مقایسه سامسونگ A52s با Poco F3 شیائومی

مقایسه سامسونگ A52s با Poco F3 شیائومی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقایسه سامسونگ A52s با Poco F3 شیائومی ، دو گوشی موبایل در مقابل هم هستند؛ یکی از برند محبوب سامسونگ و دیگری از تولیدکننده شناخته‌شده پوکو. دو مدل میان‌رده که هر دو مشخصات خوب را با قیمت عالی ارائه می‌دهند. اما کدام یک بهتر است و ارزش خرید بالاتری دارد؟ در ادامه این مطلب با مقایسه A52s با Poco F3 همراه ما باشید تا برنده این رقابت سنگین را بشناسیم.

مقایسه A52s با Poco F3 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

جنس بدنه جنس فریم دوربین ضخامت وزن
A52s پلاستیک عمودی/چپ ۸.۴ میلی‌متر ۱۸۹ گرم
Poco F3 شیشه پلاستیک عمودی/چپ ۷.۸ میلی‌متر ۱۹۶ گرم

 

از نظر ظاهری هر دو گوشی تقریبا ابعاد یکسانی دارند اما به طور دقیق‌تر، پوکو F3 با ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر بزرگ‌تر اما باریک‌تر از A52s با ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۱ میلی‌متر است. گوشی شیائومی همچنین با ۱۹۶ گرم، وزن بیشتری از محصول سامسونگ دارد. همان‌طور که انتظار داریم، سامسونگ گوشی‌های میان‌رده خود را معمولا با پلاستیک می‌سازد، A52s هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال Poco F3 بدنه‌ای شیشه‌ای دارد که منجر به سنگین‌تر شدنش هم شده است. در مقایسه A52s با Poco F3 از نظر ظاهری، همچنین باید بگوییم که ماژول دوربین پشتی poco F3 برجسته‌تر است و به نسبت گوشی سامسونگ، فضای بیشتری اشغال کرده. همچنین درحالی‌که دوربین‌های گلکسی A52s روی یک برآمدگی تقریبا محو و ساده مستطیلی هستند، لنزهای poco F3 درون محفظه‌ای تقریبا بیضی‌شکل قرار گرفته‌اند که انگار بخش جدایی از گوشی است.

مقایسه A52s با Poco F3

مقایسه A52s با Poco F3

از روبه‌رو هم هر دو بسیار به هم شباهت دارند. نمایشگر ۶.۵ اینچی سامسونگ A52s حدود ۸۵ درصد کل پنل جلویی آن را اشغال کرده و نمایشگر ۶.۶۷ اینچی poco F3 در کل ۸۶ درصد از صفحه جلو را در اختیار دارد. اختلاف ابعاد و وزن بین دو گوشی چندان زیاد نیست؛ بااین‌حال Poco F3 با داشتن لبه‌هایی منحنی، تقریبا راحت‌تر درون دست قرار می‌گیرد. بااین‌حال پنل پشتی آن از شیشه است و علاوه بر لیز خوردن، اثر انگشت و چربی را هم به خود جذب می‌کند. در مقابل، پنل سبک پلاستیکی A52s چسبندگی بیشتری دارد و کمتر کثیف می‌شود.

مقایسه نمایشگر A52s با Poco F3

فناوری وضوح اندازه محافظت
A52s Super AMOLED ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل ۶.۵ اینچ کورنینگ گوریلا گلس ۵
Poco F3 AMOLED ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل ۶.۶۷ اینچ کورنینگ گوریلا گلس ۵

از نظر نمایشگر، سامسونگ در بیشتر مواقع برنده است. در اینجا A52s را داریم که با پنلی Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت غوغا می‌کند. در مقابل، پنل AMOLED گوشی پوکو هم با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۳۰۰ نیت، کم از صفحه‌نمایش سامسونگ ندارد. هر دو نمایشگر وضوحی برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارند اما سامسونگ در هر اینچ تصویر، ۴۰۵ پیکسل نمایش می‌دهد و پوکو ۳۹۵ پیکسل. محافظ هر دو صفحه هم کورنینگ گوریلا گلس ۵ است. از نظر مقایسه نمایشگر A52s و پوکو F3 می‌توانیم در نهایت A52s را برنده بدانیم چون با پنل Super AMOLED خود مصرف برق کمتر، رنگ‌های سیاه بهتر و کیفیت بالاتری دارد.

نمایشگر A52s و Poco F3

نمایشگر A52s و Poco F3

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار A52s و Poco F3

سیستم‌عامل پردازنده‌مرکزی پردازنده‌گرافیکی حافظه و رم
A52s اندروید ۱۱ Snapdragon 778G Adreno 642L ۴/۶/۸ گیگابایت
Poco F3 اندروید ۱۱ Snapdragon 870 Adreno 650 ۶/۸ گیگابایت

هر دوی این مدل‌ها با تراشه‌هایی از اسنپ دراگون کار می‌کنند. گوشی گلکسی A52s تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G را دارد و گوشی پوکو با اسنپ دراگون ۸۷۰ کار می‌کند. شکی نیست که هر دوی این چیپست‌ها، در دنیای گوشی‌های میان‌رده پرمصرف و توانا هستند. بااین‌حال تراشه گوشی سامسونگ سرعت رم بیشتر و سرعت ساعت GPU بیشتری دارد. همچنین این گوشی با رم ۴،۶ یا ۸ و حافظه داخلی بین ۱۲۸ یا ۲۵۶ کار می‌کند. درحالی‌که Poco F3 رم ۶ یا ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ دارد و گزینه‌های کمتری نسبت به A52s ارائه می‌دهد.

هر دو گوشی با اندروید ۱۱ وارد بازار شده‌اند اما رابط کاربری آنها با یکدیگر متفاوت است. سامسونگ گوشی‌های خود را با پوسته گرافیکی One UI عرضه می‌کند و A52s در اینجا با نسخه ۴.۱ آن روانه بازار شده. در مقابل شیائومی MIUI 12.5 برای پوکو را روی گوشی Poco F3 تعبیه کرده است.

طبق تجربیات کاربران، کار با رابط سامسونگ ساده و راحت بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. درحالی‌که MIUI پوکو چندان برای همه مناسب نیست و ممکن است کار با آن کمی سخت به نظر برسد.

مقایسه A52s با Poco F3 از نظر دوربین

دوربین عقب دوربین سلفی
A52s ۶۴/۱۲/۵/۵ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
Poco F3 ۴۸/۸/۵ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل

در مقایسه A52s با poco F3 باید بگوییم گوشی سامسونگ در زمینه دوربین بهتر عمل کرده است. A52s با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی عرضه‌شده که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد. یک دوربین فوق عریض ۱۲ و ماکرو و عمق ۵ مگاپیکسلی هم همراه آن هستند. به کمک این تنظیمات می‌توانید تصاویری با کیفیت مناسب، جزئیات خوب و رنگ‌های دقیق ثبت کنید. در مقابل، پوکو F3 دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۵ مگاپیکسلی دارد. شاید کیفیت دوربین‌های گوشی سامسونگ بهتر باشند اما Poco F3  هم می‌تواند در شرایط نوری خوب، تصاویری با کیفیت مناسب تولید کند. از دیگر تفاوت‌های بین این دو گوشی می‌شود به دوربین سلفی اشاره کرد که در گوشی گلکسی A52s برابر ۳۲ مگاپیکسل وضوح دارد و در گوشی پوکو، ۲۰ مگاپیکسل. همچنین با دوربین جلوی گوشی سامسونگ می‌توانید با کیفیت ۴k و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه هم فیلم‌برداری کنید؛ درحالی‌که با گوشی پوکو تنها کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰/۶۰ فریم در ثانیه و ۷۲۰p با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه در دسترس هستند.

دوربین گلکسی A52s

دوربین گلکسی A52s

عمر باتری و سرعت شارژ A52s با پوکو F3

گوشی پوکو F3 با یک باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی کار می‌کند و گوشی A52s یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. از نظر عمر باتری تفاوت قابل مشاهده‌ای بین این دو وجود ندارد. بااین‌حال Poco F3 با شارژر ۳۳ واتی همراه است که کمک می‌کند گوشی در کمتر از ۱ ساعت کاملا شارژ شود. از طرفی A52s شارژر ۲۵ واتی دارد که یعنی مدت‌زمان شارژ کامل آن بیشتر از ۱ ساعت خواهد بود.

سخن نهایی

در انتهای این مقایسه باید برنده نهایی را انتخاب کنیم. مشکل اینجا است که هرکدام از این دو مدل در یک زمینه برجسته‌تر هستند و عملکرد بهتری دارند. به‌عنوان‌مثال اگر به دنبال دوربین بهتر هستید و زیاد عکاسی می‌کنید باید به خرید گوشی سامسونگ، یعنی A52s فکر کنید. در عوض اگر می‌خواهید باتری گوشی‌تان در مدت‌زمان کمتری شارژ شود و مدت بیشتری هم دوام بیاورد، پس خرید گوشی پوکو F3 انتخاب بهتری است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار