نگاهی به سامسونگ گلکسی M62

19ff4f5c1c4e72717d05d2a47d343f3a
زمان مطالعه: 8 دقیقه

توجه سامسونگ به تولید میانرده تا جایی پیشرفته است که تنها رقیب او در این فضا گوشی های شیائومی به حساب می آید. میانرده هایی که یکی از پس از دیگری رونمایی می شوند  هر کدام به نوعی در یکی از بخش ها شباهتی به پرچمداران این برند دارند. اما تولیدات زیاد این برند موجب شده کاربران برای انتخاب با مشکلاتی مواجه باشند. اما می توان با یک بررسی و چند مقایسه بهترین انتخاب را داشت.

گاهی اوقات در بازار گوشی های هوشمند، دو اسمارتفون از یک شرکت واحد، به اندازهای به هم شبیه‌اند که پیداکردن تفاوت مابین آن ها، نهایت تیزبینی و دقت را می طلبد. عمده این اسمارتفون ها، با یک تغییر بسیار جزئی از یکدیگر متمایز می شوند؛ اما این تغییرات جزئی به اندازه ای تاثیرگذار نیستند، که سبب شود، کسی میان آن دو اسمارتفون، تفاوتی قائل باشد. شرکت سامسونگ، یکی از شرکت هایی است، که علاقه خاصی به اینگونه محصولات دارد.

شرکت سامسونگ، دوستدارد که در سری های میانرده های متفاوت خود، اسمارتفونی با یک طراحی و سخت افزار را در سری های دیگر، تکرار کند؛ برای مثال، اسمارتفون «Samsung Galaxy A02» را در سری A تولید می کند و بعدا در سری Mهمین اسمارتفون را با نام «Samsung Galaxy M02» عرضه می کند. البته این شباهت ها را فقط در «Samsung Galaxy A02» و «Samsung Galaxy M02» نمی بینیم و این رفتار سامسونگ را در بسیاری از تولیدات آن تشخیص می دهیم. فقط هم سامسونگ نیست، که به این رفتار عادت کرده؛ شیائومی هم مثلا «Xiaomi Redmi K40 Pro» و «Xiaomi Redmi K40 Pro+» را با دو نام متفاوت منتشر کرده، اما در اصل این اسمارتفون ها، یک روح در دو بدن هستند.

چیزی از عرضه گلکسی M51 نگذشته بود که گلکسی M62 به عنوان نماینده دیگر این زیر برند رونمایی شد. گرچه این اسمارتفون را همان  گلکسی F62 با یک تغییر نام کوچک می دانند، اما شباهت بسیاری به گلکسی M51 دارد. هر دو این اسمارتفون ها از باتری غول آسای ۷۰۰۰ میلی آمپری بهره مند هستند. در ادامه با دیجی دو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در باره این میانرده بدانید:

blank

مشخصات سامسونگ گلکسلی ام ۶۲

گرچه این اسمارتفون تفاوت ۵ گرمی با مدل M51 دارد اما در دیگر ویژگی های شباهت های فراوانی با آن دیده می شود. مهمترین تفاوت را می توان در بدنه و رنگ آمیزی این دو اسمارتفون دید.

«Samsung Galaxy M62» و «Samsung Galaxy F62» از هر لحاظی به یکدیگر شبیه هستند. این دو اسمارتفون که از دو سری میانرده ای متفاوت سامسونگ معرفی شده اند، از لحاظ سخت افزاری در دسته توانمندان قرار می گیرند. هر دو این اسمارتفون، از یک سری خصوصیت های ظاهری بهره می برند که ایرادی به آنها وارد نیست. این طراحی که از مدل های شرکت اپل بهره برداری شده، زیبایی خاصی دارد و تا حدودی در اسمارتفون های «Samsung Galaxy A12» و «Samsung galaxy M12» نیز به کار رفته.

در پشت این طراحی زیبا، سخت افزار این دو اسمارتفون حضور دارد، که با توان بالای خود، قطعا کاربران صنعت گیم را راضی نگه می دارد. البته «Samsung Galaxy  M62»  از فناوری نسل پنجم که یک فاکتور اساسی برای متقاضیان امروزی به شمار می آید، پشتیبانی نمی کند. نبود فناوری نسل پنجم می تواند، متقاضیان را به اسمارتفون های دیگر بازار هدایت کند؛ اما نبود این فناوری، یک امتیاز منفی به حساب نمی آید.

از آنجایی که «Samsung Galaxy M62» متعلق به سری ام سامسونگ است، به حجم بالای باتری آن امیدوار هستیم. البته «Samsung Galaxy F62» هم با همین باتری موجود در «Samsung Galaxy M62» همراهی می شود و حجم بالای باتری ها را نمی توانیم، فقط به اسمارتفون های سری ام سامسونگ نسبت دهیم.

blank

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسلی ام ۶۲

طراحی این گوشی جذاب به مدل های  گلکسی F62، A12  و M12 شباهت زیادی دارد و این شباهت را در پنل های پشتی می‌بینیم و پنل جلویی «Samsung Galaxy M62» با تمام اسمارتفون های بالا به جز گلکسی F62  تفاوت دارد. البته قبل تر هم ذکر کردیم که این دو اسمارتفون از هر لحاظ به یکدیگر شبیه اند و تفاوت آن ها را فقط در دو مقوله حس می کنیم.

پنل شیشه ای جلویی «Samsung Galaxy M62» نمایشگر، دوربین سلفی و اسپیکر تماس را همراهی می کند. پنل پشتی پلاستیکی این اسمارتفون در اختیار دوربین اصلی چهارگانه آن است. فریم پلاستیکی هم با موارد کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسلات سیمکارت، جک ۳.۵ میلی متری هدفون، اسپیکرها و درگاه شارژ Type-C تزئین شده.

پنل جلویی «Samsung Galaxy M62» طراحی بی نقصی دارد. البته بی نقصی طراحی پنل جلویی این اسمارتفون، تقریبی است و یک ایراد کوچک که در اصل به تمام میانرده های بازار گوشی های هوشمند وارد می شود، در پنل جلویی این اسمارتفون نیز قابل مشاهده است. ایراد فوق، مربوط به حواشی اطراف نمایشگر می شود. در نگاه به این حواشی، متوجه تلاش سامسونگ برای متقارن نگهداشتن آنان می شویم؛

اما با این حال، حواشی در قسمت پایینی نمایشگر، ضخیم تر شده اند و تقارن طراحی پنل جلویی را بهم زده اند، البته این ضخامت بیش‌تر، چندان محسوس نیست. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی با طراحی مدرن حفره آمده. این طراحی می تواند، موجب آسیب رساندن به محتوای نمایشی کاربر «Samsung Galaxy M62» شود؛ چراکه در میان صفحه قرار دارد و شعاع زیادی را به خود اختصاص داده.

نگاهی به سامسونگ گلکسی M62

پنل پشتی گلکسی M62  یکی از وجوه تفاوت این اسمارتفون با مد گلکسیF62  است. پنل پشتی «Samsung Galaxy F62» خطوط عمیق موازیای دارد که از بالای پنل پشتی تا پایین آن کشیده شده اند و این درحالی است، که پنل پشتی «Samsung Galaxy M62» با وجود اینکه پیرو همین طراحی است، اما خطوط آن عمق کمتری دارند. در گوشه بالایی این پنل، قاب مربعی شکل دوربین اصلی را می بینیم، که با رنگ انتخابی کاربر، یکی خواهد بود.

طراحی جدید ادغام حسگر اثر انگشت با دکمه پاور که طرفداران زیادی دارد، توانسته جای خود را طراحی سامسونگ  گلکسی M62  پیدا کند. این اسمارتفون با ابعاد ۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلیمتر، وزن ۲۱۸ گرم و رنگ های سبز، خاکستری و آبی عرضه شده است. توجه داشته باشید، که رنگ انتخابی شما، فقط در قسمت بالایی اسمارتفون اعمال می شود و زمانی که به پایین آن می روید، رنگ انتخابی، به رنگ سفید می رسد.

نگاهی به سامسونگ گلکسی M62

مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسلی ام ۶۲

پنل نمایشی به کار رفته در این اسمارتفون، امید ما را به «Samsung Galaxy M62» دوچندان می کند. سامسونگ، عمدتا به نمایگشرهای میانرده های خود، اهمیتی نمی دهد و دیدن یک میانرده سامسونگ با یک نمایشگر مناسب، قطعا خوشحال کننده خواهد بود. پنل نمایشی Super AMOLED Plus  که از نسل آمولد پرطرفدار است، در راه رضایت کاربران صنعت گیم و سینما، کم نخواهد گذاشت.

رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل که برای نمایشگرهای هر دو اسمارتفون «Samsung Galaxy M62» و «Samsung Galaxy F62» شاهد هستیم، با توجه به قطر ۶.۷ اینچی آنان، ما را به تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ می رساند. ماکسیمم نرخ روشنایی ۴۲۰ نیت، به کاربران این اسمارتفون در زیر نور خورشید، کمک خواهد کرد. نمایشگر فوق با مساحت ۱۰۸.۴ سانتی متر مربعی خود، چیزی در حدود ۸۶.۷ درصد از پنل جلویی گلکسی M62  را تسخیر کرده.

نگاهی به سامسونگ گلکسی M62

نرم افزار و رابط کاربری سامسونگ ام ۶۲

گلکسی M62  با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه خواهد شد. رابط کاربری فوق، تفاوت فاحشی با مدل قبلی خود ندارد و این مدل های ثانویه معمولا برای رفع باگ های مدل قبلی خود منتشر می شوند. این رابط کاربری، تغییرات خود را بر صفحه های Lock screen و Home Screen متمرکز کرده و به سمت مدل های محبوب اپل رفته.

عملکرد سخت افزاری گلکسی M62

مغز متفکر این اسمارتفون، چیپستی است، که توسط خود شرکت سامسونگ ساخته شده و از پس پردازش بازی های سنگین برمی آید. این چیپست ۷ نانومتری که با نام Exynos 9825 شناخته می شود، در لیست بهترین ها حضور ندارد؛ اما نباید توانایی های پردازشی این چیپست که در مدل «Samsung Galaxy F62» هم موجود است را دست کم گرفت.

چیپست هشت هسته ای نامبرده از دو هسته Exynos M4 با حداکثر فرکانس ۲.۷۴ گیگاهرتز در کنار دو هسته Cortex-A75 با بیشینه فرکانس ۲.۴۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با ماکسیمم فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز تشکیل شده. این چیپست، محتوای پردازنده گرافیکی پرتوان Mali-G76 MP12 است که داده های گرافیکی را بر بستر رم ۸ گیگابایتی این اسمارتفون جاری می سازد. «Samsung Galaxy M62» در دو نسخه سختافزاری با رم ۸ گیگابایت و حافظه های داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس است.

نگاهی به سامسونگ گلکسی M62

بازی با گلکسی M62

لازم بود برای بررسی توان این گوشی به لحاظ سخت افزاری برخی بازی های با گرافیک بالا را در این مدل نصب کنیم. تراشه سامسونگ ام ۶۲ د ربازی هایی مانند Armajet عملکرد خوبی را نشان داد و نرخ تازه سازی خوبی را به نمایش گذاشت،  با این حال این بازی در بهترین حالت با نرخ ریت ۶۰ فریم بر انیه اجرا شد.

این اسمارتفون در دیگر بازی ها چون  بازی‌های Asphalt 9 و Call of Duty Mobile بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ ۴۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه را نشان داد؛ اما در برخی بازی های سنگین تر مثل بازی سنگین Black Desert Mobile به نرخ فریم بیش از ۴۵ فریم‌برثانیه نمی رسد.

توان باتری و سرعت شارژ گلکسی ام ۶۲

ضخامت و وزن زیاد این اسمارتفون که در بخش طراحی، شاهد آن ها بودیم، جرم باتری حجیم «Samsung Galaxy M62» هستند. این باتری لیتیوم-پلیمری با حجم فوق العاده ای که دارد، برای کاربران صنعت گیم، یک گزینه ویژه به حساب می آید. این باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از فناوری شارژ معکوس و شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

نگاهی به سامسونگ گلکسی M62

دوربین گلکسی ام ۶۲ سامسونگ

دوربین اصلی «Samsung Galaxy M62» درون یک قاب مربعی شکل و در گوشه بالایی پنل پشتی قرار دارد. در نزدیکی هر یک از زوایای مربع ذکر شده، یکی از سنسورهای این دوربین چهارگانه حضور دارند. تصاویری که با این دوربین ثبت شده اند، کنتراست رنگ خوبی دارند و مشتمل هیچ نویزی نیستند، اما کیفیت آنان در محیط های کم نور خوب نیست. دوربین اصلی «Samsung Galaxy M62» متشکل از سنسورهای زیر است:

  •         لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلیمتر
  •         لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۲۳ درجه
  •         سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4
  •         لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی این اسمارتفون با توجه به سنسور مفید تشخیص عمق آن برای عکاسی چهره توصیه می شود. لنز ماکرو نیز در تهیه عکس از سوژه های بسیار نزدیک کارآمد است. دوربین اصلی با کیفیت ۴Kو سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری می کند. دوربین سلفی نیز که از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گشودگی دریچه دیافراگم ۲۶ میلی متر تشکیل شده، با همان کیفیت فیلم برداری می کند.

blank

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسلی ام ۶۲

اسمارتفون فوق به دلیل توانایی های بالایی که دارد، یک گزینه مناسب برای کاربران صنعت بازی است و در پی این موضوع، این اسمارتفون برای تمامی اقشار متقاضیان پیشنهاد می دهد.

آنچه در این گوشی هب عنوان نقطه قوت شناخته می شودتراشه Exynos 9825 است، این پردازنده دو سال گذشته در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی نوت ۱۰ نیز به کاربرده شده است، گرچه در دل میان رده ها این تراشه از نسل اینترنت ۴G بهره می برد. گفتنی است که  تراشه‌ اگزینوس ۹۸۲۵ درمقایسه با اسنپدراگون ۷۳۰G که در گلکسی M51  تعبیه شده است عملکرد بهتری روی کاغذ نشان می دهد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار