معرفی گلکسی Z Fold 2

c0a381875527ec81996f5fff46aa9c28
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برند سامسونگ در غافل‌گیر کردن کاربران خود همواره زبان زد بوده است. در سال ۲۰۲۰ این شرکت در یکی از رونمایی‌هایش یک گوشی تاشو پرقدرت را معرفی کرده است. این شرکت در پنج آگوست ۲۰۲۰ گوشی Z Fold 2 را معرفی و در هجدهم سپتامبر همان سال این گوشی را وارد بازار می‌کند. ما در این مقاله سعی داریم بخشی از مشخصات این گوشی را بررسی کنیم و از طرفی نشان دهیم که یک رده بالای واقعی بلحاظ ساختار درونی چه مشخصه‌هایی خواهد داشت.
سامسونگ به گونه‌ای گوشی را طراحی کرده است که کاربران آن بتوانند توقع یک مینی تبلت را از آن داشته باشند. دسته‌کم از لحاظ سایز صفحه نمایش. در واقع این شرکت برای افزودن جذابیت این گوشی از حالت Unfold استفاده کرده تا منحصر به فرد آن را به واقعیت تبدیل کند. این بدان معناست که شما با نسل جدید گوشی‌های تاشو رو به رو خواهید بود اما گوشی‌ای که دارای تمام ویژگی‌های یک بالا رده هوشمند است. بنابراین به نظر می‌رسد ایده سامسونگ برای یک تاشوی هوشمند جالب و پیشرو است، زیرا تا به امروز شهروندان هر تصوری که از یک گوشی تاشو داشتند هرگز هوشمند نبوده. اگرچه نمونه‌هایی تا پیش از این نیز وجود داشته اما این گوشی از وسط تا نمی‌شود (بصورتی که دونیمه شود) بلکه بیشتر بنظر می‌رسد که با دو گوشی هوشمند رو به رو هستید زیراکه از کناره‌های آن تا می‌شود. این همان جذابیت ویژه آن است. از طرفی کاربرانی که از این گوشی استفاده کرده‌اند اذعان داشته‌اند لولایی که دو صفحه را از یکدیگر جدا می‌کند برآمدگی خاصی دارد که در صورت مشاهده مستقیم قابل دیدن نبوده اما می‌توان آن را لمس کرده تا در حالتی که آن را بصورت متمایل نگه دارید توانید برآمدگی مدنظر را ببینیم.

معرفی گلکسی Z Fold 2
اما کسانی که سری قبلی مدل تاشوی سامسونگ را تجربه کرده‌اند (بخصوص سری Z) معتقدند لولای سری قبلی برآمدگی محسوس‌تر و برجسته‌تری نسبت به سری جدید آن دارد. از طرفی کاربران گزارش داده‌اند وقتی شما گوشی را در دست می گیرید استحکام آن را احساس می کنید. به واقع احساس می‌کنید از ضخامت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی در دستتان سنگینی می کند. جالب است بدانید وزن کلی این گوشی ۲۸۲ گرم است. در ادامه طبقه به طبقه به بررسی ویژگی‌های سخت افزاری این سری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که ویژگی اصلی این گوشی همان حالت Unfold بودن آن است.

Galaxy Samsung Z Fold 2

بدنه

جنس جلوی آن از شیشه است. پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده و فریم آن از آلومینیوم است. بلحاظ طراحی، در دو رنگ برنزی و مشکی ساخته شده است. این گوشی از سیم‌کارت نیز پشتیبانی می‌کند (تک سیم‌کارته است).

نمایشگر

تکنولوژی بکار رفته در این گوشی از AMOLED است. وسعت این نمایشگر ۷.۶ بوده و همان‌طور که گفته شده قابلیت تاشویی دارد. در واقع شبیه به یک مینی تبلت است. تراکم پیکسلی آن ۳۷۳ پیکسل در هر اینج است و بطور کلی می‌تواند وضوحی به قدرت ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ را به نمایش بگذارد.

معرفی گلکسی Z Fold 2

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

این پلتفرم از تراشه اسنپدراگون ورژن ۸۶۵ پلاس برای پردازش مرکزی استفاده می کند. هشت هسته پردازنده کایرو دارد که در کنار تراشه Adreno 650 پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد. همچنین رَم این گوشی ۱۲ بوده و حافظه داخلی آن در دو ورژن ۲۵۶ و ۵۱۲ منتشر شده است.
این گوشی از اندروید ۱۰ حمایت می کند و رابط کاربری آن One UI 2.5 است. بعلاوه دارای نرم‌افزار Samsung Pay است و شما می‌توانید مستر کارت و ویزای خود را برای پرداخت‌های آنلاین به آن وصل کنید. در این صورت براحتی می‌توانید بدون حمل کارت و پول نقد پرداخت‌های خود را انجام دهید. باتری‌های این گوشی ۴۵۰۰ میلی‎آمپر است و از جنس لیتیوم پلیمر ساخته شده. این باتری به تکنولوژی شارژ فوق سریع ۲۵ واتی (شارژ کابلی) و ۱۵ واتی (شارژ وایرلس) برخوردار است.
این گوشی همچون سایر مدل‌ها سامسونگ دارای امکاناتی همچون WLAN، GPS، NFC، USB (3.1) تایپ سی و چند سنسور است. این گوشی از رادیو حمایت نمی‌کند اما دارای سنسورهایی همچون اثرانگشت (نصب شده در کنار)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج دارای دستورالعمل زبان طبیعی نیز هست. در انتها لازم است اضافه کنیم این گوشی علاوه بر اسپیکر دارای جک هدفون ۳.۵ نیز می‌باشد.

Galaxy Samsung Z Fold 2

دوربین

این گوشی از تکنولوژی دوربین‌های چندگانه استفاده کرده. دوربین‌های بکار رفته در این گوشی در بخش اصلی سه‌گانه است. تمامی دوربین‌های سه‌گانه این گوشی که در پنل پشتی سوار شده‌اند ۱۲ مگاپیکسل بوده و به ترتیب واید، تله‌فوتو، اوتراواید هستند. مجموع این دوربین‌ها می‌توانند با قدرت ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۴K به ضبط فیلم و تصویر بپردازند.
گفتنی است که دوربین‌های اصلی این گوشی بر روی یک ماژول رنگی مستطیلی شکل که بصورت عمودی قرار گرفته سوار شده‌اند. در عین حال دوربین سلفی آن با قدرت ۱۰ پیکسل، ۳۰ فریم بر ثانیه به همان میزان (۴K / 1080p) می‌تواند به ضبط و فیلم‌برداری می‌پردازد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار