رونمایی سامسونگ از پردازنده جدید

6e8a08e907e8eebfc1132e7394e8d7b8
زمان مطالعه: 1 دقیقه

رونمایی سامسونگ از پردازنده جدید

شرکت سامسونگ به تازگی تصمیم گرفت از پردازنده میان رده قدرتمند جدیدی به نام اگزینوس ۷۸۷۲ رونمایی کند. چیپی که به نظر می رسد برای میان رده های کمپانی در نظر گرفته شده و باید انتظار بسیاری از چنین پردازنده ای داشت.

پیشتر شایعاتی پیرامون اگزینوس ۷۸۷۲ منتشر شد اما هیچ تایید یا تکذیبی از سوی گوشی سامسونگ صورت نگرفت. در نهایت شرکت کره ای تصمیم گرفت محصول جدید را معرفی کند که با ویژگی های قابل توجه می تواند گوشی هوشمند میان رده به صفحه نمایش بزرگتر و اسکنر عنبیه چشم مجهز کند.

در حالی که چیپ های میان رده پیشین چنین قابلیتی نداشتند اما در محصول جدید سامسونگ این قابلیت را فراهم آورده تا میان رده های قدرتمندی را در بازار عرضه دارد. پیشتر کوالکام سری ۶۰۰ جدیدی را رونمایی کرد تا گوشی های هوشمند اندرویدی را به اسمارتفون های قدرتمندی تبدیل سازد، حال نوبت به سامسونگ رسیده تا از چیپ میان رده جدید خود به نام اگزینوس ۷۸۷۲ رونمایی کند.

این پردازنده شش هسته ای از دو هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی تشکیل می شود. در کنار آن تراشه گرافیکی Mali-G71 با قدرت بالایی قرار می گیرد و عملکرد قابل توجهی را برای گوشی های هوشمند فراهم می آورد.

به گفته سامسونگ این پردازنده از دوربین با قابلیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰ پیکسلی با فریم ریت ۱۲۰fps پشتیبانی می کند. همچنین صفحه نمایش با کیفیت ۱۲۰۰*۱۹۲۰ پیکسلی FullHD+  با نسبت تصویر ۱۸:۹ از ویژگی های پردازنده جدید است.

پشتیبانی از GPS, GLONASS, BeiDou  و Galileo دیگر قابلیت پردازنده اگزینوس ۷۸۷۲ محسوب می شود. به گفته شرکت کره ای حافظه رم LPDDR3 ، اسلات کارت اس دی eMMC 5.1 با حافظه ذخیره سازی UFS ویژگی های اگزینوس ۷۸۷۲ می باشد.

در حال حاضر Galaxy A8 به پردازنده اگزینوس ۷۸۸۵ مجهز بوده که مدلی بالاتر از اگزینوس ۷۸۷۲ محسوب می شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار