بررسی تفاوت گوشی‌های سامسونگ سری s22  با یکدیگر

f313187948c4a10163ef50c6cfd8807f
زمان مطالعه: 6 دقیقه

سامسونگ به‌عنوان برندی پر طرف‌دار هرسال گوشی‌های هوشمند زیادی را روانه بازار می‌کند. سری s22  و خصوصا اس ۲۲ اولترا به‌عنوان پرچم‌دار جدید سامسونگ، تا کنون محبوبیت زیادی میان افراد کسب کرده است. این سری شامل سه مدل اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا است. هر سه گوشی‌های قدرتمند و زیبایی محسوب می‌شوند اما تفاوت‌هایی در طراحی و عملکرد با یکدیگر دارند که در این مقاله به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا به سراغ مقایسه محصولات جدید سامسونگ برویم.

گلکسی سری s22

گلکسی سری s22

کیفیت ساخت و طراحی و نمایشگر سری اس ۲۲

طراحی ظاهری این سری از گوشی‌های سامسونگ بسیار جذاب است و هر سه گوشی توانسته‌اند افرادی با سلیقه‌های مختلف را به خود جذب کنند. اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس در ظاهر تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و تنها اس ۲۲ اولترا است که با اختلاف زیادی متفاوت عمل کرده است. یکی از تفاوت‌های عمده استفاده از قلم در این مدل است که تداعی‌گر سری نوت است.

تفاوت‌ها و شباهت‌های ظاهری سری s22

در مورد شباهت‌های این سه مدل در مورد بدنه باید بگوییم که پنل پشتی و جلویی هر سه مدل از جنس شیشه بوده و با گوریلاگلس ویکتس پلاس محافظت می‌شود. همچنین فریم دور هر سه مدل از جنس آلومینیوم است. این گوشی‌ها دارای گواهی IP68 هستند و در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم عمل می‌کنند. در این صورت شما از بابت آسیب ناشی از نفوذ آب ندارید حتی اگر به‌صورت اتفاقی گوشی هوشمند شما در عمق ۱.۵ متری آب بیفتد، تا ۳۰ دقیقه فرصت دارید که آن را نجات دهید.

به سراغ صفحه‌نمایش سری s22 که می‌رویم، علی‌رغم تفاوت‌های جزئی که در این سه مدل مشاهده می‌کنیم، شاهد نمایشگری از نوع   Dynamic AMOLED 2X هستیم. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است تا با سرعت بالایی محتوا را به‌روزرسانی کند. همچنین قابلیت +HDR10 که در نمایشگر این گوشی‌ها وجود دارد، تصاویری باکیفیت و با کنتراست بالا را در معرض دید شما قرار می‌دهد تا از وضوح تصاویر و زیبایی رنگ‌ها لذت ببرید.

بعد از بیان شباهت‌ها، نوبت به بررسی تفاوت گوشی‌های سری s22  می‌رسد که در قدم اول به بررسی ابعاد و وزن این گوشی‌ها می‌پردازیم. مدل پایه و پلاس این سری به ترتیب دارای ابعاد۷.۶*۷۰.۶*۱۴۶ و ۷.۶*۷۵.۸*۱۵۷.۴ میلی‌متر و وزن ۱۶۷ و ۱۹۵ گرم هستند که در مقابل گلکسی اس ۲۲ اولترا با ابعاد ۸.۹* ۷۷.۹*۱۶۳.۳ میلی‌متر و وزن ۲۲۸ گرم، کوچک‌تر و سبک‌تر محسوب می‌شوند. تفاوت دیگر این سری در صفحه‌نمایش آنهاست. صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X گلکسی s22 و +s22 به‌صورت تخت و به ترتیب ۶.۱ و ۶.۶ اینچی بوده و ۸۷.۴% و ۸۸.۳% از پنل جلویی را به صفحه‌نمایش اختصاص داده است.

وقتی نگاهی به پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S22 Ultra می‌اندازیم انحنای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی که ۹۰.۲ % از پنل جلویی رو به خود اختصاص داده است، توجه ما را جلب می‌کند.

در مورد میزان روشنایی تصویر یک نکته عجیب وجود دارد. علی‌رغم اینکه نسخه پایه و پلاس سری S22  شباهت‌های زیادی باهم داشتند اما تنها گلکسی اس ۲۲ روشنایی ۱۳۰۰ نیتس دارد. در مقابل نسخه پلاس این گوشی با مدل اولترا شباهت دارد و هر دو دارای روشنایی ۱۷۵۰  نیتس هستند. نکته مثبتی که ۱۷۵۰ نیتس بودن این گوشی‌ها دارد این است که شما می‌توانید خارج از خانه و در روشنایی روز به‌راحتی از گوشی خود استفاده کنید.

نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا

نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا

سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های گلکسی s22

شاید بتوانیم بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک گوشی هوشمند خوب در نظر بگیریم. علت این حرف این است که یک پردازنده قوی در کنار یک سیستم‌عامل خوب می‌تواند تجربه متفاوتی از یک گوشی فوق‌العاده به شما بدهد. اگر از افرادی هستید که گوشی خود را صرفا برای تماس گرفتن و نت گردی نمی‌خواهید و اهل گیم و عکاسی و ویرایش فیلم و… نیز هستید، کاملا می‌توانید به گلکسی سری S22 اعتماد کنید. هر سه گوشی این سری از ۲ مدل تراشه قدرتمند استفاده می‌کنند. تراشه Exynos 2200 که فقط در اروپا عرضه می‌شود و تراشه Snapdragon 8 نسل ۱ که در سراسر جهان قابل سفارش است. به جرئت می‌توانیم این تراشه‌ها را در شمار بهترین تراشه‌های جهان به شمار بیاوریم. کمپانی سامسونگ با استفاده از این تراشه‌ها بار دیگر ثابت کرده است که لایق داشتن طرف‌داران سرسخت است.

البته که می‌دانید فقط یک تراشه خوب کافی نیست و باید به میزان رم و حافظه هم توجه کنیم. گلکسی s22 و +s22 هر دو از رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برند. در مقابل Galaxy S22 Ultra  علاوه بر رم ۸ گیگابایتی دارای رم ۱۲ گیگابایتی نیز هست که به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود؛ همچنین این گوشی نسخه دیگری هم دارد که دارای حافظه ۱ ترابایت است.

گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس

گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس

مقایسه دوربین‌ها با یکدیگر

شاید شما اهل طبیعت‌گردی باشید یا مهمانی‌های خانوادگی را ترجیح بدهید، حتی شاید در فضای مجازی فعالیت دارید و از خود عکس سلفی می‌گیرید؛ فرقی نمی‌کند، درهرحال شما به یک دوربین خوب نیاز دارید. سامسونگ به‌خوبی این موضوع را در نظر گرفته است و دوربین‌هایی باکیفیت اعجاب برانگیز در سری s22  استفاده کرده است.

اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس هر دو دارای دوربین سه‌گانه هستند که به زیبایی در یک قاب مستطیلی در پنل پشتی دوربین قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این گوشی‌ها ۵۰ مگاپیکسلی از نوع wide  است که دریچه دیافراگم f/1.8 آن را همراهی می‌کند. همچنین در کنار این دوربین یک لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی بافاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر قرار دارد تا تصاویر را با بزرگ‌نمایی بسیار عالی برای شما ثبت کند. هر دو دوربین هم دارای لرزش‌گیر اپتیکال هستند. لنز بعدی که می‌خواهیم از آن صحبت کنیم ۱۲ مگاپیکسلی از نوع ultrawide  است که زاویه دید ۱۲۰ درجه دارد. دوربین سلفی هر دو این گوشی‌ها هم، ۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/2.2 است که تصاویری با وضوح بالا و ترکیب رنگی زیبا ثبت می‌کند.

در مورد گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا باید در نظر بگیریم که دو دوربین تله فوتو و اولتراواید آن با مدل‌های دیگر سری s22  تفاوتی ندارد. اما دوربین اصلی اس ۲۲ اولترا ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع wide  با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال است. همچنین این گوشی یک دوربین دیگر هم به نام periscope telephoto با لرزش‌گیر اپتیکال نیز دارد. در این گوشی هم دوربین چهارگانه در گوشه سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است. دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/2.2 در پنل جلویی قرار گرفته است.

شاید برای شما سوال باشد که چطور ممکن است وقتی اعداد لنز دوربین پایین است کیفیت آن خوب باشد! در جواب باید این نکته را در نظر بگیرید که صرفا عدد مگاپیکسل در کیفیت یک دوربین نقش ندارد بلکه فاصله کانونی و دریچه دیافراگم هم بسیار بااهمیت هستند.

به سراغ بخش فیلم‌برداری این گوشی‌ها می‌رویم. هر سه مدل از سری اس ۲۲ در بخش فیلم‌برداری تصاویر را در کیفیت‌های مختلف به‌صورت: ۸K و ۲۴ فریم بر ثانیه، K4 با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ با ۳۰ ، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌کند. همچنین در بخش فیلم‌برداری این گوشی‌ها به قابلیت‌های دیگری همچون فلش LED ، auto-HDR و panorama نیز می‌توانیم اشاره کنیم.

در نهایت این نکته را در نظر بگیرید که اگر تمایل ندارید هزینه زیادی برای خرید دوربین بپردازید، به‌راحتی می‌توانید روی دوربین‌های سری s22  حساب کنید.

نگاهی به باتری گوشی‌های سری s22 سامسونگ

منبع تغذیه هر سه مدل یک باتری از جنس لیتیوم یون است که ظرفیت‌های مختلفی دارد. ظرفیت باتری گلکسی s22  به میزان ۳۷۰۰  میلی‌آمپر با فست‌شارژ ۲۵ وات است. گوشی گلکسی +s22 یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰  میلی‌آمپر با فست‌شارژ ۴۵ وات است. مدل اولترا این سری هم باتری ۵۰۰۰  میلی‌آمپری با فست‌شارژ ۴۵ وات دارد. هر سه مدل از شارژ سریع به‌صورت بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۴.۵ واتی بهره‌مند هستند.

اس 22 اولترا

اس ۲۲ اولترا

سایر قابلیت‌ها

از سایر قابلیت‌های سری s22  می‌توانیم به حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، حسگر مجاورت، حسگر فشارسنج و حسگر ژیروسکوپ اشاره کنیم. همچنین گوشی‌های این سری دارای قابلیت دستیار صوتی Bixby (با پشتیبانی از زبان محاوره، سامسونگ پی (Visa – مسترکارت) و Samsung DeX  با سیم و بی‌سیم نیز هستند.

جمع‌بندی نهایی

با توضیح تمام مشخصات سه‌گوشی جذاب از سری s22  به نکات برجسته آنها پی بردیم و قطعا می‌توانیم هر سه گوشی را به‌عنوان گوشی‌های هوشمند بی‌نقص معرفی کنیم. خصوصا مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا که با بهره‌گیری از قلم توانسته طرف‌داران سری نوت را نیز به خود جذب کند. پس اگر قصد خرید یک گوشی فوق‌العاده از برند سامسونگ را دارید بدون شک می‌توانید این گوشی را جزو گزینه‌های انتخابی خود در نظر بگیرید. ممنون که تا آخر این مقاله با من همراه بودید امیدوارم مطالعه این مقاله در انتخاب شما کمک‌کننده باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار