معرفی بهترین برنامه های ویرایش ویدیو برای اندروید

a34790bcca16b105d0466b2a295001d0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ادیت و ویرایش ویدئوها برای همگی ما، مقوله جذابی است؛ چراکه می‌تواند به کیفیت محتوایی یک ویدئو بی‌افزاید. بسیاری فکر می‌کنند که ویرایش ویدئوها فقط از کامپیوترها برمی‌آید، البته تاحدودی هم درست فکر می‌کنند، اما ویرایش ویدئو و یا حتی عکس با کامپیوتر، کمی سخت است و در دسترس نبودن کامپیوتر نیز خود می‌تواند یک مسئله جدی باشد؛ اما بیایید، فکر کنیم که کامپیوتر شما همین الان در جلوی چشمتان است و می‌خواهید یک فایل ویدئویی را ادیت کنید و وارد یک برنامه منسوب به این کار می‌شوید. اولین چیزی که با دیدن یک برنامه ویرایش ویدئو در کامپیوتر مواجه خواهید شد، یک پنل پیچیده و درنیافتنی است؛ خود این پنل، به تنهایی مشکل جدی‌ای به شمار می‌رود و نشناختن کامپیوترها و اصطلاحات رایج برای آن‌ها، مشکلی دیگر.

 در این بین، استفاده از ادیتورهای موبایلی، بسیار هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسد، چراکه موبایل‌ها، همیشه در دسترس هستند و اکثرا هم با فضای کاربری برنامه‌های موبایلی و اصطلاحات آن‌ها آشنا هستیم؛ اما باید توجه داشته باشید، که از چه برنامه‌ای می‌خواهید استفاده کنید و آیا آن برنامه برای کار شما مناسب است یا خیر. در ادامه این مطلب به معرفی هشت برنامه برای ادیت ویدئو در دستگاه‌های اندرویدی می‌پردازیم؛ البته نباید از این برنامه‌ها، انتظار فرآورده‌ای نظیر خروجی‌های برنامه‌های کامپیوتری داشته باشید.

محبوب اینستاگرام: Inshot

ویرایش ویدیو برای اندروید

احتمالا در زیر بسیاری از پست‌های ویدئویی، تگ این برنامه را دیده‌اید و شاید هم به سراغ آن رفته باشید. برنامه Inshot در فضای کاربری خود، برای چسباندن ویدئوها به یک دیگر، گزینه خاصی دارد. از این برنامه می‌توانید برای ساخت یک ویدئو با چسباندن عکس‌ها به یک دیگر استفاده کنید و بر روی فیلم خود، موسیقی، فیلتر و بگذارید.

از کامپیوتر به گوشی با Premiere Clip

ویرایش ویدیو برای اندروید

شاید نام شرکت ادوبی را شنیده باشید و شاید هم نشنیده باشید؛ اگر شنیده‌اید، که می‌دانید این شرکت چه‌ توانایی‌هایی دارد و اگر نشنیده‌اید، همین کافی است که بدانید، برنامه فتوشاپ توسط این شرکت معرفی شده. در برنامه Adobe Premier شما تقریبا می‌توانید هر کاری با ویدئو خود بکنید و قطعا باید این برنامه را در گوشی خود داشته باشید.

برای فضای مجازی از FilmoraGo استفاده کنید

ویرایش ویدیو برای اندروید

قطعا می‌دانید که تناسب اندازه فیلم برای شبکه‌های مجازی، متفاوت است؛ برای مثال، اینستاگرام، تناسب ۱:۱ را قبول می‌کند و یوتیوب از تناسب ۱۶:۹ خوشش می‌آید. این برنامه می‌توانید یک خروجی مناسب برای فضای مجازی مدنظر شما ارائه دهد. اگر پاورپوینت‌های مدرسه و دانشگاه را به یاد داشته باشید، می‌دانید که قابلیت افکت تغییر ویدئو این برنامه بسیار کاربردی است.

سلبریتی برنامه‌های ویرایش ویدئو: VivaVideo

ویرایش ویدیو برای اندروید

ویواویدئو یکی از معروف‌ترین برنامه‌های ویرایش ویدئو در گوشی های هوشمند اندرویدی است. این برنامه، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌ها در زمینه خود به شمار می‌رود. ویواویدئو دارای یک فضای کاربری راحت و البته قدرتمند است، که به کاربر، اجازه ویرایش ویدئوهایی با تایم بالا و ویدئوهای تخصصی را می‌دهد. 

کمی سخت‌تر و بسیار بهتر، KineMaster

ویرایش ویدیو برای اندروید

KineMaster یکی از برنامه‌هایی است که می‌شود جایگزین برنامه‌های کامپیوتری بر روی گوشی های هوشمند باشد. متعاقبا این برنامه، فضای کاربری نسبتا سخت‌تری دارد و کار کردن با آن، کمی پیچیده‌تر از باقی برنامه‌ها است. در این برنامه می‌توانید، فریم به فریم ویدئو خود را تغییر دهید و سرعت، روشنایی، رنگ، موسیقی و صدا را کنترل کنید. خروجی این برنامه، یک تگ KineMaster خواهد داشت.

ساده و آرام،Funimate 

ویرایش ویدیو برای اندروید

باوجود این‌که برنامه Funimate یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش ویدئو است، اما چندان حرفه‌ای نیست و نمی‌شود با آن، فیلم مومنتو را تدوین کرد. این برنامه برای ویرایش ویدئوهای کوتاه و موزیکال خوب است و ۱۵ فیلتر رایگان دارد؛ اما همان‌طور که گفته شد، این برنامه، اپلیکشن توانمندی نیست.

Movie Maker Filmmaker

ویرایش ویدیو برای اندروید

این برنامه، یعنی Movie Maker Filmmaker برای این در لیست آمده که رابط کاربری فوق‌العاده ساده و دم دستی‌ای دارد؛ به‌طوری که اگر حتی معنی فیلم را ندانید، از پس ویرایش ویدئو با این برنامه برمی‌آیید. درمورد Movie Maker Filmmaker هیچ نکته فرابرنامه‌ای وجود ندارد و این برنامه فقط شامل نیازهای پایه است.

Quick

برنامه Quick هم مانند برنامه‌های قبلی، یک اپلیکشین قابل توجه است که فیلترهای بسیاری علاوه بر فیلترهای پایه دارد. در برنامه Quick می‌شود، بیش از ۵۰ ویدئو و عکس را بارگذاری کرد و نشست تا برنامه با آنالیز آْن‌ها یک خروجی تحویل بدهد. این برنامه، قطعا بسیار کارآمد است، ولی برنامه‌های ویرایشی بهتری در این متن معرفی شده‌اند.

برنامه‌های ادیت فیلم برای اندروید؛ بزرگ‌نمایی تبلیغاتی یا واقعیت؟

عملا نمی‌شود ویدئو خروجی یک برنامه موبایلی را با یک برنامه کامپیوتری مقایسه کرد؛ در ذیل مطلب بالا، به برنامه‌هایی اشاره کردیم، که برای ویرایش ویدئو با گوشی های اندرویدی مناسب بودند، اما این‌که این برنامه‌ها می‌توانند در حد و اندازه یک برنامه کامپیوتری حرفه‌ای باشند، ایده غریبی است؛ چراکه کامپیوترها علاوه بر سخت‌افزار قدرتمندتر، فضای مانور بیش‌تری دارند، ولی به هر حال می‌شود از برنامه‌های یاد شده، برای ویرایش ویدئوها در سطح مقدماتی و البته نیمه‌حرفه‌ای نیز بهره‌کشی کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار