معرفی گلکسی Z فولد ۲؛ نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ

122016dc2cf64b3f219d041afcf26e7e
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کمتر ۱۰ روز پیش سامسونگ از جدیدترین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. این گوشی که قرار است در ماه سپتامبر به طور رسمی از طرف کمپانی سامسونگ معرفی شود با اطلاعات محدودی رونمایی شده است. گلکسی Z فولد ۲ یکی از خاص ترین گوشی های تاشوی حال حاضر بازار گوشی هوشمند است. بی شک تمامی ما نسل های گذشته این مدل گوشی ها دیده و یا حتی یکی از آن ها را داشته ایم. از این رو بازگشت دوباره آن ها به دنیای گوشی ها آن هم از نوع هوشمندش می تواند تغیر و تحولی اساسی در این حیطه قلمداد شود. اینکه سامسونگ با عرضه این گوشی ها خواسته تنها در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشد، یا اینکه قرار است به صورتی ویژه ای تمرکز خود را بر تولید این دست گوشی ها قرار دهد، هنوز جای سوال است. حتی چنیدی پیش خبری از این کمپانی مبنی بر جایگزینی خانواده فولد با خانواده گلکسی نوت نیز منتشر شد گه که می تواند صحت گمان دوم را بیشتر کند. به هر طریق آنچه از سامسونگ انتظار می رود تولید گوشی های بسیار با کیفیت بوده که تا کنون نیز شاهد آن بوده ایم.

در ادامه با دیجی دو همراه باشید تا مشخصات بیشتری را درباره این گوشی بدانید:

گلکسی z فولد 2

مشخصات ظاهری و طراحی ساخت سامسونگ گلکسی z فولد ۲

همانطور که از عکس های منتشر شده این گوشی پیداست، نمای ظاهری آن مانند یک کتاب است . از این جهت می توان ادعا کرد که قابلیت تا شدن آن تداعی کننده گوشی های تاشوی نسل قدیم نیست، چراکه نحوه باز شدن این گوشی بسیار متفاوت از آن ها است. علاوه بر این مدل پیش تر رونمایی شده از این کمپانی در دسته گوشی های هوشمند، که گلکسی z  فیلیپ نام داشت از این نظر با مدل کنونی متفاوت است.

گلکسی Z  فولد ۲  دارای دو نمایشگر است که یکی از آن روی  بدنه و دیگر محیط داخلی گوشی را در بر گرفته است. نمایشگر خارجی این دستگاه ۶.۳۲ اینچ بوده که از نوع سوپر آمولد است. روی این نمایشگر حفره ای دیده می شود که جایگاه دوربین سلفی این دستگاه است. رزولوشن نمایشگر خارجی به ۲۲۶۰ در ۸۱۶ پیکسل می رسد که از استاندارد +HDR10 نیز برخوردار است. در قاب مقابل شاهد ماژول دوربین اصلی هستیم. اگر در حالت بسته به این سمت قاب نگاهی بیندازید تصویر گلکسی نوت ۲۰ به خاطر شما خواهد آمد. چینش و نمای ظاهر این قاب گویی کپی برداری از زیر برند نوت ۲۰ است.

اما نمایشگر داخلی با گستردگی هر چه تمام تر چشم هر بینده ای را خیره خواهد کرد. این نمایشگر که ۷.۵ اینچ بوده از رزولوشن ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل برخوردار است. در حالی که نمایشگر خارجی از رفرش ۶۰ هرتز برخوردار است، نمایشگر دخلی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. ناگفته نماند که نمایشگر داخلی مانند نمایشگر خارجی دارای استاندارد HDR10+ است. ابعاد نمایشگر خارجی ۱۵۹.۲ در ۱۲۸.۲ در ۶.۹ میلی متر بوده و نمایشگر داخلی نیز دارای ابعادی به اندازه ۱۵۹.۲ در ۶۸ در ۱۶.۸ میلی متر است. گفتنی است که وزن گلکسی z فولد ۲ چیزی نمانده تا به  ۳۰۰ گرم برسد. وزن۲۸۲ گرمی این دستگاه موجب شده کمی از خوش دست بودن آن کاهش یابد.

دوربین این دستگاه به دلیل بهره مندی از فناوری گوشی های تاشونده نمی تواند قابل مقایسه با دیگر پرچمداران این برند باشد. مدل های پیشین این برند که به تازگی رونمایی شده اند دارای دوربین های خارق العاده و بسیار با کیفیت هستند. طوری که هنور برندی از کیفیت بالای آن ها برخوردار نیست. اما این مسئله را باید در نظر گرفت که اگر قرار بود سامسونگ همان تکنولوژی را در این مدل خود بکار گیرد قیمت تمام  شده این دستگاه سر به فلک می کشید. از این جهت سامسونگ برای گلکسی z فولد ۲ از فناوری دوربین های سه گانه بهره برده که لنز های آن عبارت اند از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید، ته فوتو و اولترا واید. البته ناگفته نماند که در کنار این دوربین ها فلش LED نیز دیده می شود. لازم به ذکر است که دوربین این دستگاه قابلیت فیلم برداری ۴K را خواهند داشت. دوربین سلفی نیز به مانند گلکسی نوت ۲۰ از یک لنز ۱۰ مگایپسکیل تشکیل شده که روی نمایشگر اصلی و نمایشگر داخلی در یک ناچ قطره ای تعبیه شده است.

گلکسی z فولد 2

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی Z فولد ۲

پردازنده این دستگاه را تراشه ای از خانواده اسنپدراگون تشکیل داده است. تراشه کوآلکام اسنپدراگون ۸۶۵+ به ضخامت ۷ نانومتر تراشه ای هشت هسته ای بوده که که از یک هسته ۳.۰۹ گیگاهرتزی، ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرترزی و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی تشکیل شده است. در کنار این پردازنده شاهد رم ۱۲ گیگابایت نیز هستیم که با دو نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود. ناگفته نماند که در این دستگاه خبری از شیار ورود و خروج کارت حافظه جانبی نیست. اما فضای مناسب رم و حافظه داخلی کاربران را از فضای بیشتر بی نیاز خواهد کرد.

سامسونگ از سیستم عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.5  در این دستگاه بهره برده است که پیش تر شاهد به کار گیری آن در دیگر پرچمداران این برند بوده ایم.

مرکز انرژی رسانی این دستگاه بر عهده باتری ای به قدرت ۴۵۰۰ میلی آمپر است که از قابلیت های شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ سریع بی سیم ۱۱ وات و همچنین شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ وات برخوردار است.

جمع بندی پایانی

با توجه به اینکه نقاط ضعف این مدل از گوشی های تاشوی سامسونگ به نسبت مدل قبلی آن برطرف شده است، انتظار می رود که از قیمت بالاتری بهره مند باشد. با این حال اطلاعات دقیقی درباره تاریخ عرضه و قیمت تمام شده این گوشی از طرف این کمپانی مطرح نشده است. بنابراین باید تا زمان معرفی همه جانبه و رسمی آن منتظر ماند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار