برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل جی پلاس X10 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت

  G plus X10 Dual Sim 64GB RAM 3GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : Android 10
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 2 - 2 - 5 - 13 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
3 گیگابایت
64 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Gplus X10

چرا ما به برند ‌های ایرانی اعتماد نداریم؟ شاید بشود جواب این سؤال را در تجربه بد بسیاری از کاربران در استفاده از محصولات ایرانی پیدا کرد یا برتری دادن به نژاد دیگری. حقیقت امر این است که، ما با وجود بسیاری از محصولات مناسبی که در کشور ما تولید می شود، از امتحان کردن آن ‌ها سر باز می‌زنیم و تا زمانی که مجبور نباشیم، از یک محصول ایرانی استفاده نخواهیم کرد. جدایی نادر از سیمین، توسط نیک جیمز -سردبیر سایت  اندساوند - درمورد این فیلم گفت که هیچکاکی ترین فیلمنامه را دارد و بیننده را دائماً گول می‌زند و بعد غافلگیر می کند و مدام مسائل اخلاقی پیچید ‌های را مطرح می کند؛ به‌طوری‌که شما هیچ‌وقت نمی‌فهمید مقصر چه کسی بوده‌ است.

اما بسیاری از منتقدان ایرانی و حتی خود مردم، این فیلم را بی کیفیت و دلیل اسکار گرفتن آن را مسائل سیاسی می دانند. با بررسی این موضوع، شاید کمی بی اعتمادی یا خشونت مردم به محصولات داخلی را حس کنیم و برای رفع این مشکل، در ادامه اسمارتفون جدید یک شرکت ایرانی را با یک اسمارتفون هم‌قیمت از یک غول تکنولوژی مقایسه خواهیم کرد.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات جی پلاس ایکس 10

اسمارتفون جدید شرکت نوپای جی پلاس را نمی شود، توانا یا بهترین دانست؛ اما این اسمارتفون در نسبت به همرده ‌های آن، ارجحیت دارد و بیشتر مورد توجه است. این اسمارتفون در مقایسه با اسمارتفون «Samsung Galaxy A01 Core» از شرکت سامسونگ، بسیار توانمندتر بوده. البته این اسمارتفون، چه در زمینه طراحی ظاهری و یا در زمینه ‌های دیگر، نقص ‌های فاحشی دارد که نمی توانیم به راحتی از کنار آن ‌ها بگذریم.

«Gplus X10» از لحاظ طراحی به مدل دیگر این شرکت، یعنی «Gplus P10» شباهت بسیاری دارد؛ اما طراحی آن کمی پیشرفته تر شده. هر دو این مدل ‌های شرکت جی پلاس، به بعضی از مدل ‌های شرکت آشنای شیائومی شباهت دارند و این موضوع، کمی برای اسمارتفون ‌هایی که می خواهند، تولید ملی را التیام ببخشند، نامناسب است.

سخت افزار این اسمارتفون، جای مبالغه و یا بزرگنمایی ندارد. در «Gplus X10» یک سخت افزار ضعیف را می بینیم که بسیاری از هم قیمت ‌های «Gplus X10» را همراهی می کند. موضوع سخت افزار این اسمارتفون به دوربین آن ربط زیادی دارد. دوربین چهارگانه «Gplus X10» مانند بسیاری از میانرده ‌های بازار گوشی ‌های هوشمند، چند سنسور اضافی را حمل می کند، که به کار کاربر نخواهند آمد.

Gplus x10

جی پلاس ایکس 10: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی «Gplus X10» همانطور که ذکر شد، به مدل «Gplus P10» شباهت دارد و هر دو این مدل ‌ها، طراحی خود را از گوشی ‌های هوشمند شرکت شیائومی استخراج کرده اند. طراحی این اسمارتفون را نمی شود، بینقص دانست؛ چراکه در اولین نگاه به ظاهر «Gplus X10» نقص ‌های زیادی را می بینیم، که البته در بسیاری از میان‌رده‌ ‌ها نیز احساس می شوند. نکته قابل توجه درمورد این طراحی، حواشی اطراف نمایشگر آن است.

در نخستین نگاه به پنل جلویی «Gplus X10» که نمایشگر نسبتا بزرگ آن، در آنجا حضور دارد، نگاه ما به حواشی‌ای میافتد، که بسیار متقارن هستند. عمدتا در میانرده ‌هایی با قیمت «Gplus X10» حواشی در قسمت پایینی، ضخامت زیادی پیدا می کنند؛ البته ضخامت حواشی پایین نمایشگر «Gplus X10» بیشتر از دیگر نواحی آن است؛ اما در اسمارتفون ‌هایی مانند «Honor 8A» این حواشی، ضخیم تر هستند.

دوربین سلفی «Gplus X10» با طراحی نسبتا مناسب ناچ به پنل جلویی متقارن «Gplus X10» اضافه شده؛ که باعث دلگرمی کاربر از طراحی این اسمارتفون می شود. اسمارتفونی که قبلا از آن نام بردیم، یعنی «Samsung Galaxy A01 Core » دوربین سلفی خود را بر روی حواشی زیاد اطراف نمایشگر آن قرار داده، که سبب افت کیفیت طراحی شده.

پنل پشتی، طراحی درستی دارد. در گوشه بالایی این پنل، دوربین اصلی چهارگانه درون یک قاب بیضی شکل حضور دارد، که وجه شبه این طراحی با مدل ‌های شیائومی است. در قسمت پایینی این پنل، لوگو برند جی پلاس را می بینیم، که به نظر می آید از لوگوی معروف شرکت گوگل، اقتباس شده. البته تفاوت‌ ‌های زیادی میان این دو لوگو وجود دارد.

نکته جذاب این طراحی، استفاده از طراحی ادغام حسگر اثر انگشت با دکمه پاور است. این طراحی مدرن، ضمن جلوگیری از فاکتور ‌های اضافی در طراحی، سرعت و دقت بالای دارد. «Gplus X10» با ابعاد 165.5 در 77 در 8.95 میلیمتر، وزن 150 گرم و رنگ ‌های مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

جی پلاس ایکس 10: نمایشگر

درمورد نوع پنل نمایشی «Gplus X10» صحبتی نشده؛ اما احتمالا این اسمارتفون با پنل نمایشی IPS LCD همراهی خواهد شد. نمایشگر این اسمارتفون را نمی شود با الفاظ بهترین وضوح و الی آخر، صدا کرد و تن ‌ها چیزی که می شود به آن نسبت داد، است اندارد است. این است انداردی که از آن صحبت می کنیم، کار کاربران اهل فیلم و سریال راه می اندازد، اما برای کاربران صنعت گیم، مناسب نیست.

گاهی اوقات، رزولوشن نمایشگر «Gplus X10» را 720 در 1440 معرفی میکنند؛ اما سایت شرکت جی پلاس به مقدار 720 در 1600 پیکسل اصرار دارد، که ما این سایت را مرجع خود قرار می دهیم. این رزولوشن با درنظرگیری قطر 6.5 اینچی نمایشگر «Gplus X10» تراکم پیکسلی مناسب 295 پیکسل بر هر اینچ را به دست ما می دهد. این نمایشگر با وضوح HD+، 16 میلیون رنگ را به نمایش می گذارد.

جی پلاس ایکس 10: سخت افزار و نرم افزار

«Gplus X10» با  اندروید نسخه 10 همراهی خواهد شد. این اسمارتفون، رابط کاربری نسبتا قدیمی ای دارد، که از نسخه ‌های خود  اندروید، استفاده می کند. البته این رابط کاربری، چیزی نیست، که نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و قطعا به آن عادت خواهید کرد. مورد ناشایست این رابط کاربری، گزینه ‌های نویگیشنبار است، که به مدل ‌های قدیمی تر شباهت دارد و کمی حال و هوای، نوستالژیک به کاربر «Gplus X10» می دهد.

«Gplus X10» یک چیپست 28 نانومتری ضعیف را به عنوان قلب تپنده خود انتخاب کرده. البته کاربر «Gplus X10» نباید از این چیپست برنجد؛ چراکه این چیپست را در بسیاری از میانرده ‌های همقیمت «Gplus X10» می بینیم و استفاده از آن، چیز عجیبی نیست. این چیپست هشت هسته ای از هشت هسته Cortex-A55 که متعلق به سال 2018 هستند با بیشینه فرکانس 1.6 گیگاهرتز استفاده می کند. این تراشه که UNISOC SC9863A نام دارد، توسط چیپست گرافیکیIMG 8322 همراهی می شود. «Gplus X10» در یک نسخه سختافزاری با رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه می شود.

Gplus X10

جی پلاس ایکس 10: دوربین

دوربین این اسمارتفون، مانند دیگر اجزای سازنده آن، با قیمت «Gplus X10» همخوانی دارد و از آن نباید انتظاری در حد پرچمداران داشت. این دوربین چهارگانه، درون یک قاب بیضی شکل که به مدل «Gplus X10» شباهت بسیاری دارد، قرار گرفته. درکنار قاب این دوربین، فلش ال ایدی مربوط به آن آمده. دوربین اصلی «Gplus X10» توسط سنسور ‌های زیر همراهی می شود:

  •         لنز 13 مگاپیکسلی عریض 
  •         لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض
  •         سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق
  •         لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو

درمیان سنسور ‌های بالا، سنسور ‌های ماکرو و تشخیص عمق این دوربین، بسیار ناکارآمد به نظر میآیند. دوربین سلفی نیز از یک لنز 8 مگاپیکسلی استفاده می کند. درکل، توانایی این دوربین، بحث برانگیز و کمی ناراحت کننده خواهد بود. درمورد فیلمبرداری دوربین سلفی نمی شود چیزی گفت؛ اما احتمالا دوربین اصلی با کیفیت 1080 فیلمبرداری خواهد کرد.

 جی پلاس ایکس 10: باتری

شرکت جی پلاس، در دادن بسیاری از اطلاعات درمورد سخت افزار «Gplus X10» کمکاری کرده و همین موضوع، سبب تردید در بسیاری از نتیجه گیری ‌ها شده. درمورد باتری «Gplus X10» هم مشکل کمبود اطلاعات، ما را رنج می دهد. درمورد نوع این باتری چیزی گفته نشده و ما مجبوریم که به ظرفیت آن، اکتفا کنیم. ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتیای که برای باتری «Gplus X10» ذکر شده، مقدار بالایی است و می توا اند پشتیبان مناسبی برای کاربر این اسمارتفون باشد.

مشاوره در خرید جی پلاس ایکس 10

با در نظرگیری قیمت «Gplus X10» ایرادات زیادی به آن وارد نمی شود. البته بسیاری از ایرادات هم توجیه دارند و توجیه آن به بازار میانرده ‌های جهانی برمی گردد. اسمارتفون مورد بحث ما به ا‌هالی صنعت گیم، پیشنهاد نمی شود؛ اما یک کاربر عادی می توا اند آن را به عنوان یک گزینه ویژه درنظر بگیرد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

طول و عرض
8.8 × 12.3 میلی‌متر
ضخامت
6.7 میلی‌متر
وزن
150 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Unisoc SC9863A
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای Cortex-A55
نوع پردازنده
64 بیت
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1.6 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
IMG 8322
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دارد
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1440 × 720 پیکسل
تراکم پیکسلی
295~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 20(800), 38(2600), 40(2300)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
رادیو
دارد
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین چهارم
13 مگاپیکسل
فلش
LED
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
(Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720), VGA (640 × 480
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(4)
رتبه‌بندی کلی
5
4 نظرات
برای من کاملا گوشی قابل قبولی بود. بعضی میگن کیفیت دوربینش خوب نیست، اگه بدنبال عکس برداری حرفه‌ای نیستید، دوربینش هم قابل قبوله.

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل جی پلاس X10 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
گوشی موبایل جی پلاس X10 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

طراحی

طول و عرض
8.8 × 12.3 میلی‌متر
ضخامت
6.7 میلی‌متر
وزن
150 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Unisoc SC9863A
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای Cortex-A55
نوع پردازنده
64 بیت
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1.6 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
IMG 8322

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1440 × 720 پیکسل
تراکم پیکسلی
295~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 20(800), 38(2600), 40(2300)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
رادیو

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین چهارم
13 مگاپیکسل
فلش
LED
فیلم برداری
(Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720), VGA (640 × 480

صدا

ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم