برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل جی پلاس مدل P10 دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت

  G plus P10 Dual Sim 32GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : Android 10
  • حافظه داخلی : 32 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 2 - 5 - 13 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : 3500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
32 گیگابایت
Android 10
4G
3500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Gplus P10

یکی از ارکان اساسی رشد اقتصاد، حمایت از تولید ملی است؛ البته ما دوست نداریم با استدلال حمایت از کالای ملی، پول خود را در جوب بریزیم و بگوییم که از اقتصاد کشور خود حمایت کردیم. حمایت جامعه از کالای تولیدی خود آن جامعه، مستلزم تناسب قیمت با وضعیت معیشتی مردم و کیفیت بالای محصول است و اگر کیفیت محصول بالا نباشد، حتی نخستوزیر زمان جنگ انگلستان هم خودروی آلمانی سوار می شود.

شاید نام برند ایرانی جی پلاس را نشنیده باشید؛ این برند یکی از ساببرند های شرکت گلدیران است، که محصولات شرکت ال جی را تضمین می کند. شرکت جی پلاس که اخیرا وارد بازار گوشی های هوشمند شده، توانسته در سطح بازار ایران، با برند هایی مانند نوکیا رقابت کند. جی پلاس، پرچمدار و یا میان‌رده سطح بالا تولید نمی کند و تولیدات آن برای رقابت با اسمارتفون هایی مانند « Gplus P10» مناسب هستند. 

مقدمه ای بر تشریح مشخصات جی پلاس پی 10

اسمارتفون نامبرده، یکی از آن اسمارتفون های ارزان قیمتی است، که قبلتر درمورد آن صحبت کردیم. قیمت درستی از « Gplus P10» در دست نیست؛ اما با معادل گیری قیمت از محصولات پیشین این شرکت می توانیم، انتظار یکی از کمترین قیمت های بازار را داشته باشیم و دلیل این امر، نارسایی بسیاری از محصولات به این مرز و بوم است. بد نیست، که قبل از ادامه بحث و بررسی دقیق تر « Gplus P10» نگاهی به متن معرفی نام های که جی پلاس برای این اسمارتفون منتشر کرده، نگاهی بی‌اندازیم:

موبایل P10 یک مدل دوست‌داشتنی است که در عین سادگی، ترکیبی از ویژگی‌ های مورد نیاز کاربر را گرد هم آورده است. P10 گویی که منحصراً برای دستان شما طراحی شده است و اندازه‌ی استاندارد آن حس خوب و راحتی را در حین استفاده به شما القا خواهد کرد. در ضمن، هماهنگی دوربین سه‌گانه، صفحه نمایش با کیفیت، باتری با ظرفیت مناسب و اندروید 10، این گوشی را دوست‌داشتنی‌تر می کند.

خوبی متن بالا، مبالغه نکردن شرکت جی پلاس است، که منتقدین تند را ساکت خواهد کرد. البته جی پلاس در تعریف از اندازه « Gplus P10» مبالغه بسیاری کرده. با توجه به سخت افزار و باتری این اسمارتفون، ضخامت آن کمی زیاد است و وزن آن بسیار کم. وزن کم یک اسمارتفون می تواند سبب ناراحتی کاربر شود و وزن تعریف شده برای یک گوشی هوشمند، باید متعادل باشد.

Gplus P10

جی پلاس پی 10: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Gplus P10» منحصربه فرد یا دیده نشده نیست و آن را قبلا در اسمارتفون های شرکت شیائومی دیده ایم. طراحی اقتباسی « Gplus P10» و دیگر مدل های این شرکت، از ناتوانی طراحان خبر می دهد؛ البته اینطور حرف زدن کمی بیرحمی است و ما در بازار گوشی های هوشمند، برند های مشهور زیادی را می بینیم، که از یک طراحی اقتباسی یا کپی برداری شده استفاده می کنند و نقد تند به این کار شرکت جی پلاس، هم نوع‌هراسی نام دارد، نه نقد سازنده.

پنل جلویی « Gplus P10» میزبان نمایشگر، دوربین سلفی و اسپیک تماس است. پنل پشتی، دوربین سلفی سهگانه و حفره حسگر اثر انگشت را به همراه دارد. فریم نیز میزبانی مقادیر کنترلر های صدا، دکمه پاور، اسلات سیمکارت، جک 3.5 میلی‌متر هدفون، اسپیکرها و درگاه شارژ Type-C را بر عهده دارد؛ در ادمه این بخش، هر یک از وجوه ظاهری « Gplus P10» را بررسی خواهیم کرد.

عفونت طراحی « Gplus P10» در پنل جلویی آن و در اطراف نمایشگر است. به هیچ وجه، حواشی اطراف این نمایشگر را نمی توان، متقارن معرفی کرد؛ چراکه در قسمت پایینی نمایشگر، حواشی، بسیار ضخیم و قابل سرزنش هستند. البته ضخامت بیش از حد این حواشی در قسمت پایینی هم قیمت های « Gplus P10» عادی است.

برتری « Gplus P10» بر هم قیمت های آن، استفاده از طراحی دوربین سلفی آن، معرفی می شود. دوربین سلفی این اسمارتفون خوش قیمت با طراحی ناچ قطر های به پنل جلویی آن اضافه شده؛ بسیاری از هم قیمت های « Gplus P10» به سراغ این طراحی نمی روند و به جای آن، دوربین سلفی را بر روی حواشی بسیار زیاد نمایشگر اسمارتفون، قرار می دهند.

پنل پشتی « Gplus P10» کاملا شبیه به مدل های شرکت شیائومی است. در گوشه بالایی پنل، قاب بیضی شکل دوربین اصلی که عرض مختصاتی زیادی دارد، قرار گرفته. در میان این پنل، حفره حسگر اثر انگشت را می بینیم، که یک مولفه اساسی و وجه برتری برای اسمارتفونی با قیمت « Gplus P10» به حساب می آید.

نکته مهم دیگری که وجه برتری دیگر این اسمارتفون نسبت به همرده های آن شمرده می شود، استفاده از درگاه شارژ Type-C است. درگاه شارژ همرده های « Gplus P10» معمولا از نوع microUSB عرضه می شود. « Gplus P10» با ابعاد 157.9 در 74 در 8.9 میلیمتر، وزن 150 گرم و رنگ های آبی و سیاه، در دسترس خواهد بود.

جی پلاس پی 10: نمایشگر

درمورد پنل نمایشی « Gplus P10» چیزی گفته نشده، اما اگر بتوانیم با تشبیه « Gplus P10» به « Gplus Q10» انتظار یک پنل نمایشی IPS LCD را داشته باشیم، آنموقع دیگر ایراد خاصی به نمایشگر این اسمارتفون وارد نخواهد شد. البته اینها همه حدس و گمان هستند و ممکن است که با یک پنل نمایشی TFTروبه رو باشیم.

رزولوشن این نمایشگر، بالا یا قابل مدح نیست و آن را فقط می شود استاندارد دانست و نه بیشتر. رزولوشن 720 در 1560 که با احتساب قطر 6.08 اینچی نمایشگر « Gplus P10» تراکم پیکسلی 282 پیکسل را به دنبال خود می کشد، مقدار قابل بحثی نیست. این نمایشگر که کیفیت +HDرا به کاربر خود ارائه می‌دهد، با کمکاری شرکت جی پلاس در ذکر اطلاعات، چندان قابل بررسی نیست.

جی پلاس پی 10: سخت افزار و نرم افزار

« Gplus P10» با اندروید 10 عرضه خواهد شد و دلیل بهره نبردن آن از اندروید 11، احتمالا ضعف سخت افزاری آن است. رابط کاربری این اسمارتفون، کمی قدیمی به نظر میآید؛ اما ارتباط برقرارکردن با آن، نباید کار سختی باشد، چراکه چیزی شبیه به این رابط کاربری را قبلا دیده ایم. « Gplus P10» از سخت افزار تنومندی استفاده نمی کند.

سخت افزار مذکور را قبلا در اسمارتفون هایی مانند « Nokia C3» دید هایم و استفاده از چیپستی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، در اسمارتفونی با قیمت « Gplus P10» چیز غریبی نیست.  این اسمارتفون از یک چیپست 28 نانومتری با نام UNISOC SC9863A استفاده می کند؛ که توانایی آن برای استفاده های روزمره کارایی دارد.

این پردازنده هشت هسته ای از هشت هسته Cortex-A55 که طراحی آن به سال 2018 تعلق دارد با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده. چیپست فوق با تراشه گرافیکی نه چندان توانای IMG8322 همراهی میشود. « Gplus P10»  در یک نسخه سختافزاری با رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت عرضه خواهد شد.

Gplus P10

جی پلاس پی 10: دوربین

دوربین اصلی « Gplus P10» از سه سنسور و یک فلش ال ایدی تشکیل شده. مقادیر ذکر شده، درون یک قاب بیضی شکل با خروج از مرکز بیشتر از 0.5 قرار دارند. از آنجایی که توانایی پردازش عکس ها با کارایی چیپست، رابطه تنگاتنگی دارد، احتمالا عکس های دوربین اصلی « Gplus P10» کیفیت فوق العاد های نخواهند داشت. دوربین اصلی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی در کنار یک لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده.

دوربین اصلی، احتمالا با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری خواهد کرد؛ اما درمورد کیفیت فیلم برداری دوربین سلفی که متشکل از یک سنسور 5 است، نمی شود اظهار نظر کرد. گفته می‌شود که هر دو دوربین سلفی و اصلی « Gplus P10» از عکسبرداری در حالت HDR پشتیانی می کنند.

جی پلاس پی 10: باتری

به دلیل عدم در دست داشتن اطلاعات درست، درمورد نوع باتری « Gplus P10» نمیشود، اظهار نظر کرد. باتری این اسمارتفون با حجم 3500 میلیآمپری خود، پشتیبان مناسبی است؛ اما اگر این باتری از نوع لیتیوم-یونی باشد، به مراقب شما وابسته خواهد بود.

مشاوره در خرید جی پلاس پی 10

اسمارتفون وطنی « Gplus P10» را نمیشود یک افتخار در زمینه تولید محصولات تکنولوژی محور دانست، چراکه این اسمارتفون علی رغم قیمت مناسب آن، برای تمام کاربران گوشی های هوشمند، مناسب نیست. این اسمارتفون برای استفاده های روزمره مناسبت دارد؛ اما اگر شما یک گیمر حرف های هستید، این اسمارتفون، کار شما را راه نمی اندازد. 

 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
حافظه داخلی
32 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
شبکه 3G
دارد
شبکه 4G
دارد
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین سوم
13 مگاپیکسل
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ظرفیت باتری
3500 میلی آمپر بر ساعت
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل جی پلاس مدل P10 دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

طراحی

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

حافظه

حافظه داخلی
32 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
شبکه 3G
شبکه 4G

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین سوم
13 مگاپیکسل

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

ظرفیت باتری
3500 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم