از سیر تا پیاز نمایشگاه CES 2020

b6f9445f45933f72eee267cda7804966
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نمایشگاه CES 2020 که به عقیده بسیاری به عنوان ویترین دنیای تکنولوژی شناخته می‌شود، به‌زودی آغاز خواهد شد؛ رویدادی با رونمایی از ده‌ها فناوری جدید که پس از معرفی آن‌ها، دنیا دیگر همانند قبل نخواهد بود. اگرچه این نمایشگاه دیگر از نام اصلی خود، یعنی «نمایشگاه الکترونیک برای مصرف‌کنندگان»، فاصله بسیاری گرفته اما بهترین محل برای دیدن تکنولوژی‌ و فناوری‌های جدیدی است که قرار است در سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در این نمایشگاه از فناوری ۵G، تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی شفاف و پهپادهای بدون سرنشین شخصی رونمایی خواهد شد. اما انتظار می‌رود باز هم شاهد اتفاق غیرمنتظره‌ای در این نمایشگاه باشیم؛ چیزی مانند یک سگ رویاتیک!

نمایشگاه CES 2020

به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، تمرکز اصلی این دوره از نمایشگاه بر روی سفر، گردشگری، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بهبود تجربیات مشتریان خواهد بود. البته، هنوز هم مجموعه‌ای از تلویزیون‌های خمیده، بلندگوها، هدفون‌ها، لپتاپ‌ها و تلفن‌های همراهی که قرار است تکنولوژی‌هایی از جمله ۸K و ۵G را به یدک بکشند.

طبق آنچه در مورد این دوره از نمایشگاه CES شنیده می‌شود، گویا بناست در این رویداد گفت‌وگوهای متعددی در مورد سلامت دیجیتال و تجاری‌سازی داده‌های شخصی که امروزه به عنوان دو مشکل اصلی صنعت تکنولوژی شناخته می‌شوند، برگزار شود.

به هر نوع تکنولوژی که علاقه‌مند باشید، قطعا نمایشگاه CES چیزی جدیدی و جالب برای عرضه به شما خواهد داشت؛ خواه سرمایه‌گذار باشید، خواه علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و حتی یک مصرف‌کننده ساده.

شایعات و شنیده‌ها در مورد نمایشگاه CES 2020

اگرچه این رویداد هنوز به طور رسمی آغاز نشده اما برخی شرکت‌ها پیشاپیش اعلام کرده‌اند قصد دارند از کدام محصولاتشان رونمایی کنند.

ال‌جی با پیشی گرفتن از سامسونگ اعلام کرده قصد دارد برای نخستین بار از تلویزیون با رزولوشن ۸K Ultra HD خود رونمایی کند. این بدین معناست که ال‌جی اولین شرکتی خواهد بود که برچسب ۸K واقعی را بر روی محصولات خود می‌بیند.

البته، سورپرایزهای ال‌جی تنها محدود به این تلویزیون نخواهد بود زیرا این شرکت اعلام کرده قصد دارد علاوه بر تلویزیون‌های ۸K از مانیتور ۴K خمیده و ۳۸ اینچی گیمینگ خود با پنل  IPSکه همچنان زمان پاسخگویی آن ۱ میلی‌ثانیه است، رونمایی کند. با توجه به نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و سازگاری این نمایشگار با  Nvidia G-Sync، همه مشتاقانه منتظرند ببیند که دیگر شرکت‌ها چگونه می‌خواهند با این نمایشگر قوی رقابت کنند.

نمایشگاه CES 2020

در بخش تلفن‌های همراه، شرکت چینی OnePlus اعلام کرده قصد دارد در رویدادی خاص از یک گوشی پر رمز و راز جدید رونمایی کند. اگرچه تصویر تبلیغاتی تیره‌ای که از این محصول منتشر شده به تلفن همراه شباهت دارد اما بسیاری از علاقه‌مندان به تولیدات این شرکت منتظرند ببنند آیا وان‌پلاس به حوزه تلفن‌های همراه تاشو ورود خواهد کرد یا خیر. البته، از آنجا که این رونمایی صرفا رونمایی از یک کانسپت است، ممکن است این مدل هرگز به بازار تلفن‌های همراه راه پیدا نکند. شایعات دیگر اما نشان از آن دارد که OnePlus برای رقابت با AirPods قصد دارد هدفون‌هایی جدید را در این رویداد معرفی کند. بنابراین، انتظار می‌رود در این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ این شرکت در حوزه‌های مختلف باشیم.

شایعه دیگر اما حاکی از آن است که سونی قصد دارد از هدفون جدید خود که نسخه ارتقا یافته‌ای از هدفون فوق‌العاده موفق و پر سروصدای WH-1000XM3 است، رونمایی کند. این فرضیه از آنجا نشات می‌گیرد که سونی اعلام کرده قصد دارد در ماه ژانویه از این هدفون رونمایی کند و چه جایی بهتر از CES 2020؟

تاریخ برگزاری نمایشگاه CES 2020

اگر قصد دارید صرفا در خود نمایشگاه شرکت کنید، باید بدانید که این نمایشگاه از تاریخ ۷ ژانویه آغاز شده و تا ۱۰ ژانویه ادامه خواهد داشت. اما جالب است بدانید، بسیاری از خبرنگاران و علاقه‌مندان از چند روز قبل به محل نمایشگاه می‌روند تا در کنفرانس‌های خبری پیش از نمایشگاه که از ۵ ژانویه آغاز می‌شوند، شرکت کنند. سونی، سامسونگ و ال‌جی هیجان انگیزترین کنفرانس‌های این دوره را برگزار خواهند کرد.

چگونه بلیت تهیه کنیم؟

ثبت نام برای تهیه بلیت CES 2020 از طریق وبسایت این رویداد امکان‌پذیر است. این رویداد برای خبرنگاران و اصحاب رسانه رایگان است. اگر وقت را از دست ندهید و زودتر ثبت نام کنید، هزینه معمول بلیت ۱۰۰ دلار است اما اگر دیر بجنبید، این بلیت را باید از بازار آزاد و با هزینه‌ای در حدود ۳۰۰ دلار خریداری کنید. بلیت‌های VIP این رویداد نیز بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار هزینه در بر خواهند داشت.

نمایشگاه CES 2020

وسعت نمایشگاه CES 2020

CES رویدادی بسیار عظیم است و بخش بزرگی از شهر لاس‌وگاس را در بر می‌گیرد. وسعت این نمایشگاه چیزی در حدود ۲.۷۵ میلیون متر مربع است. جالب است بدانید، کل ظرفیت هتل‌های شهر لاس‌وگاس چیزی در حدود ۱۶۰ هزار اتاق است اما هر ساله بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر در این رویداد شرکت می‌کنند. بنابراین، بهتر است هرچه زودتر به فکر رزرو مکان اقامت خود باشید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. همچنین، باید بدانید که حمل‌ونقل در لاس‌وگاس در طول این رویداد با توجه به حجم زیاد شرکت‌کنندگان با مشکل مواجه خواهد شد؛ پس خودتان را برای پیاده‌روی‌های یک تا دو ساعته آماده کنید.

کدام شرکت‌ها در نمایشگاه CES 2020 شرکت می‌کنند؟

اکثر شرکت‌های حوزه تکنولوژی، به جز اپل در این رویداد بزرگ شرکت می‌کنند. از شرکت‌کنندگان قطعی این دوره می‌توان به آمازون، کانن، فیسبوک، اینتل، ال‌جی، لنوو، مایکروسافت، ام‌اس‌آی، نیکون، سامسونگ، سونی و … اشاره کرد.

نمایشگاه CES 2020

مسلما، تمام شرکت‌ها برای معرفی محصولات جدید پای به این نمایشگاه نگذاشته‌اند و بسیاری از آن‌ها قصد دارند برای تجارت، جمع‌آوری بازخورد مشتریان و صاحب‌نظران و یا صرفا حضور برای دیده شدن در این مراسم شرکت کنند. اما با این حال، صدها محصول در حوزه‌های مختلف رونمایی خواهند شد که قطعا بر جذابیت این رویداد می‌افزایند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار