آیپد پرو ۲۰۲۱ با تراشه M1

91d92cf2e99bf080a272fc79ecf0a139
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چندین نسل است که آیپدهای اپل در بازار تبلت‌ها بیشترین فروش را داشته‌اند، زیرا اپل با ارائه‌ قابلیت‌های جدید و سودمند باعث ارتقاء تجربه‌ کاربران شده‌است. از سری تبلت‌های حرفه‌ای اپل، آیپد پرو است که در مراسم جدید اپل، نسل جدید آن یعنی آیپد پرو ۲۰۲۱ (Apple iPad Pro 2021) معرفی شد. آیپد پرو جدید از درگاه تاندربولت، ارتباطات ۵G و یک دوربین بهبودیافته بهره‌مند است.

آیپد پرو ۲۰۲۱ از نظر ظاهری شبیه مدل‌های قبلی است و تغییرات اصلی آن در بخش سخت‌افزاری می‌باشد. این آیپد که در آن از تراشه‌ M1 استفاده شده‌ و دارای نمایشگر  Mini-LEDاست؛ در دو مدل ۱۱اینچ و ۹/۱۲اینچ عرضه خواخد شد. تراشه‌ M1 آیپد پرو ۲۰۲۱ دارای CPU هشت هسته‌ای و  GPU هشت هسته‌ای است که باعث می‌شود ۵۰ درصد سریع‌تر از آیپد پرو قبلی عمل کند. با وجود این تراشه آیپد پرو ۲۰۲۱ از نظر پردازشی  فاصله‌ی قابل توجهی با نسل قبل خود داشته، همچنین عملکرد گرافیکی آن حدود ۱۵۰۰ برابر سریع‌تر شده‌است. گفتنی است که آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل دارای یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای بوده و به‌گفته‌ی این کمپانی  می‌تواند در طول روز شارژدهی نیز کند. این آیپد مودم ۵G دارد و درگاه USB-C آن از استاندارد تاندربولت و USB 4 پشتیبانی می‌کند. مدل‌هایی از آیپد پرو ۲۰۲۱ که در ایالات متحده عرضه می‌شوند توانایی پشتیبانی از نسخه‌ی mmWave شبکه‌ی ۵G را هم دارند.

آیپد پرو 2021

آیپد پرو ۲۰۲۱ مدل ۱۱ اینچ وزن سبک‌تری نسبت به مدل ۹/۱۲ دارد. به عیارت دیگر باتری مدل ۱۱ اینچ، باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۷۵۳۸ میلی‌آمپر ساعت (۲۸.۶۵ وات‌ساعت) و باتری مدل ۹/۱۲ اینچ، باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰.۸۸ وات ساعت است.

آیپد پرو نسل جدید به لطف بهره مندی از  موتور عصبی و پردازنده‌ سیگنال، از قابلیت Smart HDR 3 نیز برخوردار است. از طرفی دیگر آیپد پرو ۲۰۲۱ با دوربین بهبودیافته‌ خود  توانایی ثبت تصویر بسیار با کیفیت در محیط های دارای نور کم را به دلیل برخوراری ازسیگنال تصویر (ISP) و اسکنر فراشکافت لایدار را داراست. قفل آیپد پرو ۲۰۲۱ با فناوری تشخیص چهره باز می‌شود زیرا دوربین سلفی آن دارای سیستم دوربین  TrueDepthاست. این سیستم می‌تواند سوژه‌های متحرک را در تماس ویدئویی پایش کند، این قابلیت جدید  Center Stageنام دارد که یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

آیپد پرو 2021

مدل ۹/۱۲ اینچ آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل مجهز به صفحه‌نمایشی بر پایه‌ فناوری مینی LED است که با نام Liquid Retina XDR شناخته می‌شود.

آنچه اپل در این مراسم مدعی بوده است دستیابی به روشنایی ۱۰۰۰ و حداکثر ۱۶۰۰ نیتی به لطف نمایشگر Liquid Retina XD است. البته گفتنی است که نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱ به مانند آیپد ۱۱ از فناوری ProMotion و True Tone نیز برخوردار است که توانایی پوشش دهی فضای رنگی P3 را فراهم می کند.

نسل جدید آیپد پرو اپل از قلم لمسی اپل پنسل و صفحه‌کلید‌های مجزای اسمارت کیبورد فولیو و مجیک کیبورد پشتیبانی می‌کند. حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از ویژگی‌هایی است که حافظه‌ ذخیره‌سازی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل را دو برابر سریع‌تر از نسل قبل کرده‌است.

آیپد پرو 2021

سیستم عامل این آیپد نسل جدید iPadOS 14.5 است، این سیستم‌عامل که هفته‌ی آینده در دسترس دارندگان آیپد قرار می‌گیرد. این سیستم عامل  قابلیت های اضافه ای نظیر پشتیبانی از زبان‌های بیشتر برای Scribble و Smart Selection اپل پنسل را نیز دارا است و همچنین از ایموجی‌ها و  کنترلرهای گیمینگ جدید پشتیبانی می‌کند.آیپد پرو 2021

قیمت مدل ۱۱ اینچ آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل از ۷۹۹ دلار رشوع شده و قیمت پایه‌ مدل ۱۲٫۹ اینچ به ۱۰۹۹ دلار می سرد. لازم به ذکر است که ثبت سفارش این دستگاه از ۱۰ اردیبهشت انجام صورت می گیرد و عرضه آن از نیمه اول خرداد آغاز می‌شود. کاربران می توانند آیپد پرو را در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری و در کانفیگ‌های ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی، یک ترابایتی و دو ترابایتی تهیه کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار