛ آن‌طور که شایسته یک پرچم‌دار است. هر دو دوربین سلفی و اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارند. 

Huawei Mate 40 Pro

هوآوی میت 40 Pro: باتری

باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری، همان‌طور که در شروع این مقاله گفتیم، مناسب احوالات یک پرچم‌دار نیست، اما با وجود پیشرفت‌های اعمال شده، این باتری، هم عمر زیادی دارد و هم قابل تحسین است. شارژ بی‌سیم ۶۶ واتی، از آن دسته از فاکتو‌هایی است، که نمی‌شود، آن را نادیده گرفت. « Huawei Mate 40 Pro » علاوه بر شارژ سریع ۶۶ واتی، از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید: هوآوی میت 40 Pro

یک پرچم‌دار، یا خوب است، یا بهترین. فرقی نمی‌کند که استفاده شما از یک پرچم‌دار چیست، یک پرچم‌دار، جلوی خواسته‌های کاربر خود، کم نمی‌آورد. « Huawei Mate 40 Pro » از آن دسته پرچم‌دارهایی است، که لایق توجه ویژه هستند. « Huawei Mate 40 Pro » با وجود تحریم‌های گوگل توانسته، هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری، خودنمایی کند و تعداد قابل توجهی از کاربران را به خود اختصاص دهد، پس منطقی است، اگر مطمئن باشید، که حتی با وجود تحریم‌های گوگل، هیچ‌چیزی را از دست نداده‌اید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
162.9x75.5 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
212 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Kirin 9000 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.13 GHz Cortex-A77 & 3x2.54 GHz Cortex-A77 & 4x2.04 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G78 MP24
حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
12 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.76 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1344x2772 پیکسل
تراکم پیکسلی
456~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.28 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.9
فاصله کانونی لنز 23 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.22 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک همه جانبه PDAF
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع periscope telephoto
دریچه دیافراگم f/3.4
فاصله کانونی لنز 125 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
لرزشگیر OIS
زوم اپتیکال 5x
رزولوشن عکس دوربین سوم
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 18 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
TOF 3D
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی دوم
TOF 3D
مشخصات دوربین سلفی دوم
از نوع depth/biometrics sensor
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama
4K, 1080p
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4400 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 65 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
Face ID
فیلم برداری
8K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120fps, 1080p@960fps, 720p@7680fps, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 40 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 40 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
162.9x75.5 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
212 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 9000 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.13 GHz Cortex-A77 & 3x2.54 GHz Cortex-A77 & 4x2.04 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G78 MP24

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
12 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.76 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1344x2772 پیکسل
تراکم پیکسلی
456~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.28 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.9<br /> فاصله کانونی لنز 23 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.22 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک همه جانبه PDAF<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع periscope telephoto<br /> دریچه دیافراگم f/3.4<br /> فاصله کانونی لنز 125 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> لرزشگیر OIS<br /> زوم اپتیکال 5x
رزولوشن عکس دوربین سوم
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 18 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
TOF 3D
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی دوم
TOF 3D
مشخصات دوربین سلفی دوم
از نوع depth/biometrics sensor
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama<br /> 4K, 1080p
فیلم برداری
8K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120fps, 1080p@960fps, 720p@7680fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
Face ID

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4400 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 65 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم