برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل بلو مدل G90 Pro دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

BLU G90 Pro Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

BLU G90 Pro Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین  چهارگانه : 48 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5100 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
5100 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی BLU G90 Pro

گوشی های میان‌رده‌ای، همان‌طور که می‌دانید، پرفروش‌ترین گوشی های هوشمند هستند و اکثریت حجم بازار اسمارتفون‌ها را در دست دارند. این بازار، انقدر جذاب بوده که بسیاری از شرکت‌ها، فقط در آن فعالیت دارند و جز گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای، چیز دیگری تولید نمی‌کنند. یکی از شرکت‌هایی که خود را محدود به بازار گوشی های میان‌رده‌ای کرده، شرکت آمریکایی بلو است که علی‌رغم ناشناس بودن در بازار گوشی های هوشمند ایراد در بازار آمریکا، فروش قابل توجهی دارد و در حوزه کارائیب هم توجه زیادی به آن می‌شود.

گفته شده که ۵۰ درصد گوشی های فروش رفته در آمریکای مرکزی، توسط شرکت بلو تولید شده بودند. درمورد اسم این شرکت، باید بگوییم که BLU مخفف جمله‌ای است و باید بی‌ال‌یو خوانده شود، ولی عمدتا، آن را با نام بلو پروداکتس، معرفی می‌کنند. به هر حال، بحث ما در این جا، به یکی از میان‌رده‌های جذاب جدید بلو مربوط می‌شود که با نام جی ۹۰ پرو و قیمتی مقرون به صرفه آمده و ما در ادامه، آن را به طور دقیق، بررسی می‌کنیم.

BLU G90 Pro

مقدمه‌

اولین چیزی که با نگاه کردن به جی ۹۰ پرو به چشم می‌خورد، دقت و ظرافت در طراحی آن است. شرکت بلو برای این گوشی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده، طراحی جالبی را درنظر گرفته که با برخی از محصولات مشهود آن سال و سال قبل، شباهت دارد. به هر حال، طراحی، علی‌رغم این که چندان مدرن به‌نظر نمی‌رسد، اما خیلی خوب است.

باید بدانید که این گوشی از فناوری نسل پنجم یا همان فایو جی پشتیبانی نمی‌کند و با قابلیت پشتیبانی از فناوری LTE‌ معرفی شده. تراشه‌ای از شرکت مدیاتک در بین مشخصات این گوشی، خودنمایی می‌کند که محصول لیتوگرافی ۱۲ نانومتری است. این تراشه، برای بازی‌های موبایلی نه‌چندان سنگین خوب به‌نظر می‌رسد و در کنار ۴ گیگابایت رمی که برای جی ۹۰ پرو درنظر گرفته شده، می‌تواند مفید واقع شود.

از لحاظ نمایشگر هم، بلو جی ۹۰ پرو، خوب است، ولی نه خیلی. تنها ایرادی که می‌توان به نمایشگر این گوشی وارد کرد، نرخ نوسازی آن است که ۶۰ هرتز ذکر شده. این نمایشگر، وضوح FHD را به همراه خود می‌آورد و قطر آن، ۶.۵ اینچ ذکر شده. نمایشگر مورد بحث از نوع IPS است که در بازه قیمتی این گوشی، زیاد به‌کار می‌رود.

از موارد شایان ستایش این گوشی، باتری آن است که با ظرفیت چشم‌گیر ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آمده و از شارژر سریع، استفاده می‌کند. دوربین اصلی جی ۹۰ پرو، متشکل از چهار سنسور است و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض در ترکیب آن دیده می‌شود. بلو برای دوربین سلفی هم کم نگذاشته و به سراغ یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی عریض رفته.

طراحی و کیفیت ساخت بلو جی ۹۰ پرو

جی ۹۰ پرو از لحاظ ظاهری، خوب است؛ با وجود این‌که طراحی جی ۹۰ پرو، طراحی محبوب بازار نیست، اما ظاهر خاصی به این گوشی بخشیده. با این همه، طراحی جی ۹۰ پرو که خیلی خاص است، یک گوشی میان‌رده‌ای را معرفی می‌کند و به پوکو اف ۱، شباهت دارد. بر روی پنل پشتی، حسگر اثر انگشت این گوشی با طراحی بسیار خوبی آمده. حسگر اثر انگشت در امتداد قاب مشکی‌رنگ و بیضی شکل دوربین، دیده می‌شود.

پنل جلویی با وجود این‌که به یک سال پیش تعلق دارد، اما خوب طراحی شده. این پنل، در سمت راست، چپ و بالا، حواشی‌ای اندک را شامل می‌شود و زمانی که انتظار داریم این گوشی میان‌رده‌ای در پایین، حواشی‌ای بسیار ضخیم داشته باشد، متوجه حواشی‌ای می‌شویم که فقط اندکی از باقی نواحی، ضخیم‌تر هستند. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی با طراحی ناچ قطره‌ای آمده که در سال ۲۰۲۰، پرتکرار بوده.

پنل پشتی، همان‌طور که گفتیم، طراحی خاصی دارد. در بالا و مرکز پنل پشتی، قاب بیضی شکل مشکی رنگ دوربین اصلی چهارگانه آمده که بر روی یک بیضی بزرگ‌تر قرار گرفته. در امتداد بیضی بزرگ‌تر، حسگر اثر انگشت مشهود است که طراحی نامحسوس و جالب توجهی مثل نوت ۹ ردمی دارد. در قاب دوربین، سه سنسور به طور عمودی دیده می‌شوند و سنسور چهارم در سمت راست قاب و در زیر فلش ال‌ای‌دی ذکر شده. پنل پشتی، اندکی، صیقلی به‌نظر می‌رسد.

این گوشی به دلیل موارد سخت‌افزاری‌ای مثل نمایشگر و باتری، متحمل ضخامت زیاد ۱۰.۱ میلی‌متری شده که در کنار وزن زیاد ۲۱۵ گرم می‌آید؛ بر روی فریم این گوشی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مشهود است. «BLU G90 Pro» با ابعاد ۱۶۲ در ۷۷ در ۱۰.۱ میلی‌متر، وزن ۲۱۵ گرم و تنها رنگ بنفش عرضه می‌شود.

BLU G90 Pro

نمایشگر بلو جی ۹۰ پرو

پنل نمایشی IPS که بر روی قاب جلویی این اسمارتفون به کار رفته، پنل پرکاربردی برای گوشی های میان‌رده‌ای است، زیرا در کنار اقتصادی بودن، کیفیت رنگ بالایی دارد و زاویه دید گسترده‌ای را به کاربر خود ارائه می‌دهد، ولی همان‌طور که اشاره شد، سبب افزایش ضخامت می‌شود. این گوشی با وضوح چشم‌گیر FHD‌ همراه است که می‌تواند مقدار مناسبی برای کاربران دوست‌دار فیلم و سریال باشد.

نرخ نوسازی نمایشگر بلو جی ۹۰ پرو، ۶۰ هرتز ذکر شده که نرخ استاندارد است و برای اکثریت امور و کاربران، به جز گیمرهای حرفه‌ای کارایی دارد. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی نمایشگر، مورد قابل توجهی است که همراه با قطر مناسب ۶.۵ اینچی می‌آید و تراکم پیکسلی ۳۹۶ پیکسل بر هر اینچ را سبب می‌شود. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۳.۷ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۳.۱ درصد از فضای پنل جلویی «BLU G90 Pro» را در دست گرفته. در کل می‌توان نمایشگر جی ۹۰ پرو را در تمامی زمینه‌ها خوب دانست.

سخت‌افزار و نرم‌افزار بلو جی ۹۰ پرو

شرکت بلو پروداکتس، تا به این‌جای کار، رابط کاربری مخصوص خود را معرفی نکرده و به همین دلیل، «BLU G90 Pro» بدون رابط کاربری و با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. به دلیل فقدان رابط کاربری بر روی اندروید این گوشی، فضای کاری شما در بلو جی ۹۰ پرو، با چیزی که در گوشی های شرکت‌هایی مانند سامسونگ می‌بینید، تفاوت دارد.

چیپ Helio G90T برای این اسمارتفون درنظر گرفته شده که از شرکت مدیاتک با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری آمده. این چیپ نسبتا پرمصرف، کاملا میان‌رده‌ای است و برای داده‌های نیمه‌سنگین، مناسبت دارد. این چیپ، برای عکاسی و بازی‌های موبایلی، یک نمونه نسبتا خوب به شمار می‌رود و می‌شود روی آن حساب کرد.

تراشه هشت‌هسته‌ای بلو جی ۹۰ پرو از دو هسته Cortex-A76 با اورکلاک ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی قابل قبول Mali-G76 MC4 را به همراه خود دارد. «BLU G90 Pro» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود.

BLU G90 Pro

دوربین بلو جی ۹۰ پرو

بلو جی ۹۰ پرو، توسط یک دوربین چهارگانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض همراهی می‌شود. این سنسور می‌تواند گزینه خوبی باشد، ولی جزئیات زیادی را از دست می‌دهد. سنسور مدنظر با کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌تواند، عکس‌های پرتره خوبی را ثبت کند. سنسور ماکرو، عضو دیگر این دوربین است که برای عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک، کارایی دارد. دوربین اصلی «BLU G90 Pro» از چهار سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العاده 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد و از عکس‌برداری پانوراما نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی که از یک سنسور قابل توجه ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده، با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

باتری بلو جی ۹۰ پرو

بلو جی ۹۰ پرو، یک باتری لیتیم-پلیمری حجیم دارد که ظرفیت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن می‌تواند برای مدت‌زمان زیادی، شارژدهی داشته باشد. «BLU G90 Pro» از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم Qi ۱۰ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید بلو جی ۹۰ پرو

این گوشی در زمره اسمارتفون‌های میان‌رده‌ای شایان توجه قرار می‌گیرد، زیرا در زمینه وضوح نمایشگر، سخت‌افزار، باتری و دوربین، حرف‌های زیادی به عنوان یک میان‌رده برای گفتن دارد و جدا از این مطالب در زمینه طراحی نیز خوب است. شما می‌توانید این اسمارتفون میان‌رده‌ای مقرون به صرفه را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
2020 August
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
162x77 میلی متر
ضخامت
10.1 میلی متر
وزن
215 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio G90
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
396~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
فوکوس اتوماتیک PDAF
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.2
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.2
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
سایز سنسور 1/2.8 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5100 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل بلو مدل G90 Pro دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل بلو مدل G90 Pro دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
2020 August
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
162x77 میلی متر
ضخامت
10.1 میلی متر
وزن
215 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio G90
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
396~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br />
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br />
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> سایز سنسور 1/2.8 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps<br />

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5100 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم