مقایسه گوشی‌های s21ultra با s22ultra

مقایسه گوشی‌های s21ultra با s22ultra
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقایسه گوشی‌های s21ultra با s22ultra ، چند ماهی است که سامسونگ از جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی سری s22 رونمایی کرده است؛ پرچم‌داری که شامل سه مدل اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا می‌شود. در میان آنها اس ۲۲ الترا عملکرد متفاوتی داشته و به‌عنوان قدرتمندترین نسخه شناخته می‌شود. اگر قصد خرید یک گوشی پرچم‌دار را دارید این گزینه می‌تواند از انتخاب‌های شما باشد. البته نباید پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ را هم فراموش کنیم، چرا که هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه گوشی‌های s21ultra با  s22ultra بپردازیم و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

مقایسه s21ultra با s22ultra

مقایسه s21ultra با s22ultra

طراحی و بدنه

یکی از تفاوت‌هایی که این دو گوشی با هم دارند در طراحی و کیفیت ساخت است که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم.

اس ۲۱ الترا

این گوشی دارای وزنی حدود ۲۲۷ گرم و ابعاد ۱۶۵.۱ * ۷۵.۶ * ۸.۹ میلی‌متر است. پنل پشتی و جلویی آن از شیشه تشکیل شده، اما نگران آسیب‌دیدن آن نباشید چون گوریلاگلس ویکتس از هر دو پنل محافظت می‌کند. فریم دور گوشی هم از جنس آلومینیوم است و مقاومت بالایی دارد. این گوشی دارای گواهی IP68  هم هست و در عمق ۱.۵ متری آب تا ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. s21ultra از قلم اس پن نیز پشتیبانی می‌کند، اما بهتر است بدانید که جای قلم ندارد.

اس ۲۲ الترا

پرچم‌دار جدید سامسونگ در وزنی حدود ۲۲۸ گرم و ابعاد ۱۶۳.۳ * ۷۷.۹ * ۸.۹ میلی‌متر عرضه شده که در واقع اختلاف کمی با نسل قبلی خود دارد. این گوشی هم مانند اس ۲۱ الترا دارای بدنه شیشه‌ای است با این تفاوت که گوریلاگلس ویکتس پلاس وظیفه حفاظت از این گوشی را بر عهده دارد. این محافظ نسل جدیدتری است و مقاومت بالاتری نسبت به گوریلاگلس ویکتس دارد. البته گواهی IP68  هم عضوی جدانشدنی از پرچم‌دار سامسونگ است. s22ultra دارای قلم اس پن است و جایگاه ویژه‌ای برای آن مشخص شده است.

نمایشگر

در بخش نمایشگر نمی‌توانیم تفاوت زیادی میان ۲ نسل مختلف پرچم‌دارهای سامسونگ در نظر بگیریم.

شباهت‌ها

هر دو دارای نمایشگر Dynamic AMOLED 2X هستند که ۱۲۰ هرتزی بوده و از +HDR10 هم پشتیبانی می‌کنند. همچنین هر دو نمایشگر ۶.۸ اینچی دارند. این موارد موجب می‌شود شما تصاویر را با وضوح بالا مشاهده کنید و از دیدن تصاویر با شفافیت و کیفیت عالی لذت ببرید.

تفاوت‌ها

اس ۲۲ الترا دارای روشنایی ۱۷۵۰ نیتس است و حدود ۹۰.۲% از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است درحالی‌که اس ۲۱ الترا روشنایی ۱۵۰۰ نیتس دارد و ۸۹.۸% از پنل جلویی را دربرگرفته. تفاوت دیگر نمایشگر در رزولوشن آنهاست؛ s21ultra رزولوشن ۱۴۴۰ * ۳۲۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۵۱۵ دارد درحالی‌که رزولوشن s22ultra ، ۱۴۴۰ * ۳۰۸۸ پیکسل با تراکم پیکسلی ۵۰۰ است.

در مجموع نمایشگر هر دو گوشی فوق‌العاده عمل کرده‌اند و در هیچ‌کدام از آنها نکته منفی وجود ندارد. پس اگر کیفیت بالای نمایشگر برای شما بااهمیت است به‌راحتی می‌توانید هرکدام را که خواستید انتخاب کنید.

پرچم‌دارهای سامسونگ

پرچم‌دارهای سامسونگ

عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری s21ultra بهتره یا  s22ultra؟

قطعا همه ما بااهمیت بالای پردازنده در گوشی‌های هوشمند آشنایی داریم، با پردازنده خوب می‌توانید لذت استفاده از یک گوشی باکیفیت را تجربه کنید. در همین راستا هر دو گوشی سامسونگ عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که علی‌رغم عملکرد خوب هر دو، اس ۲۲ الترا نسبت به پرچم‌دار نسل قبلی بهتر ظاهر شده. این گوشی در نسخه‌های مختلف با دو مدل تراشه Exynos 2200 و Snapdragon 8 نسل ۱ عرضه می‌شود. این تراشه‌ها نسبت به تراشه‌های Exynos 2100 و Snapdragon 888 که در اس ۲۱ الترا به‌کاررفته، قوی‌تر هستند. در بخش نرم‌افزاری این گوشی‌ها هم تفاوت وجود دارد. برترین مدل اس ۲۱ دارای سیستم‌عامل اندروید ۱۱ مبتنی بر One UI 3.1 است و در مقابل نسخه برتر اس ۲۲ از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری  One UI 4.1 بهره می‌برد.

هرکدام از این گوشی‌ها در نسخه‌های مختلف عرضه می‌شوند که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

s21ultra

  • رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
  • رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
  • رم ۱۶ گیگابایت با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت

s22ultra

  • رم ۸ گیگابایت با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
  • رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
  • رم ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۱ ترابایت

دوربین

اگر به کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی‌ها توجه کنیم، تفاوت زیادی میان آنها وجود ندارد؛ دوربین اصلی هر دو از نوع واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال است. در کنار آن لنزهای دیگر شامل موارد زیر وجود دارد:

  • پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۱۰ برابری
  • لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و زوم سه برابری
  • لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی

سلفی ۴۰ مگاپیکسلی هم در پنل جلویی قرار گرفته. همچنین از سایر قابلیت‌های دوربین این گوشی‌ها می‌توانیم به فلش LED ، auto-HDR و قابلیت panorama اشاره کنیم. s21ultra  و  s22ultra در بخش فیلم‌برداری هم پرقدرت ظاهر شده‌اند و از +HDR10 هم پشتیبانی می‌کنند. در ضمن شما می‌توانید خروجی فیلم را در کیفیت‌های مختلف مشاهده کنید. کیفیت‌هایی همچون:

۸K@24fps

۴K@30/60fps

۱۰۸۰p@30/60/240fps

۷۲۰p@960fps

اس22الترا و اس21الترا

اس۲۲الترا و اس۲۱الترا

باتری

منبع تغذیه هر دو گوشی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است با این تفاوت که اس ۲۱ الترا فست‌شارژ ۲۵ واتی دارد درحالی‌که فست‌شارژ اس ۲۲ الترا ۴۵ واتی است. همچنین هر دو از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

سایر ویژگی‌ها

موارد زیر از سایر ویژگی‌های مشترک این پرچم‌دارها محسوب می‌شود:

درگاه Type-C،  حسگرهای اثر انگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج، همچنین دارای GPS، بلوتوث ۵.۲ و NFC نیز هستند.

سخن پایانی

به‌عنوان گوشی هوشمند مجزا، به‌جرئت می‌توانیم بگوییم هر دو گوشی خوبی محسوب می‌شوند. اما در مقایسه با هم و باتوجه‌به اینکه s22ultra نسبت به s21ultra نسل جدیدتری هم هست و ویژگی‌های خوبی دارد، اگر محدودیت بودجه ندارید بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و این گوشی را تهیه کنید. ممنون که تا آخر این مطلب با ما همراه بودید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار