تبلت لنوو پد پرو ۲۰۲۱ با اسنپدراگون ۸۷۰ معرفی شد

20ca1d8b02d16d6f2bd7b0c5ec34bd52
زمان مطالعه: 4 دقیقه

لنوو علاوه بر معرفی Lenovo Yoga Pad Pro از سه تبلت جدید خود هم رونمایی کرد. لنوو پد ۲۰۲۱ در سه مدل به نام‌های Pro، Plus و Vanilla عرضه خواهد شد.

مدل Lenovo Pad Pro 2021 قدرتمندتر از دو مدل دیگر طراحی شده است که قیمتی کاملا گران برای آن درنظرگرفته‌اند. باوجود اینکه هرسه مدل دارای نمایشگری با مشخصات یکسان هستند اما دو مدل دیگر (Plus و Vanilla) بر روی قیمت ارزان‌تر تمرکز کرده‌اند.

تراشه به کاررفته در لنوو پد پرو ۲۰۲۱ همان چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ است که مدل یوگا هم از آن بهره می‌برد. در مدل پرو تمرکز اصلی شرکت سازنده بر روی نمایشگر آن است. لنوو پد پرو دارای نمایشگر ۱۱.۵ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی و زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه است. این صفحه نمایش به علت رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل از وضوح بیشتری برخوردار است. نمایشگر این دستگاه علاوه بر پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10 فضای رنگی DCI-P3 را به صورت صددرصدی پوشش می‌دهد. روشنایی صفحه نمایش پرو ۲۰۲۱ معمولا ۴۲۰ نیت است اما می‌تواند از حداکثر روشنایی تا ۶۰۰ نیت هم پشتیبانی کند؛ بدون اینکه نور DC (در تجربه بدون لرزش).کاهش یابد.

این تبلت می‌تواند قلمی با ۴۰۹۶ سطح فشار را حس کند، اما خودش دارای قلم نیست و باید جداگانه خریداری شود؛ زیرا که این دستگاه برای کارکردن طراحی شده و دارای یک اتصال پین pogo در پایین تبلت است تا بتوانید درهنگام کار با این تبلت، به راحتی از کیبوردی دارای صفحه لمسی استفاده کنید.

Pad Pro 2021 دارای ضخامتی نازک به قطر ۵.۸ میلی‌متر و وزنی سبک به اندازه ۴۸۵ گرم است. باتری این تبلت ۸۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که برای ۱۵ ساعت فیلم دیدن یا ۸ ساعت وبگردی کردن کافی است. باتری این تبلت پرقدرت پرو از فناوری Quick Charge 3.0 (برای حداکثر ۲۰ وات قدرت) پشتیبانی می کند.

شما برای فیلم دیدن در تبلت پرو ۲۰۲۱ لذت کافی را خواهید برد. چرا که این دستگاه به چهار بلندگوی JBL با پشتیبانی از Dolby Atmos مجهز شده است که هرکدام از چهار بلندگو دارای محفظه ۲.۵ سانتی‌متر مکعب و ۱.۵ وات قدرت هستند. درنتیجه بلندگوهای این تبلت درمجموع وات قدرت دارد.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد این تب پرو ۲۰۲۱ دارای چیپست S870 که با رم LPDDR5 6 گیگابایتی و حافظه‌داخلی UFS 3.1 128 گیگابایتی همراه می‌شود. ویژگی‌های دیگری که از این تبلت می‌توان نام برد شامل: گسترش حافظه با پشتیبانی از شیار microSD، پورت USB-C (3.1)، وای فای ۶ (MIMO 2×۲) و و بلوتوث ۵.۱ است.

تبلت پرو دارای دوربین دوگانه است، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل (با فوکوس خودکار) و دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی (۱۲۰درجه) است. در پنل جلویی دستگاه هم دو دوربین قرارگرفته است، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ToF برای احراز هویت دارد. حسگر اثر انگشت هم فناوری دیگری برای احراز هویت در این تبلت است.

از ۳۱ مه (۵ روز دیگر) تبلت Lenovo Pad Pro 2021 با قیمت ۳۹۰ دلار (۲۵۰۰ یوان/۳۲۰ یورو) در چین وارد بازار خواهد شد.

تبلت لنوو پد پرو ۲۰۲۱

  • لنوو پد پلاس ۱۱ (Lenovo Pad Plus 11)

دومین مدل نام برده از سه تبلت چینی که در ابتدا به آن اشاره کردیم، مدل پد پلاس ۱۱ است. این تبلت مانند مدل قبلی از نمایشگر ۱۱ اینچی  LCDاما این بار با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل بهره می‌برد. نرخ تازه‌‌سازی آن کمتر از مدل پرو با استاندارد ۶۰ هرتز است که از HDR هم پشتیبانی نمی‌کند. در مورد بلندگوها دارای همان ویژگی‌های مدل پرو می‌باشد. بنابراین دارای چهار بلندگوی JBL با توان کلی ۶ وات با پشتیبانی از Dolby Atmos است. همینطور می‌توانید هنگام کار با این دستگاه از قلم اختیاری نیز استفاده کنید.

در لنوو پد پلاس از چیپست ضعیف‌تری استفاده شده است. برای این مدل تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظرگرفته‌اند که با شیار کارت microSD امکان افزایش حافظه تا ۱ ترابایت وجود دارد.

پد پلاس با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 دارای یک باتری ۷۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با USB-C شارژ می‌شود. این باتری برای ۱۲ ساعت فیلم یا ۱۲ ساعت وبگردی شارژ ذخیره می‌کند. پد پلاس ۱۱ مانند مدل قبلی دارای وای فای ۶ (MIMO 2×۲)، بلوتوث ۵.۱ و GPS است.

یک دوربین MP 13 برای پشت تبلت پلاس و یک دوربین MP 8 و یک سنسور ToF برای جلوی آن طراحی کرده‌اند. همچنین دارای پین پوگو برای اتصال صفحه کلید است.

پد پلاس همزمان با پد پرو با قیمت ارزان‌تری در بازار چین عرضه می‌شود. قیمت مدل پلاس ۲۵۰ دلار ( ۱۶۰۰ یوان/۲۰۰ یورو) است.

تبلت لنوو پد پرو ۲۰۲۱

  • لنوو پد ۱۱ (Lenovo Pad 11)

سومین مدل و ارزان‌ترین تبلت لنوو مدل استاندار آن است که با مدل پلاس تقریبا شبیه هم هستند. این دو تبلت دارای نمایشگرهایی با خصوصیات یکسان هستند با ۴ بلندگوی مشابه، با این تفاوت که قدرت بلندگوها در مدل استاندار فقط ۴ وات است. همچنین طراحی و ویژگی‌های دوربین در مدل استاندار و پلاس کاملا مشابه هم می‌باشند.

تفاوت عمده این دو مدل در نوع چیپست آنهاست. مدل استاندارد از تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ و فقط ۴ گیگابایت رم به‌علاوه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. این مدل هم مجهز به شیار کارت حافظه است که امکان استفاده از قلم و کیبورد هم در آن وجود دارد.

باتری مدل لنوو پد ۱۱ با مدل قبلی یکی اما این مدل دارای وای فای کندتر (نسخه ۵) است. مدل استاندار این تبلت‌ها به زودی با قیمت ۱۷۰ دلار ( ۱۱۰۰ یوان/۱۴۰ یورو) در دسترس کاربران چینی قرار می‌گیرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار