معرفی شیائومی بلک شارک ۳ اس

2b97dab5350439592071d98b78c7d846
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر به به خود لقب یک گیمر را می دهید، بی شک خبر های تازه در حیطه گوشی های گیمینگ برای شما جذاب خواهد بود. بد نیست بدانید که برند نامی چینی یعنی شیائومی از یکی از مدل های جدید گوشی های گیمینگ خود رونمایی کرده است. بلک شارک ۳ اس در واقع نسخه ارتقا یافته بلک شارک ۳ بوده که به لحاظ کیفیت نمایشگر  و برخی خصیصه ها از برادر خود پیشی گرفته است. با دیجی دو همراه باشید تا به بررسی گوشی جدید گیمینگ شیائومی بپردازیم:

مقدمه

محصولات جدید همیشه ویژگی های ارتقا یافته محصولات گذشته را به رخ می کشند. در واقع کمپانی ها با توجه یه نیاز کاربران و رقابت در این حیطه سعی دارند حصولات خود را بدون کوچکترین نقص عرضه کنند. با توجه به این که فضای گیمینگ در حال رشد و گسترش است، رونمایی از گوشی های مخصوص گیم می تواند برطرف کننده نیاز کاربران و همچنین نوید دهنده تکنولوژی های موجود در جهان در این عرصه باشد. شیائومی که چندیست به عنوان برندی شهره و نامی شناخته می شود با ساخت انواع گوشی های گیمینگ به شهرت خود افزوده است. کاربرانی که به دنبال گوشی های مخصوص بازی هستند بی شک نام این برند و محصولات آن را شنیده اند. گفتنی است که این مدل از گوشی گیمینگ شیائومی از تراشه پر قدرت اسنپدراگون ۸۶۵ بهره برده است.

شیائومی بلک شارک 3 اس

مشخصات شیائومی بلک شارک ۳ اس

بلک شارگ ۳ اس: نمایشگر و طراحی بدنه

این مدل از شیائومی دارای بدنه ای پلاستیکی بوده و نمایشگری از جنس شیشه دارد. این نمایشگر که از نوع آمولد است قدرت بازتاب ۱۶ میلیون رنگ را داشته و ابعادی ۶.۶۷ اینچ دارد. نسبت نمایشگر این گوشی گیمینگ به بدنه حدود ۸۲.۴ درصد است که به نسبت دیگر مدل ها نمایشگری وسیع را به کاربر هدیه کرده است. رزولوشن صفحه نمایشگر به ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل می رسد که تراکم پیکسل آن ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است.

روشنایی ۵۰۰ نیتی و نرخ بازسازی تصاویر ۱۲۰ هرتزی و همچنین کیفیت نمایشگر HDR10+ از دیگر ویژگی های این نمایشگر است. ناگفته نماند که وزن بلک شارک ۳ اس به ۲۲۲ گرم می رسد. شاید در نگاه اول دیدن این عدد باعث شود تصور کنید وزن بالا می تواند در حین بازی دستانتان را خسته کند؛ اما اینطور نیست. این وزن برای یک گوشی گیمینگ طبیعی بوده البته وجود باتری قدرتمند موجب بالاتر رفتن وزن دستگاه خواهد شد که با توجه به مزیت باتری می توان از وزن بالای آن چشم پوشی کرد. ناگفته نمایند که ابعاد این گوشی به اندازه ۱۰.۴ در ۷۷.۳ در ۱۶۸.۷ است که به راحتی می تواند در دستان کاربر جای گیرد. از این جهت در حین بازی نگران عدم دسترسی به برخی نقاط گوشی نخواهید بود.

بلک شارک ۳ اس: نرم افزار، پردازنده و حافظه

در ابتدا بهتر است بیان کنیم که این دستگاه از آخرین ورزن سیستم عامل یعنی اندروید ۱۰ بهره مند است. بنابراین نباید نگران آپدیت نرم افزار آن باشید. فضای نرم افزاری این دستگاه به نسبت برادران پیشین خود پیشرفت هایی کرده است. شیائومی با افزودن برخی قابلیت ها مانند سیستم لمسی ۴.۲ و همچنین نسخه دوم سیستم صوتی ۲.۰ که در حین بازی نیز امکان تغییرات آن توسط کاربر وجود دارد. از دیگر ویژگی های نرم افزاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Game Barrage جهت کنترل نوتیفیکیشن ‌ها در هنگام انجام بازی
  • Game Macro جهت تعریف کردن دستورات ماکرو در داخل بازی ‌ها
  • Hunting Mode جهت بهبود کنتراست زمین و پوشش گیاهی در بازی‌ ها
  • Black Shark Moment 0 جهت ضبط و ویرایش گیم ‌پلی بازی ‌ها

اما قسمت هیجان انگیز این گوشی گیمینگ قابلیت پخش محتوای نمایشی از طریق نمایشگر بزرگ تلویزیون است که کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ScreenCasting با تاخیر کمتر از ۴۰ میلی ثانیه، بازی را روی صفحه نمایشگر بزرگتری اجرا کنند.

همانطور که در مقدمه اشاره شد بلک شارک ۳ اس از پردازنده اسنپدراگون که قدرتمندترین پردازنده موجود است استفاده کرده. این پردازنده با قدرت تجزیه و تحلیل داده بهترین گزینه برای گوشی های گیمینگ خواهد بود، چراکه اولین و مهمترین بخش در یک گوشی گیمینگ مربوط به نوع پردازنده است. تراشه مرکزی پر قدرت در ایجاد سرعت برای اجرای برنامه ها بسیار موثر است. در کنار این پردازنده وجود رم ۱۲ گیگابایت به همراه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی می تواند بهترین گزینه برای یک گوشی گیمینگ باشد. این حافظه داخلی گرچه امکان افزایش ندارد؛ اما به لحاظ سرعت از مدل های پیشین بهبود پیدا کرده است. ناگفته نماند که این مدل در ۳نسخه حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ عرضه شده که کاربران می توانند بنا بر نوع نیاز خود یکی از از این دو نسخه را انتخاب کنند.

بلک شارک ۳ اس: دوربین اصلی و سلفی

جذاب ترین قسمت معرفی این گوشی به دوربین های آن اختصاص دارد. دوربین سه گانه که در پشت قاب تعبیه شده است دارای سه لنز ۶۴، ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بوده که امکان ثبت عکس های با کیفیت را به کاربران خواهد داد. علاوه بر این وجود یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی گزینه ای بی نظیر برای تماس تصویری و همچنین ثبت عکس های سلفی است.

بلک شارک ۳ اس: باتری و شارژدهی

اما آنچه یک گوشی گیمینگ را محبوب می کند میزان قدرت باتری و نحوه شارژ دهی آن است. افرادی که به گیم علاقه مند هستند اینکه بتوانند ساعت بیشتری را بازی کنند برایشان حائز اهمیت است. شیائومی بلک شارک ۳ اس با داشتن باتری ای به قدرت ۴۷۲۰ که از طرق پورت USB-Type-C تغذیه می شود، می تواند برای مدت طولانی کاربر را همراهی کند. علاوه بر این توان شارژ سریع ۶۵ واتی می تواند باتری این گوشی را در عرض ۳۸ دقیقه شارژ کامل کند. این ویژگی برای بسیاری از گیمر ها به عنوان نقطه قوت شیائومی بلک شارک ۳ اس شناخته می شود. همچنین قابلیت شارژ مغناطیسی ۱۸ واتی در این مدل نیز دیده می شود.

شیائومی بلک شارک 3 اس

مشاوره در خرید شیائومی بلک شارک ۳ اس

قبل از ارائه مشاوره این نکته لازم به ذکر است که شیائومی به عنوان ابزار جانبی با این دستگاه یک گیم پد ۳، یک جفت محافظ انگشت شست و همچنین ابزاری برای افزودن کلید های شانه ای را در اختیار کاربران قرار داده است.

وجود پردازنده اسنپدراگون که نام آن خود گویای کیفیت بالا است و همچنین حافظه داخلی ۱۲ گیگاباتی می تواند بهترین ویژگی برای خرید این دستگاه قلمداد شود. البته که شیائومی بلک شارک ۳ اس را از نظر دوربین و نیز مجهز کرده است. اما عموما کاربران این گوش ها افرادی هستند که بیش از کیفیت بالای دوربین به پردازنده قدرتمند و باتری پر قدرت نیاز دارند که این مدل از شیائومی در این المان ها گزینه بسیار مطلوبی خواهد بود.

ظاهر این دستگا ها شاید سبک و سیاق گوشی های معمولی را نداشته باشد و از این حیث مورد سلیقه تمامی کاربران قرار نگیرد، اما نمای قاب برای دوستداران گیمینگ بسیار حرفه ای طراحی شده است. با وجود مدل های بیشمار این گوشی ها در بازار با برند های متفرقه این گزینه می تواند بهترین انتخاب باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار