معرفی گوشی Poco F2 Pro

d46e18347e952ee2139e482ad15bf4ec
زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی گوشی Poco F2 Pro

شیائومی را می توان یکی از برند های نوظهور در دنیای گوشی هوشمند دانست که توانسته با ارائه مدل های مقرون به صرفه اما کاربردی مانند Poco F2 Pro  نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. در کنار برند هایی همچون آیفون و یا سامسونگ تلاش برای پابرجا ماندن بسیار قابل توجه است. اما شیائومی و دیگر برند های موجود که با این سیاست عمل می کنند به راحتی بازار گوشی های مقرون به صرفه و یا بهتر است بگوییم میان رده را تصاحب کرده اند.

با این حال در همین گوشی ها شاهد به روز رسانی های ارزشمند در حوزه سخت افزار هستیم که با دریافت هزینه های پایین هر خریداری را به خود جلب می کنند.

رونمایی از گوشی Poco F2 Pro شاید این تصور را ایجاد کند که این مدل نیز می خواهد به مانند مدل قبلی یعنی Poco F1 به شکل محدود تری عرضه شود. اما عبارت پرچمداری می تواند خط بطلانی بر این تصور باشد.

منتقدان با مشاهده این گوشی دریافته اند که Poco F2 Pro در واقع مدل ارتقا یافته Poco F1 به شمار می آید و قطعا رقیبی برای ردمی کی ۳۰ پرو خواهد بود.

آنچه به عنوان چشم نوازی این گوشی مطرح است حذف هر گونه حفره از ظاهر آن است. بنابراین ما شاهد استفاده از سیستم پاپ آپ دوربین سلفی برای این مدل از گوشی شیائومی هستیم. ضخامتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده چیزی حدود ۸.۹ با وزن ۲۱۹ است، گرچه Poco F2 Pro از مدل پیشین خود کمی سنگین تر شده – که حاصل استفاده از  شیشه و آلمینوم در ساخت آن است – اما زیبایی که به علت استفاده از این مواد ایجاد شده به افزایش وزن آن می ارزد. علاوه بر این طراحی ظاهر دوربین که در قلب یک دایره ایجاد شده، نمای پشتی را زیبا تر کرده است.

blank

نمایشگر Poco F2 Pro

اگر بخواهیم در این مورد نیز این گوشی را با مدل قبلی مقایسه کنیم باید بگوییم که از لحاظ نمایشگر Poco F2 Pro گامی رو به جلو داشته است. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این مدل و حذف حاشیه هایی که بر دید صفحه تاثیر گذار است، موجب شده کیفیت تصویر آن نیز ارتقا یابد. وضوح تصویر این مدل تازه نفس ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بوده که از استاندارد +HDR10 بهره برده، تا نام پرچمداری را برازنده آن کند.

لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت طراحی شده برای این مدل، روی صفحه نمایشگر قرار دارد که این خود از مزایای آن نسبت به مدل های پیشین محسوب می شود .

دوربینی قدرتمند

دوربین چهارگانه ۶۴ گیگابایتی مدل Poco F2 Pro از شیائومی بسیار پرطرفدار است. چراکه این مدل را تبدیل به یک ابر قدرت نسبت به دوربین برند های معتبر می کند. گفتنی است که برخورداری از قابلیت فیلمبرداری ۸K توانسته اسمارتفون شیائومی را به یکی دیگر از پرچمداران این برند تبدیل کند. پر واضح است که انتخاب مدلی که دارای حافظه داخلی محدود تری باشد به راحتی عاملی می شود که کاربران از داشتن این مدل چشم پوشی کنند. بنابراین اگر می خواهید از فیلمبرداری با این مدل جدید از شیائومی لذت ببرید حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی آن را انتخاب گنید.

دوربین جلو یا در اصطلاح دوربین سلفی نیز دارای ۲۰ مگاپیکسل است که عاشقان سلفی را مجذوب خواهد کرد. با این قابلیت ها در دوربین Poco F2 Pro، یک دوربین فیلمبرداری و عکس برداری همیشه همراه شما خواهد بود.

خلاصه ای از مشخصات سخت افزاری

سیستم پردازنده ای که این مدل از شیائومی را پشتیبانی می کند پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است. اگر مطلع باشید اسنپدراگونی که در Poco F2 Pro مورد استفاده قرار گرفته است از بهترین ورژن های این سیستم پردازنده است. راه های ارتباطی با این گوشی را می توان برخورداری از بلوتوث پیشرفته ۵.۱ دانست. وقتی ظاهر Poco F2 Pro را مورد بررسی قرار می دهید متوجه خواهید شد که نه به جک ۳.۵ مجهز است و نه خبری از شیار ورود خروج کارت حافظه به چشم می خورد. جای خالی این قابلیت ها شاید هر خریداری را به عقب کشد، اما شیائومی Poco F2 Pro این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند برای تجربه حافظه داخلی بیشتر از دیگر نسخه های این مدل مثل نسخه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی استفاده کنند.

blank

باتری

رقابت با Poco F2 Pro، پرچمدار شیائومی با وجود این قابلیت ها مشکل خواهد بود. آنچه به عنوان آخرین شگفتانه این محصول برایتان در نظر داریم بهره مندی از باتری پرقدرت ۴۷۰۰ واتی است که با وجود شارژ سریع ۳۰ واتی می تواند این تازه نفس را تنها در ۶۳ دقیقه شارژ کامل کند.

جمع بندی پایانی

شما می توانید برای مقایسه این محصول از شرکت شیائومی با دیگر محصولات این شرکت و یا محصولات برند های مختلف بهترین انتخاب در خرید گوشی هوشمند را داشته باشید. درست است که شیائومی به تازگی وارد صحنه رقابت بین گوشی های هوشمند شده است، اما این ورود به قدری قدرتمند بوده که می تواند با میان رده های کمپانی هایی مثل سامسونگ نیز رقابت کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار