معایب سامسونگ گلکسی A20s

c1d1e390f518dd9ae265165222e2c376
زمان مطالعه: 6 دقیقه

قطعا هر دستگاهی در هر بازه قیمتی، شامل ایراداتی می‌شود؛ شاید جالب باشد که بدانید، یکی از بهترین و گران‌ترین پرچم‌دارهای پیشین، یعنی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا، ایراد جدی‌ای داشت، این ایراد در اصل، مقاومت کم شیشه دوربین آن بود. سامسونگ گلکسی آ ۲۰ اس نیز گوشی‌ای است، که ایرادات کمی ندارد.

این اسمارتفون، به دلیل قیمت کم، یکی از پرفروش‌ترین‌ها بوده و هنوز هم دارای طرف‌داران بسیاری است. خیلی از ایراداتی که به این گوشی وارد می‌شوند، با توجه به قیمتی که برای آن لحاظ شده، منطقی به‌نظر می‌رسند، ولی در کل، ایراد، ایراد است. همان‌طور که گفتیم، این گوشی، قیمت کم و اقتصادی‌ای دارد و همین موضوع، سبب می‌شود تا بسیاری از کاربران، آن را یک انتخاب جدی بدانند، اما باید ایرادات یا معایب این گوشی را نیز درنظر داشته باشند. به هر حال، اگر شما از علاقه‌مندان به گوشی سامسونگ A20s از شرکت سامسونگ هستید و می‌خواهید این اسمارتفون را تهیه کنید، باید به معایبی که در ادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید؛ اما در این میان، فراموش نکنید، که بحث ما درمورد یک گوشی اقتصادی است.

معایب سامسونگ گلکسی A20sاولین ایراد به محض بازگشایی جعبه گوشی سامسونگ A20s

این گوشی، در سال ۲۰۱۹ معرفی شده؛ در آن سال، فقدان هندزفری، خیلی مرسوم نبوده و ما کاربران سال ۲۰۲۱، بیش‌تر به این فقدان عادت داریم. به هر حال، فقدان هندزفری، زیاد هم جدی به نظر نمی‌رسد، زیرا همان‌طور که اشاره شد، ما دیگر به این فقدان عادت کرده‌ایم و از نبود هندزفری در جعبه، تعجب نمی‌کند.

معایب ظاهری‌ای آ ۲۰ اس

طراحی با توجه به معیارهای امروزی، ایرادات متعددی دارد. اولین ایرادی که در زمینه طراحی مطرح می‌شود، قدیمی بودن آن است؛ به‌طوری که سامسونگ پس از این طراحی، دو طراحی میان‌رده‌ای دیگر را معرفی کرد، البته اگر طراحی سامسونگ گلکسی آ ۱۲ را فاکتور بگیریم، که آن موقع می‌شود سه طراحی. در کل، اینکه دو یا سه طراحی از زمان معرفی این گوشی، معرفی شده‌اند، نشان از قدیمی بودن ظاهری آ ۲۰ اس دارد.

حسگر اثر انگشت حفره‌ای بر روی پنل  پشتی، از دیگر معایب طراحی است، که به همان قدیمی بودن برمی‌گردد. حسگرهای امروزی یا با دکمه پاور ترکیب می‌شوند و یا در زیر صفحه نمایش حضور دارند، ولی کماکان، می‌شود طراحی حفره‌ای بر روی پنل پشتی را دید. ایراد دیگری که می‌توان به پنل پشتی این گوشی وارد کرد، قاب دوربین بیضی شکل است، که دیگر، استفاده نمی‌شود.

بهتر است از قاب پشتی خارج نشویم. قاب پشتی، خیلی براق به‌نظر می‌رسد و به راحتی می‌تواند، اثر انگشت کاربر آ ۲۰ اس را به خود جذب کند؛ البته به دلیل پلاستیکی بودن قاب پشتی، شما باید یک گارد محافظ تهیه کنید. فریم، دکمه پاور را در سمت راست دارد و کنترلرهای صدا را به سمت چپ انتقال داده؛ ما به این عادت داریم، که دو مولفه فوق‌الذکر را در زیر هم ببینیم و عادت کردن به ترکیب غریب آ ۲۰ اس که در گوشی های اوپو نیز دیده می‌شود، سخت به‌نظر می‌رسد. شاید در قبال طراحی، کمی بی‌مهری کردیم، ولی در کل، طراحی این گوشی به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد و برخی از ایرادات آن نظیر قاب دوربین و حسگر اثر انگشت، با توجه به سال ۲۰۱۹، خیلی هم عجیب نیستند.

معایب نمایشگر سامسونگ گلکسی A20sمعایب نمایشگر گوشی سامسونگ A20s

کلا در زمینه نمایشگرهای گوشی های اقتصادی‌ای نظیر آ ۲۰ اس، یک سری مولفه داریم، که پشت سر هم تکرار می‌شوند؛ این موضوع، محدود به سال ۲۰۱۹ نیست و این مولفه‌ها در سال ۲۰۲۱ هم مشهود هستند. از جمله این مولفه‌های تکراری می‌توان به پنل نمایشی IPS‌ اشاره داشت، که کلا، پنل گوشی های اقتصادی است؛ این پنل را شاید در قیاس با نمایشگرهای آمولد و اولد، بد بدانیم، اما در کل، قیمت، موجب استفاده از این پنل می‌شود، نه چیز دیگری.

نمایشگر IPS LCD آ ۲۰ اس، وضوح HD‌ و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. این وضوح برای کاربرانی که غرق در تماشای فیلم و سریال می‌شوند، خیلی خوب نیست و در اصل، می‌توان آن را ایراد جدی‌ای دانست، که البته در میان گوشی های اقتصادی، رواج دارد. نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، ایراد دیگر این نمایشگر به شمار می‌رود، زیرا کم‌ترین نرخ موجود است. در کل، با اینکه نمایشگر آ ۲۰ اس، ایرادات زیادی دارد، نمی‌توان خیلی آن را نکوهش کرد، زیرا از یک گوشی اقتصادی، همین مولفه‌ها را انتظار داریم.

معایب سخت افزاری سامسونگ گلکسی A20sمعایب سخت‌افزاری گوشی سامسونگ A20s

زمانی که شما دارید، یک گوشی را در لیست می‌بینید، مواردی نظیر حافظه داخلی و رم را نیز در ادامه نام آن، مشاهده می‌کنید؛ پس بهتر است، ما هم از همین جا شروع کنیم. این گوشی، ۳۲ گیگابایت یا نهایتا ۶۴ گیگابایت، حافظه داخلی در دست کاربر خود می‌گذارد؛ این حافظه‌های داخلی، کم به‌نظر می‌رسند، زیرا اکثر کاربران امروزی به زیر ۱۲۸ گیگابایت، رضایت نمی‌دهند. البته شما می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه، حافظه در دسترس خود را افزایش دهید.

پردازنده آ ۲۰ اس، Snapdragon 450 است. این پردازنده، لیتوگرافی ۱۴ نانومتری دارد، که سبب مصرف انرژی بالایی می‌شود. پردازنده با ۸ هسته Cortex-A53 ۱.۸ گیگاهرتزی معرفی شده؛ جدا از این‌که، هسته Cortex-A53 قدیمی است، نهایت فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی آن هم خیلی کم به‌نظر می‌رسد. پردازنده گرافیکی هم Adreno 506 بوده، که این مورد نیز نسخه قدیمی‌ای به شمار می‌رود و نسبت به پردازنده‌های گرافیکی امروزی، ضعیف‌تر است. در کل، سخت‌افزار ضعیفی برای این گوشی درنظر گرفته شده، که برای پردازش داده‌های سنگین، به هیچ وجه، توصیه نمی‌شود.

معایب دوربین گوشی سامسونگ A20s

دوربین از سه سنسور تشکیل شده؛ سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض، سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق، درون قاب بیضی شکل دوربین، حاضر شده‌اند. سنسور اصلی که ۱۳ مگاپیکسلی از نظر عدد و رقم، جالب به‌نظر نمی‌رسد و جدا از این مورد، نویز زیاد، مخصوصا در لبه‌های عکس ثبت می‌کند.

سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی هم، دارای ایراد فاحشی در زمینه رنگ‌ها است و رنگ‌ها را خیلی سرد نشان می‌دهد. عضو ثالث دوربین اصلی که سنسور عمق‌سنج است، جدی به‌نظر نمی‌رسد و مانند بسیاری از گوشی های میان‌رده‌ای دیگر، سامسونگ گلکسی آ ۲۰ اس هم، فقط برای این‌که بگوید دوربین سه‌گانه دارد، این سنسور را حمل می‌کند. دوربین سلفی هم از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده و عکس‌برداری چهره آن، خیلی جالب نیست. در کل، سامسونگ گلکسی آ ۲۰ اس، از بحث دوربین، سربلند بیرون نمی‌آید.

معایب دوربین سامسونگ گلکسی A20sمعایب سامسونگ گلکسی آ ۲۰ اس از نظر کاربران سایت kimovil

سایت kimovil، خود را به عنوان یک مرورگر برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی با بهترین قیمت هستند، معرفی می‌کند؛ البته در ایران، فعالیت ندارد. به هر حال، ممکن است، که نظرات تجربی برخی از کاربران، برای خریداران این محصول مفید باشند. در ادامه، به برخی از این نظرات، نگاهی تیتروار می‌اندازیم، ولی قبل از نظرات باقی کاربران، نظر کاربری در بین دیدگاه‌های مربوط به این گوشی، خیلی جالب است؛ ایشان بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای، ابتدا به تعمیر مکرر گوشی خود اشاره کردند و بعدا در قسمت معایب، جایی که باید، یک یا چند ایراد ضمیمه‌ای و مختصر را ذکر کنند، نوشتند: کل گوشی. به غیر از کاربر عصبانی، کاربران دیگر، معایب زیر را ذکر کرده‌اند:

  • نرخ پاسخ‌گویی کم نمایشگر
  • کیفیت پایین صدا
  • پشتیبانی نکردن از فناوری نسل پنجم (باید درنظر داشت، که آ ۲۰ اس در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و یک گوشی اقتصادی است)
  • کیفیت کم دوربین در زمینه عکس‌برداری از محیط‌های کم‌نور
  • نداشتن چراغ LED برای اطلاع‌رسانی پیام‌ها
  • کاربر عصبانی دیگری به زبان اسپانیایی: به درد نمی‌خوره
  • کاربر اسپانیول عصبانی دیگری: کل گوشی
  • عملکرد
  • کاربر اسپانیول منطقی: در زمان امتحان‌ کردن اپلیکیشن‌های متعدد و بازی‌ها، عملکرد خوبی از گوشی ندیدم

با وجود متن بالا، آیا خرید این گوشی منطقی است؟

به‌رغم حرف سه کاربر عصبانی، این گوشی را نمی‌شود، کلا بد دانست؛ در زمینه گوشی های اقتصادی، مولفه‌ها، تکراری هستند و سخت‌افزار و دیگر موارد، طوری انتخاب می‌شوند، که مناسب باشند و نه بیش‌تر. در کل، ایراداتی که به این گوشی وارد شد، به اسمارتفون نظیر سامسونگ گلکسی آ ۱۲ که از آن یاد کردیم، یا شیائومی ردمی ۹ سی که خیلی هم خود در بازار ظاهر شد، وارد می‌شوند. در کل، اکثر ایرادات آ ۲۰ اس با درنظر داشتن قیمت، منطقی به‌نظر می‌رسند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار