مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹

3ba46848f1206cf9868e46e26aa76ded
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بسیاری از افرادی که تا کنون از اسمارت فون گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۹ استفاده می‌کردند. با رونمایی و معرفی اسمارت فون نوت ۱۰ به فکر مقایسه این دو اسمارت فون افتاده اند. اسمارت فون نوت ۱۰ و نوت ۹ از جمله تولیدات کمپانی سامسونگ هستند، که علاقه مندان زیادی دارند. به همین دلیل در این مطلب به مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ می‌پردازیم.

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ طراحی ظاهری

مطلب مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ را با مقایسه طراحی و صفحه نمایش این اسمارت فون‌ها شروع می‌کنیم. اولین نکته‌ای که در مورد اسمارت فون نوت ۱۰ توجه شما را جلب می‌کند، داشتن صفحه نمایش بدون حاشیه آن است.

دیگر تفاوت مهمی که بین نوت ۱۰ و نوت ۹ وجود دارد، مربوط به سایز این اسمارت فون‌ها می‌شود. نمایشگر نوت ۹ دارای طول ۶.۴ اینچ و عرض ۶.۳۷ اینج است. این در حالی است که نوت ۱۰ دارای نمایشگر با طول ۵.۹ اینچ به طور قابل ملاحظه‌ای از نوت ۹ کوچکتر است.

blank

در این تصویر دو نسخه از گلکسی نوت ۱۰ را ببینید، این دو نسخه تفاوت‌های جزیی دارند و البته که ابعاد متفاوتی دارند!

علاوه بر این ها، در رنگ بندی هم نوت ۱۰ با نوت ۹ تفاوت هایی دارد. استفاده از سایه‌های ظریف بنفش و آبی در نوت ۱۰ سبب زیباتر شدن آن شده است. رنگ Aura Glow نوت ۱۰ خیره کننده تر است.

blank

رنگ Aura Glow نوت ۱۰ که الهام گرفته از شفق قطبی است.

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ صفحه نمایش

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ صفحه نمایش هم نشان دهنده تفاوت‌های آنها است. نوت ۹ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینجی سوپر آمولد با زرولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ است. در حالی که نوت ۱۰ دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ است.

blank

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ نمایشگر (نوت ۱۰ چپ و نوت ۹ راست)

کاهش ضخامت نوت ۱۰ در مقایسه با نوت ۹ از دیگر تفاوت هایی است که بین این دو اسمارت فون وجود دارد. کمپانی سامسونگ ضخامت نوت ۱۰ را به ۷.۹ میلی متر کاهش داده است. در حالی که ضخامت نوت ۹ دارای ۸.۸ میلی متر بود.

همچنین وزن نوت ۱۰ نسبت به نوت ۹ کاهش یافته است. نوت ۹ دارای وزن ۲۰۱ گرم بود. در حالی که وزن نوت ۱۰ به ۱۶۸ گرم کاهش یافته است.

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ حافظه و رم

بهتر است بحث مقایسه این دو اسمارت فون را با بررسی حافظه و رم آنها ادامه دهیم. اسمارت فون نوت ۹ دارای رم ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی است. در حالی که رم اسمارت فون نوت ۱۰ تنها ۸ گیگابایت است. از لحاظ حافظه داخلی هم نوت ۱۰ دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. در حالی که نوت ۹ دارای حافظه ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی است.  نکته دیگری که باید در بحث مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ مطرح نمود، عدم پشتیبانی نوت ۱۰ از کارت حافظه micro SD اشاره کرد. در حالی که نوت ۹ از کارت حافظه بالای ۵۱۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ پردازنده

کمپانی سامسونگ برای اسمارت فون گلکسی نوت ۹ از پردازنده اسپندراگون ۸۴۵ برای بازار آمریکا و از پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ برای بازارهای جهانی استفاده کرده است. این در حالی است، که این کمپانی در اسمارت فون نوت ۱۰ برای بازار آمریکا از پردازنده اسپندراگون ۸۵۵ و برای بازارهای جهانی اگزینون ۹۸۲۵ استفاده کرده است. این مقایسه نشان از تقویت پردازنده اسمارت فون نوت ۱۰ در مقایسه با اسمارت فون نوت ۹ است.

مقایسه از لحاظ دوربین عقب و جلو

اسمارت فون‌های نوت ۹ و نوت ۱۰ از لحاظ دوربین هم با یکدیگر تفاوت دارند. در حالی که کمپانی سامسونگ برای نوت ۹ از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴/F – ۱.۵/f) استفاده کرده است.

blank

دوربین عقب اسمارت فون نوت ۱۰

برای نوت ۱۰ از دوربین سه گانه ۱۶ مگاپیسکلی فوق عریض، ۱۲ مگاپیکسلی عریض و دوربین ۱۲ مگا پیکسلی تله فوتو استفاده کرده است.

blank

دوریبن عقب در اسمارت فون نوت ۹ که تنها دارای نو لنز است.

در بحث دوربین سلفی هم نوت ۱۰ دارای دوربین ۱۰ مگا پیکسلی است، در حالی که نوت ۹ دوربین ۸ مگا پیکسلی دارد.

مقایسه نوت ۱۰ و نوت ۹ از لحاظ باتری

باتری این دو اسمارت فون هم با همدیگر فرق دارند. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نوت ۹ استفاده شده است. در حالی که سامسونگ در نوت ۱۰ از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. در نوت ۱۰ باتری از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. در حالی که در نوت ۹ از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

فقدان جک هدفون

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین نوت ۱۰ و نوت ۹ وجود دارد. فقدان جک هدفون در اسمارت فون نوت ۱۰ است. در حالی که نوت ۹ دارای جک هدفون است. سامسونگ در نوت ۱۰ جک هدفون را حذف کرده است. حذف کردن جک هدفون می‌تواند برای برخی از کاربران اسمارت فون نوت ۱۰ ناراحت کننده باشد.

مقایسه نوت ۹ و ۱۰ از لحاظ قلم S pen

با وجود این که هر دو اسمارت فون از قلم اس پن برخوردار می‌باشند. ولی با این حال، این قلم در نوت ۱۰ در مقایسه با نوت ۹ دارای امکانات و ویژگی‌های بیشتری می‌باشد.

blank

قلم اس پن در اسمارت فون نوت ۱۰

کمپانی سامسونگ در طراحی قلم اس پن نوت ۱۰، قابلیت‌های کاربردی زیادی به آن افزوده است.

مقایسه از لحاظ قیمت

از دیگر نکاتی که برای بسیاری از کاربران اسمارت فون‌های سری نوت مهم است، قیمت گوشی‌ها می‌باشد. اسمارت فون نوت ۹ با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شده است. در حالی که قیمت نوت ۱۰ بر اساس اعلام کمپانی سامسونگ ۹۴۹ دلار می‌باشد. از این لحاظ نوت ۱۰ از قیمت پایین تری نسبت به نوت ۹ دارد.

منابع: + +

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار