برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل آنر مدل X20 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

HonorX20 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Honor X20 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 64 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4300 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
4300 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Honor X20

آنر، شرکت معروفی به شمار می‌رود و لازم نیست که بگوییم، قبلا، زیرمجموعه شرکت هوآوی بوده و در حال حاضر به‌طور مستقل، فعالیت خود را ادامه می‌دهد؛ البته، هنوز با هوآوی، مراوداتی دارد. به هر حال، آنر، بدون هیچ دلیل موجهی، به‌طور ناخواسته، وارد دعوای هوآوی و آمریکا شد و از تحریم‌های شرکت گوگل، بی‌نصیب نماند؛ با وجود این‌که، هوآوی نتوانست از اندروید ۱۱ استفاده کند، اما برخی از گوشی های آنر، اندروید ۱۱ را دریافت کردند و در این اواخر، گوشی هایی معرفی شدند که از خدمات گوگل نیز پشتیبانی می‌کنند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، آنر به عنوان یک شرکت برای تولید گوشی های میان‌رده‌ای معرفی شد و تا همین اوخر، فقط در زمینه تولید گوشی های میان‌رده‌ای فعالیت می‌کرد، از این رو، تبهر خاصی در تولید اسمارتفون‌های میان‌رده‌ای دارد که در گوشی مورد نظر ما، یعنی آنر ۲۰ ایکس، به وضوح می‌شود این تبهر را احساس کرد. در ادامه به بررسی اسمارتفون نسل پنجمی جدید آنر، یعنی ایکس ۲۰ می‌پردازیم.

مقدمه‌

آنر ایکس ۲۰ به طرز غیر منتظرانه‌ای، بدون پشتیبانی از خدمات گوگل می‌آید و این در حالی است که گوشی های جدید آنر، از خدمات گوگل، پشتیبانی می‌کنند و فقط این گوشی و آنر ایکس ۲۰ اس ای، بدون این خدمات عرضه می‌شوند؛ شاید، شکل و شمایل این اسمارتفون‌ها، چندان مورد علاقه شرکت گوگل نبوده شاید هم دلیل دیگری دارد، ولی به هر حال، پشتیبانی نکردن این گوشی از خدمات گوگل، اندکی، کار را برای آن سخت می‌کند.

سخت‌افزار این گوشی، محصول شرکت مدیاتک است. تراشه آنر ایکس ۲۰، تراشه‌ای ۶ نانومتری با پشتیبانی از فناوری فایو جی بوده که به عنوان یک تراشه کم‌مصرف شناخته می‌شود. پردازنده آنر ایکس ۲۰، در زمینه امور پردازشی مثل مصرف انرژی، روسفید است، زیرا در این زمینه هم، کارایی بسیاری دارد.

نمایشگر آنر ایکس ۲۰، خیلی معمولی به‌نظر می‌رسد. پنل نمایشی این گوشی از نوع IPS بوده و نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی را به همراه خود می‌آورد. علاوه بر این‌ها، نمایشگر، وضوح FHD را نیز دارد که مقدار بالایی است و می‌شود آن را به دوست‌داران سینما به عنوان یک گزینه ویژه، توصیه کرد. نمایشگر این گوشی، همان معمولی‌ است با وضوح بالا و چشم‌گیر.

باتری، مورد جذابی به‌نظر می‌رسد؛ البته نه خود باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ایکس ۲۰، بلکه شارژر سریع ۶۶ واتی آن. دوربین اصلی از سه سنسور تشکیل شده و مهم‌ترین وظیفه را در میان این سنسورها، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض دارد. سنسورهای دیگر این دوربین، عبارتند از سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق. دوربین سلفی هم از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی باکیفیت تشکیل شده.

Honor X20

طراحی و کیفیت ساخت آنر ایکس ۲۰

طراحی این گوشی در میان اسمارتفون‌های خود شرکت آنر، کم‌یاب است، اما در برخی از گوشی های هوآوی نظیر نوا ۸ آی نوپا، دیده می‌شود. به هر حال، طراحی آنر ایکس ۲۰، از به طراحی‌های مرسوم بازار فاصله گرفته و مثل این‌که، آنر دارد راه جسورانه هوآوی را در زمینه طراحی گوشی های هوشمند خود طی می‌کند. این گوشی با حسگر اثر انگشت ادغامی آمده، یعنی حسگر آن با دکمه پاور بر روی فریم، ترکیب شده.

پنل جلویی آنر ایکس ۲۰، طراحی بسیار جذابی دارد و با این‌که در زمینه حواشی، اندکی نامتقارن است، ولی خوب به‌نظر می‌رسد. سمت چپ، راست و بالای نمایشگر، دارای حواشی‌ای بسیار نازک و نامحسوس هستند، ولی در پایین، حواشی را می‌بینیم که اندکی ضخیم‌تر شده‌اند. در گوشه بالایی نمایشگر، دوربین سلفی با طراحی حفره آمده و درون یک بیضی، لحاظ شده؛ معمولا، دوربین‌های سلفی دوگانه با حفره‌های بیضی شکل می‌آیند، ولی دوربین سلفی این گوشی، متشکل از یک سنسور است.

پنل پشتی ایکس ۲۰، خیلی صیقلی به‌نظر نمی‌رسد، ولی به راحتی می‌تواند، اثر انگشت شما را به خود جذب کند. در رنگ آبی و سفید، خطوطی بر روی پنل پشتی دیده می‌شوند که از بالا تا پایین پنل، امتداد داده‌ شده‌اند و دقیقا از قاب دوربین اصلی می‌گذرند. دوربین اصلی، یک قاب مدور دارد که در وسط پنل است. این قاب مدور، در اطراف خود، شامل محیطی برجسته می‌شود که در بسیاری از گوشی هایی که قاب مدور دارند، مشهود است.

فریم، ضخیم به‌نظر می‌رسد و طراحی پرچم‌داران هوآوی را حمل می‌کند؛ یعنی در قسمتی که کنترلرهای صدا و دکمه پاور، حضور دارند، فریم، اندکی به درون پنل پشتی وارد شده و طراحی خوبی را شکل داده. «Honor X20» با ابعاد ۱۶۱.۸ در ۷۴.۷ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۹۲ گرم و رنگ‌های آبی، سفید و مشکی، عرضه می‌شود.

Honor X20

نمایشگر آنر ایکس ۲۰

آنر ایکس ۲۰، با پنل نمایشی IPS‌ می‌آید. از آن‌جایی که این گوشی، یک اسمارتفون میان‌رده‌ای است، نمی‌توان چندان به پنل نمایشی IPS‌ آن، ایراد گرفت، زیرا این پنل‌ها در بین گوشی‌ های میان‌رده‌ای، رواج دارند. پنل‌های IPS دارای کیفیت تصویر خوبی هستند و رنگ‌ها را هم خیلی طبیعی نشان می‌دهند. نمایشگر آنر ایکس ۲۰، وضوح FHD را به همراه خود می‌آورد که برای تماشای فیلم و سریال، خیلی خوب است.

نمایشگر، علاوه بر وضوح FHD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را نیز با خود دارد که آن را تحت عنوان نرخ استاندارد می‌شناسیم و برای اکثر امور، خوب است. رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۳۷۶ پیکسل ذکر شده که در کنار قطر ۶.۶۷ اینچی می‌آید و سبب تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل بر هر اینچ می‌شود. نمایشگر آنر ایکس ۲۰، با مساحت نسبتا زیاد ۱۰۸.۱ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۹.۵ درصد از فضای پنل جلویی این گوشی را در دست گرفته. در کل می‌شود به نمایشگر آنر ایکس ۲۰، نمره خوبی داد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار آنر ایکس ۲۰

«Honor X20» با رابط کاربری Magic UI 4.2 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری Magic UI 4.2، شباهت زیادی با رابط کاربری اندروید ۱۱ هوآوی ندارد، ولی می‌بینیم که مانند نسخه هوآوی، کمی به سمت مدل‌های اپل رفته. این گوشی، از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند، که البته دلیل آن هنوز به طور کامل مشخص نیست.

تراشه آنر ایکس ۲۰، از شرکت مدیاتک با لیتوگرافی ۶ نانومتری آمده. این تراشه که با نام Dimensity 900 5G شناخته می‌شود، همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، پشتیبان فناوری محبوب فایو جی یا همان نسل پنجم است. تراشه در زمینه امور پردازشی هم رتبه خوبی می‌گیرد و می‌شود آن را برای داده‌های نیمه‌سنگین توصیه کرد.

تراشه هشت‌هسته‌ای Dimensity 900 5G از دو هسته Cortex-A78 با نهایت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی خوب Mali-G78 MC4 را به همراه خود دارد. «Honor X20» در سه نسخه به شرح زیر عرضه می‌شود:

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت

دوربین آنر ایکس ۲۰

سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 در ترکیب سه‌گانه دوربین آنر ایکس ۲۰، به عنوان سنسور اصلی شناخته می‌شود؛ این حسگر، کیفیت خوبی دارد و با این‌حال، ممکن است که جزئیاتی را ثبت نکند. سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض در کنار سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 می‌آید.

دوربین اصلی آنر ایکس ۲۰، قابلیت عکس‌برداری پانوراما را دارد و با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌تواند فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده و با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

باتری آنر ایکس ۲۰

آنر ایکس ۲۰ به همراه یک باتری لیتیم-پلیمری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده که با توجه به نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و لیتوگرافی جالب توجه ۶ نانومتری، می‌تواند شارژدهی مناسبی داشته باشد. «Honor X20» از فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند که هنوز، سرعت شارژ آن، مورد آزمایش قرار نگرفته.

مشاوره در خرید آنر ایکس ۲۰

آنر ایکس ۲۰، گوشی‌ای میان‌رده‌ای با قیمت مناسب است که از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. این گوشی با نمایشگری مناسب و دوربینی ۶۴ مگاپیکسلی آمده و شما می‌توانید، آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400
طول و عرض
161.8x74.7 میلی‌متر
ضخامت
8.5 میلی‌متر
وزن
192 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 900 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G78 MC4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2376 پیکسل
تراکم پیکسلی
391~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.9
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 66 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, gyro-EIS
سایر قابلیت‌ها
از سرویس Google Play پشتیبانی نمیکند
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل آنر مدل X20 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل آنر مدل X20 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400

طراحی

طول و عرض
161.8x74.7 میلی‌متر
ضخامت
8.5 میلی‌متر
وزن
192 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 900 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G78 MC4<br />

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2376 پیکسل
تراکم پیکسلی
391~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.9<br />
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps<br />
فیلم برداری
4K@30fps, gyro-EIS<br />

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
از سرویس Google Play پشتیبانی نمیکند

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 66 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم