نقد و بررسی گوشی سامسونگ S10+

af4565cd7413b18908de1b3948a09c52
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همه‌ی شما غول تکنولوژی دنیا، سامسونگ را می‌شناسید! حتما نام پرچم دار جدیدش S10 را شنیده‌اید؟

سامسونگ هر ساله با عرضه‌ی بهترین گوشی های سامسونگ پرچم دار رکورد های فروش را به نفع خود ثبت می‌کند. ما در این مقاله در نظر داریم به نقد و بررسی مدل دیگر S10 با نام S10+ بپردازیم، با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

از نظر ظاهری و کیفیت ساخت S10+ بسیار شبیه به مدل S10 است با این حال برخی جزئیات در آن ها متفاوت است. S10+ سامسونگ به طور کلی دارای زبان طراحی مشابه مدل قبلی خود است. بدنه‌ی این دستگاه از جنس شیشه و فلز است، به طوریکه قسمت جلو و پشتی آن شیشه‌ای می‌باشد و فریم آن فلزی است. البته سامسونگ S10+ را در یک نسخه‌ی سرامیکی نیز عرضه کرده است که کمی مقاوم تر از نسخه‌ی شیشه‌ای آن است. سامسونگ برای مقاومت بیشتر قسمت پشتی و جلویی دستگاه را به وسیله‌ی گوریلا گلس ۶ پوشانده است.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ S10+

در قسمت جلویی شاهد یک نمایشگر بزرگ ۶.۴ اینچی هستیم که نسبت به S10 حدودا ۰.۳ اینچ بزرگ تر شده است، اندازه‌ی نمایشگر نسبت به بدنه‌ حدود ۸۷.۵ درصد است و خبری از طراحی ناتچ نیست، بلکه دوربین های سلفی درون نمایشگر قرار دارند.

بدنه‌ی S10+ مانند اغلب پرچم دار های سامسونگ دارای استاندارد IP68 است، به این معنا که در برابر آب و گردو غبار مقاوم است و شما می‌توانید از آن تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کنید.

در بالای نمایشگر شاهد دوربین سلفی دوگانه در درون نمایشگر هستیم، در قسمت پشتی آن شاهد یک دوربین سه گانه هستیم که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته اند.

نمایشگر

همانطور که گفته شد بر روی S10+ یک نمایشگر ۶.۴ اینچی تعبیه شده است که از نوع داینامیک امولد است و رزولوشن آن ۱۰۴۰ * ۳۰۴۰ پیکسل می‌باشد و گوشه های آن خمیدگی دارد. این نمایشگر از قابلیت HDR پشتیبانی کرده و دارای ویژگی همیشه روشن می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ S10+

دوربین و باتری

S10+ دارای یک دوربین سه گانه‌ی پشتی است که در آن سنسورهای ۱۲+۱۲+۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است که دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فار می‌باشد. علاوه بر این دوربین های پشتی S10+ از پاناراما، HDR و فلش LED پشتیبانی می کنند.

شما می‌توانید با استفاده از این دوربین های فیلم هایی با کیفیت های زیر تهیه کنید:

  • ۲۱۶۰p@60fps
  • ۱۰۸۰p@240fps
  • ۷۲۰p@960fps
  • HDR

دوربین های سلفی S10+ دارای لنز های دوگانه‌ی ۱۰ و ۸ مگاپیکسلی است که اولی دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فاز است، و لنز دوم توانایی تشخیص عمق تصویر را دارد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ S10+

سامسونگ انرژی این دستگاه را توسط یک باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعت تامین می‌کند که مانند اغلب گوشی های هوشمند قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد.

سخت افزار و نرم افزار

یکی از مهم ترین قسمت های هر گوشی هوشمند سخت افزار آن است، که سامسونگ هم این قاعده را به خوبی می دانید. S10+ در دونسخه طراحی شده است و هر کدام از این نسخه ها در محیط های خاصی عرضه می‌شوند.

  • مدل عرضه شده در چین و آمریکا: شرکت سامسونگ بر روی این نسخه یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ هشت هسته‌ای تعبیه کرده است که در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 640 خودنمایی می‌کند
  • مدل عرضه شده در خاورمیانه: شرکت سامسونگ این نسخه‌ را با استفاده از چیپ ست اگزینوس ۹۸۲۰ خودش که یک چیپ ست هشت هسته‌ای است قدرتمند کرده است و در آن از یک پردازنده‌ی گرافیکی Mail_G76 MP12 بهره گرفته است.

شما می‌توانید S10+ را در دو نسخه‌ی ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایتی یا ۱ ترابایت  به همراه ۸ گیگابایت رم خریداری کنید. S10+ اندروید پای را اجرا می‌کند و از رابط کاربری One UI بهره می‌برد. بر روی پنل پشتی خبری از حسگر اثر انگشت نیست و سامسونگ آن را به دورن صفحه منتقل کرده است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار