شیائومی مرز های دوربین های غول آسا را جا به جا می کند

faaaff665a8b91806aa060e5699b5b79
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بهتر است بگوییم که شیائومی با این خبر نشان می دهد اول در پی ساخت یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی است که برای آن دنیال پیکره یک گوشی هوشمند می گردد. البته که این کمپانی در ساخت گوشی های هیجان انگیز با دوربین های با کیفیت نام آشنا است، اما صحبت از یک لنز ۲۰۰ مگایکسلی می تواند بازار گوشی های هوشمند پرچمدار را دگرگون کند.

آخرین گوشی پرچمدار شیائومی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی طرفداران بسیاری پیدا کرد. البته شیائومی با قرار دادن این لنز بر پیکرده یک میانرده ثابت کرد که میانرده ها هم می توانند بازار گوشی ها یهوشمند را متحول کنند. نوت ۱۰ پرو که با دوربین با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه شد بحث های بسیاری به پا که این اقدام شیائومی میانرده های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد، اما این برند دست بردار نبوده و حالا به فکر استفاده از یک لنز ۲۰۰ مگاپیلسی است، که به معنای قدرتمند ترین دوربین در دنیای گوشی های هوشمند است.

گوشی هایی سامسونگ که از حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردارند  دارای قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتال ۲ و ۳ برابر به‌صورت نیتیو و بدون افت کیفیت هستند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدل ۲۰۰ مگاپیکسلی بتواند از بزرگ‌نمایی دیجیتال با نرخ بالاتری بهره مند باشد.

شیائومی

اما خبر ها حاکی از این است که این فناوری قرار است با همکاری کمپانی سامسونگ صورت گیرد و سامسونگ می خواهد این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را توسعه دهد. گفتنی است که این لنز ۰/۶۴ میکرومتر است. اطلاعات دیگری که از این کمپانی منتشر شده این است که احتمالا کمپانی شیائومی این دوربین را بر بدنه یک پرچمدار با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه کند. البته گفتنی است که پیش تر سامسونگ بیان کرده بود که می خواهد این لنز را جایگزین لنز ۱۰۸ مگاپیکلسی S21 اولترا کند. همچنین تا پیش از این قرار بود گوشی ZTE آکسون ۳۰ اولین گوشی بهره مند از این تکنولوژی باشد با این حال هنوز مشخص نیست که اولین گوشی از کمپاین به این تکنولوژی دسترسی خواهد داشت. توجه داشته باشید که اخبار در حد گمانه زنی است و ممکن است کمپانی سامسونگ در استفاده از این قابلیت پیش دستی کند.

در این جا دو سوال مطرح می شود یک اینکه؛ فرمت‌هایی که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ  فیلم‌برداری  می کند، برای ضبط ویدئو در فرمت ‍۱۶K به حسگری با رزولوشن ۱۳۳ مگاپیکسل نیازمند است؛ اما پردازنده‌های فعلی توانایی پردازش چنین فرمتی را نخواهند داشت در واقع توانمندترین تراشه‌های بازار نیز نمی توانند پردازش ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را انجام دهند، بنابراین تا عرضهٔ پردازنده‌ای با توانایی پردازش فرمت ۱۶K زمان بسیاری باقی مانده است.

سؤال دیگر، ابعاد فیزیکی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ است که می تواند ظاهر مدل جدید را  تحت تاثیر قرار دهد، چراکه این حسگر باید از پیکسل‌های بسیار کوچکی استفاده کند؛ در غیر این صورت با حسگری بسیار بزرگ مواجه خواهیم شدکه فضای قابل توجهی از پنل پشتی را به خود اختصاص خواهد داد. برای مثال حسگر GN2 در شیائومی می ۱۱ اولترا با همین مشکل مواجه بوده است.

منبع: gsmarena.com

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار