آپدیت iOS 14.6 منتشر شد؛ مهم‌ترین قابلیت‌ها

2b00120431416a93d10386d1b40bddeb
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپل رسما و به طور عمومی iOS 14.6 را منتشر کرده است. زمانی که به‌روزرسانی و تست نسخه بتای iOS 14 به دست کاربران می‌رسد، اپل برای معرفی iOS 15 شروع به کار می‌کند.

این آپدیت جدید تغییرات تازه‌ای را در زمینه اپل کارت، پادکست، ایرتگ و Find My و چند مورد دیگر برای علاقه‌مندان آیفون ایجاد کرده است. قابلیت‌های دیگری که قبلا آپل به معرفی آنها پرداخته بود و در این آپدیت جدید۱۴.۶ عرضه می‌شود شامل ویژگی صدای فضایی در اپل موزیک به همراه دالبی اتموس و کیفیت بی‌اتلاف (Lossless) است.

مهم‌ترین تغییراتی را که بعد از نصب این به‌روزرسانی دریافت خواهید کرد، در ادامه به صورت جداگانه معرفی و بررسی می‌کنیم:

آپدیت iOS 14.6

یکی از مواردی که با آپدیت iOS 14.6 برای کاربران فراهم می‌شود در زمینه ایجاد اشتراک پادکست برای Apple در ۱۷۰ کشور است. این ویژگی که از سمت سرور به زودی راه‌اندازی می‌شود امکان عضویت و ثبت اشتراک را در کانال‌ها و برنامه‌های خاص پادکست ایجاد می‌کند. با کمک تنظیمات اپل آیدی که اکنون از طریق Listen Now قابل دسترسی است، کاربران می‌توانند مسائلی مانند قیمت‌گذاری حق اشتراک، چگونگی پرداخت و دریافت صورت حساب ماهانه را مدیریت کنند. همچنین کاربران می‌توانند به صورت آزمایشی و رایگان در قسمت‌هایی از پادکست‌ها که به عنوان نمونه توسط سازندگان ارائه‌شده اشتراک داشته باشند.

  • خانواده اپل کارت

 

فعالیت خانواده Apple Card در ماه آوریل پس از اعلام خبر برنامه «Spring Loaded» آغاز شد. کارت اعتباری اپل امکان اشتراک اعتبار کاربران را در یک گروه Family Sharing با حداکثر ۵ نفر (بالای ۱۳ سال) از اعضای خانواده خود فراهم می‌کند. پیگیری و مدیریت هزینه‌ها با ایجاد محدودیت‌ها و کنترل‌های اختیاری و ایجاد اعتبار از جمله ویژگی‌هایی است که خانواده اپل کارت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این ویژگی درحال حاضر فقط در ایالات متحده موجود است.

  • AirTag و Find My

آپدیت iOS 14.6

مزیت دیگری که با آپدیت iOS 14.6 اخیرا برای کاربران راه‌اندازی شده، بهره‌مندی از AirTag است. اگر ردیاب خود را گم کنید، حالت Lost Mode گزینه افزودن آدرس ایمیل به جای شماره تلفن را برای شما ارائه می‌کند. AirTag هنگام اسکن دستگاهی با قابلیت NFC، شماره تلفن مالک را به صورت نیمه مخفی، نشان می‌دهد.

  • Shazam

آپدیت iOS 14.6

آپدیت جدید iOS 14.6 شزم را به صورت App Clip درآورده است. در سال گذشته با آپدیت iOS 14.2 شزم کاملاً در آیفون و آیپد ادغام شد و امکان دسترسی به آن از طریق کنترل سنتر ایجاد شد. اکنون با این به‌روزرسانی جدید این ادغام گسترش یافت و روند شناسایی آهنگ‌ها با دسترسی به کنترل سنتر و ضربه‌زدن بر روی نماد Shazam به طور مستقیم از طریق Shazam’s Clip App (بدون مراجعه به وب‌سایت‌ها) امکان‌پذیر شد.

  • Apple Lossless Loss

آپدیت iOS 14.6

 

قابلیت‌های جدید اپل موزیک دلیل دیگری برای به روزرسانی iPhone است. با اینکه Apple Music Lossless در ماه ژوئن راه اندازی می شود اما کاربران مشترک Apple Music باید سیستم خود را به iOS 14.6 ارتقا دهند. Dolby Atmos ، Spatial Audio یا حتی Lossless ویژگی‌های جدید اپل موزیک برای لذت بردن از کیفیت صوتی هستند که با آپدیت جدید در دسترس قرار می‌گیرند.

در آخر به این قابلیت آپدیت جدید اشاره می‌کنیم که کاربران Voice Control می‌توانند برای اولین بار قفل آیفون خود را پس از راه‌اندازی مجدد فقط با استفاده از صدای خود باز کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار