۵ دلیل برتری سری ردمی نوت ۸ نسبت به نسل های بعدی

03374a0653b5f106f1c2f209d73014e9
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به احتمال زیاد با سری redmi note گوشی‌های شیائومی آشنا هستید. این گوشی‌ها تا redmi note 8، نسل به نسل پیشرفت خوبی داشتند، اما از سری ۸ به بعد، گوشی‌های تولید شده با اینکه در برخی از زمینه‌ها پیشرفت داشتند، اما ایراداتی می‌توان بر آنها گرفت. به همین دلیل تاکنون redmi note 8 را می‌توان برترین گوشی این سری دانست. اما چرا ردمی نوت ۸ نسبت به گوشی‌های دیگر برتر است. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی ۵ دلیل برتری این گوشی بپردازیم.

تفاوت ردمی نوت ۸ با نسل بعدی در طراحی بدنه

اولین دلیل ما، طراحی گوشی است. بدنه ردمی نوت ۸ تماما از جنس شیشه ساخته شده و جلوه خاصی دارد، درحالیکه در گوشی‌های نسل بعد با مواردی روبرو هستیم که از پلاستیک ساخته شده‌اند. جنس شیشه‌ای بدنه هنگام در دست گرفتن گوشی کاری می‌کند که شما احساس نکنید با یک گوشی میان رده ضعیف طرف هستید. در واقع شیائومی سعی داشته این گوشی را به اندازه یک مرتبه بالاتر از بقیه نشان دهد. حداقل در بخش طراحی که اینگونه است.

سری ردمی نوت 8 نمایشگر Xiaomi Redmi Note 8Tتفاوت ردمی نوت ۸ با نسل بعدی در محافظ نمایشگر گوشی

صفحه نمایش گوشی ردمی نوت ۸ با محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود، اما صفحه نمایش ردمی نوت ۱۰ با محافظ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. کسانی که زیاد با گوشی سر و کار دارند و در این زمینه مطالعاتی داشته‌اند، کاملا می‌دانند که میزان مقاومت گوریلا گلس ۵ بسیار بیشتر از گوریلا گلس ۳ است. حتی گاهی گوشی‌های پرچم‌دارا یک برند هم از گوریلا گلس ۵ برای حفاظت از صفحه نمایش‌های خود استفاده می‌کنند، اما گوریلا گلس ۳ اکثرا بر روی گوشی‌های میان رده و گوشی‌های اقتصادی نصب می‌شود. 

تفاوت ردمی نوت ۸ با نسل بعدی در تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی

تفاوت دیگر ردمی نوت ۸ با گوشی‌های نسل بعد خود در میزان تراکم پیکسلی است. تراکم پیکسلی ردمی نوت ۸ معادل ۴۰۹ است، اما گوشی‌های نسل بعد تراکم پیکسلی کمتر یا برابر با این گوشی دارند. مثلا ردمی نوت ۹ تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را دارد، یا در ردمی نوت ۱۰، شاهد همان تراکم پیکسلی ۴۰۹ تایی هستیم. طبیعی است که هرقدر تراکم پیکسلی صفحه نمایش بیشتر باشد، نمایش جزئیات تصاویر بیشتر و کیفیت آن‌ها بالاتر خواهد بود. 

تفاوت ردمی نوت ۸ با نسل بعدی در تنوع به لحاظ میزان حافظه رم و حافظه داخلی

تنوع ردمی نوت ۸ نسبت به گوشی‌های نسل بعد بیشتر است و طیف بیشتری از مخاطبان را در بر می‌گیرد. این گوشی در ۵ مدل به شرح زیر وارد بازار شده است.

  • با حافظه رم ۳ گیکابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۴ گیکابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۶ گیکابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۴ گیکابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۶ گیکابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

ردمی نوت ۹ هم در ۴ مدل به بازار عرضه شده:

  • با حافظه رم ۳ گیکابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۴ گیکابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۴ گیکابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۶ گیکابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

اما ردمی نوت ۱۰ در ۳ مدل در بازار موجود است:

  • با حافظه رم ۴ گیکابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۶ گیکابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۶ گیکابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

بنابراین چه بخواهید یک گوشی مقرون به صرفه بخرید و چه بخواهید یک گوشی با مشخصات نسبتا بالا و خوب تهیه کنید، ردمی نوت ۸ در اختیار شما است.

بدنه سری ردمی نوت 8 Xiaomi Redmi Note 8تفاوت ردمی نوت ۸ با نسل بعدی در عملکرد دوربین

دوربین ردمی نوت ۸ با دوربین نسل‌های دیگرش هیچ تفاوتی ندارد. از ردمی نوت ۸ گرفته تا ردمی نوت ۱۰، همگی دارای دوربین چهارگانه مجهز به لنزهای ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی هستند و حداقل بر روی کاغذ هیچ تفاوتی بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود. یک موضوع عجیب و جالب این است که ردمی نوت ۸ قادر به فیلم‌برداری با کیفیت ۴k هست، اما ردمی نوت ۹ این قابلیت را ندارد. در دوربین سلفی هم وضعیت همین گونه است. هر سه گوشی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برند.

جمع‌بندی

ردمی نوت ۸ به لحاظ قطعات سخت‌افزاری یعنی پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و میزان باتری عملکرد پایین‌تری دارد و این کاملا طبیعی است. اما تمام مشخصات گوشی در این سه مورد خلاصه نمی‌شود. ۵ موردی که ذکر شد، برتری خاصی نسبت به نسل بعدی سری  redmi note به ردمی نوت ۸ می‌دهد و باعث می‌شود که این گوشی همچنان ارزش خرید بالایی داشته باشد. 

اگر شما هم از کاربران گوشی ردمی نوت ۸ هستید، یا قبلا تجربه کار کردن با این گوشی داشته‌اید، لطفا نظر خود را در رابطه با این گوشی برای خوانندگان عزیز این مطلب بیان کنید. آیا پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید گوشی‌ها نسل بعد مثل ردمی نوت ۱۰ با این تفاسیر قابل توجیه است؟ چرا شیائومی در تولید گوشی‌های دیگر به اصطلاح کمی کوتاه آمده؟ آیا ردمی نوت ۸ یکی از گوشی‌های ماندگار در خاطرات ما خواهد شد؟ دیدگاه شما نسبت به این مسائل چیست؟ 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار