ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

c5504d4a7d72e4e373befc0875788f3e
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ردمی، زیرمجموعه برند شیائومی، طبق برنامه قبلی از سری Redmi Note 10 5G در چین رونمایی کرد. این سری ۱۰ شامل دو مدل Redmi Note 10 5G و Redmi Note 10 Pro 5G است که در ادامه مدل پرو آن را بررسی خواهیم کرد.

طراحی و ویژگی‌های Redmi Note 10 Pro / Pro Max که در بازار عرضه شده‌اند با این نسخه نوت ۱۰ پرو ۵G تفاوت دارند و نوت ۱۰پرو نسبت به نسخه ۴G قدرتمندتر است. این دستگاه جدید به علت پشتیبانی از شبکه ۵G دارای پنل LCD و فاقد نمایشگر AMOLED است.

گوشی Redmi Note 10 Pro 5G از طراحی منحصربه‌فردی در زمینه رنگ‌های قابل عرضه بهره‌مند است. سه رنگ سبزجادویی، روح ماه و ستاره‌ای برای این گوشی درنظرگرفته شده است که دارای یک «ساختار استریوسکوپی سه‌بعدی» است. دو رنگ اول آن (سبز/آبی، سفید) شبیه به Mi 11 Lei Jun Signature Edition طراحی شده درحالی که طراحی رنگ سوم دارای ذرات درخشان مانند شب پرستاره است.

ردمی نوت ۱۰ پرو

گوشی هوشمند جدید ضدآب ردمی دارای مقاومت IP53 در برابر پاشش قطرات آب است. ابعاد آن ۱۶۳.۳ در ۷۵.۹ با ضخامت ۸.۹ و وزن آن ۱۹۳ گرم است. باتری نوت ۱۰ پرو ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات از سیستم مدیریت سلامت باتری بهره می‌برد که گوشی مورد نظر را در در مدت ۴۲ دقیقه کاملاً شارژ می‌کند. این دستگاه همراه با شارژر Mi 67W شیائومی که از هم از USB PD (تحویل نیرو) و هم از Qualcomm QC (شارژ سریع) پشتیبانی می‌کند، عرضه خواهد شد.

پنل جلویی ردمی Note 10 Pro 5G مجهز به نمایشگر ۶.۶ اینچی  LCD با وضوح ۱۰۸۰در۲۴۰۰ پیکسل FHD+ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است که از نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش از ۶ حالت برای عملکرد تازه‌سازی ریت پشتیبانی می‌کند که بر اساس محتوای درحال نمایش از ۳۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. علاوه‌بر اینها نمایشگر نوت ۱۰ پرو ۵G از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و معمولا سطح روشنایی آن ۴۵۰ نیت است. بهره‌مندی این نمایشگر از محافظ Gorilla Glass Victus باعث تفاوت این دستگاه با گوشی‌های موجود از این نسخه در بازارها شده است.

تراشه گوشی هوشمند جدید ردمی یک چیپ MediaTek Dimensity 1100 است که آن دارای قدرت بیشتری نسبت به برادرش کرده است. رم حداکثر ۸ گیگابایتی LPDDR4x به همراه حافظه‌داخلی ۲۵۶ گیگابایتی  UFS 3.1این پردازنده را در گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G همراهی می‌کند. این گوشی با بهره‌مندی از یک سیستم خنک‌کننده چهارگانه متشکل از VC (بخار محفظه)، گرافیت، ژل رسانای حرارتی و فویل مس حرارت خود را پایین نگه می‌دارد.

برای عکاسی و فیلم‌برداری، گوشی نوت ۱۰ پرو ۵G دارای یک ماژول سه‌گاه متشکل از: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (عریض)، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی (۱۲۰ درجه)، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و در پنل جلویی هم به یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است که از دوربین‌های موجود در ردمی نوت ۱۰ پرو / پرو مکس ضعیف‌تر است.

ردمی نوت ۱۰ پرو

از ویژگی‌های ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G در زمینه اتصالات می‌توان به این موارد اشاره کرد: پشتیبانی از دو سیم کارت، وای فای ۶، مودم ۵G، بلوتوث ۵.۲، NFC 3.0 و GNSS. پشتیبانی از همه پورت‌ها و سنسورهای ضروری مانند USB Type-C، سنسور اثر انگشت جانبی، شتاب‌سنج، حسگر نور ۳۶۰ درجه محیطی، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت اولتراسونیک، قطب‌نما و سنسور مادون قرمز از سایر مشخصات این گوشی هوشمند هستند. متاسفانه ردمی این دستگاه را به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و شیار کارت MicroSD مجهز نکرده است.

ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G مبتنی بر اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12.5 است که اسپیکر دوگانه استریو با مارک JBL دارای گواهینامه Hi-Res و پشتیبانی از Dolby Atmos، ۳ میکروفون، موتور لرزش خطی محور X و و صفحه کلید RAZER (مانند Redmi K40 Gaming Edition) از دیگر ویژگی‌های جانبی آن است.

در چینRedmi Note 10 Pro 5G  در سه نسخه با قیمت‌های زیر درحال فروش است:

نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۰ دلار (۱۵۹۹ پوند)

نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۲۸۱ دلار (۱۷۹۹ پوند)

نسخه ۸ گیگابایت رم و  ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۳۱۳ دلار (۱۹۹۹ پوند)

نسخه اصلی این گوشی اولین فروش خود را با قیمت ۱۴۹۹ پوند (۲۳۴ دلار) در تاریخ ۱ ژوئن انجام می‌دهد و هنوز هیچ خبر رسمی از زمان دسترسی بازار جهانی به این گوشی اعلام نشده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار