سری گلکسی s21 در سال ۲۰۲۱ فروشی کمتر از حد انتظار سامسونگ داشته است

2076a89f95007bf0087f66139731dcfe
زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق گزارش جدید مربوط به کمپانی سامسونگ که توسط خبرگزاری کره‌ای The Elec منتشر شده است، گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ فروشی کمتر از حد انتظار داشته‌اند. یکی از دلایل این امر فروش کم سری پرچم‌دار سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به نام گلکسی s21 بوده است. اگر به تولیدات سامسونگ در سال ۲۰۲۱ نگاهی بیندازیم، شاهد تولید ۳۰۰ میلیون گوشی هستیم که البته ۲۴۰ میلیون از آنها توسط خود سامسونگ ساخته شده‌اند و وظیفه تامین سایر آنها، به عهده شرکای این شرکت مانند Huaqin  و Wintech  بوده است.

از میان تمام این ۳۰۰ میلیون گوشی تولید شده، حدود ۲۵ میلیون متعلق به سری گلکسی s21 بوده‌اند که از نظر تعداد، با گلکسی اس ۲۰ که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد، تفاوت چندانی ندارند. تفاوتی که در گلکسی اس ۲۱ شاهد آن هستیم این است که این سری مانند گلکسی اس ۲۰ رقیبی همچون گلکسی نوت نداشت. به همین دلیل انتظار می‌رفت که فروش بیشتری داشته باشد. در تولیدات سال‌های گذشته شاهد تولید ۳۵ تا ۴۰ میلیون گوشی سامسونگ گلکسی نوت بوده‌ایم.

از دلایل دیگری که در تولید کمتر گلکسی s21 دخیل بوده‌اند می‌توانیم به پاندمی ویروس کرونا اشاره کنیم. افزایش این ویروس و وخامت وضعیت در ویتنام، موجب اختلال در تولید گوشی‌های سامسونگ شد که بیشتر محصولات خود را در این کشور تولید می‌کند. البته کمبود جهانی تراشه‌ها هم در تولید و فروش کمتر این گوشی‌ها دخیل بوده است.

S21 Ultra

S21 Ultra

سود کمپانی سامسونگ

جدا از فروش گوشی S21، نکته جالب این است که بیشترین سود سامسونگ از فروش میان‌رده‌هایی مانند سری A و M به دست می‌آید. موضوع عجیب در این گزارش، اشاره نکردن به سری تاشو گلکسی زد فولد و زد فلیپ است که باتوجه‌به بررسی‌های گذشته، عملکرد خوبی داشته‌اند.

کمپانی سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۳۴ میلیون گوشی تولید کند که ۲۸۵ میلیون آنها توسط خود سامسونگ تولید می‌شود. باقی گوشی‌ها توسط سایر کمپانی‌ها تولید می‌شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار