برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل بلو مدل G91 pro دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

BLU G91 Pro Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

BLU G91 Pro Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 48 - 5 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی BLU G91 Pro

گوشی های اقتصادی را یکی از با ارزش‌ترین اعضای بازار گوشی های هوشمند می‌دانیم؛ زیرا این اسمارتفون‌ها، علی‌رغم قیمت کم، کیفیت ساخت بالایی دارند و از مشخصات سخت‌افزاری خوبی سود می‌برند. هر شرکتی می‌تواند از سر جایش بلند شود و یک گوشی اقتصادی تولید کند، اما موفق بودن آن گوشی، به پارامتر‌های زیادی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌شود به دوربین‌ چندگانه باکیفیت، سخت‌افزاری قوی، باتری حجیم و نمایشگر خوب اشاره کرد؛ موارد فوق‌الذکر، فقط بخشی از مواردی است که سبب می‌شوند، هر شرکتی، توانایی تولید یک گوشی اقتصادی را نداشته باشد.

شرکت آمریکایی بلو که با نام بلو پروداکتس، شناخته می‌شود، شرکتی است که دامنه فعالیت خود را به تولید اسمارتفون‌های اقتصادی محدود کرده و به همین دلیل، در این زمینه، باتجربه است. این شرکت، اخیرا برخی از اسمارتفون‌های محبوب قدیمی خود را با پسوند پرو به بازار برگردانده که در میان آن‌ها، بلو جی ۹۰ پرو و بلو جی ۹۱ پرو، خودنمایی می‌کنند. بلو جی ۹۱ پرو، گوشی‌ای است که در ادامه می‌خواهیم به‌طور دقیق، آن را بررسی کنیم.

BLU G91 Pro

مقدمه‌

گاهی اوقات، در بازار گوشی های هوشمند، میان‌رده‌‌هایی را می‌بینیم که طراحی رده بالایی دارند و گاهی، میان‌رده‌ها، طراحی‌ای کاملا میان‌رده‌ای را حمل می‌کنند؛ این گوشی، در دسته دوم قرار می‌گیرد و شامل طراحی‌ای کاملا میان‌رده‌ای می‌شود که پیدا کردن آن در میان گوشی های شرکت‌های دیگر، کار سختی نیست.

لازم به ذکر است که بلو جی ۹۱ پرو از فناوری نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند و با پشتیبانی از فناوری LTE‌ معرفی شده که در اصل، شاخه‌ای از فناوری فور جی است. این اسمارتفون، چیپی از شرکت مدیاتک دارد که در دسته چیپ‌های میان‌رده‌ای قرار می‌گیرد. تراشه مورد بحث، یک تراشه ۱۲ نانومتری است که در زمینه مصرف انرژي، تراشه معمولی‌ای به شمار می‌رود. چیپ این گوشی با ۶ گیگابایت رم می‌آید.

در زمینه نمایشگر، شاهد عملکرد خوبی از شرکت بلو برای جی ۹۱ پرو هستیم. این گوشی با پنل نمایشی IPS همراه شده که در بر روی بسیاری از اسمارتفون‌های میان‌رده‌ای دیگر نیز موجود است. این نمایشگر با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی آمده که مقدار چشم‌گیری به شمار نمی‌رود. از دیگر موارد مهم درمورد نمایشگر می‌توان به وضوح خوب FHD آن اشاره کرد.

در مورد باتری هم، بلو جی ۹۱ پرو خوب است. این اسمارتفون، باتری‌ای از نوع لیتیم-پلیمری دارد که ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای آن ذکر شده. فناوری شارژ سریع و شارژ سریع بی‌سیم، توسط این گوشی پشتیبانی می‌شوند. دوربین اصلی جی ۹۱ پرو، از چهار سنسور تشکیل شده که در ترکیب آن‌ها، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین سلفی هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مناسب دارد.

BLU G91 Pro

طراحی و کیفیت ساخت بلو جی ۹۱ پرو

طراحی بلو جی ۹۱ پرو با وجود اینکه در پنل جلویی، خیلی خوشایند به‌نظر می‌رسد، اما در پنل پشتی، کاملا میان‌رده‌ای است. طراحی این اسمارتفون را می‌شود به برخی از گوشی های شرکت موتورولا و اوپو، تشبیه کرد. درکل، طراحی‌ای که بر روی جی ۹۱ پرو سوار شده، طراحی‌‌ای کاملا میان‌رده‌ای است. یکی از مواردی که بر میان‌رده‌ای بودن طراحی، دلالت می‌کند، حسگر اثر انگشتی است که به شکل یک حفره بر روی پنل پشتی، لحاظ شده.

همان‌طور که گفتیم، پنل جلویی، خیلی خوب و مدرن به‌نظر می‌ٰرسد. با این‌که بسیاری از گوشی های شرکت‌های مشهور در پنل جلویی، شامل طراحی‌ای نامتوازن در زمینه حواشی‌ای می‌شوند، اما این گوشی از شرکت بلو، طراحی‌ای متوازن در زمینه حواشی دارد، به‌طوری که حتی حواشی پایینی نمایشگر هم ضخیم به‌نظر نمی‌رسند. در بالای نمایشگر و در وسط طول مختصاتی آن، دوربین سلفی با طراحی حفره و اندازه بسیار کوچکی ذکر شده که سبب تداخل کم با محتوای نمایشی می‌شود.

پنل پشتی، قاب بسیاری صیقلی‌ای دارد که می‌تواند به راحتی، اثر انگشت شما را حذب کند و موجب دردسر شود. این پنل در گوشه بالایی خود از قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی میزبانی می‌کند که هم‌رنگ خود پنل پشتی خواهد بود. در سمت چپ این قاب، سه سنسور آمده و در سمت راست آن، سنسور چهارم دیده می‌شود. در وسط پنل پشتی هم، حفره حسگر اثر انگشت دیده می‌شود که محیط براقی هم دارد.

فریم این گوشی، کمی ضخیم است و بر روی آن، کلیدی جز کلیدهای صدا و دکمه پاور دیده می‌شود که احتمالا برای فرا خواندن دستیار صوتی گوگل درنظر گرفته شده. فریم این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون میزبانی می‌کند. «BLU G91 Pro» با ابعاد ۱۶۵.۲ در ۷۶.۹ در ۸.۹ میلی‌متر، وزن ۲۰۱ گرم و رنگ‌های مشکی و آبی عرضه می‌شود.

BLU G91 Pro

نمایشگر بلو جی ۹۱ پرو

بلو جی ۹۱ پرو، نمایشگری از نوع IPS دارد که آن را بر روی لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای می‌بینیم. این پنل نمایشی، کیفیت تصویر بالایی دارد و در زمینه زاویه دید هم خیلی خوب است؛ در کل، این پنل برای گوشی های اقتصادی مانند همین جی ۹۱ پرو مصرف می‌شود. نمایشگر، با وضوح FHD آمده که گزینه مناسبی برای هواداران فیلم و سریال است، این وضوح برای بازی‌های موبایلی و کارهای دیگر نیز مناسبت دارد.

نمایشگر، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را شامل می‌شود که آن را با لقب نرخ استاندارد می‌شناسیم؛ رفرش‌ریت ۶۰ هرتز برای اکثریت امور استفاده می‌شود. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی نمایشگر، در اصل به همان وضوح اشاره دارد و مقدار بالایی است؛ با استفاده از قطر نسبتا زیاد ۶.۷ اینچی می‌شود از رزولوشن، تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ را استخراج کرد. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۸.۴ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۵.۳ درصد از فضای پنل جلویی «BLU G91 Pro» را در دست گرفته که نسبت خوبی به‌نظر می‌رسد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار بلو جی ۹۱ پرو

اکثر گوشی های مشهوری که از شرکت‌ سامسونگ یا شرکت‌های دیگر در دست گرفته‌اید، بر روی اندروید خود، یک پوسته، تحت عنوان رابط کاربری دارند که فضای استفاده از اندروید را بهتر می‌کند؛ اما این گوشی، فقط با اندروید ۱۱ آمده و رابط کاربری ندارد. فقدان رابط کاربری بر روی اندروید بلو جی ۹۱ پرو، فضای استفاده شما را کمی از تجربه شخصیتان، دور می‌کند.

یکی از تراشه‌های ۱۲ نانومتری شرکت مشهور مدیاتک، به عنوان مغز متفکر این گوشی درنظر گرفته شده. این تراشه که آن را با نام Helio G90 می‌شناسیم، یک تراشه میان‌رده‌ای با توانایی پردازشی مناسب به شمار می‌رود که می‌توانید آن را برای امور عادی و بازی‌های مانند پابجی درنظر بگیرید.

تراشه هشت‌هسته‌ای بلو جی ۹۱ پرو از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی قابل قبول Mali-G76 MC4 به همراه آن می‌آید. «BLU G91 Pro» در یک نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود.

BLU G91 Pro

دوربین بلو جی ۹۱ پرو

بلو جی ۹۱ پرو، دوربینی چهارگانه بر روی پنل پشتی خود دارد. سنسور اصلی این دوربین، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 است که با استفاده از کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، عکس‌های پرتره می‌گیرد. سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 هم برای عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک به‌کار رفته.

آخرین عضو دوربین اصلی، سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق عریض است که با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 معرفی شده. دوربین اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی هم متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است. دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

باتری بلو جی ۹۱ پرو

جی ۹۱ پرو، باتری‌ای از نوع لیتیم-پلیمری را حمل می‌کند که بخش اعظمی از گناه ضخامت و وزن زیاد این گوشی بر گردن آن است. باتری مورد بحث با ظرفیت چشم‌گیر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آمده. «BLU G91 Pro» از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید بلو جی ۹۱ پرو

جی ۹۱ پرو، گوشی‌ای خوش‌قیمت به‌شمار می‌رود که به لطف این خوش‌قیمتی و مشخصات سخت‌افزاری چشم‌گیر، ارزش خرید بالایی دارد و می‌شود آن را به چشم یک گزینه فوق‌العاده در بازه قیمتی مربوطه دانست. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
2021 August
تاریخ شمسی
شهریور 1400
طول و عرض
165.2x76.9 میلی متر
ضخامت
8.9 میلی متر
وزن
201 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio G90
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
393~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 17, 28
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
فوکوس اتوماتیک PDAF
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
امکان شارژ سریع به صورت بی سیم 10واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل بلو مدل G91 pro دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل بلو مدل G91 pro دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
2021 August
تاریخ شمسی
شهریور 1400

طراحی

طول و عرض
165.2x76.9 میلی متر
ضخامت
8.9 میلی متر
وزن
201 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio G90
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
393~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 17, 28
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br />
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br />
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps<br />

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
امکان شارژ سریع به صورت بی سیم 10واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم