آشنایی با نوکیا ۳.۱/ میان رده ای خوش ساخت

244d3b34cbe1db35b0a5246d33e406e4
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آشنایی با نوکیا ۳.۱/ میان رده ای خوش ساخت

شرکت فنلاندی HMD همراه با نوکیا همانطور که انتظار می رفت پیشتر چندین اسمارتفون جدید خود را به نام های نوکیا ۳.۱، ۵.۱ و ۲.۱ رونمایی کرد. هر یک از این گوشی های هوشمند با مشخصات و طراحی مختلفی همراه هستند و با قیمت متفاوتی به فروش می رسند.

در این بین باید به مدل نوکیا ۳.۱ میان رده اشاره کرد. اسمارتفونی میانی که نسبت به نوکیا ۲.۱ ویژگی های بالاتری داشته و در مقایسه با نوکیا ۵.۱ گوشی هوشمند ضعیف تر به شمار می رود.

البته در مطلب موردبحث می خواهیم به گوشی هوشمند نوکیا ۳.۱ بپردازیم که محصولی فراتر از انتظار و برتر از نسخه پیشین یعنی نوکیا ۳ می باشد و فنلاندی ها سعی کردند ویژگی های بهتری برای مدل فعلی در مقایسه با نسخه پیشین در نظر گیرند.

به هر حال اگر می خواهید با محصول شرکت نوکیا آشنایی پیدا کنید با این مطلب همراه باشید:

طراحی و ساخت

عمده گوشی های هوشمند در بحث طراحی و ساخت مطابق دسته کاربری هستند که قرار می گیرند. برای مثال یک گوشی هوشمند میان رده دارای بدنه پلاستیکی است اما یک گوشی هوشمند پرچمدار از بدنه فلزی بهره می برد. بنابراین نوکیا ۳.۱ به عنوان اسمارتفون رده میانی و مقرون به صرفه با بدنه پلاستیکی همراه است و شرکت نوکیا تغییراتی در آن حاصل نکرده است. ابعاد ۱۴۶*۶۸*۸.۷ میلیمتری و وزن ۱۳۸ گرمی از ویژگی های ساخت نوکیا ۳.۱ بوده و می توان آن را محصولی قابل توجه از برند فنلاندی به شمار آورد. کاربری در کنار این گوشی هوشمند باکیفیت می تواند لذت بخش باشد و به عنوان میان رده محصولی قابل است.

صفحه نمایش

شرکت نوکیا سعی کرده با استفاده پنل نمایشگر ۵.۲ اینچی HD+ 2.5D IPS LCD نمایشگری مناسب را به کار گیرد. پنلی که وضوح مطلوبی داشته و می توان کاربری خوبی را با چنین اسمارتفونی تجربه کرد. برخلاف برخی رقبا که کیفیت تصویر خوبی ارائه نمی دهند، شرکت HMD پنل صفحه نمایش پروضوح و با نمایش رنگ دقیقی به کار گرفته است. بنابراین در بحث نمایشگر  با محصولی قابل رو به رو هستیم.

blankسخت افزار

نوکیا ۳.۱ به پردازنده هشت هسته ای MT6750N مدیاتک با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی و تراشه گرافیکی Mali T860 مجهز شده است. در کنار آن حافظه رم ۳ یا ۲ گیگابایتی و  حافظه داخلی ۳۲ یا ۱۶ گیگابایتی تجربه کاربری خوبی را برای کاربران و مخاطب این گوشی هوشمند فراهم می آورد. بنابراین می توان با پیکربندی موردنظر تجربه خوبی داشت.

دوربین

یکی از بخش های مهم اسمارتفون ها برای برخی مشتریان دوربین است. نوکیا ۳.۱ در قسمت عقب به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و  در قسمت جلو به دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز شده تا کیفیت تصویر خوبی ارائه دهد. در بخش عقب می توان تصاویری باکیفیت بالاتر را نسبت به دوربین سلفی نوکیا ۳.۱ مشاهده کرد.

باتری

در پک باتری نوکیا ۳.۱ از باتری ۲۹۹۰ میلی آمپری بهره گرفته شده که ظرفیت خوبی را به ارمغان می آورد. البته نباید این ظرفیت باتری را بالا دانست اما با توجه به پیکربندی سخت افزاری این محصول نباید انتظارات بسیاری داشت و کافی به نظر می رسد.

با تمام این تفاسیر نوکیا ۳.۱ گوشی هوشمند معقول و ایده آلی بوده که در کنار مشخصات خوب محصولی مناسب است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار