معرفی Poco F2 شیائومی

c61fcadf930dbe6eab576b80b15d55d4
زمان مطالعه: 8 دقیقه

شیائومی پوکوفون اف ۲ برای عرضه در سال ۲۰۲۰ تائید شده است. با محصولی روبرو هستیم که می‌تواند موفقیت گوشی ارزان قیمت اما قدرتمند پوکوفون F1 را تکرار کند. اما در سال ۲۰۲۰، برای رسیدن به چنین هدفی، یکسری موانع وجود دارد. حال باید دید که F2 می‌تواند موفقیت‌های F1 را تکرار کند؟ یا در این راه شکست خواهد خورد؟

معرفی سریع پوکوفون اف ۲ شیائومی

ما هم‌اکنون می‌دانیم که برند جدید پوکو (Poco)، محصولات خود را برای کشور هند تولید می‌کند و همین‌طور می‌دانیم که موج دوم عرضه گوشی‌های موبایل برای این کشور، با عرضه Poco X2 یا همان Pocophone X2 شروع شده است. چاندولو مانموهان مدیرعامل Poco India گفته است که این محصول رده بالا یکی از بهترین‌های SoC خواهد بود و همراه با حافظه رم زیاد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد که عملکرد این محصول عالی خواهد لود، اما هنوز مشخص نیست که این روند چه تاثیری روی پوکوفون اف ۲ خواهد گذاشت. به‌نظر می‌رسد که X2 در واقع یک نسخه‌ی لایت در حد یک دستگاه میان‌رده خواهد بود، اما یقینا عرضه پوکوفون اف ۲ هدف مهم‌تری داشته و می‌تواند به‌عنوان یک دستگاه پرچم‌دار و بالارده عمل کند.

معرفی پوکوفون اف 2

کمپانی Poco احتمالا کار سختی برای رسیدن به اهداف خود با F2 خواهد داشت، اما نشدنی هم نیست. دلیل نگرانی مردم از پوکوفون F2 این است که آیا بازهم می‌توانند یک گوشی ارزان‌قیمت و قدرتمند در سال ۲۰۲۰ داشته باشند یا خیر. محصولی که از بهترین تراشه کوالکام استفاده کرده و بتواند تعهداتش را همانند نسخه‌ی اولیه گوشی ارائه دهد. روندی که بسیار سخت به‌نظر می‌رسد، اما با توجه به تعهد تحسین برانگیز شیائومی نسبت به Pocophone F1، همچنان می‌تواند امیدوار بود که برای نسخه‌ی دوم هم چنین اتفاقی رخ دهد. شیائومی نسخه‌های جدید اندروید را بنا به تعهداتش برای F1 منتشر می‌‌کند و همین مورد می‌تواند اعتمادبه‌نفس خوبی در بین کاربران ایجاد کند تا اعتماد بیشتری نسبت به پوکوفون اف ۲ داشته باشند. در این مطلب ما این موضوع را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در نهایت، با توجه به اینکه Pocophone F1 محصول بسیار قدرتمند همراه با قیمت بسیار مناسب و ارزان بود، مردم انتظار و هیجان بسیار زیادی در مورد پوکوفون اف ۲ دارند و باید دید چه سرنوشتی خواهد داشت.

۲۰۱۹؛ سالی بدون گوشی Poco

طراحی پوکوفون اف 2

باتوجه به رویکرد خاص شیائومی مبنی بر عرضه تمام گوشی‌های خود به بازار، آن‌هم در هر شرایط و تغییراتی، ما سال ۲۰۱۹ را بدون یک گوشی Poco جدید سپری کردیم؛ تصمیمی که احتمالا خیلی از افراد را شوکه کرد. اما این انتظار طولانی بعد از Poco F1 می‌تواند توضیحی برای برخی از تئوری‌های مطرح شده به‌وجود آورد.

اولین تئوری این است که شیائومی صرفا قصد داشت تا فرصت مناسب برای ساخت یک گوشی هوشمند منحصربفرد دیگر داشته باشد. با ظهور گوشی‌های هوشمند تاشو و فناوری ۵G، شیائومی با اطمینان کامل یک سال منتظر مانده و عرضه Poco جدید را به تعویق انداخت تا بتواند زمینه‌سازی های لازم را برای ایجاد یک ترکیب صحیح از فناوری‌های جدید آماده کند. هم‌اکنون که در سال ۲۰۲۰ قرار داریم، شیائومی دوباره می‌تواند نگاهی به گزینه‌های خود داشته باشد و این چنین به‌نظر می‌رسد که Poco X2 به‌عنوان بخشی از این ترکیب عمل خواهد کرد.

از جنبه دیگری هم می‌توان به این موضوع نگاه کرد و آن‌هم این است که عملا گوشی هوشمند Poco F1 یک رهبر تمام عیار برای ضرر و زیانی بود که شیائومی به‌واسطه عرضه آن تجربه کرد. این محصول یقینا با هزینه تولید بالا برای آزمایش بازار گوشی‌های هوشمند عرضه شده و با قیمت پایینش، احتمالا عایدی چندانی هم برای این شرکت نداشت. شیائومی به آن به دید یک آزمایش نگاه می‌کرد تا بتواند اقبال مردم نسبت به مارک جدید خودش را بررسی کند. حال با گذر از این دوره آموزشی، احتمال می‌رود که شیائومی دیگر چنین برنامه‌های برای پوکوفون اف ۲ نداشته باشد.

گرچه سال ۲۰۱۹ مشکلات خاص خودش را برای این کمپانی داشت. برای مثال گوشی هوشمند Realme متعلق به برند Oppo، رقابت تنگاتنگی را با سری ردمی شیائومی به‌راه انداخت و به‌دلیل قیمت ارزان و کارکرد قدرتمند خود، انتخاب سهل و آسانی برای کاربران هم محسوب می‌شد. اما حتی با نگاهی به Realme X2 Pro که از اسنپ دراگون ۸۵۵ بهره می‌برد، قیمتی بالاتر از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (۴۰۰ دلار) داشت و نتوانست که چنین ارزش بالایی را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

پایین‌ترین مدل سری Poco F1 با قیمتی کمتر از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (۳۰۰ دلار) در اختیار مشتریان قرار گرفت و هنوز هم دیوانه‌وار به‌نظر می‌رسد. اگر پوکوفون اف ۲ با داشتن مشخصات فنی قدرتمند، قیمتی در حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (۳۰۰ دلار) تا ۸ میلیون تومان (۵۰۰ دلار) داشته باشد، یقینا بازهم می‌تواند بازار گوشی‌های هوشمند را درنوردیده و موفق عمل کند. روندی که احتمالا با مشکلاتی که جهان امسال با آن روبرو بوده است، کمی بعید به‌نظر می‌رسد.

۲۰۲۰؛ سالی برای پوکوفون اف ۲

 

شایان ذکر است که خبرهای اولیه در مورد نسخه‌ی جدید گوشی Poco توسط شیائومی اعلام شده است و این برند هنوز هم به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شیائومی محسوب می‌شود. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد، Poco هم‌اکنون به‌عنوان یک برند جدید، آزادی عمل بیشتری برای عرضه محصولات خود در بازار دارد و می‌تواند به‌تنهایی در آن رقابت کند. درواقع تغییر نام شیائومی به Poco در این منطقه‌ی خاص، حرکتی در همین راستا بوده است.

شعار برند Poco این است که «هرچیزی که شما نیاز دارید و هرچیزی که نیاز ندارید» و این شعار هم‌چنان در مورد این برند صدف می‌کند. این شعار می‌تواند نشانه‌های دیگری برای داشته باشد و آن هم این است که پوکو هم‌اکنون به‌عنوان یک فناوری در حال ظهور شناخته می‌شود که هنوز موفق به پیدا کردن جایگاه خود نشده است. این مورد را می‌توان با نمایشگرهای تاشو، فناوری ۵G و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش بالاتر برای صفحه نمایش OLED مقایسه کرد که هنوز به‌صورت رسمی وارد جریان اصلی گوشی‌های هوشمند نشده‌اند.

مزیت اساسی Pocophone F1 این است که با استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵، می‌توانست قدرت و سرعت سریعی را ارائه دهد. این تراشه در گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار نیز استفاده شده بود و از نمونه‌های آن می‌توانستیم به وان پلاس ۶، ایسوس ZenFone 5Z و دیگر پرچم‌دارانی همچون گلکسی نوت ۹ سامسونگ، شیائومی Mi Mix 2S و گوشی‌های هوشمند گیمینگ همچون Razer Phone 2 اشاره کنیم.

  • مشکلات اسنپ دراگون ۸۶۵

پوکوفون اف 2

یکی از معضلات بزرگی که با انتخاب کوالکام برای پردازنده این محصول پرچم‌دار ایجاد می‌شود، این است که ۵G به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اسنپ دراگون ۸۶۵ به این محصول اضافه می شود و کمپانی پوک ناچارا بهترین پردازنده برتر این نسل را برای گوشی خود به‌کار می‌برد.

شامل در ابتدا بگویید، خوب این چه اشکالی دارد؟ اشکال کار اینجاست که هنوز فناوری ۵G در هند وجود ندارد و اتخاذ این استراتژی اصلا نمی‌تواند مناسب باشد. خریداران این محصول مجبور خواهند بود که فناوری ۵G را در آن خاموش کنند و عملا کارایی آن علارغم هزینه بالایی که برای این پردازنده صرف می‌شود، به حداقل خواهد رسید.

چنین روندی سبب می‌شود که پوکو از دست بازتری برای ارائه عملکرد قدرتمند به محصول خود برخوردار نباشد. گزینه‌های دیگری همچون اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس یا اسنپ دراگون ۷۶۵G SoC وجود دارد که کیفیت بسیار بالایی در سال گذشته داشته‌اند. گوشی هوشمندی که از اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس استفاده کرده و قیمتی کمتر از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (۳۵۰ دلار) داشته باشد، هنوز هم می‌تواند مزیت رقابتی بزرگی را برای این محصول ایجاد کند. چنین امکانی به‌سادگی کپی کردن مشخصات فنی ردمی K30 از همین برند و اضافه کردن تراشه ۷۶۵G به‌جای تراشه ۷۳۰G بسیار محتمل خواهد بود. یقینا اگر پوکو هنوز هم روی اجرای بازی‌ها و برنامه‌های حجیم آن‌هم با کارایی بالا اذعان داشته باشد، می‌تواند سال‌ها روی تراشه ۸۵۵ پلاس حساب باز کند.

اما هنوز هم مشکلات کمی وجود دارند. پوکو حتی اگر چنین کارهایی را در زمینه انتخاب تراشه مناسب انجام دهد، هنوز هم برای ایستادن کنار پرچم‌داران پرقدرت برندهای دیگر، کار سختی پیش رو دارد. با توجه به اینکه قیمت هم در این مرحله بسیار پراهمیت است، به‌نظر می‌رسد که F2 برای کم کردن هزینه‌های خود، احتمالا از یک پنل LCD و بدنه‌ی پلاستیکی استفاده خواهد کرد. ارائه باتری بزرگ، حافظه‌ی قابل ارتقا و قراردادن جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم برای صاحبان آینده این گوشی ضروری خواهد بود.

پوکوفون اف ۲ از نظر فروش چه عملکردی خواهد داشت؟

معرفی Poco F2

باتوجه به توئیتی که به‌طور رسمی از اکانت @IndiaPOCO منتشر شده است، گویا در حال حاضر عرضه‌ی این محصول به کشور هند بستگی دارد. عرضه گسترده‌تر یقینا جالب خواهد بود و می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی فروش داشته باشد. به‌خاطر داشته باشید که هنگام عرضه گوشی Poco F1 در کشور هند، شخصی به‌نام بوگدان پتروان توانسته بود که این گوشی را از فروشگاهی در رومانی که اقدام به فروش این محصول می‌کرد، تهیه کند. Poco F1 فروش گسترده‌ و سریعی را تجربه کرده و توانست به‌واسطه قیمت پایینش، از اواخر ۲۰۱۸ تا اوایل ۲۰۱۹ مقدار قابل توجهی را به بازار عرضه کند. هنوز هم این گوشی با قیمتی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در لیست فروشگاه‌های کشور آلمان دیده می‌شود.

از آن‌جا که به‌نظر می‌رسد شیائومی به‌عنوان یک کمپانی اول شخص به بازارهای بیشتری راه پیدا کرده است، پوکوفون اف ۲ احتمالا فروش بالقوه بسیار گسترده‌تری نسبت به F1 خواهد داشت. شیائومی سال گذشته در بازارهایی همچون آلمان حضور پیدا کرد و زمزمه‌هایی هم به‌گوش می‌رسد که کم کم برای اعمال فشار برای حضور در بازار آفریقای جنوبی آماده می شود.

Pocophone F2 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

معرفی Poco F2

به‌نظر می‌رسد که همه آماده عرضه محصولات جدید برند Poco هستند. کاربران انتظار دارند که ابتدا Poxco X2 منتشر شده و این برند دوباره جانی تازه برای شروع داشته باشد. با تائید چندین گوشی هوشمند دیگر برای سال ۲۰۲۰، احتمالا F2 هم یکی از این موارد خواهد بود. X2 برای عرضه در ماه فوریه ۲۰۲۰ تائید شده بود و در نهایت در ۱۱‌ام این ماه یعنی ۲۲ بهمن ۹۸ روانه بازار شد. عرضه گوشی پوکوفون اف ۲ هنوز تاریخ دقیقی نیافته است، اما می‌دانیم که یقینا در سال ۲۰۲۰ شاهد ارائه آن به بازار خواهیم بود.

احتمال این وجود دارد که پوکو به‌دنبال یافتن مشخصات فنی موردنظر برای F2 و همچنین راه‌های بازاریابی صحیح آن است. باید دید که Poco F2 همانند Poco F1 می‌تواند عملکرد درخشانی را ثبت کند یا خیر؟

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار