ویو Y12 به همراه دوربین سه گانه و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری معرفی شد

5b81693a8fc3242949a0510072cc3ea1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوشی هوشمند ویو Y12 اوایل ماه جاری توسط شرکت ویو معرفی شد و حالا به صورت رسمی به نمایش گذاشته می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده در قسمت جلویی این دستگاه شاهد یک نمایشگر ۶.۳۵ اینچ فول ویو هستیم که از رزولوشن ۱۵۴۴ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای نسبت نمایشگر ۱۹.۳:۹ می‌باشد و از طراحی ناتچ قطره‌ای بهره می‌برد.

بانگاهی به پنل جلویی این دستگاه متوجه صخامت های کم اطراف نمایشگر آن در قسمت های چپ و راست می‌شویم که این ضخامت در قسمت پایین برای کارآیی بهتر لمس دستگاه بیشتر می‌شود. خمیدگی های اطراف نمایشگر طوری سازمان دهی شده‌اند که به چشم نوازی این دستگاه می‌افزایند و موجب می‌شوند تا شما بهتر آن را در دست بگیرید. در سمت راست آن دکمه های پاور و ولوم تعبیه شده‌اند که به خوبی دست شما بر روی آن ها قرار می‌گیرد.

قلب تپنده‌ی این دستگاه را یک تراشه‌ی هلیو پی ۲۲ از خانواده مدیاتک به خود اختصاص می‌دهد که در کنار دو کانفیگ ۳ و  ۴ گیگابایتی رم قرار گرفته است. این کانفیگ های رم به ترتیب دارای حافظه‌ی داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت هستند و از این مهم تر به شما این امکان داده شده است تا از طریق حافظه‌ی میکروSD این حافظه را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید. بنابراین به نظر نمی‌رسد که در Y12 چیزی از نظر میزان ذخیره سازی و سرعت اجرای برنامه ها از قلم افتاده باشد!

پنل پشتی و کانفیگ دوربین، مشخصات اصلی

اگر نگاهی به پنل پشتی این دستگاه بیندازید با دیدن یک دوربین با کانفیگ سه گانه این فکر در ذهنتان جای خواهد گرفت که با یک گوشی معمولی روبرو نیستید! از این گذشته پنل پشتی جایگاه حضور یک سنسور اثرانگشت نیز می‌باشد که کمتر در گوشی های میان رده به چشم می‌خورد و می‌تواند امنیت دستگاه شمارا تا حد زیادی افزایش دهد. شما به کمک دوربین سه گانه‌ی این دستگاه توان ثبت عکس های خوبی را خواهید داشت.

این دوربین سه گانه دارای یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است که از نوع سنسورهای معمولی می‌باشد. در کنار این سنسور شاهد لنزی ۸ مگاپیکسلی هستید که به شما دیافراگمی F/2.2 خواهد داد و امکان عکاسی سوپر عریض را دارار می‌باشد! اما این تمام ماجرا نیست و ماژولی ۲ مگاپیکسلی با دیافراگمی F/2.4 در زیر این دو سنسور تعبیه شده است که به شما اجازه می‌دهد تا عمق تصویر را نیز از قلم نیندازید. در زیر این سه لنز شاهد یک فلش LED هستیم که در کنار نوشته شده است دوربین سه گانه‌ی Y12 از هوش مصنوعی نیز بی بهره نیست!

در پنل جلویی و در ناتچ قطره‌ای Y12  که در بالای نمایشگر و درست زیر میکروفون آن تعبیه شده است یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 تعبیه شده است که به شما امکان ثبت عکس های سلفی و تماس تصویری را می‌دهد. به نظر می‌رسد Y12 تلاش کرده است تا در میان گوشی های میان رده‌ی ۲۰۱۹ خودش را بولد کند و طوری ساخته شده است که می‌توانید به آن به عنوان یک خرید ارزشمند فکر کنید.

به عنوان یکی از گوشی هایی که قرار است در سال ۲۰۱۹ عرضه شود جای تعجب ندارد که بدانید بر روی اندروید پای اجرا می‌شود و سیستم عامل آن Funtouch OS 9 می‌باشد. این دستگاه در دو رنگ آبی و قرمز گرادیان دار عرضه خواهد شد و از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری برای تامین انرژی خود بهره می‌برد. شاید یکی از ضعف های این دستگاه وجود پورت USB به جای پورت نوع C باشد!

قیمت گذاری

این دستگاه در نسخه‌ی ۴ گیگابایتی رم با قیمت ۱۸۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت و در حال حاضر تنها از طریق سایت آمازون قابل خریداری است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار