چطور پورت شارژ گوشی را تمیز کنیم؟

چطور پورت شارژ گوشی را تمیز کنیم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چطور پورت شارژ گوشی را تمیز کنیم؟ اگر گوشی شما با وجود متصل بودن کابل، شارژ نمی‌شود، شاید تمیزکردن پورت شارژ آن بتواند مشکل را حل کند. وجود گردوخاک و آلودگی درون پورت می‌تواند جلوی عبور جریان الکتریکی را گرفته و مانع از شارژ شدن درست گوشی شود. در ادامه این مطلب ما روش درست تمیزکردن پورت گوشی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌تواند کمک‌کننده باشد.

از چه چیزهایی می‌توانید استفاده کنید

معمولا پیشنهاد می‌شود برای تمیزکردن پورت شارژ گوشی از کاغذ یا پنبه استفاده کنید، محصولاتی مانند دستمال کاغذی هم مناسب هستند. این نوع محصولات نرم، بدون سایندگی و مهم‌تر از همه، خشک هستند و به همین دلیل به اجزای داخلی گوشی آسیبی وارد نخواهند کرد. استفاده از هوای فشرده هم خوب است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

از چه چیزهایی برای تمیزکردن پورت گوشی استفاده نکنید

با اینکه فرو کردن یک جسم تیز و نازک احتمالاً اولین راه‌حلی باشد که به ذهنتان می‌رسد، این کار ممکن است بیشتر از فایده، ضرر داشته باشد. همچنین هوای داغ و مرطوبی که از دهانتان خارج می‌شود هم برای پورت و قطعات داخلی مفید نیست.

به‌علاوه مراقب استفاده از مواد شیمیایی، مواد شوینده و اجسام تیز مانند سوزن برای تمیزکردن پورت شارژ گوشی خود باشید. این کارها ممکن است به قطعات داخلی آسیب‌زده و باعث خراب‌شدن گوشی شما شوند.

استفاده از هوای فشرده برای تمیزکردن پورت گوشی

استفاده از هوای فشرده بهترین راه‌حل ممکن برای تمیزکردن پورت شارژ گوشی است، پس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آیفون خود را خاموش کنید.
  • پمپ هوا را به‌صورت مستقیم نگه داشته و در برابر پورت شارژ گوشی قرار دهید؛ حواستان باشد نازل هوا را داخل پورت نکرده و فقط در نزدیکی آن قرار دهید.
  • پمپ را فشار داده و هوا را در فواصل کوتاه به داخل پورت اسپری کنید.
  • چند دقیقه بعد از آخرین مرحله اسپری کردن صبر کرده و سپس کابل را وصل کنید تا شارژ انجام شود.
  • گوشی خود را روشن کنید.
    تمیز کردن پورت شارژ

از پنبه یا کاغذ استفاده کنید

اگر نیاز به روش دیگری برای تمیزکردن پورت شارژ گوشی آیفون خود داشتید، می‌توانید از یک خلال دندان با پنبه، گوش‌پاک‌کن یا یک‌تکه کاغذ استفاده کنید. این روش ساده است اما ریسک بیشتری نسبت به استفاده از هوای فشرده دارد. چون تیزتر است و احتمال اینکه به اجزای داخلی آسیب برساند بالاتر.

بهتر است ابتدا نگاه دقیقی به داخل پورت انداخته و نقاطی که احتمالا کثیفی بیشتری دارد را شناسایی کرده و بعد آن را تمیز کنید. البته می‌توانید با استفاده از موارد ذکر شده، کثیفی را از جای خود بیرون آورده و بعد با تکان دادن گوشی، آنها را از داخل پورت خارج کنید:

  • گوشی آیفون خود را خاموش کنید.
  • خلال دندان، پنبه، کاغذ یا گوش‌پاک‌کن را به یک قطعه کوچک برش دهید.
  • تکه کوچک برش داده شده را بااحتیاط وارد پورت کرده و اطراف آن بچرخانید تا کثیفی‌ها شل شوند.
  • حالا با تکان دادن گوشی یا استفاده از هوای فشرده، هرچه باقی‌مانده را از داخل پورت بیرون بکشید.
  • حال کابل را وصل کرده و منتظر شارژ شدن گوشی خود بمانید.تمیز کردن پورت شارژ

خارج کردن آب از پورت شارژ

درصورتی‌که پورت خیس باشد، وقتی کابل شارژ را وصل کنید اتفاقی نیفتاده و فرایند شارژ آغاز نمی‌شود. در این حالت پروسه شارژ شدن به طور کامل متوقف خواهد شد تا کابل و پورت کاملا خشک شوند.

برای خارج کردن آب از پورت شارژ، کابل را خارج کرده و پایین گوشی را به‌آرامی به کف دست خود بکوبید تا آب برخلاف جهت پورت، بیرون بیاید.

خشک‌کردن پورت شارژ

گوشی خود را در فضایی  خشک و تمیز که جریان هوا داشته باشد قرار دهید. ممکن است پروسه خشک‌شدن پورت تا ۲۴ ساعت طول بکشد. بااین‌حال هرگز تلفن همراه خود را در معرض منبع گرما یا هوای فشرده قرار نداده و آن را درون کیسه برنج نگذارید. چون ممکن است سبب بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر شما شوند.

تمیز نگه‌داشتن پورت شارژ

حال که یاد گرفتید چطور پورت شارژ گوشی خود را تمیز کنید، بهتر است به طور دوره‌ای این کار را انجام دهید. هرچند وقت یک‌بار، با استفاده از روش‌های گفته شده، پورت خود را تمیز کنید تا محل تجمع کثیفی نشده و از کار نیفتد.

سخن نهایی

گوشی‌های امروزی ساعات زیادی را در دستان شما گذرانده و در معرض انواع آسیب هستند، همچنین بسیار سریع کثیف می‌شوند. طبق آنچه در این مقاله گفتیم، می‌توانید به کمک هوای فشرده یا یک‌تکه کاغذ یا پنبه پورت گوشی خود را تمیز کنید.

در صورت نیاز به تعمیر گوشی خود میتوانید از کارشناسان یاراسل مشاوره بگیرید.

 

ثبت درخواست تعمیر                                                      خرید انواع گوشی موبایل

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار