حسگر ایزوسل HP1 با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل توسط سامسونگ معرفی شد

35a4dd9f86223b49e30b3c64d93e69a5
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس برخی اخبار منتشر شده، گویی سامسونگ دو مدل حسگر به نام های ایزوسل HP1 و GN5 به بازار معرفی نموده است. این دو حسگر به ترتیب دارای دو رزولوشن ۲۰۰ و ۵۰ مگاپیکسل هستند.

در اول های سال ۲۰۲۱ بود که یک خبر منتشر شد. این اخبار درباره دوربین های سامسونگ برای گوشی های هوشمند در فضای مجازی منتشر گردیده بود. طی این اخبار گویا این دوربین رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی را در اختیار کاربران قرار می دهد. بعد از انتشار این خبر، مطلع شدیم که گویا شرکت شیائومی از این حسگر در یکی از پرچمداران خود استفاده نموده است.

امروزه با توجه به یکی از اخباری که توسط GizmoChina منتشر گردیده است بین طرفداران و علاقه مندان محصولات سامسونگ سر و صدای بسیار زیادی به پا افتاده است. شرکت غول کره سامسونگ دو مدل حسگر به بازار معرفی نموده است. این حسگرها هر کدام دارای رزولوشن ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی هستند. با توجه به مشخصات سخت افزاری این دو حسگر در رده میان بالا ترقی می شوند. به همین دلیل احتمالا از این دو حسگر در محصولات بالارده و پریمیوم در گوشی های هوشمند استفاده خواهند کرد.

اولین حسگر بالارده ای که غول کره ای معرفی نموده به نام، ایزوسل HP1 است. رزولوشن در این حسگر برابر با ۲۰۰ مگاپیکسل بوده و همچنین ابعاد این حسگر برابر با ۰.۶۴ میکرومتر است. در کنار این حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی، سامسونگ یک حسگر دیگر با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی نیز به بازار ارائه داده است. این حسگر به نام ایزوسل GN5 است. در بین هر پیکسل از این دو حسگر به فاصله ۱ میکرومتر، دو عدد فوتودیود وجود دارد.

ایزوسل GN5 یکی از اولین حسگرهایی است که از فناوری فوکو دوال پیکسل پرو که دارای ویژگی فوکوس از جهات مختلف را دارد حمایت می‌ کند. برای اینکه این ویژگی در ایزوسل GN5 وجود داشته باشد، گویی از دو فوتودیود استفاده شده است. شرکت سامسونگ گویی قصد دارد این حسگرهای جدیدش را با آخرین فناوری موجود در زمینه ی دوربین های عکاسی مخصوص گجت های هوشمند همراه کند. شاید به همین دلیل است که برای تولید این حسگرها زمان بسیار زیادی را صرف نموده است. چرا که در ایزوسل HP1 از فناوری ChameleonCell بهره گرفته است. این فناوری به منظور ادغام پیکسل های مجاور با یکدیگر به کار گرفته شده است.

ادغام پیکسل های مجاور از طریق فناوری ChameleonCell باعث می شود هنگامی که عکس گرفته می شود با رزولوشن بالا به کمک ادغام پیکسل ها حجم پایینی داشته باشد. فناوری ChameleonCell حتی دو دویی و یا چهار لایه ای نیز عمل می کند. براساس تصاویر در محیط این ادغام متفاوت خواهد بود. ایزوسل فقط در گرفتن عکس ها نیز کارآیی نخواهد داشت. بلکه از ایزوسل در ویدئوها در فرمت k8 به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز قابل استفاده است.

مدیران و سران شرکت غول بزرگ کره ای سامسونگ براساس نقل هایی که در عملکرد ایزوسل hp1 بیان نموده اند، این گونه گفته اند. ایزوسل HP1 می تواند ۴ پیکسل در مجاورت هم را با یکدیگر ادغام کند و حجم عکس را از رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل به ۵۰ مگاپیکسل کم کند. همچنین این ایزوسل توانایی ضبط ویدیو در فرمت K8 را نیز دارد. ایزوسل HP1 در ضبط فیلم به گونه ای عمل خواهد کرد که ویدیو ضبط شده بدون حذف قسمتی از تصویر یا کاهش کیفیت به دست کاربر خواهد رسید.

در محیط های کم نیز حسگر ایزوسل به خوبی عمل خواهد کرد و تعداد پیکسل های ادغامی را به ۱۶ عدد خواهد رساند. به همین دلیل است در این شرایط رزولوشن از ۲۰۰ مگاپیکسل به ۱۲.۵ مگاپیکسل کم خواهد شد. در این صورت دوربین گوشی هوشمند می تواند با پیکسل هایی با ابعاد ۲.۵۶ میکرومتر نور بهتری را جذب کند و تصویر بهتر و با کیفیت تری را بیندازد. پس از حسگر ایزوسل HP1 به حسگر ایزوسل GN5 خواهیم رسید. این حسگر دارای فناوری فوکوس دوال پیکسل پرو است. در واقع این حسگر یک تکنولوژی جدید است که اجازه می دهد تا از جهات مختلف کاربر امکان فوکوس مختلف و خودکار داشته باشد.

در این حسگر دو فوتودیود بین هر پیکسل با ابعاد ۱ میکرومتر قرار گرفته است. به همین دلیل حسگر به صورت افقی و یا عمودی می تواند تغییر الگو را تشخیص دهد. از این رو کوچکترین تغییرات را حسگر تشخیص خواهد داد و به پردازنده اعلام می کند. شرکت سامسونگ درباره ویژگی فوکوس خود می گوید در سرتاسر حسگر جدید ۱ میلیون فوتودیود قرار دارد. این به کاربر این قابلیت را می دهد تا با تغییرات سوژه، به راحتی حسگر تغییر فاز را تشخیص دهد. این دو حسگر ایزوسل در اختیار بسیاری از شرکت های سازنده ی گجت های هوشمند قرار داده شده است. به همین دلیل انتظار می رود شرکت ها به زودی محصولات خود را با این حسگرها وارد بازار نمایند. به همین دلیل با منتظر محصولات جدید با حسگر جدید بود.

منبع: gizmochina

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار