هر آنچه که از گلکسی نوت ۲۰ می دانیم

c99181ba6e6d72281a554102cc3cab05
زمان مطالعه: 8 دقیقه

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ تقریبا به‌طور قطعی برای انتشار در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. این تاریخ با توجه به سابقه گذشته انتشار گوشی‌های این سری پیش‌بینی شده است. می‌توان گفت که بعد از عرضه گوشی‌های سری گلکسی S20، این اولین عرضه هیجان‌انگیزی خواهد بود که انتظار داریم کمپانی سامسونگ برنامه‌های ویژه‌ای برایش داشته باشد.

سامسونگ گلکسی S20 در کنار S20 پلاس و S20 اولترا، اولین گوشی‌‌های پرچم‌دار امسال سامسونگ بودند و انتظار داریم که بسیاری از فناوری‌های جدید نشان داده شده در سری S20، در گوشی‌های سری نوت ۲۰ هم وجود داشته باشند.

در ژانویه سال ۲۰۲۰، ما شاهد این بودیم که گلکسی نوت ۱۰ لایت هم عرضه شد. این گوشی نسخه‌ی ارزان قیمت از گلکسی نوت ۱۰ بود که ماه آگوست سال گذشته عرضه شده بود و این امکان را برای خریداران فراهم می‌کرد که یک گوشی هوشمند همراه با قلم S Pen را به‌صورت ارزان قیمت تجربه کنند. پیش از این، چنین امکانی تنها برای افرادی فراهم بود که می‌توانستند یک گوشی رده بالا خریداری کنند. حال امسال گویا سال ویژه‌ای برای گوشی‌های بالا رده سامسونگ محسوب می‌شود. این کمپانی نوت ۱۰ لایت را به‌صورت محدود در آمریکای لاتین عرضه کرد و طرفداران گوشی‌های بالا رده، احتمالا باید مدت زمان بیشتری برای تجربه مدل‌های جدید این سری منتظر باشند.

معرفی گلکسی نوت 20

بنابراین با وجود عرضه احتمالی گلکسی نوت ۲۰ لایت، سامسونگ این فرصت را دارد که تغییراتی را در مدل پلاس این سری ایجاد کرده و آن‌ را تبدیل به یک گوشی بالا رده کند. چنین روندی می‌تواند به بزرگی گوشی ۶.۹ اینجی گلکسی S20 اولترا یا حتی بزرگ‌تر از آن باشد.

پیش از انتشار گلکسی S20 سامسونگ، انتظار داشتیم که آن را S11 بنامیم و اتفاقا همین احتمال برای این سری هم می‌رفت و ابتدا آن را با گلکسی نوت ۱۱ می‌شناختیم. البته منابع محدودی را شناسایی کرده‌ایم که این گوشی را گلکسی نوت ۱۱ نامیده‌اند، اما واقعا بعید به‌نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد.

بنابراین شما می‌توانید ایده‌های جذابی برای گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ داشته باشید. ما در این مطلب تمامی شایعات موجود پیرامون این محصول را جمع‌آوری کرده‌ایم. علاوه بر این، لیست جامعی هم از انتظارات‌مان از نوت ۲۰ فراهم کرده و قصد داریم آن را با شما به اشتراک بگذاریم. به‌طور مثال ما قلم S Pen را هویت اصلی این سری می‌دانیم و می‌خواهیم که تبدیل به افزونه واقعی و اصیل گلکسی نوت ۲۰ شود. می‌خواهیم کنترل‌های فیزیکی بیشتری برای این محصول تعریف شده باشد تا به دفعات بیشتر مجبور به خارج کردن این قلم از داخل تلفن شویم.

تاریخ انتشار و قیمت گلکسی نوت ۲۰

معرفی گلکسی نوت 20

با توجه به اینکه گوشی‌های قبلی این سری که در آگوست و سپتامبر سال گذشته منتشر شدند، ما انتظار داریم که سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ در آگوست امسال منتشر شود. با این وجود، هیچ‌گونه شایعه‌ای در این رابطه شنیده نشده است.

یک مورد که می‌توان به آن استناد کرد، این است که قطعا گوشی‌های این سری امسال عرضه خواهند شد. علت این گفته نه تنها به‌دلیل عرضه سالانه‌ی گوشی‌های نوت، بلکه به این دلیل است که سامسونگ به‌طور خاص خبر از عرضه یک نوت جدید در سال ۲۰۲۰ داده است.

در مورد قیمت باید گفت که نوت ۱۰ با قیمت اولیه ۱۵ میلیون تومان (۹۴۹ دلار) روانه بازار شد، بنابراین انتظار داریم که قیمت اولیه نوت ۲۰ در همین حدود یا حتی بالاتر باشد. نوت ۱۰ پلاس حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۱۰۰ دلار) بیشتر از نسخه‌ی پایه برای کاربر آب می‌خورد. بنابراین انتظار داریم که جهش قیمتی مشابهی را برای نوت ۲۰ پلاس انتظار داشته باشیم. این طرح قیمت برای گوشی‌های پرچم‌دار بالا رده، کاملا استاندارد به‌نظر می‌رسد.

به‌احتمال زیاد، گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ با فناوری ۵G در همه‌ی مدل‌ها به بازار عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود که تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ در قلب اکثر گوشی‌های پرچم‌دار اندروید سال ۲۰۲۰ موجود باشد و یقینا تمام آن‌ها همراه با مودم ۵G خواهند بود.

این مسئله یک مشکل بزرگ برای همه‌ی گوشی‌های ۵G به‌وجود می‌آورد. نوت ۱۰ پلاس ۵G توسط ورایزن در ایالات متحده، آن‌هم با برچسب قیمت ۲۰ میلیون تومانی (۱۲۹۹ دلار) به فروش رساند، بنابراین، انتظار داریم که هر ظرفیتی از فناوری ۵G موجود در گوشی‌های نوت ۲۰ همراه با برچسب قیمت بالاتر از حد معمول، عرضه شوند.

آیا باید منتظر عرضه نوت ۲۰ باشیم؟

معرفی گلکسی نوت 20

اگر بازه‌ی عرضه گوشی نوت ۲۰ هنوز هم روی آگوست سال ۲۰۲۰ باقی بماند، هنوز نیمی از سال با آن فاصله داریم، بنابراین احتمالا اگر در روزهای آینده به گوشی جدید همراه قلم نیاز دارید، معمولا با نزدیک شدن به عرضه‌ی گوشی‌های جدید از یک سری، محصولات سال گذشته همان سری، با تخفیف ارائه می‌شوند. به‌همین دلیل در این بازی‌ها می‌توانید گوشی‌های سری نوت ۱۰ را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

یقینا اگر گوشی‌تان شکسته است، یا اینکه به هر دلیلی نیاز به خرید مجدد یک گوشی جدید دارید، احتمالا صبر کردن تا آن‌موقع چندان معقول نخواهد بود. احتمال این هم وجود دارد که تاریخ عرضه گوشی بعدی آیفون هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان جدیدی موکول شود. ما نمی‌دانیم که روند تولید گوشی‌های نوت ۲۰ تا چه حدی جلو رفته است و آیا ویروس کرونا می‌تواند روی عرضه‌ی این محصول هم اثر گذار باشد یا خیر، اما در آینده و با منتشر شدن اخبار جدید، در همین صفحه به‌روزرسانی خواهیم داشت.

در هر صورت، اگر هم‌اکنون به یک گوشی رده بالا در حد و اندازه‌های آیفون نیاز دارید، می‌توانید گلکسی نوت ۱۰ یا نوت نوت ۱۰ پلاس را برای خرید در نظر داشته باشید.

  • اخبار و شایعات پیرامون گلکسی نوت ۲۰

معرفی گلکسی نوت 20

هنوز چند ماه دیگر به عرضه سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ مانده است، اما شایعات پیرامون آن رفته رفته داغ‌تر می‌شود.

در ابتدا بیایید از یک مورد نا امید کننده شروع کنیم. این احتمال وجود دارد که سامسونگ مدل گلکسی نوت ۲۰ اولترا را عرضه نکند و به‌نظر می‌رسد که تنها با دو مدل گوشی در این سری روبرو خواهیم بود، یعنی نسخه‌ی پایه و پلاس. با این حال، همان منبع اطلاعاتی را نیز منتشر کرده است که گلکسی فولد ۲، احتمالا به‌عنوان جایگزین اولترا در نظر گرفته شده است و برترین دستگاه این سری خواهد بود.

ظاهرا این گوشی با همان تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ عرضه خواهد شد، که اتفاقا در سری S20 هم دیده بودیم. این مورد بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد، چرا که مودم اسنپ دراگون X55 در آن به‌کار رفته است تا دستگاه مجهز به فناوری ۵G نیز باشد.

با گفتن این نکته، یکی از لیکرها فکر می‌کند که این گوشی از تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس استفاده خواهد کرد که براساس تست بنچمارک فاش شده‌ای از یک دستگاه به‌دست آمده است. گفتنی است که این تست نمره‌ پایین‌تری از تست آیفون ۱۲ دریافت کرده است. با گفتن این موضوع، در جای دیگری هم شنیده شده است که احتمالا اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس امسال عرضه نخواهد شد.

سامسونگ به‌طور معمول از پردازنده‌های اگزینوس مخصوص خود، بیشتر در مناطق خارج از ایالات متحده استفاده می‌کند و شایع می‌شود که اگزینوس ۹۹۲ برای گلکسی نوت ۲۰ در نظر گرفته شده است. این مورد کمی از اگزینوس ۹۹۰ بهبود یافته‌تر است‌، که اتفاقا برای گوشی‌های خارج از ایالات متحده سری گلکسی S20 استفاده شده بود.

معرفی گلکسی نوت 20

در همین حال منبع دیگری ادعا کرده است که گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ می‌تواند از یک باتری در حدود ۴ هزار میلی آمپر ساعت استفاده کند، که از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی نوت ۱۰ عملکرد بهتری دارد. این اندازه جدید می‌تواند آن را در تطابق کامل با گلکسی S20 امسونگ قرار دهد و به‌احتمال زیاد، یقینا گلکسی نوت ۲۰ پلاس باتری بزرگ‌تری خواهد داشت.

در ضمن، ثبت اختراع اخیر سامسونگ نشان می‌دهد که نوت ۲۰ احتمالا از یک طیف سنج هم بهره خواهد برد. این قابلیت امکان کشف ترکیب شیمیایی اجسام را خواهد داشت و یک تجزیه و تحلیل کامل ارائه می‌دهد. همان طور که LetsGoDigital به آن اشاره کرده بود، این اولین محصول بعد از Changhong H2 نیست که از چنین قابلیتی استفاده می‌کند، ما نوت ۲۰، یقینا نسخه بسیار گسترده‌تری از این قابلیت را ارائه خواهد داد.

منابع اشاره کرده‌اند که دوربین جلویی به‌کار رفته در گلکسی نوت ۲۰، به‌جای آنکه در شکاف بالای صفحه قرار بگیرد، زیر صفحه نمایش تعبیه خواهد شد.

شاید بعید به‌نظر برسد، اما سامسونگ تبلیغی را از خود منتشر کرده است که یک گوشی نوت مانند را بدون دوربین قابل رویت نمایش می‌دهد. این تنها باری نیست که این دستگاه نشان داده شده است. این شرکت همچنین تصویری را در سایت خود قرار داده است که نشانگر یک گوشی اسرارآمیز با همان طراحی مشابه است. بازهم شاهد این هستیم که هیچ گونه دوربین قابل رویتی در آن وجود دارد. تمام این موارد نشان می‌دهد که احتمالا دوربین آن درون صفحه‌ی نمایش قرار خواهد گرفت.

البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد؛ به‌عنوان مثال احتمال وجود یک دوربین پاپ‌آپ هم پیش‌بینی می‌شود و در برخی از کاربران، گوشه سمت چپ در قسمت بالایی گوشی را کمی مبهم می‌دانند.

معرفی گلکسی نوت 20

شاید هم به‌احتمال زیاد، این فقط یک طراحی عمومی از گوشی باشد و نسخه واقعی آن را هنوز ندیده باشیم. درواقع گزارشات در جایی دیگر حاکی از آن است که فناوری دوربین در صفحه نمایش آماده نشده است. بنابراین هنوز نمی‌توان روی این اطلاعات حساب کرد.

اگر سامسونگ از یک شکاف برای گلکسی نوت ۲۰ استفاده کند، امکان این وجود دارد که کمپانی برای مقاصد دیگری از آن استفاده کند. دلیل این امر هم ثبت ۵ پتنت جدید توسط سامسونگ است که نشان می‌دهد، سامسونگ احتمالا از این شکاف یا چندین مورد دیگر در جایگاه دوربین سلفی، برای نمایش شاخصه‌های وضعیتی همچون میزان باقی‌مانده از دانلود یک فایل بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش، استفاده کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ می‌تواند از یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی نیز استفاده کند که تنظیم بهتری هم دارد. البته آن‌ها ذکر نکرده‌اند که «تنظیم بهتر نسبت به کدام گوشی؟». البته ما می‌دانیم که منظور آن‌ها احتمالا نسبت به گوشی گلکسی S20 است.

در هر صورت، این بدان معنی است که این صفحه ممکن است تاثیر زیادی روی مصرف باتری داشته باشد، یا اینکه امکان انتخاب نرخ سرعت تازه‌سازی به‌صورت خودکار انتخاب شود. البته این موضوع هنوز مشخص نشده است و توئیت منتشر شده در این رابطه ابهامات زیادی داشت.

طبق یک ثبت اختراع دیگر توسط سامسونگ، این صفحه ممکن است در بالا، پایین و همچنین طرفین خود دارای برآمدگی باشد، که باعث می‌شود این گوشی نسبت به نوت ۱۰ با ظاهری آراسته و شیک به‌نظر برسد.

معرفی گلکسی نوت 20

احتمالا این گوشی تنها از ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار، یا اینکه حداقل کمترین میزان در مدل‌های مختلف آن خواهد بود. گفتنی است که در رنج قبلی، تاکنون دستگاهی بدین شکل نداشته‌ایم. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است گوشی تمرکز بیشتری روی کم کردن بودجه داشته باشد، شاید هم گوشی هوشمند دیگری (به‌جز مدل Lite) هم در کار خواهد بود.

ثبت اختراع دیگری از سامسونگ درست بعد از ارائه سامسونگ S20 بوده است و یک گوشی با صفحه نمایشی را شامل می‌شود که از تمام سمت‌ها به شکل خمیده به بدنه‌ی پشتی آن رسیده است. اما در این طراحی دکمه‌های فیزیکی از منحنی صفحه نمایش بیرون زده‌اند. آیا می‌توان این تصویر را به نوت ۲۰ ربط داد؟ ما مطمئن نیستیم، چرا که احتمالا این وجود دارد که این پتنت مربوط به سال ۲۰۲۱ باشد یا اینکه هرگز واقعیت پیدا نکند، اما امیدواریم که مربوط به سال جاری باشد.

سرانجام، پتنت دیگری از جانب سامسونگ به‌ثبت رسیده است که به‌نظر می‌رسد، ارتباط نزدیکی با سری گلکسی نوت ۲۰ دارد. علارغم اینکه این پتنت می‌تواند مربوط به دستگاه تاشوی جدید سامسونگ باشد، اما به‌نظر می‌رسد که احتمالا سامسونگ گلکسی Fold 2 در کنار گوشی نوت ۲۰ عرضه خواهد شد و یک قلم هم به آن اضافه می‌شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار