گلکسی A72 با دوربین پنج گانه، شگفتانه دیگر سامسونگ

bfd47734320b5156bf35a3d69c53a406
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در عصری به سر می بریم که پیشرفت در تولید گوشی های هوشمند با شتاب بیشتری مسیر خود را طی می کند. شاید تا پیش از این گام های آهسته ورود تکنولوژی های پیشرفته به این حوزه با گوشی های نوکیا برداشته می شد. اما به یک باره جهان گوشی های هوشمند با ورود قدر قدرت ها متحول شد. حال جنگ بر سر عرضه اسمارتفون هایی است که قابلیت های عجیب و غریب بیشتری داشته باشند. نمایشگر های بسیار وسیع، باتری های قدرتمند، پردازنده های پر سرعت و دوربین های معرکه در عکاسی و فیلمبرداری از فاکتورهایی است که کمپانی های بیشماری برای تقویت خود در آن ها تمرکز کرده اند. اما داشتن دوربین ها کمی عجیب و پیچیده تر است. با رشد و استقبال بی سابقه کاربران از شبکه های اجتماعی نیاز به دوربین های پیشرفته تر بیشتر احساس می شود. کاربران به سمت اسمارتفون هایی جذب می شوند که دوربین های پر قدرت تری داشته باشند. گلکسی A72 اولین گوشی سامسونگ است که با دارا بودن ۵ لنز برای دوربین عکاسی به میدان رقابت ها آمده است.

گلکسی A72 با دوربین پنج گانه، شگفتانه دیگر سامسونگ Samsung Galaxy A72
این کمپانی در دو سال گذشته اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه را عرضه کرد و از آن پس توقع کاربران از کمپانی ها را نیز بیشتر کرد. همین امر باعث شد تا شرکت های دیگر برای محفوظ داشتن طرفداران خود به این تکنولوژی رو آورند. حالا وجود دوربین های دوگانه و سه گانه گویی جز لاینفک گوشی ها هوشمند شده اند و اغلب کمپانی ها دیگر به عقب بر نگشتند. اما اینکه چرا سامسونگ این فناوری را در یک میانرده قرار داده است ،میتواند دلایل بسیاری همچون کنترل قیمت را در پس خود داشته باشد.
گفتنی است که سامسونگ در این دستاورد اولین نبوده است. اولین گوشی که با قابلیت دوربین پنج گانه به بازار راهی شده است از آن برند نوکیا بوده، برندی که چندیست در سکوت خبری به سر می برد. اما گلکسی A72 اولین گوشی از کمپانی سامسونگ است که به این فناوری مجهز شده. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این اسمارتفون را خواهید خواند:

اولین آپدیت دوربین سامسونگ در یک میانرده

گرچه شاهد رونمایی از محصولات حیرت انگیز پرچمداران برند سامسونگ بوده ایم، اما این کمپانی نقشه های بسیاری برای میانرده های خود نیز دارد. این کمپانی اصولا قابلیت های جالبی برای این زیر برند اختصاص داده است. دوربینی ها موجود در گوشی گلکسی A72 از پنج لنز بهره مند است که عبارت انرد از: لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید، لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو ، لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و در آخر دو لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق.
گفتنی است که گمان می رود این کمپانی از دوربین تله فوتو موجود در گلکسی اس ۲۰ FE بهره مند شود که خاصیت لرزش گیر اپتیکال را دارا است. از این جهت می توان به این نتیجه دست یافت که گلکسی A42 اولین گوشی این زیر برند با ویژگی فوق الذکر است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده مجموعه دوربین های این اسمارتفون با لنز ۳۲ مگاپیکسلی سلفی تکمیل خواهد شد. لنزی با این قدرت برای دوربین سلفی می تواند بری کاربران بسیار کاربردی و همچنین هیجان انگیز باشد.

گلکسی A72 با دوربین پنج گانه، شگفتانه دیگر سامسونگ Samsung Galaxy A72

مشخصات فنی گلکسی A42

به جز مشخصات دوربین این اسمارتفون ویژگی های دیگر آن نیز قابل توجه است. البته که خصیصه های ظاهری این اسماتفون نیز خود به تنهایی می تواند دلیل برای خرید آن باشد. نمایشگر این دستگاه از نوع نمایشگر سوپرآمولد پلاس بوده و وسعتی به اندازه ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن آن معادل ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیسکل است. سامسونگ هنوز درباره تراشه به کار گرفته شده در این گوشی سخنی به میان نیاورده است، اما احتمال می رود که گلکسی A72 در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود.

جمع بندی پایانی

خبر ها حاکی از آن است که همزمان با معرفی گلکسی A72 گوشی گلکسی A52 که نسخه ارتقا یافته گلکسی A51 از نیز معرفی خواهد شد. با این وجود مشخصات اسمارتفون اشاره شده هنوز تکمیل نشده. از این رو باید تا معرفی رسمی از سوی کمپانی سامسونگ صبر کرد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار