نقد و بررسی شیائومی Mi Band 4

0902bfd087683e006dd867c5d5dcb4b9
زمان مطالعه: 16 دقیقه
زمان مطالعه : ۱۴ دقیقه

اگر در حال خواندن این مطلب پیرامون نقد و بررسی شیائومی می بند ۴ هستید، احتمالا شانس خوبی دارید تا همه‌ی شنیده‌های خود را پیرامون خط تولید Mi Band متعلق به برند شیائومی وارسی کرده و بفهمید که این‌ همه هایپ پیرامون این ساعت هوشمند به‌خاطر چه به‌وجود آمده است. این مطلب می‌تواند نظر شما را راجع به Mi Band 4 تغییر داده و کاری کند که هر لحظه منتظر عرضه و در نهایت خرید آن باشید.

هایپ زیادی دستگاه‌های Mi Band و کلی از دستگاه‌های دیگر شیائومی را فرا گرفته است و البته دلیل خوبی هم برای این منظور وجود دارد. شیائومی واقعا محصولات خوبی تولید می‌کند که در عین حال هزینه‌ی آنچنانی هم برای کاربران ندارد. در عصری که قیمت گوشی‌های موبایل از ۱۶ میلیون تومان (۱۰۰۰ دلار) پیشی گرفته است، تعجبی ندارد که چرا کاربران به‌دنبال جایگزین‌های کم هزینه برای محصولات بالارده می‌گردند.

Mi Band 4 ممکن است نمونه بارزی از همان محصولات کمپانی شیائومی باشد که کیفیت بالایی در کنار هزینه‌ی پایین‌شان دارند. قیمت این محصول از حدود ۵۰۰ هزار تومان (۳۳ دلار) در آمریکا شروع می‌شود و تقریبا نصف قیمت محصولات مشابه دیگر برندهای فعال در این زمینه را دارد. در ادامه خواهید دانست که چرا باید Mi Band 4 برند شیائومی را انتخاب نهایی در عرصه رقابت با محصولاتی با هزینه بالاتر بدانیم.

نمای کلی نقد و بررسی شیائومی می بند ۴

 

شیائومی Mi Band 3 یکی از بهترین ردیاب‌های تناسب اندام سال ۲۰۱۸ بود و Mi Band 4 هم قصد دارد تا از طریق بهبود مهم، دوباره چنین روندی را داشته باشد. صفحه نمایش آن بهتر شده و پروفایل‌های فعال بیشتری هم به‌کاربران ارائه می‌کند، که همین موارد سبب می‌شود قیمت محصول کمی نسبت به نسخه‌ی قبلی بالاتر باشد. اگرچه شیائومی می بند ۴ هنوز هم نسبت به سایر ردیاب‌های بدنسازی، با مجموعه ویژگی‌های مشابهی که دارند، به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر است.

سوال اینجاست که، آیا شما با صرف ۵۰ دلار اضافی برای یک محصول رقیب، واقعا ویژگی‌های بیشتری را نسبت به این محصول خواهید داشت یا اینکه باید بیخیال این موضوع شده و سرعا خرید شیائومی می بند ۴ را در نظر داشته باشید؟ ما در این بررسی به‌طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

طراحی شیائومی می بند ۴

 

بررسی Mi Band 4

صادقانه بگوییم، هیچکدام از دستگاه‌های Mi Band شیائومی، تا به امروز از بهترین فناوری موجود در زمینه طراحی استفاده نکرده‌اند. اما Mi Band 4 کاملا پیشرفت در این عرصه را نشان می‌دهد. با وجود یک بند مشکی ساده و یک قاب ساده، هنوز هم با یکی از ردیاب‌های بدنسازی بسیار جذاب روبرو هستیم، اما صفحه نمایش بهبود یافته، از این نظر بهترین ویژگی طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود.

این صفحه نمایش ۰.۹۵ اینچی از پنل RGB AMOLED بهره می‌برد و این‌بار قدم بزرگی نسبت به نمایشگر سیاه و سفید و کوچک Mi Band 3 برداشته است. چگالی ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسلی آن کاملا شارپ است و روشنایی ۴۰۰ نیتی آن هم نشان می‌دهد که به‌راحتی می‌توانید زیر نور آفتاب، آن را مشاهده کنید. صفحه نمایش آن مجهز به فناوری تاچ اسکرین است و می‌توانید جهت یابی را از طریق سوایپ و کلیک روی خود ساعت انجام دهید. با سوایپ به‌سمت بالا و پایین، می‌توانید حالت‌های مختلف را انتخاب کرده و تنظیمات لازم را هم در این زمینه انجام دهید. سوایپ کردن به چپ و راست هم کنترل بخش موسیقی را برای‌تان فراهم می‌کند. همین روند را اگر به سمت راست انجام دهید، می‌توانید به صفحه متفاوتی از صفحه نمایش انتقال یابید. شما می‌توانید روی دکمه خازنی زیر صفحه نمایش کلیک کرده و به عقب بازگردید. همه‌ی این عملکردها به‌سادگی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

شیائومی می بند ۴ در اکتبر سال ۲۰۱۹ یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کرد که توانایی تنظیم زمان‌بندی صفحه نمایش بین ۵ الی ۱۰ ثانیه را به‌صورت سفارشی برای کاربر فراهم می‌کند. در آپدیت شماره‌ی ۱.۰.۷.۰۴، شیائومی واچ فیس‌های جدیدی را به ساعت اضافه کرده و ردیابی حالت شنا را به‌صورت بهبودیافته به شیائومی می بند ۴ اضافه کرد. آپدیت دیگری در اواسط ژانیه سال ۲۰۲۰ هم عرضه شد که ۱.۰.۹.۲۲ نام گرفت و توانست باگ‌های مختلف این ساعت را برطرف کند. اگرچه برای هیچ‌کدام از این به‌روزرسانی‌ها، تغییرات رسمی از طرف کمپانی ارائه نشده بود، اما در ردیت متن‌های اطلاع‌رسانی بعد از هر آپدیت بدین صورت ارائه شده‌ بودند.

بررسی Mi Band 4

اگر می‌خواهید که بند دیگری را برای این محصول به‌کار ببرید، قاب ردیاب بدن‌سازی به‌راحتی از بند سیلیکونی آن جدا می‌شود. نیاز به نگرانی نیست، چرا که تعداد زیادی از بندهای موجود و تولید شده توسط کمپانی‌های سوم شخص برای Mi Band 4 در وب‌سایت آمازون و دیگر استورهای رسمی وجود دارد. قاب Mi Band 4 با بندهای ارائه شده برای Mi Band 3 هم سازگار است و برای بسیاری از خریداران خوشایند خواهد بود.

بندی که با شیائومی می بند ۴ روانه بازار شده است، از سیلیکون ساخته شده و احساس راحتی به‌کار ارائه می‌کند. بند لاستیکی که برای ردیابی بدن‌سازی در این محصول به‌کار رفته است، بالاترین کیفیت موجود در بازار نیست و ممکن است برای برخی از سلیقه‌ها، کمی زمخت و سخت باشد، اما بالاخره کار راه‌انداز است.

سنسور نرخ ضربان قلب نوری همیشه در خط تولید این محصول، از قسمت پایین قاب بیرون زده است، اما به‌اندازه‌ای نیست که بعد از چند ساعت استفاده، ردی در مچ دست شما بر جای بگذارد.

بررسی Mi Band 4

در طول آزمایش این ساعت، هیچ مشکلی از بابت ارتباط بین Mi Band 4 و پیکسل ۳ مشاهده نکردیم. شاید دلیل این امر هم به‌روزرسانی Mi Band 4 به بلوتوث ۵.۰ بود که در مقایسه با نسخه‌های قبلی این فناوری همچون ۴.۲، عملکرد بهتری از نظر اتصال بین ساعت و دستگاه‌های دیگر دارد.

در زیر سنسور ضربان قلب، دو پین کوچک برای شارژ محصول وجود دارد. هنگامی که زمان شارژ ساعت می‌رسد، به‌سادگی می‌توانید شیائومی می بند ۴ را در محفظه مخصوص شارژ قرار داده و حدود ۴۵ دقیقه برای اتمام عملیات شارژ منتظر بمانید. نکته‌های کوتاهی که در مورد کابل شارژ این محصول باید گفت این است که، این کابل به‌شدت اذیت کننده است و طولی به اندازه ۴ اینچ برای آن تعبیه شده است. بنابراین هربار باید ساعت را از پورت شارژ USB آویزان کرده و مستقیما نمی‌توانید آن را روی میز قرار دهید.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید، شیائومی می بند ۴ را در مدت زمان زیادی به شارژ متصل کنید. با استفاده‌ی عادی از این محصول، شیائومی قول داده است که باتری ۱۳۵ میلی آمپر ساعتی آن، حدود ۲۰ روز تنها با یک‌بار شارژ دوام خواهد آورد. ۲۰ روز مدت زمان زیادی است و نشان می‌دهد که باتری عملکرد بسیار عالی در این زمینه خواهد داشت. این میزان از ماندگاری، همراه با استفاده از ویژگی‌هایی همچون سنسور ضربان قلب به‌دست آمده است و بدین معنی نیست که کارکرد خود را باید پایین بیاورید.

ردیاب سلامت و بدن‌سازی

 

بررسی Mi Band 4

شیائومی Mi Band 4 همه‌ی ویژگی‌های پایه را برای ردیابی در اختیار شما قرار می‌دهد. از این بین می‌توان به مراحل انجام یک کار، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، ضربان قلب در حالت استراحت و فعالیت و همچنین خواب اشاره کرد. این ساعت از GPS داخلی بهره‌مند نیست، بنابراین اگر تنها با همین ردیاب سلامت به‌سمت دویدن بروید، اندازه‌گیری‌های مسافت شما خیلی هم دقیق نخواهد بود. اگرچه، این محصول با ویژگی‌های GPS متصل همراه شده است، بنابراین اگر قصد داشتید که گوشی همراه خود را هنگام تمرین به‌همراه نداشته باشید، شما می‌توانید تمرینات خود را با GPS ردیابی کنید.

نکته قابل توجه این‌جاست که سامسونگ گلکسی Fit از ویژگی GPS متصل برخوردار نیست، هرچند Fitbit Inspire و Inspire HR هر دو این کار را به‌صورت مشابه انجام می‌دهند.

در ۱۳ فروردین ۹۹ (۱ آوریل ۲۰۲۰)، شیائومی نرم‌افزار نسخه‌ی ۱.۰.۹.۴۲ را به شیائومی می بند ۴ ارائه داد، که تعمیراتی را در زمینه‌ی ردیابی غیرصحیح ساعت Mi Band 4 به‌ ارمغان می‌آورد. این به‌روزرسانی توانایی آنلاک کردن لپ تاپی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند را دارا است و تنها کافی است که ساعت را در نزدیکی لپ‌تاپ قرار دهید.

یکی دیگر از نکات مهمی که Mi Band 4 از آن برخوردار است، تعداد حالت‌های تمرینی است. این تمرینات را می‌توانید ردیابی کرده و از اطلاعات آن استفاده کنید. از جمله فعالیت‌ها می‌توان به دویدن روی تردمیل، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، شنا در استخر و ورزش‌های عمومی اشاره کرد. این تمرینات شاید خیلی به‌نظر نرسند، اما در نظر داشته باشید که نسخه‌ی قبلی این ساعت، از ویژگی ردیابی در استخر یا تمرینات عمومی برخوردار نبود. شیائومی Mi Band 3 هم‌اکنون قادر است که تمرینات شما را دریابی کند، اما هنوز قادر به ردیابی تمرینات شنا نیست.

حال که صحبت از شنا در استخر شد، Mi Band 4 می‌تواند پنج سبک مختلف شنا را تشخیص داده و ۱۲ مجموعه داده اطلاعاتی را در این رابطه به شما ارائه دهد که شامل سرعت شنا و تعداد حرکت دست روی آب اشاره کرد. گفتنی است که این محصول از درجه مقاومت در برابر آب به‌میزان ۵ATM برخوردار است.

بررسی شیائومی می بند 4

معمولا ما اشاره‌ای به امکان شروع فعالیت به‌صورت خودکار توسط ساعت اشاره‌ای نمی‌کنیم، اما با توجه به اینکه چنین قابلیتی از همان ابتدای عرضه به این محصول اضافه شده است، بهتر است بگوییم که چنین چیزی سبب می‌شود که بدون نیاز به فشردن دکمه‌ی «شروع» روی ساعت، فعالیت خود را شروع کرده و محصول به‌صورت خودکار شروع به ثبت عملکرد خواهد کرد. این قابلیت در ابتدا برای Mi Band 3 فراهم نشده بود، اما در آپدیت‌های بعدی میزبان چنین قابلیتی شد.

شیائومی می بند ۴ را وقتی که در چندین فضای باز مختلف مورد بررسی قرار داده و عملکرد آن را با نرخ ضربان قلب محصولاتی همچون Garmin Forerunner 245 Music و Wahoo Ticker X مقایسه کردیم. اگرچه محصول شیائومی همانند ساعت Forerunner از سنسورهای زیادی برخوردار نیست، اما درواقع دقتی به‌همان اندازه را به کاربر ارائه داد. شمارش گام و اندازه‌گیری کالری سوزانده شده از طریق Mi Band 4، به معیارهای Forerunner 245 Music بسیار نزدیک بود. تنها تفاوت بزرگی که میان این دو وجود دارد، اندازه‌گیری مسافت و میزان سرعت طی شده است، اما این روند به‌این دلیل است که Mi Band 4 از GPS داخلی برخوردار نیست و در این بررسی، از ویژگی GPS متصل هم استفاده نشده بود.

از لحاظ ضبط نرخ ضربان قلب، چه در حالت استراحت و چه در حالت فعالیت، Mi Band 4 عملکرد بسیار بهتری داشت. برای این منظور چندین مقایسه با Forerunner 245 Music و Wahoo Tickr X انجام شده است که می‌توانید اسکرین شات آن‌ها را مشاهده کنید.

بررسی شیائومی می بند 4

#gallery-1{margin:auto;}
#gallery-1 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:50%;}
#gallery-1 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-1 .gallery-caption{margin-left:0;}

البته توضیح این عملکرد از طریق اسکرین شات بسیار دشوار است و این به‌دلیل عدم نمایش خوب نتایج ضبط ضربان قلب توسط برنامه Mi Fit است. بنابراین ما این بررسی را به‌صورت اعداد و ارقام در ادامه برای شما آورده‌ایم.

حداکثر ضربان قلب

  • Wahoo Tickr X (control): 170bpm
  • Xiaomi Mi Band 4: 173bpm
  • Garmin Forerunner 245 Music: 176bpm

میانگین ضربان قلب

  • Wahoo Tickr X (control): 142bpm
  • Xiaomi Mi Band 4: 155bpm
  • Garmin Forerunner 245 Music: 145bpm

Forerunner و شیائومی می بند ۴ در طول تمرین کاملا نزدیک به بند سینه‌ای Ticker X بوده‌اند. هر سه دستگاه از نظر ارائه حداکثر ضربان قلب عملکرد مشابهی داشتند، اگرچه Mi Band 4 از نظر میانگین ضربان قلب، سطح اطلاعات بالایی را نشان داد. Mi Band 4 در حقیقت با گرفتن امتیاز جزئی که در ده دقیقه پایانی فعالیت رخ می‌دهد، دقت بالاتری در این زمینه دارد. اگرچه این ساعت برای این منظور نزدیک به نرخ پایینی که Ticker X ارائه داد نشد و به‌جای اینکه مانند این محصول تا مرز ۵۵bpm پایین بیاید، این میزان را ۱۵۰bpm در نظر گرفته بود.

Forerunner و Mi Band 4 هر دو میزان نرمال ۱۶ دقیقه پایانی را در نظر گرفته بودند، این در حالی است که Mi Band 4 عملکرد بهتری در این زمینه داشته و نقطه عطف را دقیقا روی همین میزان قرار داده بود. اگرچه این میزان گاهی اوقات به ۱۸ دقیقه هم رسید، اما در حالت کلی همیشه زیر ۲۱ دقیقه قرار داشت.

این روند نشان می‌دهد که چنین اتفاقاتی در مورد سنسورهای ضربان قلب که روی مچ دست قرار می گیرد، زخ می‌دهد. بناراین این تعجبی ندارد که چنین روندی را در شیائومی می بند ۴ هم مشاهده کنیم. به‌طور کلی، این ایده خوبی است که نرخ ضربان قلب را نسبت به مکانی که در آن حضور داریم، مورد سنجش قرار دهیم، اما فراموش نکنید که برای تمرینات، شدت آن بالاتر می‌رود و می‌توانیم بیش از پیش به اطلاعات ارائه شده اعتماد کنیم.

شیائومی با به‌روزرسانی نرم‌افزار ۱.۰.۹.۴۸، ویژگی‌ جدیدی را برای تبادل نرخ ضربان قلب فراهم کرد. بدین ترتیب کاربر با Mi Band 4 می‌تواند داده‌های ضربان قلب را به سایر برنامه‌های تناسب اندام ارائه کرده و امکان بررسی‌های بیشتر را فراهم کند.

ردیابی خواب یکی دیگر از ویژگی‌های قدرتمند ساعت هوشمند Mi Band 4 است. این ویژگی کیفیت خواب شما را از نظر سبک یا سنگین بودن بررسی می‌کند و اطلاعات خوبی هنگام بیدار بودن شما هم خواهد داشت. این محصول خواب شما را از ۱ تا ۱۰۰ امتیازدهی می‌کند و می‌تواند داده‌های به‌دست آمده در مدت زمان مشخص را با استفاده از برنامه Mi Fit مورد بررسی قرار دهید.

#gallery-2{margin:auto;}
#gallery-2 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:33%;}
#gallery-2 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-2 .gallery-caption{margin-left:0;}

در طول مدت زمان استفاده از دستگاه، هیچ مشکل اساسی در زمینه ردیابی خواب مشاهده نشد. Mi Band 4 همیشه اطلاعات دقیقی را در زمان بیداری و خواب شما ارائه خواهد داد و این موضوع تضمین شده است.

ویژگی‌های شیائومی می بند ۴ به‌عنوان یک ساعت هوشمند

 

بررسی شیائومی می بند 4

برای دستگاه کوچکی همچون شیائومی می بند ۴ که اتفاقا ارزان‌قیمت هم است، شیائومی توانسته است که ویژگی‌های بسیار زیادی را در آن جای دهد.
قبل از اینکه به آن‌ها بپردازیم، در نظر داشته باشید که باتوجه بررسی محصول در خارج از کشور چین، امکاناتی همچون پرداخت بانکی از طریق Alipay در این نسخه فراهم نبوده است و از پرداخت‌ در محل برای حمل و نقل عمومی هم پشتیبانی نمی‌کند. هوش مصنوعی مخصوص شیائومی هم در این نسخه به‌کار نرفته است و چنین قابلیت‌هایی را تنها می‌توانید در نسخه‌ی چینی آن مشاهده فرمایید.

Mi Band 4 می‌تواند تماس، پیامک، ایمیل و تقریبا هر مدل اعلان دیگری را که شما روی گوشی هوشمند خود دریافت می‌کند، بلافاصله در Mi Band 4 به‌نمایش گذارد. شما نمی‌توانید به هیچ‌کدام از آن‌ها پاسخ دهید و به‌دلیل نمایشگر کوچک این ساعت، خواندن برخی از پیام‌ها دشوار خواهد بود. اما هنوز هم یکی از ویژگی‌های جالب آن محسوب می‌شود.

بررسی شیائومی می بند 4

شما می‌توانید چندین گزینه‌ی سفارشی سازی شده شیائومی را در برنامه Mi Fit پیدا کرده و عملیات ردیابی برخی از فعالیت‌ها را به شکل ساده‌تری در اختیار داشته باشید. نمونه‌ای از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • Vibration pattern: هر نوع اعلانی را می‌توان با یک الگوی خاص ویبره سفارشی سازی کرده و برنامه‌ریزی کرد تا بتوانید تفاوت را بدون نیاز به نگاه کردن صفحه نمایش، درک کنید.
  • Schedule for auto screen wake up: از طریق این ویژگی می‌توانید هنگام بلند کردن مچ دست در ساعات مشخصی از روز، صفحه نمایش Mi Band 4 را فعال‌سازی کنید. این بدان معنی است که وقتی قصد خواب داشته باشید، ساعت دیگر چشمان شما را به‌دلیل روشنایی بدموقع صفحه نمایش، اذیت نخواهد کرد.
  • Night Mode: بعد از غروب آفتاب یا زمان دلخواهی که خودتان تنظیم می‌کنید، می‌توانید روشنایی صفحه Mi Band 4 را کاهش دهید.
  • Do Not disturb: بسیاری از ردیاب‌های بدن‌سازی، دارای حالت DND داخلی هستند، اما می‌توان Mi Band 4 می‌توان چنینی قابلیتی را حتی اگر گوشی هوشمند شما نزدیک‌تان نباشد، فعال‌سازی کند. اگر اعلان‌های زیادی روی گوشی خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را متوقف کنید، می‌توانید به حالت DND آن‌هم تنها با چند کلیک کوتاه سوئیچ کنید.

Mi Band 4 از واچ فیس‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. در برنامه Mi Fit مقدار مناسبی از تنظیمات مختلف واچ فیس وجود دارد. تقریبا نیمی از آن‌ها فیس‌های رنگی دیجیتالی هستند. این در حالی است که نیمی دیگر هم شامل حیوانات کارتونی زیبا همراه با چشم‌های بزرگ‌شان هستند و هرکدام از ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

بررسی Mi Band 4

چندین آلارم‌ لرزشی داخلی هم وجود دارد که می‌توانند جایگزینی برای ویژگی find my Mi Band باشند. وضعیت آب و هوا و توانایی کنترل موزیک گوشی‌‌های هوشمند از طریق ساعت هوشمند خود، از دیگر مواردی هستند که برای Mi Band 4 ارائه شده‌اند. کنترل موسیقی برای مواقعی که در خانه قدم می‌زنید و دوست دارید که به یک موسیقی یا پادکست گوش دهید، بسیار مناسب خواهد بود.

اپلیکیشن Mi Fit شیائومی

 

بررسی Mi Band 4

اپلیکیشن Mi Fit شیائومی، همان چیزی است که شما می‌توانید با استفاده از آن، Mi Band 4 را به گوشی هوشمند خود متصل کنید و تمام آمار فعالیت‌های خود را مشاهده کنید. این موضوع کاملا برخلاف Galaxy Fit است که از چندین برنامه برای دسترسی به تنظیمات و ویژگی‌های ردیابی سلامت استفاده می‌کند.

سه بخش مجزا در برنامه Mi Fit وجود دارد که متشکل از تمرین، دوستان و پروفایل است و استفاده از هرکدام بسیار ساده خواهد بود. در بخش Frienes می‌توانید با دیگر کاربرانی که از برنامه Mi Fit استفاده می‌کند، ارتباط برقرار کرده و فعالیت‌ها و اطلاعات سلامتی آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین در بخش Profile می‌توانید همه‌ی اطلاعات شخص، اهداف شخصی و تنظیمات مختلف خود را مشاهده کنید.

در بخش Workout برنامه دوباره به چهار قسمت دیگر تقسیم می‌شود که شامل وضعیت (Status)، پیاده‌روی (Walking)، دویدن (Running) و شنا کردن (Swimming) است و مخصوص شرایطی است که بخواهید به‌صورت دستی، این دسته از فعالیت‌ها را با تنظیم از گوشی هوشمند خود شروع کنید. در بخش Status می‌توانید فعالیت‌ها و اهداف روزانه خود را مشاهده کنید.

#gallery-3{margin:auto;}
#gallery-3 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:33%;}
#gallery-3 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-3 .gallery-caption{margin-left:0;}

یکی از قسمت‌های اذیت کننده این بخش این است که دسترسی به سابقه کار یا فعالیت‌های کاربر کمی دشوار و پیچیده است. هیچ دکمه‌ای برای آن قرار نگرفته است، بنابراین کمی باید تمرکز داشته باشید. برای دسترسی به تاریخچه فعالیت‌های خود، باید روی کارت فعالیت (Activity) در تب وضعیت کلیک کنید، سپس صفحه را سوایپ کرده و به قسمت تمرینات (Workouts) بروید، در نهایت با انتخاب گزینه‌ی steps today، می‌توانید به سابقه فعالیت‌های خود دسترسی داشته باشید. حال اگر شما جزو کسانی باشید که به مرور زمان پیشرفت تمرینی خود را مشاهده و بررسی می‌کند، این روند کمی می‌تواند دست و پاگیر باشد.

هنگامی که در این صفحه قرار گرفتید، برنامه Mi Fit اطلاعات زیادی را به شما نشان خواهد داد. حتی فعالیت‌های کوچک ۵ دقیقه‌ای شما که در طول روز انجام داده‌اید، در این بخش ذخیره می‌شوند.

#gallery-4{margin:auto;}
#gallery-4 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:33%;}
#gallery-4 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-4 .gallery-caption{margin-left:0;}

اگر یکی از کاربران Google Fit هستید و نمی‌توانید به غیر از آن، سراغ برنامه دیگری بروید، خبر خوبی برای شما داریم. شما می‌توانید داده‌های برنامه Mi Fit خود را با Google Fit همگام‌سازی کنید. پس از اتصال به حساب‌های خود در منوی تنظیمات برنامه Mi Fit، کلیه فعالیت‌های صبت شده شما توسط Mi Band 4 به Google Fit ارسال خواهند شد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل تفاوت‌های موجود بین الگوریتم‌های این دو برنامه، احتمالا تجربه‌ی شما در همگام‌سازی داده‌های این برنامه کمی متفاوت خواهد بود.

Mi Fit برای کسانی هم مناسب است که می‌خواهند داده‌های تناسب اندام خود را با WeRun همگام‌سازی کنند. این برنامه سازگاری خوبی هم با WeChat دارد و بیشتر برای کاربران چینی جالب توجه است.

اپلیکیشن Mi Fit برای ییشتر قسمت‌ها، یک بستر مناسب برای تناسب اندام و استفاده‌ی آسان از قابلیت‌های آن جدا از سهولت دسترسی به بررسی سابقه تمرینی، فراهم کرده است. این برنامه می‌تواند سازگاری مناسبی با بسیاری از ابزارها و ویژگی‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و حتی برای دیگر اپلیکیشن‌های تناسب اندام هم ویژگی‌های جالبی دارد. این برنامه دارای باگ‌های کوچکی هم است که توسط کاربران گزارش شده است، اما در حالت کلی از تجربه‌ی آن لذت خواهید برد.

ارزش خرید و ویژگی‌های رقابتی شیائومی می بند ۴

 

اینجا جایی است که شیائومی می بند ۴ واقعا درخشش خود را نشان می‌دهد. قیمت این محصول در ایالات متحده ۵۰۰ هزار تومان (۳۳ دلار) است و کمتر از رقبای اصلی خود یعنی FitBit Inspire HR و Samsung Galaxy Fit نشان می‌دهد. این قیمت باورنکردنی سوالی را در ذهن کاربران ایجاد می‌کند، اما یقینا با تجربه‌ی آن خواهید دید که ویژگی‌های آن دقیقا هم‌رده یا حتی بهتر از رقبا است و نباید قیمت آن شما را به شک و تردید بیندازد. یقینا با تجربه‌ی آن خواهید دید که خرید آن را به همه‌ی دوستان خود توصیه خواهید کرد و این‌کار را به‌دلیل حجم ارزشمندی بالای امکانات Mi Band 4، با آسودگی بهتری انجام خواهید داد.

Realme هم یکی از رقیبان شیائومی است که در برابر Mi Band 4، محصولی به‌نام Realme Band را منتشر کرده است، اما واقعا دربرابر شیائومی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. شیائومی همچنین قصد دارد که به‌زودی Mi Band 4C را نیز منتشر کند. هرچند که احتمالا محصول جدیدی از خط تولید Realme Band را هم در ادامه خواهیم داشت. بازهم باید گفت که یقینا خرید Mi Band 4 کاری است که حتما باید آن را انجام دهید.

شیائومی همچنین Mi Band 4 را در تاریخ ۲۶ شهریور ۹۸ (۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹) در هند عرضه کرد و بعدها آن را از طریق سایت Mi.com و آمازون در دسترس همگان قرار داد. قیمت هندی این محصول در همین حدود (۳۲ دلار) تعیین شده است و کمی ارزان‌تر از مدل‌های ایالات متحده و انگلستان است.

اگر از طرفداران برنامه Mi Fit نیستید، ممکن است به‌جای آن از Inspire HR استفاده کنید. برنامه Fitbit یکی از بهترین مواردی موجود برای جایگزین Mi Fit است و در کل تجربه‌ای دقیق‌تر را به شما ارائه خواهد داد. همچنین، مجموعه ویژگی‌های Inspire HR با مجموعه ویژگی‌های Mi Band 4 کاملا قابل مقایسه است و صرفا به خود کاربر بستگی دارد که باتوجه به سلیقه‌ی خودش، یکی از این مارک‌ها و اکوسیستم‌ها را خریداری کند.

جمع‌بندی

 

بررسی Mi Band 4

هر سال، شیائومی ویژگی‌های بیشتری را به ترکیب Mi Band اضافه می‌کند و نهایت تلاش خود را دارد که افزایش قیمت به حداقل میزان ممکن برسد. شیائومی Mi Band 4 با یک نمایشگر بهبود یافته، پروفایل‌های ورزشی بیشتر و قیمت پایین، خودش را در رده یکی از بهترین ردیاب‌های بدن‌سازی ارزان قیمت سال ۲۰۱۹ قرار داده است. اگر شما آن را به‌عنوان بهترین ردیاب تناسب اندام ارزان قیمت حساب نمی‌کنید، احتمالا دلایل شما شنیدنی خواهد بود.

اگر به‌دنبال یک ردیاب تناسب اندام مناسب هستید، یا اینکه به‌سادگی می‌خواهید Mi Band قبلی خود را به‌روزرسانی کنید، یقینا Mi Band 4 را باید جدی گرفته و خرید آن را در اولویت خود داشته باشید. واقعا با خرید آن چه چیزی را از دست خواهید داد؟

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار