هر آن‌چیزی که از گلکسی فولد ۲ می‌دانیم

76dd6fdcc1b9702fbcd5978f734d1735
زمان مطالعه: 10 دقیقه

مدت زمان زیادی طول کشید تا بالاخره گلکسی فولد متعلق به‌ برند سامسونگ، بتواند جایگاهی در ویترین فروشگاه‌ها کسب کند. این امر بعد از ماه‌ها تاخیر تحقق یافته و طرفداران بالاخره توانستند بعد شایعاتی که سال‌ها می‌شنیدند، توانستند این محصول را تجربه کنند. اما گویا نتیجه‌ی کار محصولی بود که مشخصا از کمترین امکانات نسل اولی استفاده می‌کرد.

اما باید بدانید که گوشی هوشمند تاشوی بعدی سامسونگ، گلکسی Z فلیپ نام دارد و محصول کاملا متفاوتی از گلکسی فولد ۲ است. این محصول همراه با سری گلکسی S20 و در فوریه سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد.

گلکسی Z فلیپ شکل کاملا متفاوتی نسبت به گلکسی فولد (و احتمالا گلکسی فولد ۲) دارد، چرا که به‌عنوان یکی از دستگاه‌های clamshell، نسخه‌ی جسورانه‌تر مدل قبلی یا چیزی شبیه به Razr 2019 متعلق موتورولا محسوب می‌شود، اما دارای صفحه نمایش طویل و انعطاف پذیر است.
اگرچه امکان این وجود دارد که گلکسی Z فلیپ کمی ارزان‌تر باشد، اما گلکسی فولد سامسونگ برای کسانی ساخته شده است که بدون توجه به هزینه، به‌دنبال تجربه پیشرفته‌ترین فناوری در صنعت گوشی‌های هوشمند هستند.

در حالی که نمی‌توان گلکسی فولد را به اکثر افراد توصیه کرد، در این مطلب نگاهی هیجان انگیز به آینده احتمالی این تلفن‌ها خواهیم انداخت. مطمئنا گلکسی فولد ۲ می‌تواند برخی از اشتباهات نسخه‌ قبلی خودش را جبران کند.

در ادامه همه‌ی شنیده‌های خودمان را در این رابطه مرور کرده و لیستی از مواردی که انتظار داریم در گلکسی فولد ۲ مشاهده کنیم را می‌آوریم. یقینا شما هم خواهید دید که گوشی‌های هوشمند تاشو پتانسیل بالایی برای پیشرفت در آینده دارند.

معرفی گلکسی فولد 2

ما حدس می‌زنیم که گلکسی فولد ۲ احتمالا برای انتشار در ماه مرداد یا شهریور امسال (آگوست سال ۲۰۲۰) آماده می‌شود. چرا که دو منبع ادعا کرده‌اند که سامسونگ این بازه زمانی را برای عرضه انتخاب کرده است و در حال حاضر، علیرغم همه‌گیری ویروس کرونا، این عرضه گویا در زمان مقرر انجام خواهد شد.

این زمان‌بندی بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد. اگرچه ما انتظار داشتیم که عرضه سامسونگ Galaxy Fold 2 به آخر سال میلادی موکول شود تا Z Flip بدون رقابت، مجالی برای نفس کشیدن داشته باشد. این بازه زمانی دقیقا منطبق با عرضه سری گلکسی نوت ۲۰ است و احتمالا شاهد همزمانی ارائه آن‌ها خواهیم بود.

گزارش‌ها ادعا می‌کنند که احتمالا عرضه این محصول در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی هم وجود دارد، که مصادف با ماه‌های تیر تا مهر شمسی خواهد بود. البته گفتنی است که یکی دیگر از منابع هم احتمال عرضه آن در ماه تیر (جولای) را بیشتر دانسته است. ادعایی که احتمال وقوع آن البته بسیار پایین است.

همان منابع ادعا می‌کنند که قیمت گوشی گلکسی فولد ۲ مشابه نسخه‌ی قبلی آن خواهد بود. بنابراین قیمت ۳۲ میلیون تومانی (۱۹۸۰ دلار) برای آن پیش‌بینی می‌شود.

در عین حال، منابع دیگری هم ادعا کرده‌اند که قیمت گوشی چیزی بین ۲۹ میلیون تومان (۱۷۸۰ دلار) و ۳۲ میلیون تومان (۱۹۸۰ دلار) خواهد بود، اما به احتمال زیاد قیمت تقریبی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی (۱۸۸۰ دلار) برای آن تخمین زده می‌شود. اگر این ادعاها صحیح باشند، این نسخه حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (۱۰۰ دلار) ارزان‌تر از نسخه‌ی قبلی خواهد بود.

  • اخبار و شایعات پیرامون گلکسی فولد ۲

معرفی گلکسی فولد 2

شاید ابتدا این‌طور فکر کنید که همه‌ی شایعات پیرامون گلکسی فولد ۲، به گلکسی Z Flip اشاره داشتند، اما این‌طور نیست و یک‌سری شایعات جدیدی داریم که می‌تواند برای شما جالب توجه باشد.

به‌عنوان مثال، سه طرح در ابتدا منتشر شد که به جز یک مورد که احتمالا مربوط به گلکسی Z فلیپ است، دو مورد دیگر اشاره‌ای به نسخه‌های کنونی دارند.

در همین حال، پتنت ثبت‌ شده‌ی دیگری در مورد یک تلفن تاشو حکایت دارد که با قلم کار می‌کند. همین مورد می‌تواند باعث نزدیک شدن هرچه بیشتر سری Fold را به گلکسی نوت سامسونگ شود. یقین بدانید که اگر یک گوشی تاشو در کنار گوشی‌های دیگر سری گلکسی نوت عرضه شود، حس و حال عجیبی خواهد داشت.

درواقع، این اولین باری نیست که وجود یک گوشی تاشو با قلم شایع می‌شود و این در حالی است که یکی از منابع به‌صورت کامل آن را رد کرده است.
وجود قلم به‌منظور استفاده در یک صفحه نمایش بزرگ، کاملا معنی‌دار است و پتنت ثبت شده‌ی اخیر هم به‌طور خاص وجود آن را تائید کرده است. گفتنی است که در صورت صحبت داشتن این موضوع، قلم حتی روی قسمت خمیده‌ی این محصول هم کار خواهد کرد.

قبلا هم گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه، سامسونگ در حال کار روی دو گوشی هوشمند تاشو است. یکی از آن‌ها که مشخصا گلکسی Z فلیپ بود.

اما گفته می‌شود که محصول دوم همانند سری اصلی گلکسی Fold، از یک صفحه فولد عمودی برخوردار است، اما این صفحه قابلیت تا شدن به‌سمت بیرون را هم دارد. بنابراین صفحه اصلی در قسمت بیرونی قرار خواهد گرفت و همیشه قابل مشاهده است. البته این موضوع به این بستگی دارد که با یک گوشی تاشو روبرو باشیم یا خیر. احتمالا تا کنون شما هم شباهت این موضوعات به هواوی میت X را فهمیده‌اید.

معرفی گلکسی فولد 2

اما تمامی گزارش‌های دریافتی صحیح باشند. گوشی جدید سری گلکسی فولد احتمالا از یک صفحه نمایش ۸ اینچی، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، شیشه فوق‌العاده نازک، همراه با قلم S Pen، تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ و فناوری ۵G برخوردار خواهد بود.

احتمالا دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی فولد ۲ بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری خواهد داشت. اگرچه این تنها نکته‌ی بزرگ ماجرا نیست و شایعه‌ی باورنکردنی‌تری هم در این رابطه وجود دارد، آن‌هم این است که دوربین اصلی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

اخیرا منابع دیگری هم مطرح کرده‌اند که گوشی از سنسورهای ۶۴، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. این ترکیب به‌صورت مشابه در سامسونگ گلکسی S20 هم به‌کار رفته بود و سنسور ۶۴ مکاپیکسلی، مربوط به لنز تله‌فوتو آن بود. دو سنسور دیگر هم برای سنسور اصلی و اولترا واید به‌کار می‌رفتند. بنابراین اگر این اطلاعات صحیح باشند، احتمالا گلکسی فولد ۲ هم چنین شرایطی خواهد داشت.

گزارش دیگری ادعا دارد که این گوشی برای جلوگیری از هدر رفتن فضای ناچ روی صفحه نمایش، دوربین سلفی را در داخل صفحه نمایش تعبیه خواهد کرد. این موضوعی است که گویا سامسونگ برای مدت زمان طولانی روی آن کار می‌کرده است.

علارغم نکته بالایی، جدیدترین اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که سامسونگ از شکاف پانچی برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. چرا که فناوری قرار دادن آن در صفحه نمایش هنوز آماده نشده است. منبع این اطلاعات همچنین بسیاری از جزئیات صفحه نمایش را نیز فاش کرده است و ادعا دارد که صفحه نمایش اصلی از اندازه ۷.۵۹ اینچی همراه با رزولوشن ۲۲۱۳ در ۱۶۵۹ پیکسلی برخوردار خواهد بود و نرخ تازه‌سازی آن هم ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده است.

در عین حال، صفحه نمایش جلویی این گوشی هم اندازه‌ای ۶.۲۳ اینچی و وضوح ۲۲۹۷ در ۸۱۹ پیکسل خواهد داشت و نرخ تازه‌سازی آن هم ۶۰ هرتز خواهد بود.

معرفی گلکسی فولد 2

در جای دیگری هم گفته شده است که دوربین جلویی گوشی ۱۰ مگاپیکسل و تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ روی آن استفاده می‌شود. این تراشه همان مدلی است که Galaxy Fold از آن بهره برده بود و مطابق استانداردهای سال ۲۰۲۰ خواهد بود. منابع بسیاری به اسنپ دراگون ۸۵۵ اشاره کرده‌اند و گاهی اوقات هم ۸۵۵ پلاس برای تامین عملکرد گوشی ذکر شده است.

یکی از اطلاعات فاش شده عجیب و غریبی که شنیده‌ایم، بازهم به استفاده‌ی گلکسی فولد ۲ از قلم S Pen همانند گلکسی نوت اشاره می‌کند. این ویژگی می‌تواند امکان حاشیه‌نویسی، طراحی و یادداشت برداری را برای کاربران ممکن است.

گویا گلکسی فولد ۲ از صفحه نمایش جلویی با فناوری Infinity V استفاده خواهد کرد و صفحه نمایش اصلی گوشی هم از فناوری دوربین زیر صفحه نمایش یا شکاف پانچی برخوردار خواهد بود. گویا جنس گوشی از سرامیک و فولاد ضد زنگ خواهد بود و دوربین آن هم مشابه گلکسی S20 پلاس خواهد بود. فرم جدیدی از قلم در گوشی به‌کار رفته و در ماه فوریه امسال هم دانستیم که رنگ‌های آبی، نقره‌ای، طلایی، صورتی و مشکی برای این محصول تائید شده است.

یکی از اخبار پیرامون باتری تائید می‌کند که سرعت شارژ گوشی افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که کد آن‌هم در نرم‌افزار رسمی سامسونگ دیده شده است. گویا فناوری شارژ سریع این محصول در باره ۲۵ الی ۴۵ وات خواهد بود. این در حالی است که Galaxy Fold تنها از شارژ سریع ۱۵ واتی بهره می‌برد.

اطلاعات متفاوتی هم نشان می‌دهد که گلکسی فولد ۲ از شارژر ۱۵ واتی بهره خواهد برد، اما شارژر وایرلس و وایرلس معکوس هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. این امکان به کاربر اجازه می‌دهد که دستگاه را به پد شارژر متصل کند.

این امکان وجود دارد که سامسونگ با توجه به نامگذاری کدهای خود در نرم‌افزار مخصوص خود برای گوشی، هر دو نسخه ۴G و ۵G را عرضه کند. اما باید دید که هرکدام مخصوص کدامیک از مناطق عرضه خواهد بود.

گزارشات دیگر هم حاکی از آن است که گلکسی فولد ۲ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار نسخه استاندارد ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. این اطلاعات از منابع معتبری گرفته شده‌اند و گویا کاربرانی که نیاز به این فضای بیشتر نداشته باشند، می‌توانند نسخه‌هایی با حافظه‌ی پایین را خریداری کنند.

شایعه‌ی آخر نشان می‌دهد که گویا گلکسی فولد ۲ سبک‌تر از مدل قبلی خواهد بود و وزنی بالغ بر ۲۲۹ گرم خواهد داشت. این در حالی است که نسخه‌ی قبلی ۲۶۳ گرم وزن داشت.

  • چه انتظاراتی از گلکسی فولد ۲ داریم؟

معرفی گلکسی فولد 2

همیشه راه‌های زیادی برای بهبود گوشی‌های هوشمند وجود دارد و این حقیقت، بیش از تمام گوشی‌های بالا رده، در مورد Galaxy Fold صدق می‌کند. این گوشی همان‌طور که از بعضی جهات چشمیگر است، اما در برخی موارد هم نا امید کننده ظاهر شده است. با این حساب، در ادامه برخی از انتظارات و امیدهای خودمان را در مورد Galaxy Fold 2 مطرح کرده‌ایم.

۱. قیمت پایین‌تر

سامسونگ گلکسی فولد با قیمت ۳۲ میلیون تومان (۱۹۸۰ دلار) که حدود ۴ برابر قیمت یک پرچم‌دار معمولی است، به‌ بازار عرضه شد. اگر این مورد را در نظر بگیرید که این محصول یکی از اولین گوشی‌های هوشمند تاشو بوده و اندازه‌ای بالغ بر دوبرابر صفحه نمایش یک گوشی معمولی را دارد، کم کم دلیل این قیمت گذاری را خواهید فهمید، اما هنوز هم این قیمت برای بسیاری از کاربران بیش از حد بالا است.

بنابراین ما انتظار داریم که گلکسی فولد ۲ کاهش چشم‌گیری از نظر قیمت داشته باشد. به احتمال زیاد هنوز هم حس می‌کنیم که قیمت آن از گلکسی S20 بیشتر خواهد بود، اما به‌عنوان یک محصول نسل دوم، این احتمال وجود دارد که سامسونگ بتواند قیمت را پایین‌تر از سطح فعلی خود در نظر بگیرد. یقین داشته باشید که این موضوع برای نگه داشتن گلکسی فولد در جریان اصلی این صنعت لازم و ضروری است.

۲. طراحی بادوام‌تر

گلکسی فولد از خیلی جهات محصول بادوامی بود و سامسونگ برای ارتقا این فاکتور، تاخیرهای زیادی را در عرضه آن ایجاد کرد. اما هنوز هم با تمام این اوصاف، این محصول شکننده‌تر از یک گوشی هوشمند معمولی است.

با داشتن یک صفحه نمایش تاشو، لولا و یک صفحه نمایش کوچک ثانویه، احتمالا شکننده بودن این محصول اجتناب ناپذیر است، اما ما دوست داریم که سامسونگ هر کاری که ممکن انجام دهد تا بتواند گلکسی فولد ۲ را سخت‌تر کند، حتی اگر به‌قیمت بالارفتن هزینه‌ی آن تمام شود.

در اصل، ما تلفنی را می‌خواهیم که به یک کاور نگهدارنده همراه نیاز نداشته باشد.

۳. صفحه نمایش ثانویه بهتر

معرفی گلکسی فولد 2

در حالی که صفحه نمایش اصلی ۷.۳ اینچی گوشی گلکسی فولد بسیار چشم‌گیر بود، اما صفحه نمایش ثانویه ۴.۶ اینچی آن، کمتر از این ویژگی برخوردار بود. این صفحه نمایش هنگام خاموش بودن صفحه نمایش اصلی فعال بود و امکان تعامل را برای کاربر ممکن می‌کرد. این صفحه نمایش قابلیت تا شدن نداشت و بسیار هم کوچک بود. در ضمن حاشیه‌های بزرگی هم در بالا و زیر آن دیده می‌شد.

برای گلکسی فولد ۲ اتظار داریم که حاشیه‌ها کاهش پیدا کرده و در اندازه بزرگ‌تری طراحی شود. با توجه به اینکه صفحه نمایش اصلی گوشی برای قرار گرفتن در قسمت بیرونی گوشی طراحی شده است، سامسونگ یقینا نگرانی از بابت طراحی یک صفحه نمایش بزرگ‌تر برای قسمت داخلی گوشی نخواهد داشت. اگرچه ممکن است که این ویژگی باعث هرچه شکننده‌تر شدن گلکسی Fold 2 شود. صفحه نمایش اصلی درواقع تا نیمی از اندازه‌ی خود گوشی تا می‌شود، اما هنوز هم قابل مشاهده است.

۴. عدم چین خوردگی

یکی از مشکلات مهم گلکسی فولد این بود که چین خوردگی در وسط گوشی همیشه توجه کاربر را جلب می‌کرد. شما رفته رفته به آن عادت خواهید کرد، اما با خرید یک گوشی هوشمند گران قیمت، یقینا هیچکدام دوست نداریم به مواردی این چنینی عادت کرده یا با آن سازش کنیم. بنابراین در مورد گلکسی فولد ۲ انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند وقتی که صفحه نمایش باز است، کارهایی را در جهت کم کردن این چین خوردگی‌ها انجام داده و آن را به حداقل برساند.

۵. نرخ تازه‌سازی بهتر

معرفی گلکسی فولد 2

صفحه نمایش تاشو همواره از نرخ پایین تازه‌سازی صفحه نمایش رنج می‌برد. به‌عنوان مثال شما اگر صفحه‌ی وبی با متن‌های سنگین را باز کنید، کلمات به‌طور یکنواخت در صفحه تغییر پیدا خواهند کرد.

این موضوعی نیست که از یک محصول با کیفیت انتظار داشته باشیم، به‌خصوص از شرکتی از لقب سازنده بهترین صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را یدک می‌کشد. بنابراین ما انتظار داریم که لقب خود را در طراحی صفحه نمایش گوشی به‌کار بسته و اعتبارش را خدشه‌دار نکند.

۶. یک اسلات کارت حافظه

نکته کوچکی در این راستا وجود دارد، اما گلکسی فولد سامسونگ، با این اندازه بزرگش، جایی برای قرار دادن اسلات کارت حافظه پیدا نکرده است. با توجه به اینکه گوشی از حافظه ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد، این موضوع چندان اهمیتی ندارد، اما هنوز هم ما انتظار داریم که این موضوع در نسخه‌ی دوم این سری حل شود.

۷. یک باتری بزرگ‌تر همراه با فناوری شارژ سریع

گوشی سامسونگ فولد از یک باتری ۴۳۸۰ میلی آمپر ساعتی در نسخه‌ی ۴G و از باتری ۴۲۳۵ میلی آمپر ساعتی در نسخه‌ی ۵G بهره می‌برد و از نظر استانداردهای یک گوشی هوشمند، باتری تقریبا بزرگی محسوب می‌شود. اما این گوشی هوشمند معمولی نیست و باتوجه به جنس باتری، همیشه جا برای بهبود وجود دارد.

بنابراین برای گلکسی فولد ۲ انتظار داریم که سامسونگ باتری بزرگ‌تری را درون محفظه باتری قرار دهد و این اندازه بزرگ هم از عمر طولانی مدتی برخوردار باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار