نقد و بررسی تبلت مدیاپد T5 هوآوی

5fcf817cd61506a2b5c3d0f6169576db
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دنیای تبلت ها به علت پاندمی کرونا متحول شده است و علت آن را می توان تنها در ایجاد فضای گسترده آنلاین دانست. اکنون بسیاری از مشاغل به صورت دورکار و یا آنلاین سرپا هستند، از این جهت استفاده از ابزار مناسب برای فعالیت در حوزه آنلاین امری ضروری و چه بسا الزام آور است. تبلت هوآوی مدیاپد T5 گرچه تولید شده دو سال گذشته است، اما در کشور ما به عنوان جدید ترین تبلت هوآوی شناخته می شود. می توانیم ادعا کنیم که این تبلت میاندرده می تواند گزینه بسیار مناسبی برای فعالیت های کودکان شما باشد. علاوه بر قیمت اقتصادی این تبلت کارایی آن نیز قابل قبول است. بنابراین اگر به دنبال یک تبلت خوب برای فرزندتان هستید پیشنهاد می کنیم که خواندن این نوشتار را از دست ندهید. با نقد و بررسی تبلت مدیاپد T5 در خدمت شما هستیم:

نقد و بررسی تبلت مدیاپد T5 هوآوی

مشخصات تبلت هوآوی مدیاپد  T5

طراحی

این تبلت که در اندازه ۱۰.۱ اینچ عرضه شده است تبلتی است که به شکل افقی طراحی شد، بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای تماشای فیلم خواهد بود. در صورتی که این تبلت را در حالت افقی در دست بگیرید دوربین سلفی در بالای نمایشگر ، دکمه های پاور و تنظیم صدا در سمت راست و پورت شارژر و جک ۳.۵ میلی متری هدفون در قسمت چپ تعبیه شده است. این پورت که از نوع USB-C است می تواند به عنوان نقطه ضعف این تبلت دیده شود، چراکه اکنون بسیاری از گوشی های هوشمند و حتی تبلت ها از پورت Type-c بهره مند هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این تبلت محصول سال ۲۰۱۸ است و نمی توان انتظار امکانات سال ۲۰۲۰ را از آن داشت. بین جایگاه هدفون و پورت شارژر شیاری دیده می شود که جایگاه سیم کارت این دستگاه است.

در قسمت پشت دستگاه، طراحی بسیار ساده دیده می شود که در قسمت راست بخش دوربین به شکل مجزایی در امتداد خطی افقی از قسمت های دیگر بدنه جدا شده است. در سمت راست این فضای جداگانه یک دوربین دیده می شود که می توان نیاز های پایه از دوربین را برآورده کند.

نبود جایگاه حسگر اثر انگشت نشان می دهد که این دستگاه قرار است با کد و پین ایمن سازی شود. به طور کلی جنس و کیفیت بدنه این تبلت قابل قبول است اما وزن بالای آن می تواند در استفاده طولانی مدت احساس شود.

نقد و بررسی تبلت مدیاپد T5 هوآوی

نمایشگر

نمایشگر این دستگاه همانطور که در بالا اشاره شد ۱۰.۱ اینچ است. این تبلت دارای وضوح بالا در به تصویر کشیدن محتوای بصری است. رزولوشن نمایشگر این دستگاه به اندازه ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ بوده که از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برخوردار است. نوع این پنل از IPS LCD بوده که در نمایش دادن رنگ مشکی می توان کنتراست پایین را احساس کرد. ناگفته نماند که صفحه نمایشگر را محافظ گوریلا گلس پوشانده است که علاوه بر ایجاد تصاویری شفاف تر، مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش خواهد داشت.

نقد و بررسی تبلت مدیاپد T5 هوآوی

سخت افزار و نرم افزار

پردازنده بکاربرده شده برای این تبلت از نوع تراشه کایرن ۶۵۹ بوده که سه گذشته از آن رونمایی شده است. از این جهت نمی توان انتظار بالایی از سیستم پردازشی این دستگاه داشت. هوآوی این تبلت را در دو نسخه ۲ و ۳ گیگابایت رم عرضه کرده است که به ترتیب از حافظه داخلی ۱۶ . ۳۲ گیگابایت برخوردارند. شاید با خواندن این اطلاعات از خرید این محصول دلزده شده باشید، اما باید بیان کنیم که این تبلت برای کارهای روزانه بسیار مناسب است و نیاز شما از تماشای فیلم، وب گردی و انجام بازی های سبک برطرف خواهد کرد . اطلاعات گفته به نسبت دیگر تبلت های گران قیمت این تبلت را به خارج از رینگ پرتاب خواهد کرد، اما باعث نمی شود این تبلت در میان رقبای خود سرشکسته باشد. به خاطر داشته باشید هوآوی مدیاپد T5 یک تبلت اقتصادی است و باید در همین اندازه از سیستم سخت افزاری و دیگر امکانات آن انتظار داشت.

سیستم نرم افزاری این دستگاه نیز در خور تبلت های ۲۰۱۸ است از این جهت شاهد اندروید ۸ بر آن هستیم که بر پایه رابط کاربری EMUI طراحی شده است.

واژه تبلت قدیمی برای این دستگاه یک حسن مهم دارد که آن بهره مندی از سیستم گوگل پلی است. بنابراین این تبلت از پلتفرم GMS پشتیبانی خواهد کرد؛ قابلیتی که اکنون در به روز ترین گوشی های هوآوی و تبلت های هوآوی وجود ندارد. اینجاست که می توان گفت این قدیمی بودن به نفع Huawei Mediapad 5T تمام شده است.

نقد و بررسی تبلت مدیاپد T5 هوآوی

دوربین و باتری

به طور کلی دوربین به کار گرفته شده روی تبلت ها کارایی دوربین های گوشی های هوشمند را ندارند، چراکه تبلت ها به اهداف مشخصی خریداری می شوند و اگر کاربری بخواهد از یک دوربین فوق العاده بهره مند باشد بی شک به دنبال یک گوشی هوشمند پرچمدار خواهد رفت. علاوه بر این کیفبت دوربین در تبلت های اقتصادی به مراتب پایین تر از تبلت هاب گران قیمت و پرچمدار خواهد بود. تبلت Huawei Mediapad T5 با داشتن یک دوربین اصلی با لنز ۵ مگاپیسکل و دوربین سلفی با لنز ۲ مگاپیکسل برطرف کننده نیاز های پایه کاربران و دانش آموزان خواهد بود.

قلب تپنده هوآوی مدیاپد T5 از باتری ای به قدرت ۵۱۰۰ میلی آمپر تشکیل داده است. این باتری برای پردازنده کم مصرف این تبلت گزینه بسیار مناسبی است، به طوری که می توان ۶ تا ۷ ساعت از آن بی وقفه استفاده کرد. گفتنی است که این باتری با شارژر ۵ واتی خود زمانی حدودا ۲ الی ۳۰ ساعته را از شما خواهد گرفت که نمی تواند خبر خوشحال کننده ای باشد.

جمع بنید پایانی

با توجه به رشد و پیشرفت در زمینه تولید تبلت ها شاید تبلت های ضعیف تر کارایی بالایی نداشته باشند، اما برای کودکان و یا کارهای ساده گزینه مناسبی هستند. Huawei Mediapad T5 گرچه یک تبلت اقتصادی است، اما در برطرف کردن نیاز های پایه کاربران کافی به نظر می رسد. نمایشگر وسیع و کیفیت در ساخت این محصول نمره قبولی را می گیرد، اما از جهت سخت افزاری نمی توانید حسابی روی آن باز کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار