هواوی ممکن است به سراغ سیستم عامل Sailfish OS برود

7a9bdaece8de25f195eac3d68facdd36
زمان مطالعه: 1 دقیقه

همانطور که حتما می‌دانید آمریکا شرکت هواوی را مورد تحریم قرار داد و هر گونه معامله‌ی تجاری با این شرکت را ممنوع کرد. پس از انجام این کار گوگل از ارائه‌ی خدمات به این شرکت در گوشی های جدیدش سر باز زد و تصمیم گرفت تا دیگر برای گوشی جدید هواوی لایسنس اندروید را عرضه نکند. بنابراین هواوی ناچار است که سیستم عامل انجصاری خودش را توسعه داد و یا اینکه به سراغ گزینه های دیگری همچون سیستم عامل Sailfish OS برود.

پس از اینکه تحریم های گوگل به صورت رسمی بر روی دستگاه های هواوی آغاز شود، گوشی های این شرکت دیگر قابلیت به روز رسانی و دریافت لایسنس را نخواهند داشت و کاربران از استفاده گوگل پلی محروم خواهند بود. در همین راستا این شرکت بر روی سیستم عامل انجصاری خودش یعنی Ark Os شروع به کار کرده است با این حال برخی از منابع ادعا می‌کنند که هواوی قصد دارد تا از Sailfish OS به عنوان سیستم عامل دوم گوشی های خود بهره ببرد.

اما کار به همینجا ختم نمی‌شود و به نظر می‌رسد که هواوی قرار است پس از ایجاد شخصی سازی های لازم بر روی سیستم عامل فوق آن را با نام Aurora OS بر روی دستگاه های خود استفاده کند. در حال حاضر این خبر از طرف هواوی تصدیق نشده است و برخی از منابع آگاه از تبادل نظر مدیر عامل این شرکت و ویز ارتباطات روسیه خبر می‌دهند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار