معرفی و مشخصات فنی گلکسی M23

594faffa78154d1352cdd1026470bb3f
زمان مطالعه: 2 دقیقه

حالا که پرچمداران ۲۰۲۲ سامسونگ تحت عنوان مدل‌های S22 عرضه شدند، وقت آن است که منتظر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه اقتصادی این برند باشیم. مدتی است درباره گلکسی A53،  A33 و A13 می‌شود. اما قرار است این کمپانی در سری M هم گوشی‌های جدیدی معرفی کند که گلکسی M23 یکی از آنها است.

در هفته‌های اخیر، گلکسی M23، چندین گواهی از جمله FCC و Bluetooth SIG را دریافت کرده است. این گوشی همچنین در پایگاه‌داده بنچمارک Geekbench ظاهر شد. مدتی بعد، این دستگاه در پایگاه‌داده کنسول Google Play هم مشاهده شد. در حال حاضر، تقریبا تمام جزئیات این گوشی، از جمله طراحی، شناخته شده است.

طراحی جدید دوربین گلکسی M23

سامسونگ گلکسی M23 دارای طراحی جدیدی مطابق با گوشی‌های مورد انتظار سری A است. به‌جای ماژول دوربین مربعی، این برای دوربین سه‌گانه، از طراحی مستطیلی استفاده شده است. همچنین جالب است بدانید سامسونگ این گوشی را با پشتیبانی از فناوری ۵G هم ارائه خواهد کرد. این باعث می‌شود M23 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G سال ۲۰۲۲ این شرکت باشد.

گلکسی M23

گلکسی M23

گوشی جدید سری M احتمالا به صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی TFT با وضوح Full HD+ مجهز خواهد شد. این نمایشگر می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ را نشان دهد و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد. بااین‌حال گلکسی M23 همچنان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه است و نمایشگری با حاشیه‌های ضخیم دارد. یک بریدگی قطره‌ای هم برای دوربین سلفی روی آن تعبیه شده. هنوز جزئیاتی درباره وضوح این دوربین مشخص نیست.

مشخصات فنی گلکسی M23

از نظر سخت‌افزاری، چیپست ۸ نانومتری اسنپ دراگون ۷۵۰G با مودم یکپارچه ۵G  در این گوشی تعبیه شده. این تراشه همچنین برای گلکسی A52 5G محبوب و موارد دیگر هم استفاده شده بود. احتمالا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای آن در نظر گرفته شده باشد.

این یعنی نسبت به قبل ۲ گیگابایت رم بیشتری دارد که بدون شک عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد. از کارت حافظه هم تا حداکثر ۱ ترابایت پشتیبانی می‌شود.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، گلکسی M23 روی اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4.1 اجرا خواهد شد. با اینکه سامسونگ اخیرا تصمیم گرفته گوشی‌های گران‌قیمت خود را با ۴ سال آپدیت سیستم‌عامل عرضه کند، گلکسی  M23 احتمالا تنها تا ۳ سال، به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد.

مشخصات دوربین و سایر اطلاعات

دوربین سه‌گانه عقبی گوشی احتمالا ترکیبی از:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8
  • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • و یک سنسور ماکروی ۲ مگاپیکسلی f/2.4

خواهد بود. ضبط ویدیو هم در گوشی M23 با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام خواهد شد.

در این گوشی، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست هستند. حسگر اثر انگشت هم در دکمه پاور ادغام شده. محفظه دوگانه سیم‌کارت آن هم در سمت چپ قابل‌دسترسی است. در نهایت یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در قسمت پایینی تعبیه شده و در کنار آن یک بلندگو و پورت شارژ هم قرار دارند.

M23

M23

از پورت USB-C برای شارژ گوشی استفاده خواهد شد. باتری هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع تا ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

سخن نهایی

در این مقاله به معرفی گوشی جدید مقرون‌به‌صرفه سامسونگ، M23 پرداختیم. این گوشی شاید در رده اقتصادی باشد اما با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، تراشه قوی و مقدار رم مناسب، می‌تواند به‌خوبی با گوشی‌های میان‌رده مقابله کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار