مسابقه ی جذاب سه پرچمدار اپل، شیائومی و سامسونگ

73d3f0a3ed781d4eecddb73363a7df71
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بعد از عرضه گوشی‌های سری سامسونگ گلکسی S20 و شیائومی Mi 10، فکر می‌کنیم زمان آن رسیده است که قدرتمندترین انواع پرچم‌داران سری‌های متعلق به بهترین برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان را بررسی کنیم. اگر شما به دنبال بهترین گوشی هوشمند سامسونگ هستید و محدودیت بودجه ندارید، باید به‌سراغ گلکسی S20 اولترا بروید. آخرین و قدرتمندترین گوشی چینی هم در این لحظه شیائومی Mi 10 پرو است. همه‌ی این‌ها در حالی است که آیفون ۱۱ پرو مکس هم بهترین گوشی اپل در بازار شناخته می‌شود. ما در این مقایسه نگاهی به مشخصات هر سه‌ی این گوشی‌ها خواهیم انداخت و مشخص می‌کنیم که هرکدام چه مزیت‌هایی دارند و یک کاربر با سلایق مختلف، بهتر است کدام‌یک را به‌عنوان انتخاب اول خود در نظر بگیرد.

مقایسه گلکسی S20، شیائومی Mi 10 و آیفون ۱۱ پرو مکس

  • طراحی

مقایسه S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس و Mi 10 پرو

احتمالا بعد از ارزیابی سه گوش موردنظر از نظر طراحی، تصمیم‌گیری سختی در رابطه با انتخاب از بین آن‌ها خواهید داشت. هر کسی افکاری در مورد زیباشناسی گوشی دارد و می‌تواند با توجه به چنین فاکتورهایی، انتخاب نهایی خود را داشته باشد. در این مورد بیشتر ذهنیت هر شخص تعیین کننده است و انتظاراتی که از طراحی گوشی موردنظر دارد، در نهایت وی را به یک سمت سو خواهد داد. سامسونگ گلکسی S20 اولترا قطعا از یک طراحی بسیار زیبا و آینده نگرانه برخوردار است، اما ابعاد بزرگ‌تر و ماژول دوربین عظیمی هم دارد؛ نکته‌ای که شاید باب میل برخی از خریداران نباشد. اپل آیفون ۱۱ پرو مکس محصول جمع و جوری است که از متریال‌های حرفه‌ای بیشتری همچون فولاد ضد زنگ برای فریم‌های گوشی ساخته شده است. این مورد سبب می‌شود که خیلی از افراد عاشقش شده و به سمت چنین طراحی خاصی بروند. در نهایت شیائومی M10 پرو را داریم که همچنان طراحی ظریف‌تری نسبت به دو غول دیگر دارد. طراحی این محصول آینده نگرانه‌تر از رقبا به‌نظر می‌رسد، اما از کیفیت ساخت پایین‌تری برخوردار است و حتی گواهینامه مقاومت در برابر آب هم ندارد.

آیفون ۱۱ پرو مکس با داشتن وزن ۲۲۶ گرمی از همه‌ی گوشی‌ها سنگین‌تر است. گوریلا گلس به‌عنوان فناوری محافظ تمام گوشی‌ها در نظر گرفته است، ولی گویا ششمین نسخه از این فناوری در محصول سامسونگ استفاده شده است و عملکرد بهتری هم دارد. شیائومی ضخامت بیشتری دارد، اما از نظر ابعاد، سامسونگ S20 اولترا با داشتن ۱۶۶.۹ میلی متری بلندی، می‌تواند علاقه‌مندان گوشی‌های بزرگ را به ‌سمت خود جذب کند.

  • صفحه نمایش

مقایسه S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس و Mi 10 پرو

سامسونگ گلکسی S20 اولترا یقینا در مقایسه این سه محصول از دید صفحه نمایش برنده خواهد بود. این محصول از وضوح بالاتری برخوردار است و می‌تواند سطح جدیدی از جزئیات را به‌همراه سرعت تازه‌سازی بالاتر و کیفیت کلی بهتر به کاربر تحویل دهد. این ادعا تنها توسط کاربران و کارشناسان مطرح نمی‌شوند و طی یک بررسی که DisplayMate انجام داده است، صفحه نمایش این محصول را شگفت‌انگیز توصیف می‌کند در رتبه‌ی دوم گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس قرار می‌گیرد. این محصول برند اپل، علارغم اینکه از سرعت تازه‌سازی بالایی برخوردار نیست، اما نمایشگر سوپر رتینا XDR OLED متعلق به آیفون ۱۱ پرو مکس، از فناوری Face ID استفاده می‌کند و به‌همین دلیل ما می‌تواند وجود ناچ بزرگ و اعصاب خوردکن آن را مورد بخشش قرار داد. گوشی شیائومی Mi 10 پرو هنوز هم از یک صفحه نمایش حیرت انگیز، مخصوصا با توجه به قیمت آن برخوردار است. وضوح این صفحه نمایش تنها HD+ است، اما نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی و نمونه‌گیری لمسی ۱۸۰ هرتزی، در کنار فناوری HDR10+ توسط این نمایشگر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اندازه صفحه نمایش گلکسی S20 میزان ۶.۹ اینچ را نشان می‌دهد که نسبت به رقبا از همه بزرگ‌تر است. این صفحه نمایش ۸۹.۹ درصد از بدنه‌ی جلویی گوشی را به‌خود اختصاص می‌دهد که با اختلاف اندکی نسبت به ۸۹.۸ درصدی شیائومی Mi 10 پرو، بازهم در صدر قرار می‌گیرد. صفحه نمایش گوشی سامسونگ از وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی برخوردار است و چگالی عالی ۵۱۱ پیکسل در هر اینچ را شامل می‌شود. این در حالی است که رزولوشن ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسلی آیفون و ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ شیائومی چگالی معادل ۴۵۸ و ۳۸۶ دارند و هر دو نمی‌توانند کیفیتی برابر با غولی به‌نام گلکسی را داشته باشند.

  • سخت‌افزار و نرم‌افزار

مقایسه S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس و Mi 10 پرو

همه‌ی این گوشی‌ها از نظر سخت‌افزاری در رده بالایی قرار می‌گیرند و شامل بهترین تراشه‌های کوالکام و اپل هستند. به‌دلیل اینکه هنوز این گوشی‌ها در سطح جهانی قرار نگرفته‌اند، نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داد، اما در کل باتوجه به اینکه همه‌ی آن‌ها از یک بخش سخت‌افزاری شگفت انگیزی تشکیل شده‌اند، نمی‌توان تفاوت آشکاری را بین آن‌ها پیدا کرد. سامسونگ گلکسی S20 اولترا و شیائومی Mi 10 پرو روی سیستم‌عامل ندروید ۱۰ اجرا می‌شوند، این در حالی است که گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس هم از سیستم‌عامل اندروید iOS بهره می‌برد. توجه داشته باشید که S20 و Mi 10 از فناوری ۵G برخوردار هستند و چنین امکانی در گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس فراهم نشده است.

هر سه گوشی بهترین عملکرد را از نظر اجرای بازی‌های روز دنیا روی این پلتفرم خواهند داشت. پردازنده Mali-G77 MP11 برای نسخه جهانی گوشی گلکسی S20 اولترا در نظر گرفته شده است و نسخه‌ی آمریکایی هم از Adreno 650 استفاده می‌کند. صفحه نمایش جذاب و باتری با ظرفیت بالا هم کمک می‌کند که این تجربه لذت‌بخش تر شده و کاربر را اذیت نکند. این شرایط به‌طور مشابه برای آیفون و شیائومی هم برقرار است. اپل از Apple GPU اختصاصی خود که شامل چهار هسته گرافیکی استفاده برای این منظور استفاده کرده است و شیائومی هم پردازنده مشابه Adreno 650 دارد.
تراشه اگزینوس ۹۹۰ متشکل از فناوری ۷ نانومتری برای نسخه‌ی جهانی S20 اولترا ارائه شده است و عملکرد قدرتمندی را برای اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها ارائه می‌کند. نسخه‌ی آمریکایی از اسنپ دراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند و مشابه قبلی دارای فناوری ۷ نانومتری است. این تراشه به‌طور مشابه در شیائومی Mi 10 پرو هم به‌کار رفته است، اما گوشی آیفون طبق انتظارات از تراشه اختصاصی خود یعنی Apple A13 Bionix با فناوری ۷ نانومتری استفاده کرده است. این تراشه از پردازنده ۶ هسته‌ای برخوردار است که در بهترین حالت فرکانس ۲.۶۵ گیگاهرتزی دارد و از چهار هسته آن هم با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی همراه شده‌اند.

گفتنی است که هر کدام از این گوشی‌ها در سه مدل از نظر حافظه رم و حافظه داخلی عرضه شده‌اند و به‌جز سامسونگ گلکسی S20 اولترا، هیچ‌کدام امکان افزایش حافظه با کارت حافظه را ندارند. آیفون از فناوری ذخیره‌سازی متفاوت NVMe استفاده می‌کند و دو محصول دیگر از UFC 3.0 برخوردار هستند. بالاترین مدل محصول سامسونگ از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم برخوردار است و این میزان در آیفون ۱۱ پرو مکس، همین میزان حافظه داخلی را در کنار ۴ گیگابایت رم نشان می‌دهد. در نهایت شیائومی Mi 10 پرو را داریم که ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را در کنار ۱۲ گیگابایت رم به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

  • دوربین

مقایسه S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس و Mi 10 پرو

سامسونگ گلکسی S20 اولترا حداقل روی کاغذ می‌تواند از بقیه رقبا از نظر دوربین پیشی بگیرد. دوربین این گوشی از بزرگ‌نمایی دیجیتالی تا حداکثر ۱۰۰ برابر برخوردار است و ۱۰ برابر هم بزرگ‌نمایی اپتیکال هیبریدی دارد. این امکانات به‌لطف لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی آن فراهم شده است و در کنار آن سنسور اصلی عظیم ۱۰۸ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید هم دیده می‌شود. دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا هم رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی دارد و به‌صورت ناچ در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. گوشی شیائومی Mi 10 پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس گوشی‌هایی با دوربین رده بالا هستند و آیفون با ارائه کیفیت حیرت‌آور از نظر فیلم‌برداری، نظر بسیاری از کاربران را جلب می‌کند. این در حالی است که برخلاف گلکسی S20 اولترا و شیائومی Mi 10 پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس از فیلم‌برداری با کیفیت ۸K پشتیبانی نمی‌کند.

  • باتری

سامسونگ گلکسی S20 اولترا از باتری عظیم ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و ماندگاری بالایی هم تنها با یک‌بار شارژ به کاربر ارائه می‌دهد. شیائومی Mi 10 پرو از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که از همراه با فناوری شارژ سریع ۵۰ واتی سیمی و ۳۰ واتی وایرلس عرضه شده است. این در حالی است که آیفون ۱۱ پرو مکس علارغم داشتن ظرفیت باتری کمتر ۴ هزار میلی آمپر ساعتی، هنوز هم با یک باتری عالی روبرو هستید و می‌توانید از حالت شارژ وایرلس گوشی هم بهره ببرید.

  • قیمت

مقایسه S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس و Mi 10 پرو

این گوشی‌های هوشمند هرچه قدر هم که در ارائه قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمند ظاهر شوند، از لحاظ قیمت ضعیف‌ترین عملکرد را دارند. سامسونگ گلکسی S20 اولترا با قیمت اولیه ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (۱۳۹۹ دلار) در بازار عرضه شد. شیائومی Mi 10 پرو هم ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (۷۱۲ دلار) در بازار چین قیمت گذاری شده است و همه‌ی ما می‌دانیم که در عرضه جهانی قیمت بالاتری خواهد داشت. در نهایت به آیفون ۱۱ پرو مکس می‌رسیم که ۱۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان (۱۰۹۹ دلار) برای نسخه پایه آن با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی تعیین شده است. به‌طور کلی جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین گوشی هوشمند روی کاغذ را می‌توان سامسونگ گلکسی S20 اولترا معرفی کرد. این گوشی از دوربین شگفت‌انگیز و باتری بزرگ‌تر نسبت به رقبا برخوردار است و تجربه بهتری از نظر صفحه نمایش به کاربر منتقل می‌کند.

سامسونگ گلکسی S20 اولترا

نقاط قوت

  • + دوربین‌های شگفت‌انگیز
  • + دارای گواهینامه ضد آب IP68
  • + باتری عظیم
  • + بهترین صفحه نمایش
  • + حسگر اثر انگشت فوق‌العاده

نقاط ضعف

  • – قیمت

شیائومی Mi 10 پرو

نقاط قوت

  • + دوربین‌های شگفت‌انگیز
  • + تکنولوژی شارژ وایرلس سریع
  • + تکنولوژی شارژ سریع
  • + قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • – عدم وجود ویژگی خاص

اپل آیفون ۱۱ پرو مکس

نقاط قوت

  • + دارای گواهینامه ضدآب IP68
  • + کیفیت ساخت عالی
  • + فناوری Face ID
  • + دوربین‌های خوب

نقاط ضعف

  • – عدم وجود فناوری ۵G
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار