مقایسه دو گوشی +Galaxy S22 و Xiaomi 12 pro

مقایسه دو گوشی +Galaxy S22 و Xiaomi 12 pro
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقایسه دو گوشی +Galaxy S22 و Xiaomi 12 pro ، در حال حاضر، سامسونگ دیگر تنها برندی نیست که تراشه قوی اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ را در گوشی‌های خود به کار می‌برد. شیائومی هم وارد میدان شده و با تولید گوشی‌های سری Xiaomi 12 در مقابل سامسونگ قد علم می‌کند. +S22 و Xiaomi 12 pro  هر دو بهترین مشخصاتی که می‌توانند را ارائه می‌کنند و پرچم‌داران قدرتمندی هستند. اما در این مقاله می‌خواهیم ببینیم کدام یک از آنها بیشترین ارزش را دارند و می‌شود رویش حساب کرد؛ شیائومی ۱۲ پرو بهتر است یا +S22.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت +S22 و Xiaomi 12 pro

جنس بدنه جنس فریم دوربین ضخامت وزن
+S22 شیشه آلومینیوم عمودی/چپ ۷.۶ میلی‌متر ۱۹۵ گرم
Mi 12 pro شیشه آلومینیوم عمودی/چپ ۸.۲ میلی‌متر ۲۰۴ گرم

 

گوشی شیائومی ۱۲ پرو با طراحی متفاوت و نمایشگر خمیده‌ای عرضه شده که طرف‌داران خود را دارد. اما اگر شیشه خمیده را دوست ندارید، به‌احتمال زیاد طراحی گوشی سامسونگ را بیشتر بپسندید.

اول‌ازهمه به این دلیل که نسبت به ۱۲ پرو، جمع‌وجورتر است، ضخامت و حتی وزن کمتری هم دارد. این گوشی با ابعاد ۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌متر و با ۱۹۵ گرم وزن عرضه شده. درحالی‌که Xiaomi 12 pro ابعادی برابر ۱۶۳.۶ در ۷۴.۶ در ۸.۲ میلی‌متر بوده و ۲۰۴ گرم وزن دارد.

هر دو بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی دارند اما گوشی +S22 با گوریلاگلس ویکتوس+ از هر دو پنل جلو و عقب محافظت می‌کند و با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوخاک هم مقاوم است. یکی از وارد مهم دیگری که بین +S22 و Xiaomi 12 pro فاصله می‌اندازد این است که سامسونگ همیشه از طراحی دست‌اول برای کوشی‌های خودش استفاده می‌کند. این در حالی است که کمپانی‌های دیگر مانند شیائومی، گاهی طراحی‌های اپل و دیگر برندهای مطرح را کپی می‌کنند.

+S22 و Xiaomi 12 pro

+S22 و Xiaomi 12 pro

مقایسه +S22 و Xiaomi 12 pro از نظر نمایشگر

فناوری وضوح اندازه محافظت
+S22 Dynamic AMOLED 2X ۱۰۸۰ x 2340

پیکسل

۶.۶ اینچ Corning Gorilla Glass Victus+
Mi 12 pro LTPO AMOLED ۱۴۴۰ x 3200

پیکسل

۶.۷۳ اینچ Corning Gorilla Glass Victus

 

اگر کیفیت نمایشگر برایتان مهم است، گوشی Xiaomi 12 pro انتخاب بهتری خواهد بود. سامسونگ تصمیم گرفته بهترین پنل نمایشی را برای S22 Ultra کنار بگذارد و مدل استاندارد و پلاس سری S22 را با نمایشگرهای سطح پایین‌تر عرضه کرده.

Xiaomi 12 pro با یک نمایشگر AMOLED کار می‌کند که وضوح Quad HD+ برابر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل دارد. از ۱ میلیارد رنگ با عمق رنگی ۱ بیت پشتیبانی می‌کند و با داشتن فناوری LTPO قادر است نرخ تازه‌سازی را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند. دالبی ویژن و پشتیبانی از HDR10+ هم از دیگر مزایای این نمایشگر هستند.

در مقابل، گلکسی +S22 فناوری LTPO را پشتیبانی نمی‌کند، عمق رنگی ۱۰ بیتی دارد و وضوح پایین‌تر Full HD+ دارد که برابر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. البته میزان روشنایی نمایشگر این گوشی از Xiaomi 12 pro بیشتر است و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک بهتری هم دارد.

نمایشگر شیائومی 12 پرو

نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری +S22 و Xiaomi 12 pro

سیستم‌عامل پردازنده پردازنده گرافیکی حافظه و رم
+S22 اندروید ۱۲ Exynos 2200

Snapdragon 8 Gen 1

Xclipse 920

Adreno 730

۸ گیگابابت

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

Mi 12 pro اندروید ۱۲ Snapdragon 8 Gen 1 Adreno 730 ۸/۱۲ گیگابایت

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

 

همان‌طور که گفتیم شیائومی ۱۲ پرو با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ کار می‌کند. درحالی‌که گلکسی +S22 تنها در بازارهای آمریکا با این تراشه عرضه شده و در نسخه‌های اروپا و سایر کشورها، تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ را قرار داده است.

این تراشه اگزینوس خود سامسونگ در واقع کمی پایین‌تر از اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ است. حتی باوجوداینکه اولین پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری AMD برای تلفن‌های همراه را شامل شود. در مقایسه +S22 و Xiaomi 12 pro گوشی شیائومی برنده است، نه فقط به این دلیل که چیپست بهتری دارد، بلکه حداکثر رم ۱۲ گیگابایتی دارد، در جالی که رقیبش در ۸ گیگابایت متوقف می‌شود.

از نظر نرم‌افزاری هم طبیعی است این گوشی‌ها به‌عنوان پرچم‌داران ۲۰۲۲، مبتنی بر اندروید ۱۲ باشند. بااین‌حال رابط کاربری One UI سامسونگ ساده‌تر و کاربردی‌تر از MIUI شیائومی است و طرف‌داران بیشتری دارد.

تفاوت و شباهت‌های +S22 و Xiaomi 12 pro از نظر دوربین

دوربین عقب دوربین سلفی
+S22 ۵۰/۱۰/۱۲ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسی
Mi 12 pro ۵۰/۵۰/۵۰ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل

 

اگر به مشخصات نگاه کنیم، اینطور به نظر می‌رسد که Xiaomi 12 pro در بخش دوربین بهتر است. گوشی شیائومی اولین تلفن هوشمندی است با سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در پشت عرضه می‌شود. شامل لنز عریض اصلی، سنسور تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری و لنز فوق عریض. همچنین فیلم‌برداری با کیفیت ۸k هم ارائه می‌دهد.

در مقابل، +Galaxy S22 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS، سنسور تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض است. این گوشی هم مانند رقیب خود، فیلم‌برداری با کیفیت ۸k ارائه می‌دهد.

دوربین +S22 و Xiaomi 12 pro

دوربین +S22 و Xiaomi 12 pro

مقایسه عمر باتری +S22 و شیائومی ۱۲ پرو

گوشی سامسونگ با حجم ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده  و با پشتیبانی از شارژ سریع تا ۴۵ وات، در مدت‌زمان بسیار کوتاهی شارژ می‌شود. بااین‌حال باتری شیائومی ۱۲ پرو با ۴۶۰۰ یلی آمپرساعت، حجم بیشتری داشته و با ۱۲۰ وات، سرعت شارژ سریع‌تری هم ارائه می‌دهد. یعنی بین +S22 و Xiaomi 12 pro گوشی شیائومی است که در زمینه باتری برنده می‌شود.

برنده نهایی

تا اینجا دیدیم که +S22 و Xiaomi 12 pro بیشتر با هم متفاوت هستند اما شباهت‌هایی هم دارند. مثلا هر دو بدنه شیشه‌ای دارند. این در حالی است که گوشی سامسونگ سبک‌تر، نازک‌تر و مقاوم‌تر است.

در زمینه‌های دیگر مانند ویژگی‌های سخت‌افزاری یا دوربین، شیائومی دست بالاتر را دارد. همچنین با سرعت شارژ فوق‌العاده ۱۲۰ واتی خود، در این قسمت هم گوشی سامسونگ را شکست می‌دهد.

در نهایت تصمیم با شما است. با خرید گوشی هوشمند سامسونگ ارزان‌تر است، کیفیت ساخت بهتری دارد و در برخی کشورها با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ عرضه می‌شود. به‌طورکلی انتخاب خوبی است، رابط کاربری ساده‌ای دارد و عکس‌های مناسب می‌گیرد. در مقابل شیائومی با داشتن تمام مزیت‌هایی که گفتیم، قیمت بالاتری هم دارد. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار