بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس را از اینجا بخواهید

f75af110bf9fed339e0a0f42f504e62c
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شما هم قطعا در فضای مجازی، شاهد عکس‌هایی بوده‌اید که در آن‌ها، کیفیت عکس سبب شده تا سوژه، بسیار بهتر و متفاوت‌تر از عکس‌های عادی‌ای که شما می‌گیرید نمایان شود. حتما در این مواقع، کیفیت عکس‌برداری گوشی عکاس یا تبهر او در عکاسی را دلیل این موفقیت دانسته‌اید؛ درست است که این موارد، تاثیر بسزایی دارند، اما این موارد، تمامی بار یک عکس خوب را به دوش نمی‌کشند و ویرایش عکس نیز بسیار مهم است.

برای ادیت عکس، لازم نیست که حتما به کامپیوتر دسترسی داشته باشید یا گستره عکاسی را به طور کامل بشناسید. برای کاربرانی که در مجله ووگ، عکاسی نمی‌کنند و می‌خواهند فقط چند عکس در صفحه مجازی خود منتشر کنند، استفاده از یک برنامه ادیت عکس گوشی، حال چه آی‌او‌اس چه اندروید، کفایت می‌کند و برای کار با این برنامه‌ها نیز کافی است که نام برنامه و سپس کلمه Edit را در قسمت هشتگ‌های اینستاگرام سرچ کنید. در ادامه به معرفی چند برنامه ادیت عکس برای اندروید و آیفون می‌پردازیم.

Adobe Photoshap Express: یکی از بهترین‌ها

اپلیکیشن های ویرایش عکس

قطعا Adobe Photoshap Express یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس برای سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید به حساب می‌آید. این ویرایشگر علاوه برا خدمات پایه مانند برش، حذف قرمزی چشم، تنظیم روشنایی و …. افکت‌هایی زیادی دارد و می‌تواند پیکسل‌ها را نیز تنظیم کند. این برنامه به صورت رایگان دانلود می‌شود و آگهی تبلیغاتی نیز نشان نمی‌دهد. 

inshot Photo Editor: با بیش از ۱۰۰ فیلتر برای تصویر

اپلیکیشن های ویرایش عکس

برنامه inshot Photo Editor را می‌شود نماینده ویرایشگرهای مدرن دانست؛ چراکه علاوه بر داشتن خدمات پایه، موارد بسیار دیگری نظیر برچسب‌های فانتزی، فونت‌های نوشتاری جالب و … را به کاربر خود ارائه می‌دهد که در ویرایشگرهای موبایلی بیش‌تر دیده می‌شوند. این ویرایشگر، یک هوش مصنوعی برای برش زدن را به کار می‌گیرد و هم‌چنین به گفته تبلیغات دارای بیش از ۱۰۰ فیلتر برای عکس است.

مقاله مرتبط:

LighX Photo Editor: نورسیده اندرویدها

اپلیکیشن های ویرایش عکس

اگر کاربر آی‌او‌اس بوده باشید، قطعا از LighX Photo Editor استفاده کرده‌اید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. این ویرایشگر در سیستم عامل آی‌او‌اس، غوغایی به پا کرد و حالا برای سیستم عامل اندروید منتشر شده. این ادیتور برای برش زدن برخی از موارد اضافی در عکس‌ها و هم‌چنین تغییر پس زمینه، بهترین گزینه است؛ ضمن این‌که خدمات پایه را نیز به همراه دارد.

Adobe Lightroom: بهترین برای ارتقا کیفیت

اپلیکیشن های ویرایش عکس

Adobe Lightroom را شاید بشود تا به این‌جای کار، بهترین دانست. این برنامه از نظر خدماتی که ارائه می‌دهد و فرمت‌هایی که عکس را با آن‌ها سیو می‌کند، بهترین گزینه فعلی است. با استفاده از برنامه Adobe Lightroom کاربر می‌تواند ایرادات ریز و درشت عکس خود را رفع کند و هم‌چنین آن را از جهات مختلف، بهبود ببخشد. اگر تجربه زیادی در استفاده از این برنامه ندارید، می‌توانید از حالت‌های پیش‌فرض استفاده کنید.

Pixlr: بیش از ۲ میلیون حالت برای عکس

اپلیکیشن های ویرایش عکس

Pixlr یکی از برنامه‌های رایگانی است که طرف‌داران زیادی داشته. این برنامه بیش از ۲ میلیون فیلتر و افکت را به دست کاربر خود می‌دهد؛ هم‌چنین این برنامه می‌تواند تغییرات مناسبی در چهره را ایجاد کند. اگر در عکس خود، توازن رنگ ندارید می‌توانید از این برنامه سود ببرید. قابلیت دیگر برنامه Pixlr تغییر عکس به نقاشی است. 

Snapseed: برگ برنده گوگل

اپلیکیشن های ویرایش عکس

هرچند که این برنامه توسط شرکت گوگل ساخته نشده؛ اما شرکت گوگل، آن را خریده و طی چند سالی که کفالت آن را بر عهده داشته، این برنامه را به‌طور کلی ارتقا داده؛ تا جایی که در حال حاضر، یکی از بهترین برنامه‌های ادیت برای گوشی‌ها است. Snapseed بیش از ۲۰ ابزار ویرایشی دارد که می‌توانند تاثیر ملموسی بر روی کیفیت عکس شما بگذارند. یکی از قابلیت‌های جالب این گوشی، ایجاد افکت‌های بوکه است که اگر گوشی شما سنسور تشخیص عمق ندارد، این برنامه جزو واجبات شما خواهد بود.

VSCO: شبکه اجتماعی عکاسان

اپلیکیشن های ویرایش عکس

آن چه در نگاه اول، ما را مجذوب VSCO می‌کند، رابط کاربری فوق‌العاده ساده آن است؛ به‌طوری که لازم نیست برای یک ابزار ابتدایی که در ادیتور پیش‌فرض گالری شما نیز پیدا می‌شود، چهل روز با ذره‌بین به جان نمایشگر گوشی بی‌افتید. برتری دوم این برنامه، کمی سلیقه‌ای است، چراکه برنامه VSCO می‌تواند عکس‌ها را از حالت همیشگی در بیاورد و آنان را مصنوعی‌تر کند. در این برنامه، عکاسان، تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و خبری از شاخ‌های اینستاگرامی با وعده غذاییشان نیست. 

Instasize برای تنظیم رنگ‌ها

اپلیکیشن های ویرایش عکس

یکی از مواردی که برای تبلیغات Instasize مانور زیادی بر روی آن داده شده، تنظیم رنگ و نور است که حقیقتا بسیار به کار کاربران می‌آید و می‌تواند در ارتقا عکاس‌ها و مخصوصا عکس‌های پرتره، گام مهمی باشد. با ابزار SPOTS برنامه می‌توانید، مکانی که کاربران اینستاگرام، عکس‌های زیادی در آن‌جا گرفتند و علاقه زیادی به آن نشان داده‌اند را پیدا کنید و شما هم در آن‌جا عکس‌ بگیرید. برای تنظیم رنگ و نور در این برنامه، بیش از ۱۰ ابزار را در اختیار دارید.

Filter Storm Neue

اپلیکیشن های ویرایش عکس

همان‌طور که از نام برنامه Filter Storm Neue استنتاج می‌شود، این برنامه از نظر فیلترها به غنائت رسیده و کم‌تر برنامه‌ای را می‌شود پیدا کرد که در این زمینه به اندازه Filter Storm Neue موفق باشد. این برنامه، قابلیت‌های ویرایشی بسیاری دارد، به‌طوری که می‌شود با استفاده از آن، یک عکس ساده را به یک عکس حرفه‌ای تبدیل کرد؛ ولی با این وجود، رابط کاربری سختی برای آن درنظر گرفته شده. ایراد دیگر این برنامه، این است که فقط برای کاربران آی‌او‌اس منتشر شده و کاربران اندرویدی از آن بی‌بهره هستند.

آیا نیازی به ویرایش عکس وجود دارد؟

حقیقت امر این است که بسیاری از عکس‌هایی که در اینستاگرام یا دیگر فضاهای مجازی می‌بینید، نسخه اولیه عکس نیستند و ادیت‌های بسیاری بر روی آن‌ها اعمال شده و از این رو، کیفیت بهتری از عکس‌های روزمره شما دارند. ادیت عکس هم مانند دیگر موارد مهم در عکاسی است، همان‌قدر که فشار دادن شاسی یا شاتر اهمیت دارد، ادیت کردن عکس ثبت شده نیز حائز اهمیت است. این راه اخیرا کمی آسان‌تر شده و ادیت کردن عکس‌ها، مانند قبل، سخت‌ نیست و اگر به این فکر می‌کنید که ادیت با گوشی به پای ادیت با کامپیوترها نمی‌رسد، کافی است، PicsArt_Edit را در قسمت هشتگ‌های اینستاگرام خود سرچ کنید و بعد به قضاوت این گزاره بنشینید. حالا که بحثش شد، سر زدن به برنامه Picsart نیز برای شما، خالی از لطف نخواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار