برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Huawei Y8p Dual SIM 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Huawei Y8p Dual SIM 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 8 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی هوآوی Y8p

از زمانی که کمپانی هوآوی شروع به تولید گوشی های هوشمند کرد توانست بازار گوشی های میانرده و پایین رده را متحول سازد. در آن زمان سامسونگ نیز به عنوان رقیب پر قدرت او به شمار می آمد. چیزی نگذشت که سامسونگ علاوه در تولید میانرده ها به عرضه گوشی های بالا رده نیز پرداخت که اکنون آن ها را با نام پرچمداران این برند می شناسیم. در این حین هوآوی به عنوان یک رقیب نه چندان پر قدرت برای این کمپانی بدل شد. اما کماکان در تولید میانرده و های کابردی و خوش قیمت به عنوان برند نامی شناخته می شود. این کمپانی چندی پیش از یکی دیگر از میانرده های خود رونمایی که هوآوی Y8p نام دارد. سری وای هوآوی شامل میانرده هایی است که با توجه به قیمت مناسب کارایی قابل قبولی برای کاربران دارد.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات هوآوی وای 8 پی

وای 6 پی و وای 7 پی از مدل های پیشین این خانواده هستند که نسخه 8 آن به عنوان جدیدترین سری شناخته می شد. با این وجود هوآوی برای پردازنده این دستگاه خساست به خرج داده و همان پردازنده قدیمی را برای محصول جدید خود در نظر گرفته است. البته که کنترل قیمت تصمیم این کمپانی را توجیه می کند. کمپانی هوآوی با وجود درگیری هایی که با کشور آمریکا بر سر عدم استفاده از سرویس گوگل پلی دارد، اما همچنان به تولیدات خود ادامه داده است. در ادامه به بررسی گوشی هوآوی وای 8 پی خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا این گوشی نیز شامل تحریم ها شده است یا خیر! با دیجی دو همراه باشید:

Huawei Y8p

مشخصات هوآوی وای 8 پی: طراحی و کیفیت در ساخت

در طراحی گوشی های هوآوی آنچه به ذهن تداعی می شود عبارت زیبایی در سادگی است. این برند گرچه برای جذابیت قاب و بدنه اسماتفون های خود تلاش می کند، اما سرانجام با یک طراحی بسیار ساده و چشم نواز نگاه کاربران را به خود جلب می کند بی انکه محصولات خود را به قاب های دارای بافت و یا ماژول های عجیب و غریب دوربین مزین کند. در وای 8 پی نیز همین اصل رعایت شده طوری که در قاب پشتی تنها یک ماژولی عمودی با 3 لنز و فلش LED دیده می شود که تا حد ممکن باریک شده است. رنگ چشم نواز این دستگاه نیز رنگی ترکیبی از بنفش و آبی است که به شکل طیفی طراحی شده. روی پنل جلویی شاهد کاهش حاشیه ها به سود وسعت نمایشگر هستیم. اما در انتهای نمایشگر حاشیه کمی افزایش یافته و به خوبی دیده می شود. ناچ U شکلی که برای تعبیه دوربین سلفی طراحی شده است درست در میانه نمایشگر قسمت بالا قرار گرفته از این رو تلاش هوآوی برای ایجاد نمایشگری هر چه وسیع تر بسیار ملموس است.
وجود جک 3.5 میلی متری هدفون موجب شده کاربران بیشتری برای خرید این اسمارتفون ترغیب شوند. بنابراین استفاده از هندزفری های سیمی نیز با این گوشی امکان پذیر خواهد بود.

مشخصات هوآوی وای 8 پی: نمایشگر

جنگ بین نمایشگر های غول آسا همچنان برقرار است. اساسا در دنیای گوشی های هوشمند معمولا اسمارتفون هایی دل از کاربران می برند که نمایشگر های وسیعی داشته باشند. هوآوی با توجه به این مسئله تلاش کرده ظاهر این اسمارتفون را طوری طراحی کند که در نگاه اول کاربر را بررسی بیشتر متمایل کند. نمایشگر 6.3 اینچی این اسمارتفون با وسعت خود لذت تماشای فیلم و بازی را دو چندان می کند. این میزان از گستردگی نمایشگر به همراه وزن 163 گرمی، هوآوی وای 8 پی را به یک اسمارتفون خوش دست تبدیل کرده است. رزولوشن این نمایشگر به 1080 در 2400 پیکسل می رسد که تقریبا 83.2 درصد پنل جلویی را اشغال کرده است. نوع نمایشگر این دستگاه OLED بوده که به لطف کیفیت آن شاهد تعبیه حسگر امنیتی اثر انگشت بر روی نمایشگر هستیم . این امر موجب شده تا حسگر اثر انگشت به پشت دستگاه منقل نشود و از زیبایی آن نکاهد.

Huawei Y8p

مشخصات هوآوی وای 8 پی: سخت افزار و نرم افزار

بد نیست بدانید که آمریکا تحریم های خود برای این کمپانی را تنها در عدم دسترسی به سرویس های گوگل پلی خلاصه نکرده است. به تازگی خبر هایی رسیده که نشان می دهد آمریکا اجازه همکاری کمپانی سازننده پردازنده های کایرین را به شرکت هوآوی نمی دهد. از این رو این کمپانی مجبور است از انواع دیگر پردازنده برای گوشی های جدید خود استفاده کند. اما در گوشی وای 8 پی هوآوی هنوز پردازنده کایرین دیده می شود. این پردازنده از نوع کایرین 710P بوده که یک پردازنده 8 هسته ای است. این پردازنده در کنار پردازنده گرفیکی Mali-g51 MP4 گزینه مناسبی برای اجرای برنامه های نیمه سنگین خواهد بود. البته که وجود رم های 4 و 6 گیگابایت می تواند قدرت پردازش را بیشتر نیز کند.
همانطور که پیدایست هوآوی این مدل را در دو نسخه 6 و 4 گیگابایتی عرضه کرده است که هر دو مدل دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی هستند. با این وجود کاربران می توانند با کارت حافظه MN ( نانو مموری) میزان حافظه داخلی را تا 256 گیگابایت افزایش دهند.
سیستم عامل این دستگاه بر اساس اندورید 10 و بر پایه رابط کاربر EMUI 10.0 طراحی شده است. خبر مهم در زمینه سیستم عامل این است که این دستگاه نیز به مانند چندین دستگاه پیشین این کمپانی از خدمات سرویس گوگل پلی محروم است. از این رو کاربران می باسیت از سرویس اختصاصی هوآوی به نام HMS استفاده کنند. البته که وجود پلتفرم هایی مانند بازار و یا مایکت و حتی دیگر برنامه های موجود می تواند جای خالی پلتفرم گوگل را پر کند. به هر حال نبود این قابلیت به عنوان نقطه ضعفی برای گوشی های هوآوی شناخته می شود که باید قبل از خرید آن را بررسی کرد.

مشخصات هوآوی وای 8 پی: دوربین اصلی و دوربین سلفی

اکثر اسمارتفون های میانرده از دوربین های چندگانه بهره مند هستند. این قابلیت موجب می شوند کاربران بیشتر برای خرید این دست اسمارتفون ها تمایل پیدا کنند. شرکت های سازنده گوشی های هوشمند با شناخت این نیاز تلاش کرده اند که محصولات خود را به این امکان مجهز کنند. هوآوی وای 8 پی نیز با داشتن دوربین سه گانه توانسته در این حوزه نیز موفقیت بالایی را بدست آورد. لنز های دوربین اصلی هوآوی وای 8 پی از سه لنز 48 مگاپیکسلی از نوع واید، لنز 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید و در آخر یک لنز 2 مگاپیکسلی سنجش عمق تشکیل شده است که در کنار لنز سلفی 16 مگاپیکسلی مجموعه ای بسیار خوب برای دوربین ها را ایجاد کرده اند.
گفتنی است که دوربین اصلی این دستگاه قابلیت هایی چون فلش LED، عکاسی پاناروما و فیلمبرداری HDR را دارا است.

مشخصات هوآوی وای 8 پی: باتری و شارژدهی

وجود باتری های پر قدرت و حجیم خود به عنوان فاکتور خرید به شمار می آیند. تجربه کاربران به عکاسی و بازی موجب شده شرکت های سازننده این محصولات فوکوس بیشتری بر قدرت باتری داشته باشند. باتری 4000 میلی آمپری این دستگاه با قدرت شارژ 10 وات نمایانگر توجه به این نیاز است. ناگفته نماند که این باتری از طریق پورت Type-c تغذیه می شود.

Huawei Y8p

مشاوره در خرید هوآوی وای 8 پی

خرید میانرده ها با توجه به بازار داغ آن ها کمی برای کاربران مشکل خواهد بود. انتقادات پیرامون گوش های میانرده از هر برندی کم نبوده، بنابراین این انتخاب مشکل تر نیز خواهد شد. اما گوشی هوآوی وای 8 پی یکی از میانرده های خوش قیمت و در عین حال بسیار کاربردی است. از این جهت خرید آن بین دیگر مدل های این برند توصیه می شود، چراکه با داشتن پردازنده مناسب و تنوع در انتخاب حافظه داخلی و همچنین وجود باتری پر قدرت می تواند به عنوان یک میانرده با کیفیت شناخته شود. با این حساب نبود سرویس گوگل پلی خود یکی از نقاط ضعف این اسمارتفون به شمار می آید که توجه به آن قبل از خرید ضروری است. البته که این انتقاد بر مدل های گوشی های هوآوی وجود دارد. از این رو نمی توان ادعا کرد که نبود این سرویس باید مانع از توجه به مدل های دیگر و امکانات آن ها شود.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
June 2020
تاریخ شمسی
خرداد 1399
طول و عرض
157.4x73.2 میلی متر
ضخامت
7.8 میلی متر
وزن
163 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Kirin 710
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.2 GHz Cortex-A73 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
418~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 26, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 27 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚120دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(4)
رتبه‌بندی کلی
5
4 نظرات
بزار تحریمن اما این دلیل نمیشه که سراغ گوشی هاشون نریم.

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
June 2020
تاریخ شمسی
خرداد 1399

طراحی

طول و عرض
157.4x73.2 میلی متر
ضخامت
7.8 میلی متر
وزن
163 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 710
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.2 GHz Cortex-A73 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
Nano Memory
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
418~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 26, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 27 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚120دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم