نگاه کردن به گوشی های هوشمند با یک چشم ممکن است باعث کوری موقت شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نگاه کردن به گوشی های هوشمند با یک چشم ممکن است باعث کوری موقت شود

متخصصان چشم  در باره بییماری نادری هشدار می دهند  طبق گفته آنان دو خانم بعد از نگاه مداوم به گوشی های خود در مکان تاریک و کم نور به آن مبتلا شده وموقتا بینایی خود را از دست دادند و تاکید کردند که برای جلوگیری از این بیماری حتما با هردو چشم باز به صفحه گوشی خود خیره شوید.

blank

تحقیقات جدید نشان داده که ممکن است بین نگاه کردن به گوشی های هوشمند با یک چشم در تاریکی و کوری موقت ارتباط وجود داشته باشد.

متخصصان چشم پزشکی در مورد بییماری نادری هشدار می دهند که طبق گفته آنان دو خانم بعد از نگاه مداوم به گوشی های خود در مکان تاریک و کم نور به آن مبتلا شده وموقتا نابینا شدند و تاکید کردند که برای جلوگیری از این عارضه حتما با هردو چشم باز به صفحه گوشی خود خیره شوید.

این دو زن که در محدوده زمانی معین بینایی خود را به طور موقت برای ۱۵ دقیقه از دست دادند، مورد انواع آزمایش های پزشکی، اسکن MRI و آزمایش های قلبی قرار گرفتند. با این حال پزشکان تنوانستند علت این مشکل را پیدا کنند.

اما با مراجعه به دکتر گوردن پلنت در بیمارستان چشم پزشکی Moorfields راز این کوری موقت مشخص شد. این دکتر از آنها پرسید: وقتی که این اتفاق افتاد، دقیقا چه کاری انجام می دادند و بعد از صحبت کردن با آنها به این نتیجه رسید که هردوی این زنها هنگامی که در رختخواب خود در تاریکی بودند با یک چشم به گوشی نگاه می کرده اند و چشم دیگر خود را روی بالش قرار داده اند، و ممکن است این مسئله دلیل کوری موقت باشد.

طبق گفته این چشم پزشک سندرم موقت کوری خیرگی به گوشی همراه شاید آسیب دایمی به چشم نزند  و به سادگی میتوان فقط با نگاه با هردو چشم به صفحه گوشی از آن جلوگیری کرد.
این پدیده فقط در برخی افراد رخ می دهد

دکتر راهول خورانا، سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا، این پدیده را یک فرضیه جذاب نامید، اما بررسی تنها دو نفر برای اثبات این فرضیه را کافی ندانست. او همچنین در مورد اینکه آیا همه کاربران گوشی های هوشمند این پدیده را تجربه کنند، دچار شک و تردید بود.

دکتر , Rahul Khurana که خود از گوشی های هوشمند استفاده می کند اذعان کرد که به همراه همسرش تلاش کرد این موقعیت را بازسازی کرده و به سختی با یک چشم در تاریکی به صفه گوشی زل بزند ولی طبق گفته آنها اتفاق خاصی نیفتاد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار