دو کمپانی بزرگ سامسونگ و هواوی تامین کننده تجیزات ۵G کره میشوند

3bc0cc7e4028bb4fde6bbf7cc72fba01
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیجی دو – در حال حاضر کره ای ها به شدت به تجهیزات لازم برای شبکه های ۵G نیازمنده هستند و رقابت شدیدی بر سر این موضوع بین اپراتور های کشور کره شکل گرفته است. انتظار میرود که دو کمپانی بزرگ سامسونگ و هواوی بر عهده گیرنده تامین تمام تجهیزات مورد نیاز این اپراتور ها باشند.

دعوت چهار شرکت بزرگ برای تهیه ی تجیزات شبکه

بنا بر گزارش سایت “BusinessKorea”  هر سه اپراتور اصلی کره برای دریافت تجهیزات به چهار کمپانی بزرگ گوشی سامسونگ، گوشی هواوی،اریکسون و گوشی نوکیا پیشنهاد دعوت به همکاری فرستاده اند. با این حال پیش بینی ها نشان میدهد که از بین این چهار کمپانی تنها سامسونگ و هواوی انتخاب خواهند شد. از آنجایی که پیش ازاین هم کمپانی هواوی فعالیت های خود را در کره گسترش داده است. به نظر میرسد در حال حاضر به سختی تلاش میکند تا نظر کرده ای ها را جلب کند و سفارض های آنان را دریافت کند. علاوه بر این ها این شرکت قصد دارد یک تلفن هوشمند جدید را برای کره معرفی کند.

سامسونگ دارنده نیمی از بازار تجهیزات کره آیا به هواوی اجازه ورود میدهد؟

شرکت سامسونگ در حال حاضر علی رغم تلاش های هواوی، حدود نیمی از سهام بازار تجیزات شبکه کره را در اختیار دارد. و این موضوع کار هواوی را دشوارتر میکند،‌حالا باید ببینیم که آیا شرکت هواوی میتواند بخشی از سهام سامسونگ را به خود اختصاص دهد؟؟

شرکت هواوی پیش از این در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار تجهیزات مخابراتی را برای ساخت سرویس های LTE کره ( برای شرکت +LG U ) فراهم  کرده است. شرکت هواوی به جند دلیل در این تجیهیز وسایل لازم حصضور خواهد داشت :  چرا که این شرکت در باند فرکانسی ۳.۵ گیگاهرتز پیشگام در نظر گرفته می‌شود. این طیف، “golden spectrum” نام داشته و می‌تواند برای ساخت شبکه سراسری مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، هزینه تجهیزات هواوی ۳۰ درصد نیز پایین‌تر از سایر رقبا است. که این نیز امتیازی برای انتخاب شدن این شرکت است. دراین باره یکی از افراد رسمی این صنعت می گوید :

در آینده، ما مجبور به هزینه کردن تریلیون‌های وون برای ساخت یک شبکه ۵G در سراسر کشور هستیم. از این رو، قیمت رقابتی تجهیزات مخابراتی نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

هواوی دوباره با گوشی های هوشمند به کره برمیگردد

پیش از این شرکت هواوی افت شدیدی را در کره جنوبی درباره عرضه گوشی های هوشمند تجربه کرد، اما حالا به نظر میرسد که این شرکت قصد دارد تا کسب و کار گوشی های هوشمند خود را دوباره در این کشور برپا کند. یکی از مدیران شرکت هواوی درباه این موضوع می گوید :

ما هنوز به طور جدی تصمیم نگرفته ایم، اما احتمال این وجود دارد که ابتدا گوشی های پایین رده و میان رده را به بازار کره جنوبی عرضه کنیم.

هواوی با قدرت حرکت میکند

شرکت هواوی در حال حاضر با سرعت بالایی در حال حرکت و افزایش تاثیر گذاری خود در بازار ها میباشد. این شرکت تا به جال به خوبی کار کرده است و چندی پیش شرکت تحقیقاتی “TrendForce”  مطلبی را اعلام کرد که کمی باور آن مشکل است. این شرکت اعلام کرد که شرکت هواوی در سه ماهه دوم سال جاری بر غول تکنولوژی یعنی شرکت اپل غلبه خواهد کرد.

درباره ما

شما میتوانید بهترین های هواوی را از دیجی دو خریداری کنید.

دیجی دو عرضه کننده بهترین های دنیای موبایل با بهترین کیفیت

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار