بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 7

3e7dc2b744b744bc1e45e6576433404b
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی

گوشی هوشمند Redmi Note 7 اولین گوشی هوشمند با برند Redmi است . گوشی های Redmi در رده گوشی های میان رده قرار می‌گیرند. گوشی های میان رده در طول این سالها، به رغم افزایش قیمت قطعات و تکنولوژی ساخت، بیشترین بهبود را تجربه کرده‌اند.

آنباکسینگ Xiaomi Redmi Note 7

جعبه ی این گوشی هوشمند، سفید رنگ است که برند Redmi برروی آن قرار گرفته است. هیچ جایی از جعبه به برند شیائومی اشاره ای نشده است، در عوض عبارت “۱۸ ماه گارانتی در چین” بر روی آن به چشم میخورد. درون جعبه ،اقلامی شامل دفترچه راهنما، کابل شارژر USB-C ،  آداپتور شارژر و یک کاور محافظ شفاف به همراه خود گوشی هوشمند موجودند.

Redmi Note 7

طراحی و ساخت

شرکت Redmi کیفیت طراحی و ساخت Redmi Note 7 را بالا میداند، در نگاه اول این طراحی شبیه میان رده های ۲۰۱۸ است ولی در حقیقت شاهد چیزی بیشتر از این هستیم. به گفته سازنده این گوشی هوشمند، کیفیت ساخت این گوشی هوش هوشمند برابر با کیفیت گوشی های هوشمند بالارده است. قاب پشت و جلوی گوشی با Gorilla Glass 5 ساخته شده اند. طراحی صاف پشت گوشی ، کمی نگه داشتن آن را در دست مشکل کرده است. در پنل جلو، صفحه نمایش IPS LCD 6.3 اینچی را مشاهده میکنید. چراغ اعلان به گونه ای قرار گرفته است که فقط وقتی روشن است قابل مشاهده است.

قاب پشتی شامل اسکنر اثر انگشت، و دوربین دوگانه است که با یک فلش LED همراه شده است. جک ۳.۵ میلیمتری صدا در لبه ی بالایی گوشی ، دکمه ی Power و Volume در لبه سمت راست ، اسلات سیم کارت ها در سمت چپ و در لبه پایین بلندگو ها و پورت USB-C قرار گرفته است.

Redmi Note 7

صفحه نمایش

درست است که این گوشی هوشمند دستگاهی مقرون به صرفه است ولی از صفحه نمایش آن انتظارات بیشتری میرفت مخصوصا از لحاظ روشنایی. در هر صورت این صفحه نمایش دارای رزولوشن۲۳۴۰*۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۹ppi است که ابعادی ۶.۳ اینچی دارد و با محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت میشود.

Redmi Note 7

از لحاظ کیفیت تصویر، بهترین نیست ، ولی کیفیت قابل قبولی را با ماکسیمم روشنایی در حد ۴۷۹ نیت و شدت رنگی  به نرخ ۱۳۳۸:۱ تولید میکند. با این حال دقت رنگ کمی پایین تر از حد معمول است

باتری و بلندگو ها

بدون شک یکی از نقاط قوت این گوشی ، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که به همراه پردازنده کم مصرف اسنپدراگون ۶۶۰، مدت استفاده از آن را بیشتر میکند.

Redmi Note 7

بلندگو های به کار رفته در این تلفن هوشمند، صدای مناسب و واضحی را تولید میکنند که کیفیت صدای عالی را شاهد خواهیم بود.

رابط کاربری

اندروید به کار رفته در این تلفن همراه، Android 9.0 Pie است که رابط کاربری پیش فرض شیائومی  یعنی MIUI10  بر روی آن قرار گرفته است. در این رابط کاربری، دکمه App Drawer  موجود نیست و تمامی نرم افزار های نصب شده بر روی صفحه اصلی قرار دارند.

Redmi Note 7

بخش های نوار اعلان و برنامه های اخیر تغییرات عمده ای را به خود دیدند. آیکن های دسترسی سریع بیشتر به اندروید خام نزدیک شده اند حال آنکه اسلایدر روشنایی از این قسمت جدا شده است. متاسفانه میانبری برای ورود به تنظیمات تلفن همراه در این قسمت تعبیه نشده است. شما می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت راست به برنامه هایی که تازه استفاده کرده‌اید درسترسی داشته باشید و منوی تنظیمات بدون تغییر مانده است.

Redmi Note 7

با اینکه همه قابلیت های MIUI 10 در Redmi Note 7 موجود نیستند، اما تعداد زیادی از نرم افزار های پیش فرض شیائومی نصب شده اند همانند:

  • QR Scanner
  • Downloads
  • File Manager
  • Mi Calculator
  • Mail
  • Compass
  • Screen Recorder
  • Downloads
  • QR Scanner
  • Mi Remote

دوربین

سنسور ۴۸ مگاپیکسل این تلفن همراه، تصاویر زنده و واضحی را چه در روز و چه در نور شب ثبت مکنند. برای دوربین دوم هم ا یک سنسور ۵ مگاپیکسل استفاده شده است. شیائومی تکنولوژی را با برخی از نامگذاری های فانتزی مانند Quad-Bayer Array در بازار عرضه نمی کند، به جای آن الگوریتمی را ارائه داده است که چهار پیکسل مجاور را به یک تبدیل میکند.

Redmi Note 7

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار